Fórum témák
» Több friss téma |
Vsakhát oldható a 222-es is, ahhoz pedig alkalmasnak ajánlják.
Érdekes ez, nekúnk, átlagvásárlóknak. A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2023
Hmm, az biztos, hogy ha alu vezetéket kötnék wagoval, alaposan megtisztítanám a felületét. Szerintem az okozza legtöbbször a gondot, hogy a régi lekotlott vezetéket dugják bele a csattogósba, rajta a vastag oxidréteggel.
Azért kíváncsi lennék rá (valóban, nem kekeckedésből mondom), hogyha valaki kettévágna egy 222-es és egy 221-es Wago-t, és megmutatná, megmagyarázná, miért is jó az egyik az aluhoz, és miért nem a másik.
Hiszek én a gyártó, a forgalmazó ajánlásaiban - de ha meggyőznek, akkor jobban érzem magam. Úgy emlékszem, mindkettő akad itthon, de én hiába vágom szét, a magyarázat nekem nem lesz kész ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2023
Én egyszer szétszedtem egyet, tettem is ide róla képet, megindokoltam műszakilag hogy az szerintem miért nem jó semmiféle kötésre. Le lettem hurrogva hogy a szabvány így meg úgy, miközben senki nem tudott egyetlen műszaki érvet sem felhozni mellette csak annyit, hogy gyorsan lehet vele haladni.
![]() Ami ezeket jobban eszi véleményem szerint azok a rövid és nagy áramimpulzusok, amikor bekapcsol mondjuk egy hűtőkompresszor, vagy bekapcsolsz egy toroid trafót, és az első félperiódusban folyik 80A-es csúcsáram. Ezek szépen lassan megbontogatják az ilyen kötést. Lehet a jutubon találni olyan hőkamerás videókat is amit nem a cégük marketingese készített, érdemes azokat is megnézni, ahol gyönyörűen látszik a fizika, miszerint az áram a kisebb ellenállású úton fog haladni. Egy sodort kötésen is látszik hőkamerával, hogy felesleges 4-5 centin összesodorni két drótot, mivel az áram arra úgysem megy, hanem az első menetnél fog folyni a legrövidebb úton.
Igen, emlékszem a Wago-vitára, az álláspontodra is.
Szorgalmi feladatként kiballagtam a villanyórához, a földelés dugdosós Wago-val van megoldva Aluvezeték, a piros szigetelőből is sejtheted. De most a 222-es és a 221-es közti különbség indoklása (hogy miért állítják az egyikről: jó az aluhoz, és mivel indokolható, hogy a másik meg nem). No, nem az életem múlik e tudás megszerzésén ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2023
Ha nagyon tippelnem kellene, az érintők anyaga esetleg bevonata más.
Persze, azt el tudom képzelni, igazad is lehet.
De a magyarázat, ami igazán fényt derít -az még mindig várat magára. Tényleg jobban szeretem, amikor elmagyaráznak dolgokat, azt egy életre meg fogom jegyezni. Vannak dolgok, amiket tapasztalatból használok -de az nem tudás. (Például az sem, hogy az IFA-n miért is volt jó felcserélgetni időnként a két akkut. Működött, ajánlom is, csak a miértet nem tudom azóta sem)
Emlékeim szerint az ifán vegyes kötésben voltak az akkuk, tehát volt ami 12 és volt ami 24V-tal működött rajta, talán ezen okból kellett néha cserélgetni mert nem egyformán öregedtek.
Csak az önindító volt 24v os azért volt rajta a párhuzamkapcsoló , minden más 12v on dolgozott.
Szia!
úgynevezett soros -párhuzamos kapcsolóval működött.( soros inditás ,párhuzamosan üzem.) --Ha az akku vezetéken 10cm-t meghaladó eltérés van , már jelentkezik az eltérő töltöttség. itt megvolt a 30-50 cm is! Ilyen kis belső ellenállás esetén, a 10mv is eltérő töltést okoz! igy kell akkut párhuzamosan kötni;
Maga az önindító volt 24V, minden más 12. Azért volt a "párhuzamkapcsoló" nevű szerkezet.
De az, hogy miért jártunk jobban, ha felcserélgettük őket... Még az is lehet, hogy nem. Csak hittünk benne.
Valójában mindkét akku (egymás mellett volt) párhuzamosan felvezetődött a fülkébe. Ott kapcsolta a soros-párhuzamos kapcsoló (a vezetőülés mellett-mögött. Maga az áramtalanítókapcsoló is ugyanott volt. ). Tehát: töltéskor (és alapesetben fogyasztáskor is) pontosan egyenlő hosszúságú kábel jutott mindkettőnek. Indításkori sorbakapcsolás ezen nem sokat változtat.
Egyre inkább azt hiszem, inkább vuduvarázslásokban hittünk. De még az alapkérdés fennmaradt: Miért ajánlja a gyártó a 222-eshez az aluvezetéket, és miért nem a 221-eshez. Mi az a szerkezeti ok? A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2023
Gondolkodtam rajta, hogy ez ott rontja-e szimmetriát.
![]() Végül arra jutottam, hogy majd jól eldöntitek. ![]()
Az egyik akku állandóan testelt volt. Indításkor az indítómotor kapta sorbakötés után a 24 voltot, de a jármű többi fogyasztója a testelt akkuról kapott 12 voltot. Ezért nem egyformán merültek az indítások alatt.
Nem is szeretném, nem is annyira villanyszerelési téma. Mellékszál volt, eltértünk a tárgyþol.
Pedig annyira szeretném az alapkérdésre a megnyugtató választ. Idézet: „Mi az a szerkezeti ok?” Az alu vezeték sérülékenyebb, megkarcolódik, benyomódik a kötésnél. Amelyik nem oldható, fix, rá vagy kényszerülve, hogy újra blankold, újítsd fel a kötés előtt a vezetéket. Az oldhatónál, ha ezt kihagyod, akkor már rosszabb lesz az érintkezés, melegszik, megég.
Igen, ezt értem.
De a 222-es is oldható, azt mégis ajánlják az aluhoz. A 221-es is oldható, azt mégsem. A kettő közötti különbség miben rejlik? A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2023
Bocsássatok meg nekem, hogy ennyit zaklatlak vele benneteket. Szerintem fogom ezt tenni -de hát ti vagytok a szakemberek, tőletek kell kérdeznem.
Jó a kérdés. Az biztos, hogy a 222-est nehezebb kinyitni.
![]()
Ezen is elgondolkodzam -aztán előkerestem őket.
Bár esküt tettem volna, hogy van 3 kivezetésű mindkettőből, de nem. Ötkivezetésű van a 222-ből, a 221-ből háromlukú. Szerintem (ha arányosan nézzük), pont a 221 a "bumszlibb" A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2023
Az igaz, hiába hosszabb a karja a 222-nek, mégis nehezebben nyitom.
Friss tapasztalat, most csinálgatom ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2023
Márminthogy az, ami "megcsípja" a vezetéket?
A vastagságára viszont nem figyeltem először.
Tehát: Igaz, hogy a 221-es szélesebb, viszont (most, hogy nézegetem) a 222-es TÉNYLEg szinte kétszer "hasasabb".
Igen, erre gondoltam én is, az erősebb mechanikai hatás miatt.
Kezdem sejteni (mert közben a rossz szememmel, ámbár szemüvegben bekukucskàltam a lukakba).
Tehát: -A 222-ben rövidebben bár, de "beleharap" a vezetékbe? -A 221-ben viszont (mint Ge Lee is jelezte) csak tompán rászorít? A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |