Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
A tiszta cérna kesztyű kell hozzá. A fúrómon meg van porszívó.
Utána kéne nézned mindkét fogalomnak. A sokezer "bizonyítékból" eddig itt egyet sem láttam, hinni sem szokásom, viszont tapasztalatokra alapozni na azt inkább. A hit az különben sem nálam van, én nem nagyon szoktam hinni a legtöbb gyártó marketing maszlagjának, na vajon miért nem, hogy alakulhatott ki bennem ez évtizedek alatt, nem is értem.
Azt mondtam? Nem azt mondtam -csak nem figyeltél Vezetékek forrasztásáról van szó. De előtte is, és utána is erről beszéltem., hogy a vezetékek forrasztgatása miatt jártam rosszul.
Ha valóban olyan gyenge lenne, naponta sok-sok ilyen kapcsolatnak kellene tönkremennie, már csak a nagy számok törvénye szerint is. Minimális logikával azért be lehetne látni, akár milyen erős is a ragaszkodásod a butasághoz, hiába mondták már többen, többször is, hogy tévúton jársz.
Hát igen, nem is tudom hogyan lehetne bizonyítani, hogy az általunk felhasznált összekötők kb.: 10000-20000db./év gond nélkül évek óta probléma mentesen üzemelnek?
Hiszen te sem hiszed el becsszóra, hogy nincs velük probléma és nekem sincs időm 1xe képet készíteni róluk. De várjunk csak! Én szabvány szerint szereltem/szereltettem. Azaz annak kell bizonyítani, aki eltér a szabványtól! Vagyis a forrasztása van olyan jó mint a vezetékösszekötő. Idézet: „Én szabvány szerint szereltem/szereltettem. Azaz annak kell bizonyítani, aki eltér a szabványtól!” Ezt már korábban sem értették meg itt többen... Hardver és beágyazott szoftver fejlesztéssel foglalkozó cégnél dolgozom. Ahhoz, hogy piacra vihessünk egy terméket a folyamatainknak és az elkészült terméknek is meg kell felelni a szabványoknak. Ezt akkreditált laborban, illetve auditokon ellenőrzik. A beszállítóinktól is ugyanezt kell megkövetelnünk, bekérve a papírjaikat. A szabványtól való eltérést dokumentálni kell, és NEKÜNK kell bizonyítani, hogy a megoldásunk egyenértékű vagy jobb. És vannak olyan szabványpontok, amiktől TILOS eltérni. Ilyenek a felhasználó testi épségét (áramütés, mechanikai behatás, hő, tűz, sugárzás, stb.) veszélyezető dolok. Ott a szabvány kötelező. És mérik is a laborban. Hány fokon gyullad meg a műanyag burkolat, a hőhatás megszűnése után tovább lángol-e, stb.
Nem unalmas még ez a f@szméregetés? Szerintem meg minden kötés jó, ha bírja a rajta átfolyó terhelést.
Köszönjük mindenki hozzászólását és azokét főleg akik tökéletes vitamódszerrel, tényekkel, adatokkal és szabványokkal segítették a kérdés tisztázását.
Pár fórumtag érzelmi alapú hozzászólásától eltekintve többségében megfelelően, érthetően és alaposan körüljárásra került a téma, így úgy gondoltuk, a felhalmozott információkat sárga fejléces általános topik tájékoztatóba gyűjtjük. Fentieknek megfelelően kérjük, hogy a forrasztás vs. bármi más vezetékösszekötés témát fejezzétek be, és lehetőleg a jövőben ha csak más különleges kérdése nem merül fel a topikban kérdezőnek, akkor hivatkozzatok a sárga fejlécben lévő, általatok összegyűjtött információkra. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a forrasztott kötésről beszélni tilos, hiszen fontos műszaki kérdések vitathatóak meg azon túl is, hogy kötelezően el kellene kezdeni a "forrasztás vs. wagó/bármimás" összehasonlítást. Köszönjük előre is!
Talán még annyi beleférne, hogy amiért a forrasztást az épületvillamosságban elkerülni ajánlja a szabvány, azon indokokat (melyeket itt az előző oldalakon senki sem talált el), az az MSZ HD 60364-5-52:2011 szabvány 526.2. pontjának 1. megjegyzésében felsorolt követelmények.
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2023
A sodrott aulu kötést ezzel nem is szabad kiváltani. nem is ez volt a téma. 36. éve űzöm a szakmát. Van tapasztalatom bőven. Iprban is háztartásban is. STB. Maradjunk annyiban, veled vitatkozni, nem fogok és nem is lehet. Aki megértette megértette, aki nem, nem. További minden jót!
Ultradermmel kell lemosni a felrakás előtt. Többnyire elég csak a fedelet. Nagyon szép lesz.
Látom, leginkább te nem értetted meg.
Idézet: Ki, és hol írt ilyet? És de, pontosan ezzel váltjátok ki, erről megy a vita régóta! Az alu kábel sodrott kötése van kiváltva a réz kábellel és a wago-s kötéssel. Úgy tényleg ne vitatkozz ha már a szöveg értelmezése is akadályokba ütközik! „A sodrott aulu kötést ezzel nem is szabad kiváltani.”
Sziasztok.Olyan kérdésem lenne,hogy a tömör huzalt milyen átmérőjű hajlékony vezetékkel helyettesíthetem?
Ugyan akkora keresztmetszetű hajlekonnyal!
Szia!
Ha már megemlítetted a Weidmüller gyártót, szerinted ezek biztonságosan használhatók hosszú távon is? Ebből a típusból kaptam régebben egy dobozzal, ezt használtam most is. Épp most kellett utólagosan beépítenem egy 230 V-os aljzatot mosógépnek, amit az eredeti 2,5 mm2-es gerincvezetékről ezzel ágaztattam le, ugyanilyen keresztmetszetű vezetékkel. Az elosztószekrényben B16-os kismegszakító van ezen a szakaszon. A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2023
Bevizsgált termék egy neves gyártótól. Nem gondolom, hogy aggódnod kellene.
A tapasztalat az volt, hogy kb. 20 éve, mondom, 20 éve, azzal is gondok voltak. de igazából az 1mm-es vezetékeket nem szorította rendesen. Itt volt kontakthiba. gondolom, azóta csak javítottak rajta.
Jelenleg 1,5mm^2 és 2,5mm^2 keresztmetszetre ajánlja a gyártó!
Idézet: „a wagonál úgy szétégett hogy nem lehetett újra kötni” Idézet: „sodorva és forrasztva” Én is villanyszerelő vagyok, nyilván tudom, hogy tiltott a forrasztás... Volt szerencsém világító Wagót látni, azóta, saját célra a Wagó, legyen az bármelyik modell, csak az ideiglenes kötéseknél van jelen! Végleges kötés nálam is forrasztott, és kúpos szorítóval (Kupolfix) szigetelt.
Sziasztok!
Tudnátok segíteni az alábbi témában? A csatolt képen látható adattábla szerinti motorra szeretnék forgásirányváltót bekötni. Viszont a forgásirányváltóm sima 3 fázisú motorhoz való. Fel tudom valahogy használni ehhez a motorhoz? Csatolom a forgásirányváltóm elvi müködését is. A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2023
Az első mellékleteden lévő ábrát én nem tudom irányváltó kapcsolóként értelmezni, de nem is érdekes.
Bármilyen kapcsoló/relé/mágneskapcsoló jó, ami megvalósítja az adattáblán lévő kötést (mellékeltem a kivágott részt). Tulajdonképpen a két átkötést kell áthelyezni, azaz például 2 morze kapcsoló ezt már meg tudná oldani. Az bonyolíthatja a kérdést, ha a két irány közé kell egy üres állapot is, de ez is megoldható. A 3 fázisú irányváltó kapcsoló általában 3 emeletes, és két-két kontaktust tud emeletenként, amiket "össze-vissza" kapcsolgatnak a belső tárcsák. Ha kézben van a kapcsoló, akkor meg kell mérni milyen kapcsolatok tartoznak az egyes állásokhoz, ami alapján el lehet dönteni beköthető-e a neked kellő funkcióra
Szia! ITT találsz erre megoldást ha 6008-as kapcsolód van. Az áramrelé az mellőzhető az áramkörből ezért a kondenzátort fixre lehet kötni az adott pontra. Az első rajz az nem igazán jó, mert azon a V2 az nem használt pont az eredeti rajz szerint, a másik dolog pedig a motor kapcsolási rajzán nincs feltüntetve a kondenzátor bekötési pontja csak a forgásirányhoz tartozó áthidalások elforgatása. A kapocsdekniről jobb lett volna egy fotó.
Sziasztok!
Úgy tudom hogy 6kA megszakítóképességű kismegszakítókat szabat csak felrakni, de még sok boltba látok 4.5kA-st is. Mi az előírás?
Szerintem ennél a motornál azt is meg kell oldani, hogy a felpörgés után lekapcsolja az indító kondenzátort, csak az állandó üzemű maradjon bekötve. A motor adattábláján két kondenzátor érték van megadva, indulás után a 25 µF-ot valószínűleg le kell választani.
Igazad van de ennek az 560 wattnak nem gondoltam oda a startert is, meg nem volt említve az sem, hogy mire lenne használva ez a teljesítmény.
Igazad van, semmit nem árult el a kérdező a felhasználás céljáról. Mivel valamilyen fék is van beépítve, én eszterga, marógépre tippelek.
Elnézést a szűkszavúságért...
Ez egy lift emelő motor, kb 400kg-ot mozgat. Egyelőre ennyit tudok. Kapcsolóm a szó szoros értelmében nincs, egy dpdt relével és egy ssr-el illetve arduinoval próbálom majd a forgásirányváltást. Egy sima 3f motorral már működött az elöbbi kapcsolással amit csatoltam, de az itt ennél a motornál nem fog müködni szetintem. Ha van értelme, delelőtt feltöltöm a kapcsolást A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2023
Hello! Remélem erre gondoltál. Ha az indító/üzemi kondi és a fék nincs feltüntetve az adattáblán, akkor feltételezhető, hogy annak bekötését és vezérlését tartalmazza a motor.
Köszönöm szépen, szuperül működik
|
Bejelentkezés
Hirdetés |