Fórum témák
» Több friss téma |
Pontosan ez az, hogy nem tudom, az a kupak mit csinál a cella tetején. A 30 cellából meg szívesen megkeresném az eregetőt, pontosan 2db cella maradt tartalékba. De lehet hagyom az egészet, az első terheléses tesztnél meg fog látszani, ha az egyik cella gyengébb. Onnantól meg csak egy kis vezetékezés kell, és mehet tovább az akksi. Egyébként minden cella egyesével le lett mérve, voltak kisebb kapacitásúak (legkisebb 58Ah, legnagyobb 78Ah), de ezeket egy-egy nagyobb kapacitású cellával párhuzamosan kapcsolva felhoztam a többi cella szintjére.
Igen terhelésnél majd kiderül.Egyébként honnan tudtál szerezni ilyen cellákat?
Használt áru, és szerencse volt. Mondjuk ha kiderül, hogy a cellák 1 év alatt kinyiffannak, vagy tűzbe jönnek, akkor drága áru volt 200eFt-ba került 30db cella, átlagos kapacitás kb. 67Ah (gyári 100Ah volt), kb. 6,5kWh összesen. nkon.nl-ről is rendeltem hozzá 4db 88Ah-s LiFePo4 cellát, hogy teljes legyen a 16db soros kapcsolás, 55€ db-ja, abból ugyanez a tárolási kapacitás (mármint átszámolva, nem egész 88Ah-s cellával számolva, hanem csak egységárat összehasonlítva) 500eFt lett volna. A cella amúgy szuper, lemérve pontosan 88Ah-t tud! 12A-rel merítettem egy cellát. Belinkelem, hátha valakit érdekel: Bővebben: Link. Gyorsan szállítottak, szépek a cellák, hozzák a kapacitást.
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2023
Az a 30 cella nagyon olcsó volt jó kifogtad.De ez a 55euros se drága fele az itthoni árakhoz képest ittx2.Elmentem az oldalt.
Közben keresgéltem adatlapot róluk. Ha jól néztem őket, akkor az első képen lévő Sony gyártmány, 10A-t tud folyamatosan, a második Samsung,ez meg 2,7-2,8A folyamatos leadására képes. Persze amennyire értek hozzá . Akkor gondolom ez lehet a baj.
Szia!
Elnézést kérek, kissé el voltam havazva és a feltornyosult levelek mellett nem vettem észre a hozzászólásodat, köszönöm, hogy próbálsz segíteni! Az egy szándékos elhajlítás volt, mert amikor érintkezett, akkor nem töltötte (holott hozzávaló a töltő!), miközben a másik aksijának nem volt ott érintkezője és azt töltötte. Sajnos még nem sikerült megoldanom a problémát !
Sziasztok!
Hozzáértő segítségét kérném! Hoztak hozzám egy elektromos kerékpár akku és töltő részét, mondván használtan vették külföldön, egyszer sikerült feltölteni, azóta nem tölt. Szerencsére a tulaj előtt szedtem szét, így láthatta, hogy az akkupakk házibarkács módon lett felújítva. Eredetileg 24V NiMH akkupakk (20 cella) és hozzávaló töltő volt, de most Li-ionra lett cserélve. Kapott egy BMS modult is, de új töltőt nem. Az a gyanúm, hogy a régi töltő nem viselte jól a változást, ezért elhalálozott, de gondolom hiába is próbálnám rajz nélkül megfejteni a hibát, tartós javulást nem tudnék elérni vele. Szóval szerintem új tápegység kell neki. Most SAMSUNG INR18650-35E 18650-es cellák vannak benne 7x3 darab. Bár a powertape-es csomagolást nem bontottam le, így a cellák kötését nem látom, de feltételezem, hogy a 21 cellát így kötötték. Egy kínai BMS van hozzá amin 25A10MOS felirat látható. Ajánlott töltőfesz. 30V. Kérdésem: mekkora áramot kell tudnia produkálnia az új tápegységnek? Köszönöm!
Az a bms 10 cellás... hogy van a 7 cellára kötve? Nem inkább 20 cella van 2P10S módban? Akkor az 41V töltőt igényel, ali-n kapható, én is vettem ott, 42V 1,5A áramkorlátos, lehet az a 30V töltő nem is rossz, de 42 helyett ugye nem csinál semmit...
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2023
Köszi, de most vettem észre a sok házikó előtt egy 7-est (mellékeltem képet), így szerintem 7 cellás.
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2023
Bocs benéztem 7S a BMS.
Akksi cellákat mérted mennyire vannak mélykisülésben? A bms csatin hozzáférsz megmérni. A töltő üresen működik? A toltőáram szerintem ne haladja meg az 1C értéket, az akksi úgy látom 3500mAh, vagyis a 3.5A-t. De én ennyivel sem tölteném, áramkorlátos tápot tegyél...
A képen nem látszik, de műanyag ragasztópisztollyal összekenték az egészet, még a BMS csatit is. Ezt nem szívesen bontom meg, mert ha véletlen kigyullad, akkor ne én legyek érte a felelős.
Igen, 3500mAh, de 3 db van (szerintem) párhuzamosan kötve. Így ha jól számolom az 1C az 10,5A-t jelent. Semmiképp nem akarok 1C-vel tölteni, főleg az említett tűzveszély miatt, de vajon elég lesz hozzá 2A-es áramkorlátos táp?
Akár 1A-es táp is bőven elég neki, töltési idő 10h lesz. Szokásos sebesség, cellakímélő. 2A is mehet simán, többet nem adnék neki, mert elolvadnak a csatlakozók, gondolom nem valami minőségi csati van használva, hanem mondjuk csak sima DC csati.
Az akksit viszont gatyába kellene ráznod! Ha már megbíztak vele, hogy javítsd meg. Vagy add vissza úgy, ahogy kaptad, vagy csináld meg rendesen. Ha nem értesz hozzá, inkább ne csinálj vele semmit. Én szétszedném teljesen az akksit, ha jók a cellák (meg kell kérdezni a tulajt, hogy tudott-e a biciklivel menni, ha igen, hány km-t. Ez alapján megmondható, hogy mennyire jó a csomag). Ha nem jók a cellák, akkor fel lehet újítani. A BMS-ről mivel nem tudunk semmit, lehet nem használnám fel az új akksicsomagban... A töltőt meg kell vizsgálni, ad-e ki feszültséget, neked 7x4.2V kell, vagyis 29,4V. Ha ettől eltér, akkor szerezned kell ekkora feszültségű tápot, 1-2A közöttit (ezek áramkorlátosak).
Köszönöm a választ! Az akkupakkot látszólag nemrég újították. Nincs mélykisütve, mert 23,9 V mérhető a csomagon. Megbontani azért nem szeretném, mert ponthegesztőm nincs, így cserélni biztos nem tudnék egy cellát sem. Amúgy ez egy baráti szívességkérés, tehát nem hagyományos megbízás. A hibafeltárásnál az derült ki, hogy a töltőn nincs feszültség, tehát annak javítását vállaltam. Rajzot sehol nem találok hozzá, vaktában meg csak a szokásos dolgokat tudom vizsgálni (elkók, fetek, forrasztások stb.) Az eredeti töltővel szerintem az volt a baj, hogy ezt NiMH akkuhoz tervezték. Névleges fesz. 24V, és 20 cellát töltött, tehát a max. fesz. 28,8V. De ugye a NiMH-et a névleges kapacitás 10%-ával szokásos tölteni, az kb 7-800mA. A Li-ion meg ebben a felállásban 10,5A-t is elvisel, ezért gondolom a BMS nem korlátozza.
A ragasztót meg tudod oldani akár egy hajszárítóval is. Az meg nem károsítja az elektronikát.
Habár a NiMh töltők (a jobb fajták) áramgenerátorosak (korlátosak), könnyen lehet, hogy egy egyszerűbb kialakítással van szerencséd, ahol a lithium ion cellák tényleg túlterhelték a töltőt, ami leégett. A javításával én nem szórakoznék. Vegyél megfelelő feszültségű 1-2A-es töltőt és kész.
Sziasztok! Egy aksitöltő megoldásra lenne szükségem,egy kisgéphez. Sajnos az eredeti töltőjét elhagyták építkezésen... Néztem eredetit,egy kész vagyon.Feszültségben itthon a legközelebbi töltőm 14,4 V. Valami ötlet lenne esetleg?Egy tokot érintkezőkkel már tudnék gyártani itthon,csak valami töltő megoldás kellene. Képek az aksiról... köszi előre is!
Jó lenne tudni, mi a D csatlakozó szerepe.
Ha nem akarsz rá sokat költeni, én egy ilyennel próbálkoznék (vagy hasonlóval) első nekifutásra. A lényeg, hogy három poti legyen CV/CC/CO, ha rajta is "akarod" felejteni néha. Ui.: A CO a CutOff feszültség beállítás akar lenni. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2023
Szia! Szétszedem az aksit,ha bontható,és megnézem,hová megy a D csati.Azt tudom,hogy a + és a D közötti fesz annyi,mint a +/- közötti. Ilyen modult még nem használtam. Van ezekhez leirás,mit hová kell kötni,és a potikról,hogy melyik mit szabályoz?
Szétszedtem,de nem vagyok okosabb a látványtól...
Na hát ebből így nem sok mindent fogunk látni. A CV poti a töltőfeszültséget állítja be, a CC a töltőáramot, a CO pedig a lekapcsolási áramot állítja be, az előbb elírtam.
Az aksi pozitív és negatív pólusára kell kötni. Ha szerencséd van a D csatit nem szükséges használni töltés közben. De várj egy kicsit, hátha látott már valaki ilyen akkut, és ír biztosabbat. Ha három soros cella van akkor a feszt 12.6V -ra kell állítani, az áramot 1-2A -re, a kikapcsolási áramot meg a töltőáram tizedére kb.
"egy kisgép" helyett jobb lenne, ha pontos géptípust írnál!
Mért kell ezt mindenkinek a fülébe rágni? A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2023
Attila! Az nem a gép és akksi kommunikáció?
Van olyan akkupack amelyik a kisgéppel kommunikál,és a mélykisütést hivatott meggátolni.
Sziasztok! Mivel van itthon Deko,és Ferrex tipusú aksis csavarbehajtóm,és azok két pólusú mezei dc csatisok,gondoltam,egy próbát megér,ha egy 12V/2A led driver táppal tölteni próbálom. Gond nélkül töltöttem a lemerített aksit.Töltés után12.07V körül mérhetek az aksi pólusain. Most néhány órán keresztül rajta hagyom,hogy miként viselkedik. Aksi indikátora telit mutat.Melegedés szinte semmi. Képek a gépről,töltésről. Szerintetek ez lehet végleges így?
Akkor jó lesz hozzá a linkelt áramkör, de táp nagyobb feszültségű kell majd. Mondjuk egy 19V-os laptop töltő. Azt kötöd a linkelt áramkörre, a potival pedig beállítod a szükséges értékeket.
Töltőfesz 12.6V, töltőáram 2A, cutoff áram 0.2A. Ui.: Az IC -re mindenképp ragassz hűtőbordát. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2023
Köszönöm,megoldom a linkelt áramkörrel akkor. Nagyobb feszültségű tápom is van itthon,szerintem rendben lesz.
Sziasztok!
Bosch 10.8V akkutöltőm adaptere (ami a dugaljba csatlakozik) sajnos tönkrement. Meg tudná valaki mondani, hogy milyen paraméterekkel rendelkező tápegységgel tudnám helyettesíteni? 20V / 2A labortáppal működésre tudtam bírni, de mi lehet a gyári érték? Köszönöm a segítséget!
Esetleg a címke nincs az adapteren? Azon minden megtalálható.
Output feszültségnek 10.8V van megadva, de ezen az értéken és 12V illetve 12.6V-on sem töltött fel az akku. Elkezdi a töltést majd kb 1 perc múlva teljes töltöttséget jelez, majd leáll.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |