Fórum témák
» Több friss téma |
Így van, lehet félreérthetően fogalmaztam(ok). A BMS az akkut védi nyilván, vagy lekapcsol és nem kapcsol vissza, esetleg x idő múlva kapcsol vissza bizonyos késleltetéssel, ha a feszültség helyreáll, mert nem alúlmerülésről van szó. Vagy tényleg csak töltésre kapcsol vissza, de ez utóbbi általában csak az alúlmerülés miatti letiltásnál lép érvénybe. Impulzus túlterhelés miatt nem kellene.
A dobozból nem fogjuk megmondani, hogy az hány voltos feszültséget szabályoz a potméteren, ahhoz mérni kellene. Azt hittem már előtted vannak az eszközök.
Egyébként ha még nem vettél semmit, olyat érdemes vásárolni, amit Kovidiv ajánlott, az megoldja az indítási áramkorlátot. Áttételezéssel kapcsolatban nem arra gondoltam, hogy mechanikus váltót tervezzél. De a motort valahogy csatlakoztatni kell a hajtott kerékhez, az pedig eleve azt feltételezi, hogy lánc/szíj vagy fogaskerék áttételt használsz. Ennek jó arányú megválasztása is elég lényeges, ha rendesen induló gépet akarsz. Ha túl nagy az áttétel, akkor nehezen, vagy el sem indul a bringa, mert akkora áramfelvétel lesz, hogy alapból letilt a BMS, így csak meglökve tudsz indulni. Ilyenkor azt is figyelembe kell venni, hogy egész üzemidő alatt túlterhelve fog járni a motor, főleg maximális gázálláson, mert erőlködik a motor és szépen leég. Gondolj a sokfokozatú bringákra, ha elől legnagyobb lánckeréken hátul legkisebben van a lánc, te is alig bírsz elindulni. Ilyenkor csökkenteni kell a motoron lévő kerék átmérőjét ha lehet, vagy a hajtottat kell növelni.
Vettem egy "CWCOCO-JF 36V-60V 25A 6 wire Universal Controller"-t...(remélem használható lesz a motoromhoz)
Még a vezérlő (összes) csatlakozóit kéne pontosan beazonosítanom, hogy melyik mire való...hogyan kössem be a próbához.
Lehet már felmerült ilyen kérdés - akkor bocsi .
E-bicajom 3 féle módon tud tájékoztatni az akku töltöttségi állapotáról : -a kijelző tetején 10 vonalka (kb 10% / vonal ... ) -akkupack tetején gombnyomásra 4 led (kb 25% / led) -kijelző adatsorában xx.x V akkufeszültség. Melyik a megbízhatóbb ? A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2023
Lenne egy kérdésem hozzátok.
Van egy ilyen vezérlőm. Bővebben: Link Nos járműbe beszerelve működik is rendben viszont van egy érdekesség vele. A sebesség olyan 40-45 között van de ha lejtőn megyek lefelé és maxon akkor lehet érezni hogy hol húz a motor hol pedig fékez. Gondoltam én naív hogy ha nincs benne sebességkorlátozás akkor megy mint a veszedelem de nem így van. Szerintetek lehet valamit kezdeni vele hogy kipörgesse rendesen a motort?
Szerintem a tizedes kijelző. A 10-es is szerintem onnan veszi az értéket, a 4-es meg az akkuból közvetlenül és azért nem mindegy, hogy 48% vagy 25%....
Ha elfogy a feszültség, akkor hova gyorsítson még? Üresen, felemelt kerékkel max. gázon meg fogja neked mutatni, milyen gyorsan tudna elméletben a kerék forogni.
Várj, ez érdekes kérdés. Eddig minden brushless motornál a feszültségtől függött a max. sebesség (tapasztalat). De érdekes, mert a tekercsekre kapcsolt feszültség frekvenciájának kellene a max. sebességet meghatározni. Vagy az is számít, hogy a feszültség egy idő alatt mekkora térerősséget tud a motorban létrehozni? Nagyobb feszültség, nagyobb térerősség, tehát magasabb frekvencia érhető el, vagyis nagyobb sebesség? Esetleg elérte a kontrollered az áramkorlátot, akár csak az idő törtrészére, és emiatt nem emeli a frekvenciát sem? Átlagban meg minimálisat fogyaszt az akksiból, csak szkóppal nézve meg 500W-os csúcsok vannak a motoron?
Én mindig a feszültséget nézem, főleg a terhelés alatti akkufeszültség mond sokat. Minden más is ebből saccol, csak ezek a saccográfok nem mindig pontosak.
Köszi a választ !
Töltéshez próbálnék kialakítani valami rendszert. Nem akarok túl sűrűn tölteni, megpróbálnék beállni egy optimálishoz közeli merítésre... Eddig az akkupakk ledjeit figyeltem -> érkezéskor csak 1 világít akkor töltés Azt javaslod ha a feszültség leesik xx.xV alá ( gyorsításkor) akkor keressük meg a a töltőt? 36 V névleges akkunál te milyen alsó határt javasolsz ?
Vagy gyorsításnál, vagy egyenletes tempónál nézem a feszültséget.
36V-os, vagy 10S lithium-ion akksipakknál 32-34V-ot már üresnek veszek, és amint lehet, töltőre rakom, 36-38V között 40-60%-ot lehet saccolni, nem kell stresszelni ilyenkor, 38V felett pedig tele (42V a max, de ez ilyenkor terhelésre gyorsan esik). Én így használom az akksijaimat. A középső tartomány a legszélesebb, 36-38V közötti rész jelenthet akár 30-70% tartományt is. Ha gyenge az akksid, vagy kicsi a kapacitása, akkor az értékek eltolódnak, lefelé persze. Megjegyzem, hogy az átlag BMS kb. 27V-nál kapcsol le, de ezt ha lehet, ne várd meg. A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2023
Érdekes dolog az biztos.
Az eredeti vezérlőjével vitte a 45-öt de ezzel 42-43-nál megáll a sebességmérőm. Az tény hogy ezzel viszont erősebb. A motor 900Wattos ergo annak bírnia kell. Csak azt furcsállom hogy hegyről lefelé ahol szinte semmi terhelés ott ahol gurulhatna szabadon befékezget mert őkelme csak azt a 42-43-at akarja menni. Lejtről gurulóban nem terhelődik az akku hogy betérdelhessen a vezérlő áramkorlátja. Üresben sztenderen süvít mint a meszes. Kicsit így értetlenül állok a téma előtt.
Köszi !
első lépésként a kijelző ( vezérlő ? ) beállításai közt a LowVoltage paramétert 32-ről felviszem 34-re ... Utána figyelgetem ( egy darabig ), ha beesik a feszely 35 alá rákészülök a töltésre ...
Lehet, hogy a mikrokontroller nem tud gyorsabb impulzust kapcsolni, esetleg szoftveresen tényleg korlátozva van a kapcsolási sebesség, hogy a FET-ek ne süljenek meg. Fene tudja.
Azt próbáld még ki, hogy akár labortápról, adjál neki alacsonyabb és magasabb feszültséget is, és nézd meg, hogy hogyan változik a max. sebesség. Az én e-scooteremnél nagyon szépen követi a feszültséget, 54V kb. 52km/h, 42V pedig kb. 40km/h. Elég nagy a különbség, ha azt nézzük, és teljesen logikátlan, ha belegondolunk. Főleg, hogy szerintem a teljesítmény sem korlátozhat, mert egyenes úton, szembeszél nélkül ha más nem, de lassabban éri el a max. sebességét a roller, ha kevesebb a kakaó. Ugyanezt figyeltem meg a xiaomi m365-nél is, kiütve a sebességkorlátot teli akksival kaptál 32-34km/h-t, aztán ahogy fogyott a feszültség, úgy lassult a roller is, kb. 23-25km/h-ig, tehát a gyártó jól méretezte a motort, akksit, szoftveres korláttal mindig tudta a 25km/h-t tartani a roller, akksitöltöttségtől függetlenül. A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2023
Szia, végül mi volt a baj a tiednél?Ugyan ez a probléma áll fenn nálam...
Köszi előre is a választ!
Én 100 -150 w körüli motort használtam a gyerekek kerékpárjához. Nevezetesen a 12 V-os akkus fúrógépet, de az gyenge volt. A 24 V-os már 20 km/h sebességet tudott. Sarokcsiszolóból volt a reduktor.
Szeretném a 20V-os Parkside akkut áramforrásként felhasználni. Van belőle 4 db, 2db 8Ah-s ill 2db 4Ah-s. Ez már 480 Wh. Ennyivel már érdemes lenne számolni. Egyet tönkre tettem, mert túlmerítettem. Benne a BMS 2 részre van választva. A felügyelő rész a szerszámban van . Az eprom 0 V lett a cellacserekor, ezután már letilt.
Keresgélve a You Tube-n Jirzy Bekr ír jókat a Parkside akkuk lelkéről. Ott van kapcsolási rajz is. Csak a You Tube a cseh nyelvet nem fordítja. Próbáltam keresni szlovákiai magyart, aki majd fordít, de ő meg az elektronikához nem ért. Jó lenne az akkut használni pl kerékpárhoz, csónakhoz, világításra stb, de úgy hogy ne menjen tönkre. Adaptert az akkuhoz PVC csőből könnyű készíteni. Szinte gyerekjáték. Jó lenne, ha valaki hozzáértő adna valamilyen ötletet a felhasznàláshoz. Ha kell a You Tube címeket megadom. Nekem sajnos nincs meg a szakértelmem ilyen mélységben. A Parkside akkuk jók, megbízhatóak, könnyen tölthetőek nem hozzáértőek számára is. Ha én rakom össze a Li akkupakkot, akkor minden felelősség az enyém. A Parkside akkuk viszont jól meg vannak csinálva. Civil is tudja tölteni. A 12V-osban teljes értékű BMS van, a legkisebb kerékpárban, a 12 collosban még elmegy, de nagyobb kerékpárban már nem használható. Nekem a 20 V-os akkuhoz kellene egy elektronika, ami megvédi a mélykisüléstől, mert ott a BMS két részben van beépítve. A másik rész magában a szerszámban van.
Megtaláltam a megoldást. Szerintem a Lidl 20V 8 Ah-s akkujai elegendő Wh-t szolgáltatna viszonylag olcsó áron. Magyarországon 27 ezer, Szlovákiában 22 ezer Ft. Ld. Lidl.sk ott van online bolt! Bármikor megvehetsz mindent, nem csak az akció hetében.
Ha valakit érdekel leírom a műszaki megoldást. Nehogy valaki csak úgy egyszerűen levegye a 20 V-ot a két pólusról, mert tönkremegy az akku. A védelem 2 részre van osztva. A második fél magában a szerszámban van. Így védi a Lidl az akkukat a barkácsolástól.
Nem a barkácsolástól védi, hanem.így sokkal olcsóbb az akksi és a szerszám, ha már alapból a szerszámban levő bika félvezetőt használják. Minek bele dupla annyi mosfet? Plusz okos megoldás, mert ha pl. csak 10W-os lámpát raksz az akksira (már ha van ilyen a termékcsaládban), akkor miért raknának az akksiba 200A-es mosfetet, hogy később a körfűrészt is elvigye?
Sziasztok.
Van egy Kinai elektromos kerekpár Tauris márka 48V-os. Sajnos tempomatos ami azt jelenti ennél, hogy ha egy kis ideig egyenletes sebességgel megyek akkor a gázkar elengedése után azzal a tempoval megy amíg nem fékezek. Hogyan lehetne ezt a funkciót kikapcsolni? Több gázkarral is próbáltam, a vezérlőbe lehet beépitve ez a funkció.
Sziasztok, a segítségeteket/tanácsotokat szeretném kérni egy elektromos kerékpárhoz.
Úgy történt, hogy leugrott a lánc és az telibe verte a PAS szenzor állórészét. Vettem helyette újat, be is kötöttem, viszont azóta kb 1/4 kerék fordulatot segít rá csak. Tehát olyan impulzus szerűen, érzésre mintha mindig hasonló pedál állásnál. A forgórészen lévő mágnestárcsa egyenletesen pár milliméterre van beállítva, de ha csak hozzá érintgetem az állórészhez, akkor is marad az impulzus működés. Séta üzemmódban folytonosan hajtja a motort. Illetve még egy kérdés, a "tanító vezeték" mire szolgál. A vezérlőről csatolok egy képet. Nagyon szépen köszönöm.
Szia! A tanító vezeték arra van hogy meg tanulja hány voltról üzemel a kerékpár és hány fokos a motorod 60/120 azzal újra lehet tanítani a vezérlőt. Te esetedben A feszültség fix! 36 V így a motort taníthatod vele. Ráadod a tápot össze dugod legalább fél percre és ha jó irányban indul el 30 sec kb majd széthúzod. Ha nem jó irányban indul széthúzod majd újra össze. ha kész széthúzod táp le majd vissza és kész. A PAS-T nem tudom azt látni kéne! Tárcsa dettó ugyanaz?
Szia! Elnézést a késői válaszért szabin voltam.
Idézet: „Tárcsa dettó ugyanaz?” Igen, visszatettem az eredetit, volt egy vadiúj is, csak az 6 helyett 10 mágneses, de azzal is ugyanazt produkálta. Tegnap kiszedtem a kontrollert, de a kérdéses tanító vezetéket nem találom rajta... Nekem ilyennel van szerelve: KT36SVPR Viszont írnak hasonló hibát ezen az oldalon, de nem igazán tudom értelmezni... kt36svpr-lcd-controller
Jól látható képet a vezérlőről és kábelekről tudsz adni hátha...
Jó reggelt, délelőtt kiszedem.
köszönöm
Ennek az Apróhirdetési rovatban van a helye.
Ez rendben, de az alkalmazas segitsegevel be tudom allitani a max aramerosseget, amit kivehetek az akksibol. Ez hogy van megoldva?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |