Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor ezt nem olvastad...ugye: Bővebben: Link
Azért írtam, hogy érte kell menni (oda, ahol van)! (Bp-n nincs...)
A hozzávaló eredeti akku, hogy milyen -az is kideríthető: Bővebben: Link Azonban akuid csatijai sem láthatók a fotóidon... Szomszédomnak ilyen szegélyvágója van...akkuja rápattinható az Einhell sarokcsiszolómra és az működik is vele. Azonban figyelni kell, mert más akkuknak meg fel vannak cserélve a pólusai.
A 48V "típusu" akkumulátorhoz miért adnak 48V-1A töltő adaptert?
Mivel kifutóként volt a praktikeres akksi megjelölve mikor vettem, rákérdeztem az eladótól, ha megszűnik, esetleg mivel lehet helyettesíteni, azt mondta, nem tud más kompatibilis szerszámot.
Nézegettem ali-n is, de nem láttam ilyen formát... Töltőt nem vettem hozzá, kibarkácsoltam hüvelysorra a cellákat, külső tp5100 modulokkal tudom tölteni
Bővebben: Link
úgy tűnik ez kompatibilis a praktikeressel, és több helyen kapható aranyrúdért A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2023
Tegnap voltam az OBI-ban, padlólapot, meg flex ragasztót vettem, és ha már ott voltam megnéztem az akkus gépeket. Kb. 6 vagy 8 gyártó gépei vannak kirakva. Mindnek más az akku fogadó talpa. Mafla módon nem fotóztam le őket, mert siettem, de legközelebb lefotózom őket. Tanulságos kavalkád az biztos.
Nekem megjött az a gép, meg van itt egy hozzávaló akku is...este majd lefotózom.
Attól zseniálisak a mérnökök, egymással nem kompatibilis alkatrészeket képesek tervezni. Akár többszáz félét is.
Nem véletlen az. Ha mástól veszed az akkut a géphez, az nem biznisz nekik...
Thingiverse-n sokféle akksihoz letölthető "lábkonverter" 3d modell a különböző akksikhoz/gépekhez.
Persze ehhez tudni kell név szerint miből mibe kéne konvertálni... De hát a Praktiker "saját márka" mint noname cucc nem egyszerű eset
A képek (Az akku Ningbo Hanpu Tools gyártmány):
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2023
Köszi. A Praktikeres cimkés flexem pont ilyen csak liba*** szinű: http://www.puly.com.cn/product/show/id/306.html
Ha kihagyják a gyártók a balanszer áramkört, akkor azért csúszik szét az akkupakk mert kihagyták, vagy inkább azért mert nem egyformán degradálódtak az akkuk? Most cserélnem kell egy 10S3P akkut, van olyan sor amiben 4,2V, van amely teljesen lemerült 1V alá. Valószínűleg sokat állt, ha időben feltöltjük akkor még egyenkénti feltöltéssel sokáig lehetett volna az akkut használni?
A cellák önkisülése és belső ellenállása mindig kicsit más, ezt korrigálja a balanszer. Mást nem tud korrigálni. A cellák különbségéből lehetnek eltérések, pl. a belső ellenállás miatt kevesebb kapacitást tudsz kivenni nagy áram mellett, viszont visszatöltésnél alacsonyabb az áram, és itt is lesznek kapacitásbeli különbségek.
Ha a cella kapacitása és belső ellenállása jó, csak az önkisülése magas, akkor még használható az akksi évekig, ha erre oda van figyelve, egyenként töltve. Ha a kapacitás is kicsi, akkor az önkisülést teljesen felesleges korrigálni, cserés az akksi. Ha lett volna balanszer a BMS-ben, akkor csak később lett volna az akksipakk használhatatlan, már ha egyáltalán tudott volna a balanszer működni, mielőtt lekapcsol a BMS túltöltés védelme. Szóval ezek a balanszerek nem sokat szoktak segíteni, kivéve, ha programozható, és monitorozható. Egyszerűbb a nagy gyártóknak szinte teljesen megegyező cellákat nagy mennyiségben venni, akkor a balanszert elhagyhatják. Vagy más megfontolás: így kicsit hamarabb kell akksit cserélned. A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2023
Végül is vettem egy nagy levegőt, és a Parkside kézi körfűrészt vettem meg, amire winetou hívta fel a figyelmemet.
Hetek óta hezitáltam, keresgéltem a számtalan gyártó termékei között, hátha találok olyat, ami kompatibilis valamelyik akkuval a kettő közül, amelyik már megtelepedett nálam. A 20v-os Hyundai ( ami kínai, plusz egy Flinke ikertestvér ) és a szintén 20V-os Parkside akkuk. Nem sikerült találni olyat, ami az olcsóbbik kínai 20V-os akkuval passzolna, külön adaptert meg nem akarok használni, így maradt a Parkside, ami amúgy egy elég jó darab. Viszont feltűnt a kutakodásban, hogy a 20V-os rendszerek mellett sok 18V-os is van szép számmal, amiknek a csatlakozói is mások, viszont ugyanúgy 5db Li-Ion cella van bennük, mint a 20V-osokban. Pl a Hyundainak is van 18V-os sorozata, aminek az akku csatlakozója kisebb, nem megy rá a szintén Hyundai 20V-os akksi. Mérte már valaki a 18V-os Li-Ion akku blokkok valamelyikét? Mi az értelme annak, hogy 5db Li-Ion sorba kötött akku cellát egyszer 20V-osnak, másszor meg 18V-osnak mondanak? Azzal játszanak, hogy az akku névleges feszültsége 3,7V de 4,2V-ig tölthető, és töltés után is kb 4,1V-ról indul? Mert akkor ez nem több a kóbor apácák megtévesztésénél.
Biztos mert a 20V "jobban hangzik" mint a 18V. Szerintem marketingfogás.
Nos kutakodtam egy kicsit a neten, és megerősítést találtam arra, hogy a 18V, és 20V jelölés csupán csak marketing fogás, mert mindkét blokk ugyanazt a feszültséget produkálja.
A 18V-osnak nevezett rendszer a névleges cellafeszültségekkel számol, a 20V-os meg a cellák maximális feszültségével, de mindegyikben ugyanazok a cellák vannak beépítve. És ez már elég is ahhoz, hogy a képzetlen vásárlók tömegeiben azt a látszatot keltsék, hogy a mi gépeink mások, mint a konkurens termék.
Sőt a 21V-os is ez a tészta Sőt a 36V-is meg a társai is https://vi.aliexpress.com/item/1005005928164181.html ezek legalább odaírják a 21-et Azé a kapacban van csalás... esetleg ha összeadják az összes cellát akkor kijön (de ugye soros kapcsolásnál nem adódik össze a mAh)
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2023
Az az értelme, hogy az egyik rendszer az akkuk minimális (használhato) feszültségét számolja ami 18 V a másik meg a maximális frissen töltött feszültséget, ami meg 21V.
Kötögettem mostanában sorba pár cellát, használtam, töltöttem stb. Igazából a legfőbb probléma az, amikor sem a belső ellenállásuk sem pedig a kapacitásuk nem egyforma a celláknak. Ha nagy eltérések vannak a cellák között akkor még BMS-sel is csak úgy lehet őket sorba kötni, hogy kompromisszummal.
Aztán ugye, van maga a balanszer, ez kis áramokkal kiegyenlít, semmi mást nem csinál. Vannak BMS-ek, ilyen olyan amolyan, a legjobb az okos BMS ami gyakorlatilag teljes akkufelügyeletet lát el, nyilván ezek a legdrágábbak. Sorba (is) van kötve az akkuval, figyeli az átfolyó áramot, ha az sok lekapcsol, ha túlfeszültség van lekapcsol, ha túlmerítés van lekapcsol, beállítható a minimum és a maximum cellafeszültség és ez még monitorozható is rajta bluetooth-on keresztül telefonos applikációval. Nálam is hamarosan beugrik majd a majom a vízbe, mert össze lesz rakva az off grid rendszerem lion akkupakkal (7s3p 24V 180Ah), de nem akarok bele okos BMS-t, nem csak az ára miatt, hanem azért sem, mert az nekem nem jó ha lekapcsol mert akkor leáll az inverter is. Ezért első körben csak egy filléres balanszert építek majd rá, a feszültségeket és áramokat az inverter fogja felügyelni, elválik majd hogy mennyire jól. Valamint a lion akkukra is igaz, hogy sem teljesen feltölteni sem teljesen lemeríteni nem szabad, mert ezek nagyban csökkentik a ciklusok számát azaz az élettartamot.
Sziasztok.
Van egy Parkside 4Ah X20V 5s2p akksim gyorsan lemerül és melegszik. Gyorsan is feltölt. A cellákra rámértem mindegyiken ugyanannyi a fesz lemerülten és feltöltötten is. A töltő csak nehezen kezdi el tölteni. Valamelyik cella meghalt?
Milyen idős az akku? Milyen gépben használod, és kb hány töltésen van túl?
Csak azért kérdem, mert nekem is vannak 4, meg 2 Ah 20V Team akkuim, és kíváncsi lennék rá, hogy mire számíthatok. Korábban egy 16V-os Parkside akkum csinált hasonlókat, az egyelőre szétszedve várja, hogy legyen időm foglalkozni vele.
Leírtak alapján kapacitásvesztett. Túl van a tervezett élettartamán.
A cellák párhuzamos kapcsolásánál mi a helyzet a belső ellenállások, kapacitások és önkisülések különbözőségével? Miért lehet büntetlenül párhuzamosítani cellákat pl. a laptop akkumulátorokban. Akár hármat is?
Talán, mert gyárilag összeválogatják az azonosakat...vagy nem?
Közben úgy tettem, mintha gondolkodnék, és arra jutottam, hogy valószínűleg a cellafeszültség az, amire nagyon kell ügyelni, ebben az esetben pedig azonosak lesznek. A töltőáram meg nyilván megoszlik a belső ellenállás függvényében. De ugye a töltési végfeszültséget kell elérni a teljes feltöltéshez... Mindig a "leggyengébb" cella fogja meghatározni, hogy mikor éri el a pack a végfeszültséget?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |