Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Van e valaki aki járatos a Szentes - Szolnok közti vonatjáraton?
Én csak kíváncsiságból kérdezném.
Egyre több helyen vannak napelemek, a nagy kékek. Ezek a napelemek meddig bírják kb., hogy ne mattuljonnak be? Na jó, gondolom lehet polirozni, stb...
Maga a napelem az nem lesz matt, az akár 30-35 évig is termel ha nem tépi le a szél vagy veri szét a jég. A felületén lévő üveget az eső javarészt lemossa, amit meg nem tud róla lemosni azt időközönként le kell róla mosni, mint ahogy az ablakot is meg kell pucolni néha.
Csak a kis napelemes lámpáról jutott eszembe. : ) Van olyan, amelyik már több mint kb.8 éve kin van. Persze tudom, nem egy kategóriák.
Átalánydíjas gázár kapcsán érdeklődöm a témában tőlem jártasabbaktól. (MJ helyett inkább m3-t használok, és kerekítek a számításoknál.)
Az éves olcsó gáz 1729 m3. Ha pl. én ehhez képest 2000 m3-t fogyasztok egy évben, akkor a havi átlagom 166,7 m3. Ebből a havi átlag kb. 144 m3 olcsó + 22,7 m3 drága (lenne?!). És valóban, a számlákon minden hónapban 166,7 m3 a teljes mennyiség, de ezen belül a két gázfajta aránya szélsőséges mértékben keveredik, azaz, kb 15.000 és 150.000 (tízszeres szorzó!!!) kapom a számlákat. Beszéltem az ügyfélszolgálattal, de ott nem sikerült érdemi információhoz jutnom, mindig csak ugyanazt a 3 mondatot szajkózta (kb. jelleggörbe + eltérő napok a hónapban + gázár változás), és nem érdekelték az érveim. El tudom-e azt valahogyan érni (valamilyen beállítással), hogy nekem minden hónapban azonos legyen a két gázfajta aránya, vagy ha nagyon kukacos akarok lenni, akkor a teljes mennyiség 1/365-ödének a hónapok napjainak számával történő szorzata? Ettől azt várnám, hogy nagyjából a számlák összege egyenletes lenne, és nem tízszeres. Már azt sem értem, az átalányt fizetőknél miért nem az általam is keresett verzió az alapbeállítás, sőt talán ez a kombináció egyáltalán nem is szerepel az alapszerződésben.
Szia! Úgy tudom, ahol a szolgáltatói szerződésben csak a fűtés van megjelölve felhasználási célnak, ott jelleggörbe szerint számláznak. Nálunk vízmelegítés és főzés is be lett írva, a havi számláink azonos összegűek.
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2023
Azt nem tudom nálunk milyen a szerződés, de mi is gáztűzhelyen főzünk, és a vízmelegítőnk is gázos. Hogyan tudom meg mi van a mi szerződésünkben?
A lineáris jelleggörbét kell választani, az oldal alján írnak róla.
De ha átalánydíjas, akkor nem teljesen mindegy? MVM
Sajnos nem olyan egyszerű mint gondoltam. Itt egy cikk, amiből azt szűröm le, hogy az átlag felett fogyasztóknak odaverik a piaci áras díjat az adott jelleggörbének megfelelően.
Valószínűleg két számlád lesz/volt nagy összegű, a többi nem (annyira). A piaci áras fogyasztást júniusban és júliusban számlázzák ki. A panaszod alapján neked az ábra szerint osztják el az összegeket.
A gondot éppen az okozza, hogy azonos gáztérfogat esetén is akár tízszeres szorzó jellemzi a havi számlákat. Tehát nem átalánydíjas hanem átalány térfogatos a számlázás.
A linkedet alaposan tanulmányoztam már korábban is, és éppen arról szól az egész, milyen elvekkel bonyolítják halálosra az elszámolást. De még kísérletet sem tesznek arra, hogy nagyjából egyenletes legyen a havi számla összege (és amit nem akarnak, azt nem is fogják elérni).
Valójában én tisztán látom miért magas a két utolsó számlám (pontosan azért amit linkeltél). De azt szeretném elérni, hogy ne így legyen.
Mivel nekem nehézséget okoz egy tízszeres számlát kifizetni, ezért keresem azt a megoldást, ami elengedi ezt a jelleggörbét, és valóban "átalányt" számol, mert éppen ez lenne a fogalom funkciója.
Decemberi leolvasás esetén, legalábbis az ábra szerint, úgy működik, ahogy szeretnéd. Valószínűleg ezt telefognon nem tudod elintézni, be kell menned a szolgáltató egyik irodájába. Az, hogy ott tudnak-e segíteni, pontosabban lehet-e módosítani a dolgot, majd megírod. Szurkolunk!
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2023
Azt nem értem, miért kell a bűbáj, a mágia, és a komplikálás. Az átalány miért ne lehetne átalány, mert ha az lenne, akkor bármikor lehetne a leolvasás.
Igazad van, a múltkor nálam is kiverte a biztosítékot, hogy találtam a postaládába egy sajtpapírt, hogy nem sikerült leolvasni és lefényképezni a villanyórát.
Lelkük rajta, majd tetszenek szólni előre következő alkalommal. Papíron rajta, hogy megkíséreljük, ekkor és ekkor 8...12 között. Évente kötelező lefényképezni a mérőt. Hurrá, na végre, tudok róla. Ami a lényeg: De ha letölti az applikációt a WEB lapunkról, akkor ez ön is megteheti. Értsd: - Mobilomra le kell tölteni egy applikációt. - Lecsutakolom a villanyórát, leveszem a mágnest és lopótököt. - Csinálok egy szelfit. - Minden OK egy évig. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2023
Sziasztok
Keresek nagyon-nagyon-nagyon sűrű zsírt. Nem kell hőállónak lennie. Csigahajtást akarok kenni vele. Ismer valaki ilyet?
Milyen anyagból van a csigahajtás, amit kenni szeretnél? Fém / műanyag? Fémhez a megszokott gépzsír jó lehet, műanyaghoz meg teflonos szilikonzsírt tudom ajánlani.
Hol akarod alkalmazni, milyen körülmények között, mekkora forgási sebességgel, zárt, vagy nem zárt rendszer?
Egy kellems meglepetést szeretnék veletek megosztani. A topic címe ellenére egy kicsit elektronika, de máshová nem fért volna be.
Történt egyszer, hogy egy magyar viszonteladó sráctól vettem egy Ketotek KT88 hőmérséklet kapcsolót. Hónapokig ki sem próbáltam, de három hete kellett valamire, így elkezdtem (volna) használni. Azt vettem észre, hogy 1-2 óra múlva a kijelző elsötétült a relé nem működött, nem kapcsolt. Garancia nincs, gondoltam, belenézek. Hátha a táp... Úgy is volt. A benne lévő kapcsolóüzemű kütyüt kidobtam, és egy külső 12V-os tápról használtam tovább. Mérgemben, gondoltam, írok a Ketotek-nek egy panaszlevelet, úgysem válaszolnak. Másnap megérkezett a válaszlevél! Kérték, hogy pontosan írjam meg a rendelésszámot, számlaszámot stb. Válaszoltam, hogy olyanom nincs, mert egy viszonteladótól vettem, számla nélkül, és lefotóztam a beépített (akkor éppen működő) készüléket. (Mert, azt nem írtam nektek, hogy egy idő múlva visszakapcsolva, ismét működött egy darabig, majd megint nem.) Ezt a válaszlevelet 2023.07.31-én írtam meg. Másnap jött a válasz, hogy adjam meg az elérhetőségemet, mert küldik az új készüléket! Ma, 2023.08.17-én délben meghozta a TNT az új készüléket! No, erre varrjatok gombot!
Tehát mégis volt rá gyártói garancia.
Igen is, meg nem is. A gyártói garancia érvényesítéséhez is szükség van valami bizonylatra. Nekem semmim sincs. Másrészt, ilyen kis értékű kütyü esetében, nem szokott a gyártó ilyesmivel foglalkozni. Úgy gndolom, inkbb Sarah Wu kisasszony jóidulatán múlt a dolog.
Nagyon jól jártál !!! Ezt a korrektséget több gyártó is alkalmazhatná. Mindez ingyen volt?
Vannak cégek, amiknél a saját renoméjuk fontosabb, mint holmi bizonylatolás.
Tudják, hogy nem a gagyi szegmensben dolgoznak, jó a minőségük, és az ilyen hozzáállással csak növelik a bizalmat saját irányukban. Pár éve egyik kollégámnak eltört a Fiskars metsző ollója. Papír, számla már nem volt meg. Bement az egyik Fiskars termékeket is forgalmazó szaküzletbe, hogy vegyen egy másikat, mert amúgy nagyon jó volt a cucc. Ott elmondta, hogy mi a szitu. Azt válaszolták neki, hogy hozza be a törött darabot, és kicserélik egy vadi újra. Semmi számla, bizonylat, semmi ráfizetés. Másnap megvolt a vadi új szerszámja. Egy ilyen sztori többet ér, mint bármilyen reklám.
Hi-hi.
Ti nálatok is a településeteken is van olyan barkácsbolt, amelyikbe beléptek és már azonnal ott terem az eladó? - "Miben segíthetek?". Jó tudom, kedvességből van. Vagy ez csak helyi szokás. Lehet engem zavar, de nem tudok szétnézni bent, nyugodtan.
Van, és néha tényleg zavar -ha valóban csak körülnézni mentem be.
Van egy még érdekesebb: ha valamit valóban keresek, akkor az idősebb bácsit kell megkeresni a vasboltban. A nénit a méteráruboltban (aki több véget elédtesz, és papíron kiszámolja). De fóliát a papírboltban is néni adott, a többiek csak töltelékek voltak (pedig ők zaklattak tényleg a "miben segíthetek" dumával.
Ez még mindig jobb annál, mikor vadászni kell rájuk, hogy legyenek már kedvesek kinyitni a vitrint és odaadni azt a szerszámot/vegyszert/apró holmit, amit amögé rejtettek el...
A miben segíthetek kérdésre az egyszerű "köszönöm, egyelőre semmiben, csak szeretnék körülnézni" válasszal le lehet őket szerelni, s utána békében nézelődhetsz. Cserébe mikor tényleg segítenie kellene, akkor örömmel fog odaugrani, s már-már hasznosnak fogja érezni magát. |
Bejelentkezés
Hirdetés |