Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Simson elektronikus gyújtás
Lapozás: OK   49 / 49
(#) SteveBrownJr hozzászólása Márc 16, 2023 /
 
Wao, nem gondoltam hogy ennyire sikerül megbolygatni az állóvizet.
Az még inkább wao, hogy sokan nem tudnak egy kapcsolási rajzot elolvasni.
De örülök, hogy végül kaptam egyértelmű hasznos válaszokat. Köszönöm szépen. Akkor valószínűleg a trafóval lesz valami gond.
(#) ABU hozzászólása Máj 13, 2023 /
 
Használ valaki esetleg S50 51 simsonon hall jeladós gyujtást? Igazából a hall felrakásának technikai megoldása érdekelne, hogy mégis hova mivel + a mágnest mivel ragasszam fel ilyenekre gondoltam
(#) Rosszmáj hozzászólása Aug 24, 2023 /
 
Adott egy S51, ami hibátlanul működött. A lendkereket leszedtem, kiszereltem az alaplapot (ott lógott a kábelen), tirisztor, trafó maradt a helyén. A blokkot kivettem, beleraktam egy másikat. Pár nappal később az "új" blokkra feltettem az alaplapot, lendkereket, szemre beállítottam a gyújtást. Nagynehezen elindult - visszafelé. Megmértem, az előgyújtás 1,5 mm plusz/mínusz 1-2 tized (70 köbcentis henger). Többszöri indítással is csak visszafelé volt hajlandó indulni. Semmi máshoz nem nyúltam, csak a tirisztort cseréltem ki, ezzel előre indult. Beleraktam egy harmadik tirisztort, ezzel is előre forgott. Visszaraktam az elsőt, még mindig csak rükvercben hajlandó forogni.
Vakarom a fejem, mi történhetett, hogy ennél a tirisztornál a jeladó jeléhez képest pár ms-os késleltetéssel jön a szikra.
(#) zolika60 válasza Rosszmáj hozzászólására (») Aug 24, 2023 /
 
Biztosan jól méred az előgyújtást? Mert hátrafelé csak utógyújtással indul.
(#) VIM válasza Rosszmáj hozzászólására (») Aug 24, 2023 /
 
Szia! Ha van rajta trimmer azt vedd "érzéketlenebbre", hogy a gyújtás a megfelelő pillanatban tudjon érvényesülni. Most talán túl hamar tudja nyitni a jeladó tekercs feszültsége a tirisztort.
(#) Rosszmáj válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 25, 2023 /
 
Az előgyújtás jó.
A potit tekerhetem bárhová, a két szélső állásban el sem indul, egyébként csak rükvercben hajlandó forogni.
Ez egy elcseszett tirisztor.
(#) dB_Thunder válasza Rosszmáj hozzászólására (») Aug 26, 2023 /
 
Visszafelé csak úgy indulhat be, ha túl nagy előgyújtás van!
Hacsak nem fordult meg az éjszak a berúgókar által generált forgás!
megfordult...

Idézet:
„Ez egy elcseszett tirisztor.”

Lehet hogy triac?
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2023
(#) nyemi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Aug 28, 2023 / 1
 
"Visszafelé csak úgy indulhat be, ha túl nagy előgyújtás van! "
Hmm..... Miért is? Mert szerintem nem .
(#) gerry válasza Rosszmáj hozzászólására (») Aug 28, 2023 /
 
Apám wartburgja indult néha visszafele miután lecserélte a gyújtást elektronikusra! Volt ám meglepetés mikor rükvercbe kapcsolt és előre ment a garázsban!
(#) dB_Thunder válasza nyemi hozzászólására (») Aug 28, 2023 /
 
Idézet:
„Miért is? Mert szerintem nem .”

Ha a berúgó kar csak egy irányba forgatja a főtengelyt, és az forgásiránnyal megegyezik, akkor mi a kóctól kezdene visszafelé járni???
De egy megfelelően nagy előgyújtás, még a felső holtpont előtt lenyomhatja a dugattyút, visszafelé elindítva azt.
Régi 2 ütemű hajómotoroknál így "kapcsoltak" hátramenetbe.
(#) nyemi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Aug 29, 2023 /
 
Megszakítós gyújtásnál igen , de nem tirisztorosnál impulzus tekercses jeladásnál. A megszakítósnál is az lényeg , hogy a megszakító nyitási szöge ~ 40-45°(az 315-320° zárás szög 1 hengernél!) legyen felső holtponttal a közepén. Így jobbra -balra forgásnál is megvan ~20-22°előgyújtás. A tirisztoros Simson-nál a fordított beindulás csak akkor tud bekövetkezni ha rossz előgyújtás avagy ~ felső holtponti, vagy túl érzékenyre van állítva a tirisztor és a mágnesváltásnál is szikra generálódik. Lásd előző hozzászólás kép (kicsi impulzusok a nagyok között .
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2023
(#) nyemi válasza Rosszmáj hozzászólására (») Aug 29, 2023 /
 
Véletlenül nincs egy oda nem illő fémdarab a lendkerék mágnesei közt (pld. beszorult 6-os alátét vagy retesz) mert avval generálsz egy plusz impulzus adó részt a lendkerékben(?)!
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2023
(#) Rosszmáj válasza nyemi hozzászólására (») Aug 31, 2023 / 1
 
Vettem új tirisztort. Megint levideóztam: az első felében a rükcerc-tirisztorral visszafelé indul a motor, majd berakom az újat. Az történt, amit sejtettem, ezzel már előre forog.
https://youtu.be/Cel7h_cQXeU

Megnéztem stroboszkóppal. A "jelcsináló" mágnesrés két szélét megjelöltem fehér szigetelőszalaggal, hogy látni is lehessen valamit.
https://youtu.be/GMwqjQRg4nM

Végül visszaraktam a rükverces tiriszkópot. Jó nagy utógyújtást produkál.
https://youtu.be/Sr6ZSdrsSOI

Lendkereket nem cseréltem, az alaplapot nem tekertem el, semmi "szemét" nincs a szegmensek között, ami összekuszálhatná az erővonalakat. A harmadik videón látszik, hogy a jóhoz képest nem 60° az utógyújtás, nem a következő szegmenspárnál lesz szikra. Ez egy ilyen elcseszett tirisztoros gyújtásegység.
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2023
(#) nyemi válasza Rosszmáj hozzászólására (») Szept 1, 2023 /
 
Idézet:
„Végül visszaraktam a rükverces tiriszkópot. Jó nagy utógyújtást produkál”

Az utolsó videónál még visszafele forgott a motor a rossz tirisztorral?
Mert akkor előgyújtást, Nem?
A régi tirisztorban valószínű a beállító potenciométer ment tönkre mert a feszültség beállító áramkörben eléggé alulméretezettek az alkatrészek. Lásd kép: 100Ω trimer, 82Ω ellenállások.
A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2023
(#) Rosszmáj válasza nyemi hozzászólására (») Szept 1, 2023 /
 
Ha jó irányba tekerem, akkor utógyújtás, de ha forgásirányt vált, előgyújtás lesz belőle.

Magam is a potméterre gondoltam, mert a két végállásba tekerve leállt és nem indult a motor, közbülső állásban rükvercben ment, de a poti semmit nem szabályozott.

Ha rendes alkatrészekből lenne, ki venne újat?
(#) nyemi válasza Rosszmáj hozzászólására (») Szept 2, 2023 /
 
"Ha rendes alkatrészekből lenne, ki venne újat?"
Ezért kell mi magunknak elkészíteni és akkor több évtizedig fogja bírni (pld.MPP-1U5R27/630-BY255-BT151/650.)
(#) Ge Lee válasza nyemi hozzászólására (») Szept 2, 2023 /
 
Vagy inkább csak jót kell venni. Az a rajz amit feltettél sem jó, hiányzik belőle a jeladó résznél az RC jelformáló, a poti meg tök felesleges oda. Az enyémben ilyen volt, 26 évig míg megvolt a motor egyszer sem kellett hozzányúlni a gyújtáshoz. A 100 ohm trimmer nem kell oda, és a 4007 nem a két 82 ohm közös pontjára megy hanem a 3-as pontra, de nem közvetlenül, hanem egy 10µF/4k7 párhuzamos RC tag után.
(#) nyemi válasza Ge Lee hozzászólására (») Szept 2, 2023 /
 
Az a kapcsolás egy eredeti még DDR-es sárga gyújtás doboz szétszedése alapján képződött.
Erre utal a KT206/600 tirisztor típusa is , mert az ma már beszerezhetetlen.
Ugyanezt gyújtást használva Fortschritt kis traktorban alkalmaztak egy impulzus tekercsel párhuzamos NTC-C tagot a enyhe előgyújtás szabályzására.
De mint ahogy te írod jelformáló R-C áramkört nem alkalmazták a motorkerékpárokon. Azt hogy miért hagyták ki a mérnökök, azt rád bízom. Van oka, rá kell jönni!
A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2023
(#) VIM válasza nyemi hozzászólására (») Szept 2, 2023 /
 
Szia! A rajzot azt lehetene kérni szebbet és lehetőleg szemből fotózva? Én ehhez talán csak az impulzustekercs javítási részt tudnám hozzátenni, mert mostanában ezzel kellett foglalkoznom. Bővebben: Link
(#) Rosszmáj válasza nyemi hozzászólására (») Szept 2, 2023 /
 
Szabadna kérni egy bevált "örök élet meg egy nap" kapcsolási rajzot?
(#) Ge Lee válasza nyemi hozzászólására (») Szept 2, 2023 /
 
Persze hogy van oka, itt írtátok le nemrég: ki venne újat? Na ebből nem kellett újat venni sosem, nem csak nekem másnak sem. Egyébként ha egy DSO-val megnézed a jelalakokat, ahogy írtad, magad is rá fogsz jönni, hogy miért kell az az RC tag oda, amit ugye nem kihagytak, hanem utólag beletettek, mert rájöttek hogy kell az oda.
(#) Ge Lee válasza Rosszmáj hozzászólására (») Szept 2, 2023 /
 
Az előbb írtam le, szavakban.
(#) nyemi válasza VIM hozzászólására (») Szept 2, 2023 /
 
Ezek nem az én képeim, vagy 8 éve töltöttem le a Simson Klubról.
Ha érdekel az alkatrész értékei 3,3µF/100V MKT-1µF/100V MKT és egy NTC ellenállás 15°C-on 95Ω értékel, ez mind párhuzamosan. Majd rákötve a impulzus tekercsre és testre . Még egy képet találtam , bár az se sokkal jobb.
(#) Tocki hozzászólása Nov 20, 2023 /
 
Sziasztok. Tudja valaki, hogy melyik a jó rajz simson elektronika összerakásához?
Sajnos rengeteg terjed az interneten, sok sok hibával, átgondolatlansággal is akár, így nehéz eldönteni, hogy melyik az igazi.
Én elbával, ewr-el, tirisztoros gyújtással, akkuval, indexel szeretném a leg optimálisabb módon összerakni... Egykor az enyém is így volt, de nem tudom, ki kötötte annak idején.
Tud esetleg valaki egy jó rajzot. Előre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza Tocki hozzászólására (») Nov 20, 2023 /
 
Itt a gyári rajza. Már néhányszor fent van, de ismét megkerestem neked.
(#) Tocki válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 20, 2023 /
 
Köszi. Ha ez a gyári, akkor ezt fogom alkalmazni.
(#) zolika60 válasza Tocki hozzászólására (») Nov 20, 2023 /
 
Szerintem az a legjobb.
Következő: »»   49 / 49
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem