Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia. Meglett a hiba. A vezető felőli ülés alatt van 4db relé ami az ajtók nyításáért felelős. A jelzet "ez" relé a csomagtartó nyításáért felel. Az akus árut lelehet-e venni ha igen hány percre mert van egy hibajel a kijelzőn ami az ablaktörlő kapcsló kivétele majd vissza rakás miatt lehet?
Az akkusarut lelehet-e venni ha igen hány percre mert van egy hibajel a kijelzőn ami az ablaktörlő kapcsoló kivétele majd vissza rakás után jelenkezhetet? Opel meriva a 1,6 benzin üzemű automata váltós. Olvastam az interneten, hogy vegye le a sarut és eltünik a hiba kód de ebbe bizonytalan vagyok, mivel ennél a típusnál már szinte mindent el kell fogadtatni a rendszerrel. Ezért kérnék meg erősítést. Milyen diagnosztikai eszközt ajánlattok amivel fel lehet tanítani az alkatrészeket is ha kell?
Remélem nem WD... mert az 90% petróleum. Részemről fehér zsír sprayt javaslok, (white grease) mert az teflon alapú, Persze előtte a zsírt el kell távolítani pl tárcsafék tisztítóval.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Két kérdésem lenne. Egyik hogy 2006 laguna uch kapcs rajza van e valakinek? nagy navis kijelzőt cseréltem le kicsire. A biztonsági öv visszajelző jelét nem találom. Másik, hogy adott egy modern bosch lambda szonda, 4 vezetékes (fekete(jel +); szurke(jel-), Piros,feher(fűtés). Kb.: 1 hétig működött s most elszállt. Diag fűtés kor hibat ír, iletve a lambda jel is stagnál 580mV. Kérdésem, hogy létezik hogy elszállt a szonda, azaz a modern szondáknak masabb a kimeneti "ellenállasa" s a "regi" vezérlő tulterhelte s elszállt? Ilyennel még nem találkoztam
Szervusztok!
Ford Focus kombi 2010. Az akkumulátor pár óra alatt (de lehet, hogy gyorsabban) teljesen lemerült. Annyi történt előtte, hogy üléshuzatokat húztunk fel. Előtte jó volt. Kitapogattam az üléshuzat rögzítő gumikat az ülés alatt, de nem érztem, hogy valami vezetéket meggyomott volna. Látni ugyebár nem lehet. Hol lehet a probléma? Most ez első ülésről lehúztuk a huzatokat, és amíg húztuk le (10 perc), 12,5V-ról leesett 10,5V-ra a feszültség. A lehúzás után, próba képpen, nyitva hagytam az ajtókat (a belső világítás 2db izzója működött) így 10,25V-ról leesett 10,15V-ra a feszültség. Ez talán még normális lehet. További kérdésem: a képen látható fehér téglatest mi lehet? A hátsó ülést előredöntve, a fekete hungarocell szerű betétet felfordítva látszik ez. Két vékony vezeték megy hozzá. Előre is köszönöm. a segítséget.
Nem cellazárlatos az az akkumulátor? Ha egy jó akku ennyi idő alatt ilyen mértékben lemerül ott jelentős hő képződne és biztosan észrevetted volna mi okozza a zárlatot.
Áramot mit mértél az akku kábelen?
Kedves zolika60 és Joe_001!
Köszönöm a segítségetek. Igen, arra én is gondoltam, hogy ekkora hő hatására akár ki is gyulladhatott volna a kocsi. Ami érdekes volt, hogy feltöltődött 14,1V-ra. Ezért nem gyanakodtam komolyan cellazárlatra. A másik dolog, ami félrevitt, hogy egybeesett egy művelettel, ami esetleg egy vezetéket megsérthetet volna, vagy mit tudom én. Az akkut nem mertem levenni, mert azt olvastam, hogy akkucsere esetén újra kell programozni a kulcsot. (A rádiót így is újra kell, és azt sem tudom, hogy van a kód?) Nem hiányzott volna még az is, hogy a kulcs miatt nem tudom elindítani. Inkább körüljártam volna a dolgot, ha lehet. Ma reggel 10,50V volt benne. Egy óra múlva is ennyi volt. Ez azt jelenti, hogy cellazárlat. A biztonság kedvéért elvittem egy közeli akkumulátoroshoz (Lesti akku). Rámért, és ő is azt mondta, hogy cellazárlat. Ennek azért örülök nagyon, mert igaz, hogy új akku egy vagyon volt, de legalább nem hetekig kellett keresni, hogy vajon mi szívja le? (Egy Opellel 1,5 évig kínlódtam ezzel a leszívásos dologgal.) Köszönöm még egyszer.
Szia!
Nagyon szépen köszönöm a rajzot, már pár éve szépen működik, azonban azt vettem észre hogy kicsit vibrál a led DRL fénye, így arra gondoltam, hogy kellene bele egy kondenzátor, vagy valami feszültség szabályzó, hogy ne villogjon. Így tettem a betáp felé egy kondenzátort és egy Diódát, hogy az autó elektromos rendszere felé zárva legyen a dolog. Azonban van egy apró gond, helyzetjelzőre nem kapcsol ki, csak kb 50%-ra esik a fényerő, mit rontottam el? Illetve mekkora kondenzátor kellhet ha kb 2X 10 W a DRL A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2023
Hello!
- Ha 2x10W a DRL, akkor 2A körüli a fogyasztása. Meg kell próbálni egy 1000µF-os kondit, hátha az elegendő. - Ha nem kapcsol ki a helyzetjelzőre, akkor két lehetőség van. Vagy nem érkezik elég feszültség a helyzetjelző felől, ami lezárná a Fet-et (ennek a plusztáphoz képest kevesebbnek kell lenni mint 3V), vagy lehet hogy a kocsiban a helyzetjelző fényerő csökkentve van pld. PWM jellel. Ekkor a helyzetjelzőt bekapcsolva nem fogsz 12V mérni, hanem kevesebbet. Ha nincs PWM csak kisebb a fesz mint 12V, akkor a T2c tranyó kollektor-emitterével párhuzamos 4,7k segíthet. Ha PWM lenne akkor az R3-al sorba egy dióda (anód a helyzetjelző felé) és a katód és a +táp közé pedig egy kondira lehet szükség. Ha többet tudnánk a helyzetről (meg én a kocsikról) akkor lehetne megoldást keresni. De így lehet hogy csak "vak vezet világtalant" esete forog fenn.
Azt elfelejtettem mondani, hogy amig az autoban volt addig rendesen mukodott a "kis doboz" tehat ugy ahogy kell, rendesen kikapcsolta ahogy kell...
Most mikor a kondit beforrasztottam es utana probaltam itthon, akkor lattam hogy a proba lampanak hasznalt izzo fenyere a felere csokken, autoban nem probaltam meg, csak gondoltam ott is kb ez lenne, 12V 1.2Ah kis akku all rendelkezesemre es 2db W5W izzoval probaltam. Per pill nekem itt van egy 16V 2200uf elko, ez jo lehet? Van persze 16V 1000uf is, csak ha nar beforrasztom akkor nem szeretnem kivenni. Akkor az jo megoldas lehet ,hogy a tap iranyba teszem ezt a kondit? Egyebkent köszönöm a gyors valaszt!
Hello!
Gondolkodtam, hogy hogyan lehetne javítani a helyzeten, mind két probléma esetén. De ha ez a lámpa vibrál akkor is, ha közvetlen a 12V-ra teszed, akkor ott a kocsiban vagy a lámpában más bajság is lehet. Nem igaz, hogy ennek mindenféle szűrés kell..
Köszönöm! Le fogom gyártani, köszi mégegyszer!
Üdv mindenkinek. Nincs opel Meriva a topic ezért ide írok. Mi lehet a hiba, mert nem billenti a lencsét hiába állítom bármely pozícióba a magasság állító kapcsolóval? Köszönöm szépen a segítséget.
Ebből szerintem az azt megálmodó mérnök se igen mondaná meg, de kiderítheted könnyen pl a motor hibát!
Valakit beültetsz a kocsiba te meg kiülsz a fényszóró mellé és megmondod hogy állítgassa a fényszórómagasságot, ha nincs zúgás kezdhetsz mérni tápkábelen mozgatás közben, ha ott van delej akkor a mozgató motor ment el békésebb tájak felé, ha soha nem mérsz ott semmi feszültséget akkor ábel szakadás kapcsoló és bármi ami ami ebben az áramkörben érintett hibás lehet! Ha zümmög szépen nem szenvedve akkor szét van ugorva a szerkezeti rész ami a lencsét a motorral összeköti, onnantól az már kézügyesség kitartás és pár doboz nyugtató után készre szerelhető!
Miért kellene Opel Meriva topic? Vagy az nem autó?
Sziasztok!
Van egy KIA autóm, és az utóbbi időben azt vettem észre, hogy a az autostart néha akkor is elindítja a motort, ha nem nyomok rá a kuplungra. ( lámpánál például leáll a motor, és elvileg csak akkor indítja magát ha kuplungolok. ) Vajon ez mitől lehet? Talán az akkufeszt is figyeli, vagy valami időkorlát lehet?
Ha gyengélkedik az akku, elöször a start-stop rendszeren észrevenni.
Köszi. Két éves eredeti gyári akku van benne. Elvileg !!
Pár hete volt a garis szervízben. Lehet hogy elegánsan kicserélték? Ezek a régi reflexex. Az átkosban ha szervízbe vitted az autót, soha nem tudhattad, hogy mikor és hol tekintenek rá donorként.
Nem volt bekapcsolva a klíma? Arra is ráindít idővel.
Ez normális ilyen melegben. A klima stb egyébb fogyaszto okozhatja, de ez benne van a kocsi könyvében is.
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2023
Igen, az akkut figyeli.
Például (ahogyan írták is) a légkondi ha be van kapcsolva, akkor hamar ráindít. És valóban: minél "fáradtabb" az akku, annál többször fogja ezt tenni. Valójábannez pont érted van, auért figyeli az akku aktuális feszültségét, hogy még azelőtt rá tudjon indítani, mielőtt olyan kis feszültségre merülne, amikor már nem biztos az indítás. Az pedig, hogy csak kézéves az akku, emiatt nem sokat jelent. Ha a kisautó kis agyának azt mondták meg, hogy a StartStop 12,7V-ra merülésnél (hasból mondott szám) mindenképp ráindítson (hacsak nem nyomtad ki), akkor azt fogja tenni 12,7-nél. A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2023
A klímakompresszor álló motornál nem megy, az utastérventillátor közben nyomja a még hideg levegőt. Amikor már csak meleg levegőt tud fújni, az elektronika beindítja a motort a klíma végett.
Érdekes, hogy nem mindig csinálja. Most pár napja nem tapasztaltam.
Mindenesetre figyelni fogom, hogy ha továbbra is előfordul, mik az előzményei. Sajnos a kijelzője, ami amúgy nagyon sok adatot kiír, az akkumulátor töltöttségéről, pillanatnyi feszültségéről semmi infót nem ad. Pedig elég szép kis tablet szerű kijelzője van. Lehet hogy bebarkácsolok egy akku szint figyelő kis áramkört valahogy, hogy lássam az összefüggéseket.
Sziasztok!
Renault Laguna, és Clioban is előforduló hiba, hogy a klíma egyik pillanatról a másikra meleget kezd fújni. Mindkét modell digit klímás. Hőérzékelő már cserélve lett.
Szuper. Mihez kezdjünk ezzel az információval?
Elfelejtette hozzátenni a kérdező mondatot. Úgymint: vajon miért csinálja ezt a légkondi?
Sziasztok
Ha már felmerült a kérdés a klímáról, csak érdekesség képen jutott eszembe, hogy autó klímánál is létezik, hogy fűt a klíma, mint a háztartásokban pl télen, hogy hamarabb leolvadjon a szélvédő, hamarabb fűtés legyen az autóban? A 2000-res években gyártott Audiban láttam elektromos fűtést a légáramban, ott még biztos nem képes a klíma ilyesmire.
Szia
Szerintem igen. A 2005-ös Accordom leírása forrólevegős fűtésnek hívja. Viszont a szintén 2005-ös Focusban simán cekász van Mindkettő diesel
Ennyi képzelőerővel inkább ne kezdj semmit! Köszönöm!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |