Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   522 / 627
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Jún 20, 2023 / 1
 
Hibrid üzemű vagy hibrid meghajtású?

Hibrid üzemű:
- a gőzmozdony, amiben a gőzt szénnel, olajjal, árammal (napkollektorral ) lehet előállítani (ezek közül legalább kettővel), de mindenképpen a gőzhengerek dolgoznak
- az autó, ami mehet benzinnel és gázzal (pár éve voltak ilyen átalakítások...)
- az autó, amit villanymotorral hajtanak meg, és az áramot biztosító akkut lehet tölteni kívülről, vagy a saját aggregátoráról
- a vegyestüzelésű kazánom is hibrid üzemű, mert fűthetem fával, papírral, szénnel

Hibrid meghajtású:
- az autó, amiben a benzinmotor is és a villanymotor is használható egymástól függetlenül
- a gőzmozdony, amiben a gőzmeghajtás mellé villanymotorokat is beépítettek
- a bicikli, amit lehet tekerni de megy akkuról is
- Erbe traktora
- a lakásom fűtési rendszere is ebbe a kategóriába tartozik, mert van vegyestüzelésű kazánom és gázkazánom is, sőt: a melegvíz előállítására használhatnám a villanybojlert is

Hibrid:
- a tritikálé
- a liger
- az öszvér
- de a lódarázs az nem...



A rásegítős megoldást (pl. biciklinél, ha a villanymotorral önállóan nem megy, de segít tekerni, vagy a F1-ben a DRS) lehetne "rásegítőnek" nevezni.
Vagy a szervokormány, szervofék analógiájára "szervomeghajtás".
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2023
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Jún 20, 2023 /
 
Nyilvánvalo, hogy hibrid üzemüröl van szo s nem hibrid hajtásrol.
A hibrid hajtás amugy is inkább a multté ( nem volt más ahsználhato technologia), illetve kivételes esetekben indokolt.
Ami a hibrid üzemet egyáltalán a reflektorfénybe hozta az a meglehetösen kétséges klimaargumentácio, azaz káros anyagok kibocsátása, illetve azok csökkentése. Ebböl a szempontbol egy esetleges hibrid hajtás lényegtelen.
Már a hibrid üzemeltetés is több mint kétséges elönyokkel jár, ha nem direkt átverés.
(#) Massawa hozzászólása Jún 21, 2023 /
 
Egy ujabb agyament törvény.
Az ember örököl hivatalosan egy drága karorát, amire a gyárto vagy 50-60 éve egy valodi krokodilbörböl készült oraszijat szerelt, amin a gyárto által hivatalosan szerelt arany zár van. Az orát ma ha elakarod adni, te is meg a vevö is büntényt követsz el, mert a krodilbörhöz nincs származási papirod. Azaz csak oraszij nélkül adhatod el az orát.
Hogy ilyen baromságokra valaki még törvényt is csinál?
Ez érvényes bármire amin eredeti krokodilbör van.
Nincs semmi gond azzal, hogy ma ne lehessen ilyen bört forgalomba hozni (megfelelö dokumentumokkal), de nem értem miért kell egy értékes veterán orát tönkre tenni azzal, hogy a hozzátartozo szijat tilos eladni, mert nincs hozzá papirod ( nyilván, hogy anno a gyár sem adott ilyesmit).
Nem tudom mit müvelnének ha a veterán autoban krokodilbörböl lennének a diszitések.
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2023
(#) zolika60 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 21, 2023 / 1
 
Szerintem egy kicsit túlpörögtél.
(#) nagym6 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 21, 2023 /
 
Idézet:
„Már a hibrid üzemeltetés is több mint kétséges előnyökkel jár”
Máig nem tudtam rájönni mi az. Plusz veszteség belsőégésű motorral akkut tölteni, majd ezzel hajtani.
(#) Kinka István válasza Massawa hozzászólására (») Jún 21, 2023 / 1
 
Papíron csak az órát kell eladni, a szíjat ajándékba adni hozzá.
(#) Massawa válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 21, 2023 /
 
Nem én hanem a törvényhozo.
(#) Massawa válasza Kinka István hozzászólására (») Jún 21, 2023 /
 
Sajnos igy van ( és senki ne lássa).
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Jún 21, 2023 / 1
 
Egy sereg.
A hagyományos motorhoz kell egy villanymotor ( nem könnyü) vagy a másik technologiában a hagyományos motor egy generatort hajt . Plusz kell egy akku is. Mindez a legkönnyebb verzioban is extra 300 kg amit folyton magával kell cipelnie ( ez több mint 3 utas az autoban).
Most márcsak egy sötétzöld tudost kell keresni, aki elmeséli hogy a 300 kg-val nehezebb auto hatásfoka jobb mint azé amivel nem kell állandoan extra 300 kg-t cipelni.

Ehhez jönnek még olyan törvényes turpisságok, hogy a hibrid auto teljesitményét összegzik azaz belsöégésü motor + villanymotor, holott egyszerre a legritkább esetben megy mindkét motor. ( pl egy 200 LE autoban 80 LE a villanymotor 120 LE a benzin).
S most jön az átverés, a közel 2 tonnás autot 120LE-vel ugy lehet mozgatni mint egy hajdani FIAT 500-t, és imádkozni kell, hogy ne legyen hosszu emelkedö. ( a fogyasztásrol kár beszélni).
(#) GPeti1977 válasza nagym6 hozzászólására (») Jún 22, 2023 / 2
 
Nem így van, a hibrid hajtás azért fogyaszt kevesebbet mert lassításkor tölti az akkut, gyorsításkor rásegít, mindehhez elég egy 20kg akku, 10kW villanymotor, egy 1300kg autónál ez már jelentős energia oda vissza áramlás, nekem Honda Insught van, 4,4L/100km átlagfogysztás, automata váltóval aminek azért nagyobb vesztesége van mint a manuálisnak, illetve nem egy suzuki swift kategóriájú autó, a képen 4 l van de abban nincs benne még az autópálya.
(#) nagym6 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Jún 22, 2023 / 1
 
Így már valóban előnyös. Ott van még a vételár többlet, vagy esetleges akkucsere, egyéb plusz javítások. Nem tudom mennyi, ettől függ még, megéri-e.
(#) Epu2 válasza nagym6 hozzászólására (») Jún 22, 2023 / 1
 
Szerintem, nagyon nem éri meg. Ad némi kényelmet, pl. nem kell tankolni, meg csendesebb. Az egyetlen igazi előnye a kisebb környezetszennyezés. Ez is látszólagos, mert a gyártás és megsemmisítés során jobban terheli a környezete. Ezért nem is olcsóbb, mint a pöfögős változat. A hatótávolságát nem is említem. Nagyvárosokban csökken a légszennyezés. A fékpor továbbra is megvan. A szerény véleményem szerint ez parasztvakítás.
(#) lazsi válasza Epu2 hozzászólására (») Jún 22, 2023 / 1
 
Idézet:
„A fékpor továbbra is megvan.”

Amennyiben a fékezési energiát visszatáplálja az akkuba (ahogyan GPeti1977 írta), akkor a fékporból is lényegesen kevesebb képződik.
(#) GPeti1977 válasza nagym6 hozzászólására (») Jún 22, 2023 / 1
 
A hibridet hogy ha helyesen használod kevesebb fékpor lesz mert, fékezni csak vész esetén kell, megállásra elég a (villany)motorfék, a NiMH akkut ha cserélni kell húzós nagyon, ami nekem van
14 éves autó most kb 50% os lehet, de regeneráló kisütés töltéssel némileg fel lehet javítani, persze csodák nincsenek. Illetve a hibrid azért jó mert míg a benzinmotor 4000 körüli fordulatszámon adja le a max teljesítményt, addig a villanymotor 1500 as fordulaton meg a BLDC motornak (Honda Insight, Civic) kis fordulaton is van nyomatéka, a két motor egy tengelyen van, így kis sebességnél olyan mintha egy erősebb, nagyobb cm3 autóban ülnél. Illetve ennél a megoldásnál a start stop rendszernek is van értelme, mint egy csúszófogaskerekes ólomakkus autónál, úgy tudom egyes Dacia autók ilyenek.
(#) somitomi válasza GPeti1977 hozzászólására (») Jún 22, 2023 /
 
A Toyota Prius már emlegetett hajtáslánca még amiatt is jobb hatásfokú, hogy lényegében folytonosan tudja változtatni az áttételt, így a belső égésű motor mindig az adott körülmények közt legjobb hatásfokú tartományban működhet.
(#) GPeti1977 válasza somitomi hozzászólására (») Jún 22, 2023 /
 
Igen ez a nagy előnye, viszont ha elromlik az inverter esetleg, akkor az autó megáll, egyrészt nem lehet beindítani, másrészt hogy a benzinmotor tudja forgatni a kereket a villany motornak legalább ellen nyomatékot kell tartani. A Hondánál úgy van hogy a hibrid rendszer ha elromlik, akkor van benne egy tartalék hagyományos önindító (nagyon hidegben is arról indul) arról beindítható, és addig tudsz vele menni míg a 12V-os akkumulátor le nem merül, mert aza a 100V-os NiMH akkuról van töltve egy step down konverteren keresztül, nincs benne hagyományos 12V generátor.
(#) kameleon2 válasza nagym6 hozzászólására (») Jún 22, 2023 /
 
Akkor építs egy akkora kuplungot és váltót, ami átad neked 5000 lóerőt és megérted. Vagy ha megnézel egy Honda Jazz-t, ahol állandó, ideális és optimális fordulaton tarthatod a belsőégésű motort, nem véletlenül 3,6-4l a fogyasztása, szemben a tisztán benzines, de változó nyomatékú megoldással, ahol még a kuplungszerkezet, kuplung, és váltó karbantartási, javítási nyűgjeivel is kell küzdened, és 7-9 liter a fogyasztás ugyanakkora köbcenti mellett. Ugyanígy óriási előny a rekuperáció. Hiszen egy benzinesnél nem nyersz vissza semmit a lejtőn gurulva és pöfékelsz, míg egy hibrid jelentősen visszatermel. Az én Outlanderem például a Budakeszi úton, forgalomtól függően 3 és 11km-t nyer vissza és nem kell fékeznem, nem kopik a fék. Hát ezért jobb a hibrid.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2023
(#) GPeti1977 válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 22, 2023 / 1
 
Az M62 dízel mozdony is generátort hajt, majd az villanymotort, így csak a gerjesztést kell változtatni a sebességhez, nem kell kuplung illetve váltó. Persze ha ezekben lenne akku, akkor a hatalmas vontatott tömeg fékezésekor nagyon sok energiát lehetne tárolni, gyorsításkor meg azt visszatáplálni. Van Honda hibrid robogó is, de nem sok értelme van mert könnyű így a fogyasztás csökkenés is minimális a hagyományoshoz képest.
(#) Massawa válasza Epu2 hozzászólására (») Jún 22, 2023 /
 
Ráadásul az a Honda nem is igen hibrid auto, mert azzal 10 kW-s villanymotorral meg a 20 kg-s akkuval aligha lehet nagyon mozogni. Az csak olyasmi mint az F1-ben a KERS funkcio.
(#) GPeti1977 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 22, 2023 /
 
Igen, csak gyorsitáskor lassitáskor megy, illetve tudok vele 50 alatt menni 1km t tisztán akkumulátorral, direct nincs ilyen kapcsolható üzemmódja, de a gázpedállal elő tudom csalni hogy csak elektromosan menjen.
(#) Massawa válasza GPeti1977 hozzászólására (») Jún 22, 2023 /
 
Csak ugye mi a többé kevésbé valodi hibridekröl beszéltünk ahol sok esetben választhatsz a hajtások között és pár 10 km-t elmegy villamos hajtással is.
Söt ugye a plug-in hibridekben fel is töltheted az akkut. Akkor már nem 10-20 kilos akkukrol beszélünk meg 10 kW-s villanymotorrol.
(#) Massawa válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 22, 2023 /
 
Ezt a fékezési metodust minden modernebb kocsi automata váltoval és radaros követés funkcioval is tudja azaz az utolso pillanatig motorral fékeznek.. Söt a jobbak tudják a KERShez hasonlo funkciot is, azaz fékezési energiát ujrahasznositják.
(#) xxxyyy válasza xxxyyy hozzászólására (») Jún 22, 2023 /
 
Elvileg ez volt a magyar gyártású CPU. Az egyiknek a kivezetéseit sem sikerült hibátlanul legyártaniuk.

DSC_0046.JPG
    
(#) GPeti1977 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 22, 2023 /
 
Ennyi pont elég, a legtöbb felhasználó - a Toyota vezetője meg a felmérések alapján - nem szereti töltögetni a plugin autóját
(#) Massawa hozzászólása Jún 22, 2023 / 1
 
Valami más.
Ma egy szomszédos országban egy kedvelt luxus étteremben olvastam az étlapon.
Beef Sztroganoff csirkehusbol, rizzsel meg savanyu uborkával.



Biztos nagy költö lehetett a séf.
(#) GPeti1977 hozzászólása Jún 22, 2023 /
 
Van egy kínai elektros robogóm amit egy átalakított aggregátor tud tölteni menet közben, saját fejlesztés.
Van benne 48V 10Ah LiFe akku, ezzel 15km t tudok menni, a benzinmotorral kiegészítve kb 40km t, 4L benzinnel kb 150km-t, de csak rövid távon használom így nem tudom pontosan, illetve még töltögetni kell mert az aggregátornak kicsivel kevesebb a teljesítménye mint a névleges, meg kell egy szoftver frissítés mert eddig csak az akku feszültségét tartotta középszinten, tudom a SOC értéket amit egy másik egység mér, így ha ezt összekötöm akkor tudok pluszban rátölteni. Az elkészítésének egyik oka hogy 4L benzin kiváltásához fél millió forint értékben kell Li ion akkut venni, a motor akku nélkül 180 ezer volt, az aggregátor ISG-1200 meg 10 ezer mert tervezési hibák miatt nagyon sok tönkrement így olcsón hozzá lehetett jutni. Természetesen az aggregátort nem kell berántani egy kisebb elektromos kerékpár motorvezérlője indítja be.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2023
(#) erbe válasza GPeti1977 hozzászólására (») Jún 22, 2023 /
 
1956-ban gyártott Simson SR2-es fogyasztása 1,7 l volt 100 km-en. Igaz, inkább hasonlított egy biciklihez. De hol a fejlődés?
Idézet:
„4L benzinnel kb 150km-t,”
(#) usane hozzászólása Jún 22, 2023 /
 
Szepen elcsevegtetek itt a hibridrol es "elonyeirol", de szerintetek az autosok hany szazaleka vezet ugy, hogy megerje a hibrid? Szerintem akinek van az sem mind.
(#) Massawa válasza usane hozzászólására (») Jún 22, 2023 1 /
 
Pontosan ez a lényeg. Mindenki tudja , hogy a hagyományos auto még mindig több utcahosszal környezetkimélöbb, kényelmesebb és joval olcsobb, (söt sok millio embernek ad világszerte munkát és kenyeret), mint ezek az uj konstrukciok, ennek ellenére valakik mégis az ellenkezöjéröl probálják meggyözni a nagyérdemüt és nem utolsosorban megszabszabaditani a pénzének egy jelentös részétöl.
(#) GPeti1977 válasza erbe hozzászólására (») Jún 23, 2023 /
 
A fizika törvényeit nem lehet átírni, egy adott üzemanyagban adott energia nyerhető ki, némileg növelhető hatásfokkal, a jármű haladásához meg energia kell így nagy fejlődés nem lehetséges.
Következő: »»   522 / 627
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem