Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   194 / 196
(#) Bali-G válasza uniman hozzászólására (») Aug 21, 2023 /
 
Az utolagos DRL nem,ha be van tartva a paraméterek a pozíciót figyelbevéve ...
(És ha az lekapcsol a tompított felkapcsolására)
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2023
(#) uniman válasza Bali-G hozzászólására (») Aug 21, 2023 /
 
A szabályos, nemzetközi jelölésekkel ellátott DRL minden további nélkül felszerelhető és beköthető...de én ezen a terméken ilyet nem látok...te igen? Bővebben: Link
(#) Bali-G válasza uniman hozzászólására (») Aug 21, 2023 /
 
Ha jobban megézem ...Hát nincs....
(#) uniman válasza Bali-G hozzászólására (») Aug 21, 2023 /
 
Oké nem vagyok csendőr....meg kicsi az esély, hogy elkapnak, de a műszaki vizsgánál szemet szúrhat valakinek...vag nem.
(#) Manó hozzászólása Aug 26, 2023 /
 
Sziasztok!

2008-as octávia 1-es kocsimmal kapcsolatban két kérdésem lenne:
1) Jelenleg a gyújtás ráadása után automatikusan bekapcsol a helyzetjelző világítás. Sajnos az országúton ez a rendőrnek kevés volt. Egyszerűen megoldható, hogy járó motornál a tompított világítás automatikusan bekapcsolódjon?
2) A tetőkárpit sajnos kezd leválni. Utánaérdeklődtem, hogy helyben ennek a cseréje elég macerás (kárpítos + autoszerelő)... ezért úgy döntöttem magam cserélem ki. Valaki cserélt már tetőkárpitot? Hol lehet normális minőségű, színazonos anyagot vásárolni?

Üdv. M.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2023
(#) zolika60 válasza Manó hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
A kárpitra tudom a választ. a Népszínház utcában (Bp. VIII. kerület) Van két kárpitos bolt is. Az egyikben vettem öt éve az én autómhoz. Ugyan azt a szivacsos hátú szövetet mint a gyári. Többféle színben volt. Tán ez volt az, de lehet, hogy a másik, annak sajnos nincs weboldala. Viszont nincsenek messze egymástól.
(#) Manó válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 27, 2023 /
 
Szia!

Köszi az infót. Milyen ragasztót használtál?

Üdv. M.
(#) zolika60 válasza Manó hozzászólására (») Aug 27, 2023 / 1
 
Valami ilyesmit. Nem pont ezt a fajtát, hanem ami épp volt a közeli festékboltban. Kiszereled a tetőkárpitot, letéped az alapról a régit, megtisztítod az alapot a régi szivacsmaradványoktól. Ráteríted az új kárpitanyagot és nagyjából kiszabod. Aztán ráfújod az alapra a ragasztót egyszerre nem túl nagy felületre. Vársz egy kicsit amíg szinte száraznak tűnik és rásimítod a kárpitot. Ezt ismételgeted addig amíg fel nem kerül az egész kárpit. A széleknél kicsit visszahajtasz és a felesleget levágod. Nagyon ügyelj, hogy a művelet közben ne legyen ragasztós, vagy maszatos a kezed, mert szinte lehetetlen a maszatot kitakarítani az új kárpitból.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2023
(#) wartburg hozzászólása Szept 17, 2023 /
 
Sziasztok!

Skoda Octavia 2 (2008), 1.9 diesel

Gondoltam, beírom ide is a problémámat.
Összefoglalóan úgy gondolom, h mivel nem értek ilyen mélységig hozzá, nincs tapasztalatom sem pedig eszközeim a diagnosztikához és javításhoz, így ezt mindenképp egy Octaviához értő, lehetőleg budapesti szakemberre bíznám. Ha van ilyen köztetek v tudtok ajánlani valakit, köszönettel venném

Tehát a hibák, nagyjából fontossági sorrendben:

Jobb oldali index
Azóta egy másik hiba is előjött, ami viszont jobban zavar: a jobb oldali oldalsó (=tüköbe épített) index jobbra indexeléskor nem működik, balra indexeléskor viszont igen (=a jobb oldali!). A vészvillogóval rendesen működik, indexeléskor a leírt probléma van. Őszintén szólva nem tudom, mióta van ez a probléma, nekem is egy kedves autóstárs szólt, vezetés közben gyakorlatilag nem lehet látni a jobb oldali tükörbe épített indexet, hibajelzés nincs.

Tompított fényszóró
Van-e szoftveres/hardveres mód arra, hogy a gyújtás bekapcsolása mellett kikapcsoljuk a fényszórót, vagyis se a tompított, se a helyzetjelző ne világítson a fényszóró kapcsoló 0-állásában?
A dolog már kezdettől zavart, de végül csak most szántam rá magam a fórumozásra, miután (az én figyelmetlenségem miatt) "sikerült" lemeríteni az akkumulátort az égve hagyott helyzetjelző(!) miatt..
Nekem korábban egy négyes Golfom volt, annál a nulla nullát jelentett,vagyis a kapcsoló nulla állásában NEM égett a fényszóró/helyzetjelző, akár rá volt adva a gyújtás, akár nem. Ahogy többen már leírták, ki kell kapcsolni diaggal a skandináv világítást vagy hasonlót. Át lehet ezt programozni?

Ablakemelő
Végül időben az volt a legelső gond, de fontosságban én a harmadik helyre tenném:
A történet röviden:
Először a jobb első ablakemelő motor+elektronika lett cserélve egy elvileg újra, cikkszám szerint választva. Ekkor kiderült: az ablak rendesen működik,de fordítva, vagyis a LE gombbal húzza fel és a FEL gombbal engedi le az ablakot, mindkét, vagyis a saját és a vezető oldali gombbal egyaránt. Mivel ebay-en, Írországból rendeltem az új motort, többen azt mondták, h hát ugye jobbkormányos autóhoz tervezték, ezért működik fordítva )
Ennek kb egy hónapja volt, igazság szerint már épp kezdtem megszokni, amikor a hátső ablakok kezdtek el rendetlenkedni úgy, h saját gombról mindkettő rendesen megy, vezető oldalinál viszont a jobb hátsó egyáltalán nem reagál, a vezető oldali bal hátsó gombot megnyomva viszont mindkét hátsó ablak egyszerre mozog le és fel.
A régi, kiszerelt természetesen megvan még.

Köszönöm a segítségeteket előre is!
(#) VIM válasza wartburg hozzászólására (») Szept 17, 2023 /
 
Szia! A világítási anomália az szerintem a főkapcsoló hibájára utal és a figyelmeztető műszerfali zümmer sem működik ami figyelmeztetne a bekapcsolva felejtett fogyasztóra. A tükör index az futófényes vagy fix? Ha futófényes az lehet annak az oldali elekteronikának is a hibája, mert a vészvillogós működtetésnél a futó fény nem működik hanem egyszerre világít minden LED. Az ablakemelő mizéria lehet, hogy a vezető oldali kapcsoló együttes hibája is lehet, hogy nem megfelelően kapcsolnak a gombok érintkezői. Ha ki lehetne deríteni az ablakemelő motor polaritásának vezeték színeit akkor azokat csak át kell kötni (meg kell fordítani).
(#) cicoka válasza wartburg hozzászólására (») Szept 21, 2023 /
 
Szia! Itt nem csak a motorszáma a fontos, hanem a modulszám. Eredetileg a jobb első ajtódban az 1K0959792J volt beépítve. Akkor a bal oldalon 1K0959793J- nek kell lennie. Ez nagyon fontos, hogy így van-e, illetve így kell lennie. Az amit te rendeltél másikat az 1K0959792K az kerüljön a jobb oldali ajtóba. Ha felcseréled őket akkor az elektronika nem fogja tudni megérteni a jeleket amit küldesz neki. Sőt ahogy nézem a modulod elvileg tudja az elektromosan becsukódó tükröket is vezérelni.
(#) Kopszs hozzászólása Dec 13, 2023 /
 
Sziasztok olyan segítséget szeretnék kérni hogy van egy Skoda Octavia 1.6 Classic 2002 évjárat AEE motorkódu autóm és az istenért nem találom a főtengely jeladót.Voltam Unix,Bárdi autó alkatrészes boltba nem sok sikerrel a bontot rajzokon sem találták vagy is az egyik helyen azt mondta a srác hogy a váltonál lévő fordulatszám jeledót dopta ki neki holtponti jeladónak.Lehetséges ez vagy valaki esetleg tudja hol keresem?Válaszotokat előre is köszönöm!
(#) kzozo válasza Kopszs hozzászólására (») Dec 13, 2023 / 1
 
Hello. Az adott motort nem ismerem, de a fordulatszám jelet és a felső holtpontot közös szenzor is figyelheti. Ilyenkor a jeladókeréken 1db foghiány jelöli a felső holtpontot. A jelalak ilyenkor a melléklet szerinti.
A kép a netről van.
(#) VIM válasza Kopszs hozzászólására (») Dec 13, 2023 / 1
 
Szia! Ha jól emlékszem akkor a gyújtáselosztóban van. Bővebben: Link Ebben benne van minden az AEE motorkódhoz. Valahogy így néz ki.
(#) Kopszs válasza VIM hozzászólására (») Dec 13, 2023 /
 
Hello mindkettőtöknek köszönöm!
(#) Kopszs hozzászólása Dec 19, 2023 /
 
Sziasztok Skoda Octavia 1.6 AEE motorkodú autoban nincs külön hall jeladó hanem a gyutáselosztonál van egy hívjuk komplex jeladó 3 vezetékes ez már biztos mint sikerült még nyomoznom utánna egy kicsit ha valakit érdekelne.Na most én ezt nem cseréltem ki mivel kaptam egy olyan ötletet hogy a termosztát házban lévő 4 vezetékes hőfok jeladót cseréljem mivel a problémám egész nyáron nem volt viszont tavaj télen meg az idén is amint minusz lett megint leált menet közbeni meg indítás után ahogy visszaál alapjáratra nem sokkal rá szintén leál.Inditásal nincs gond utánna egyböl elindul meg amúgy is pöcre indul.A nyáron lett gyertya,vezérlés,vizpumpa,termosztát,oalj és szürök cserélve.Na most van a belinkelt képen látható hibakódolvasóm de mint a képen is látszik nem kapcsolodik tudom hogy ez egy kinai ..... de a másik automnál meg viszont jó.Mik lehetnek vajon a problémák?Ha esetleg valaki találkozott ilyesmivel vagy van valmi ötlete továbra is köszönöm!
(#) uniman válasza Kopszs hozzászólására (») Dec 19, 2023 /
 
Indíts újra (többször) a kódolvasót...a gyújtás ugye be van kapcsolva?
(#) VIM válasza Kopszs hozzászólására (») Dec 19, 2023 /
 
Szia! Csatlakoztatod, gyújtást adsz nem indítasz és akkor választod ki, hogy mit szeretnél olvastatni vele.
(#) Kopszs válasza uniman hozzászólására (») Dec 19, 2023 /
 
Szia természetesen gyújtáson töbször egymást követöen végig futtatam de hiba a végén
(#) Kopszs válasza VIM hozzászólására (») Dec 19, 2023 /
 
Addig el sem jutok hogy mit szeretnék az ellenörzésen elbukik.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2023
(#) uniman válasza Kopszs hozzászólására (») Dec 19, 2023 /
 
Meg ugye műszer kábelét is többször ki-be /határozottan-erősen csatlakoztattad? Végig megy az összes protokolon?
Bővebben: Link
(#) Kopszs válasza uniman hozzászólására (») Dec 19, 2023 /
 
Hello igen végig megy mindenen és végén irja.Úgy halottam hogy a Skodán ál vagy is a W-csoport tagjainál csinálták biztonsági okokból hogy valami plusz szál nincs elvezetve ezért ezekkel az olcsó kütyükell nem lehet némeiket olvasni nem tudom hogy ez mennyire igaz de a másik autom egy Peugeot és ott továbra is tökéletesen müködik.
(#) uniman válasza Kopszs hozzászólására (») Dec 19, 2023 /
 
Ez nem igaz! Hasonló "occó" vezetékes (15e) és egy wifis (1e) is simán olvasta/törölte a hibakódokat. A Škodán kívül Ford, Toyota, Suzuki, Opel autókkal is működött. Egyedül egy Jeep Patriottal nem akart működni.
Ugyan a kocsid gyártási idejét nem írtad le, de ha van rajta OBD II csati...én 2007-es évjáratúval használtam.
(#) Kopszs válasza uniman hozzászólására (») Dec 22, 2023 /
 
Szia 2002-évjárat.
(#) VIM válasza Kopszs hozzászólására (») Dec 23, 2023 /
 
Szia! Azt esetleg megnézted, hogy az F12 és F5 biztosíték ép e a táblán és a test az ajzatban 4-5 pontokon meg van e. Az F12 az akku + (plusz)-on van az F5 pedig gyk. 15 pontról ad pozitívat a DLC-hoz.
(#) uniman válasza VIM hozzászólására (») Dec 23, 2023 /
 
"DLC" ?
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2023

OBD_II.jpg
    
(#) VIM válasza uniman hozzászólására (») Dec 23, 2023 /
 
Szia! Az "A35" az ECM az "A75" pedig a központi műszer egység. Ez van ehhez a motorkódú autóhoz ebben programban.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2023
(#) zolika60 válasza VIM hozzászólására (») Dec 23, 2023 /
 
Mi ez Texa?
(#) VIM válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 23, 2023 /
 
ADCD.
(#) xxxyyy hozzászólása Feb 12, 2024 /
 
Sziasztok,
Előre is elnézést kérek amiért nagy valószínűséggel olyan kérdéseket teszek fel, amelyekre már az előző 200 oldalon van válasz de nem tudok bennük hatékonyan keresni.
Van egy 2000-es évjáratú AKL-es Octaviám. Régóta meglévő probléma, hogy hidegen indításnál kezdetben kicsit dadog a motor, de felveszi a fordulatot. Miután már megmozdul a hőmérő elkezd brutálisan ingadozni az alapjárat de sohasem áll le a motor. Miután a motor eléri az üzemmeleg állapotot (ez mostanság kb 10km és nem a vízhőfokmérő 90fokos állása számít) teljesen megszűnik minden probléma és megy az autó mintha seggberúgták volna.
Ezek után ha megállok 5 percre akkor utána az első párszáz méteren hajlamos erőtlen lenni az autó.
Más okból kifolyólag a hiba fennállása óta már lett cserélve:
- gyújtótrafó
- gyertyák
- főtengely- és a vezérműtengelynél lévő jeladó
- vízhőfok jeladó
Még a gyári fojtószelep van benne. (alig 400e Km). Jól sejtem, hogy ez okozhatja a problémát?

Ilyen sokat futott alkatrésznél van esélye a házilagos javításnak? ("nyugdíjazott, tartalék autó", nem baj ha egy ideig nem használható)

Ha kicserélném fojtószelepet akkor az adaptációját is el lehet végezni a műszerfal gombjaival, vagy mindenképpen kell hozzá VAG-COM kábel?

Más: Az elektromos tükrök működésképtelenségét okozhatja kábeltörés a bal első ajtó átvezetőjében?

Természetesen akár egy releváns hivatkozás átküldését is köszönettel veszem.
Következő: »»   194 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem