Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Hibrid üzemű vagy hibrid meghajtású?
Hibrid üzemű: - a gőzmozdony, amiben a gőzt szénnel, olajjal, árammal (napkollektorral ![]() - az autó, ami mehet benzinnel és gázzal (pár éve voltak ilyen átalakítások...) - az autó, amit villanymotorral hajtanak meg, és az áramot biztosító akkut lehet tölteni kívülről, vagy a saját aggregátoráról - a vegyestüzelésű kazánom is hibrid üzemű, mert fűthetem fával, papírral, szénnel Hibrid meghajtású: - az autó, amiben a benzinmotor is és a villanymotor is használható egymástól függetlenül - a gőzmozdony, amiben a gőzmeghajtás mellé villanymotorokat is beépítettek - a bicikli, amit lehet tekerni de megy akkuról is - Erbe traktora ![]() - a lakásom fűtési rendszere is ebbe a kategóriába tartozik, mert van vegyestüzelésű kazánom és gázkazánom is, sőt: a melegvíz előállítására használhatnám a villanybojlert is Hibrid: - a tritikálé - a liger - az öszvér - de a lódarázs az nem... ![]() A rásegítős megoldást (pl. biciklinél, ha a villanymotorral önállóan nem megy, de segít tekerni, vagy a F1-ben a DRS) lehetne "rásegítőnek" nevezni. Vagy a szervokormány, szervofék analógiájára "szervomeghajtás". ![]() A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2023
Nyilvánvalo, hogy hibrid üzemüröl van szo s nem hibrid hajtásrol.
A hibrid hajtás amugy is inkább a multté ( nem volt más ahsználhato technologia), illetve kivételes esetekben indokolt. Ami a hibrid üzemet egyáltalán a reflektorfénybe hozta az a meglehetösen kétséges klimaargumentácio, azaz káros anyagok kibocsátása, illetve azok csökkentése. Ebböl a szempontbol egy esetleges hibrid hajtás lényegtelen. Már a hibrid üzemeltetés is több mint kétséges elönyokkel jár, ha nem direkt átverés.
Egy ujabb agyament törvény.
Az ember örököl hivatalosan egy drága karorát, amire a gyárto vagy 50-60 éve egy valodi krokodilbörböl készült oraszijat szerelt, amin a gyárto által hivatalosan szerelt arany zár van. Az orát ma ha elakarod adni, te is meg a vevö is büntényt követsz el, mert a krodilbörhöz nincs származási papirod. Azaz csak oraszij nélkül adhatod el az orát. Hogy ilyen baromságokra valaki még törvényt is csinál? Ez érvényes bármire amin eredeti krokodilbör van. Nincs semmi gond azzal, hogy ma ne lehessen ilyen bört forgalomba hozni (megfelelö dokumentumokkal), de nem értem miért kell egy értékes veterán orát tönkre tenni azzal, hogy a hozzátartozo szijat tilos eladni, mert nincs hozzá papirod ( nyilván, hogy anno a gyár sem adott ilyesmit). Nem tudom mit müvelnének ha a veterán autoban krokodilbörböl lennének a diszitések. A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2023
Idézet: Máig nem tudtam rájönni mi az. Plusz veszteség belsőégésű motorral akkut tölteni, majd ezzel hajtani. „Már a hibrid üzemeltetés is több mint kétséges előnyökkel jár”
Papíron csak az órát kell eladni, a szíjat ajándékba adni hozzá.
Sajnos igy van ( és senki ne lássa).
Egy sereg.
A hagyományos motorhoz kell egy villanymotor ( nem könnyü) vagy a másik technologiában a hagyományos motor egy generatort hajt . Plusz kell egy akku is. Mindez a legkönnyebb verzioban is extra 300 kg amit folyton magával kell cipelnie ( ez több mint 3 utas az autoban). Most márcsak egy sötétzöld tudost kell keresni, aki elmeséli hogy a 300 kg-val nehezebb auto hatásfoka jobb mint azé amivel nem kell állandoan extra 300 kg-t cipelni. Ehhez jönnek még olyan törvényes turpisságok, hogy a hibrid auto teljesitményét összegzik azaz belsöégésü motor + villanymotor, holott egyszerre a legritkább esetben megy mindkét motor. ( pl egy 200 LE autoban 80 LE a villanymotor 120 LE a benzin). S most jön az átverés, a közel 2 tonnás autot 120LE-vel ugy lehet mozgatni mint egy hajdani FIAT 500-t, és imádkozni kell, hogy ne legyen hosszu emelkedö. ( a fogyasztásrol kár beszélni).
Nem így van, a hibrid hajtás azért fogyaszt kevesebbet mert lassításkor tölti az akkut, gyorsításkor rásegít, mindehhez elég egy 20kg akku, 10kW villanymotor, egy 1300kg autónál ez már jelentős energia oda vissza áramlás, nekem Honda Insught van, 4,4L/100km átlagfogysztás, automata váltóval aminek azért nagyobb vesztesége van mint a manuálisnak, illetve nem egy suzuki swift kategóriájú autó, a képen 4 l van de abban nincs benne még az autópálya.
Így már valóban előnyös. Ott van még a vételár többlet, vagy esetleges akkucsere, egyéb plusz javítások. Nem tudom mennyi, ettől függ még, megéri-e.
Szerintem, nagyon nem éri meg. Ad némi kényelmet, pl. nem kell tankolni, meg csendesebb. Az egyetlen igazi előnye a kisebb környezetszennyezés. Ez is látszólagos, mert a gyártás és megsemmisítés során jobban terheli a környezete. Ezért nem is olcsóbb, mint a pöfögős változat. A hatótávolságát nem is említem. Nagyvárosokban csökken a légszennyezés. A fékpor továbbra is megvan. A szerény véleményem szerint ez parasztvakítás.
Idézet: „A fékpor továbbra is megvan.” Amennyiben a fékezési energiát visszatáplálja az akkuba (ahogyan GPeti1977 írta), akkor a fékporból is lényegesen kevesebb képződik.
A hibridet hogy ha helyesen használod kevesebb fékpor lesz mert, fékezni csak vész esetén kell, megállásra elég a (villany)motorfék, a NiMH akkut ha cserélni kell húzós nagyon, ami nekem van
14 éves autó most kb 50% os lehet, de regeneráló kisütés töltéssel némileg fel lehet javítani, persze csodák nincsenek. Illetve a hibrid azért jó mert míg a benzinmotor 4000 körüli fordulatszámon adja le a max teljesítményt, addig a villanymotor 1500 as fordulaton meg a BLDC motornak (Honda Insight, Civic) kis fordulaton is van nyomatéka, a két motor egy tengelyen van, így kis sebességnél olyan mintha egy erősebb, nagyobb cm3 autóban ülnél. Illetve ennél a megoldásnál a start stop rendszernek is van értelme, mint egy csúszófogaskerekes ólomakkus autónál, úgy tudom egyes Dacia autók ilyenek.
A Toyota Prius már emlegetett hajtáslánca még amiatt is jobb hatásfokú, hogy lényegében folytonosan tudja változtatni az áttételt, így a belső égésű motor mindig az adott körülmények közt legjobb hatásfokú tartományban működhet.
Igen ez a nagy előnye, viszont ha elromlik az inverter esetleg, akkor az autó megáll, egyrészt nem lehet beindítani, másrészt hogy a benzinmotor tudja forgatni a kereket a villany motornak legalább ellen nyomatékot kell tartani. A Hondánál úgy van hogy a hibrid rendszer ha elromlik, akkor van benne egy tartalék hagyományos önindító (nagyon hidegben is arról indul) arról beindítható, és addig tudsz vele menni míg a 12V-os akkumulátor le nem merül, mert aza a 100V-os NiMH akkuról van töltve egy step down konverteren keresztül, nincs benne hagyományos 12V generátor.
Akkor építs egy akkora kuplungot és váltót, ami átad neked 5000 lóerőt és megérted. Vagy ha megnézel egy Honda Jazz-t, ahol állandó, ideális és optimális fordulaton tarthatod a belsőégésű motort, nem véletlenül 3,6-4l a fogyasztása, szemben a tisztán benzines, de változó nyomatékú megoldással, ahol még a kuplungszerkezet, kuplung, és váltó karbantartási, javítási nyűgjeivel is kell küzdened, és 7-9 liter a fogyasztás ugyanakkora köbcenti mellett. Ugyanígy óriási előny a rekuperáció. Hiszen egy benzinesnél nem nyersz vissza semmit a lejtőn gurulva és pöfékelsz, míg egy hibrid jelentősen visszatermel. Az én Outlanderem például a Budakeszi úton, forgalomtól függően 3 és 11km-t nyer vissza és nem kell fékeznem, nem kopik a fék. Hát ezért jobb a hibrid.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2023
Az M62 dízel mozdony is generátort hajt, majd az villanymotort, így csak a gerjesztést kell változtatni a sebességhez, nem kell kuplung illetve váltó. Persze ha ezekben lenne akku, akkor a hatalmas vontatott tömeg fékezésekor nagyon sok energiát lehetne tárolni, gyorsításkor meg azt visszatáplálni. Van Honda hibrid robogó is, de nem sok értelme van mert könnyű így a fogyasztás csökkenés is minimális a hagyományoshoz képest.
Ráadásul az a Honda nem is igen hibrid auto, mert azzal 10 kW-s villanymotorral meg a 20 kg-s akkuval aligha lehet nagyon mozogni. Az csak olyasmi mint az F1-ben a KERS funkcio.
Igen, csak gyorsitáskor lassitáskor megy, illetve tudok vele 50 alatt menni 1km t tisztán akkumulátorral, direct nincs ilyen kapcsolható üzemmódja, de a gázpedállal elő tudom csalni hogy csak elektromosan menjen.
Csak ugye mi a többé kevésbé valodi hibridekröl beszéltünk ahol sok esetben választhatsz a hajtások között és pár 10 km-t elmegy villamos hajtással is.
Söt ugye a plug-in hibridekben fel is töltheted az akkut. Akkor már nem 10-20 kilos akkukrol beszélünk meg 10 kW-s villanymotorrol.
Ezt a fékezési metodust minden modernebb kocsi automata váltoval és radaros követés funkcioval is tudja azaz az utolso pillanatig motorral fékeznek.. Söt a jobbak tudják a KERShez hasonlo funkciot is, azaz fékezési energiát ujrahasznositják.
Elvileg ez volt a magyar gyártású CPU. Az egyiknek a kivezetéseit sem sikerült hibátlanul legyártaniuk.
Ennyi pont elég, a legtöbb felhasználó - a Toyota vezetője meg a felmérések alapján - nem szereti töltögetni a plugin autóját
Valami más.
Ma egy szomszédos országban egy kedvelt luxus étteremben olvastam az étlapon. Beef Sztroganoff csirkehusbol, rizzsel meg savanyu uborkával. ![]() ![]() Biztos nagy költö lehetett a séf.
Van egy kínai elektros robogóm amit egy átalakított aggregátor tud tölteni menet közben, saját fejlesztés.
Van benne 48V 10Ah LiFe akku, ezzel 15km t tudok menni, a benzinmotorral kiegészítve kb 40km t, 4L benzinnel kb 150km-t, de csak rövid távon használom így nem tudom pontosan, illetve még töltögetni kell mert az aggregátornak kicsivel kevesebb a teljesítménye mint a névleges, meg kell egy szoftver frissítés mert eddig csak az akku feszültségét tartotta középszinten, tudom a SOC értéket amit egy másik egység mér, így ha ezt összekötöm akkor tudok pluszban rátölteni. Az elkészítésének egyik oka hogy 4L benzin kiváltásához fél millió forint értékben kell Li ion akkut venni, a motor akku nélkül 180 ezer volt, az aggregátor ISG-1200 meg 10 ezer mert tervezési hibák miatt nagyon sok tönkrement így olcsón hozzá lehetett jutni. Természetesen az aggregátort nem kell berántani egy kisebb elektromos kerékpár motorvezérlője indítja be. A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2023
1956-ban gyártott Simson SR2-es fogyasztása 1,7 l volt 100 km-en. Igaz, inkább hasonlított egy biciklihez. De hol a fejlődés?
Idézet: „4L benzinnel kb 150km-t,”
Szepen elcsevegtetek itt a hibridrol es "elonyeirol", de szerintetek az autosok hany szazaleka vezet ugy, hogy megerje a hibrid? Szerintem akinek van az sem mind.
Pontosan ez a lényeg. Mindenki tudja , hogy a hagyományos auto még mindig több utcahosszal környezetkimélöbb, kényelmesebb és joval olcsobb, (söt sok millio embernek ad világszerte munkát és kenyeret), mint ezek az uj konstrukciok, ennek ellenére valakik mégis az ellenkezöjéröl probálják meggyözni a nagyérdemüt és nem utolsosorban megszabszabaditani a pénzének egy jelentös részétöl.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |