Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   553 / 574
(#) realpopek válasza VIM hozzászólására (») Szept 28, 2023 /
 
Szia,
Természetesen csináltam fényképet az eredeti állapotról, vissza tudom állítani oda ahol volt. A hétvégén megcsinálom a váltószelep szétszerelését és esetleges takarítását. A többletfogyasztáson kívül csinál valami problémát a feltekert potméter?
(#) VIM válasza realpopek hozzászólására (») Szept 28, 2023 /
 
Szerintem azon kívül, hogy többet fogyaszt mint a beállított munkaponton, nem.
(#) csocsoszan hozzászólása Okt 1, 2023 /
 
Sziasztok! Kérnék egy kis segítséget! Elvben lehetséges, hogy a kazánt vezérlő szobatermosztátot megduplázom, esetleg még többet is bekötök párhuzamosan? Így a mellékágakba kötött szobatermosztátok bármelyike zárja az áramkört, akkor indul a kazán. Tönkreteheti ez a kazánt? A kazánt felszerelő szaki szerint 24 V-os jelet küld és ha több termosztát is zár, a kazán meghülyül. Szerintem ez sántít, hiszen a "24 V-os jel" csak annyit tesz, hogy zárja az áramkört. Ha több is zárja, azzal semmi gond. Ez egy logikai "vagy" kapcsolás. Más kérdés, hogy mi lesz azokkal a szobákkal, ahol nincs hőigény. Túlfűtöttek lesznek. De ez termosztatikus szeleppel megelőzhető. Illetve ha ugyanabban a szobában lezár a termoszelep, de a termosztát még zár, akkor baj van, mert soha nem fog kikapcsolni a kazán. Ezt megelőzendő, pár fokkal magasabb hőmérsékletre kell állítani a radiátor termoszelepét, mint a szobatermosztátot. Ez így működőképes?
Köszönök minden segítséget!
(#) VIM válasza csocsoszan hozzászólására (») Okt 1, 2023 / 2
 
Szia! Milyen kazánról és termosztát(ok)ról van szó?
(#) Bakman válasza csocsoszan hozzászólására (») Okt 1, 2023 /
 
A termofej/termosztát kombó felhoz némi problémát. A termosztátot beállítod pl. 22 °C-ra, a termofejet 24-re. A többi termosztát miatt megeshet, hogy egy helységben mindig 24 °C lesz. Mi értelme így a termosztátnak?

Vezérelhető termofejek kellenek vagy olyanok, amelyek tudják vezérelni a kazánt.
(#) robis01 válasza csocsoszan hozzászólására (») Okt 1, 2023 /
 
Egyszerűbb valami netről is vezérelhető rendszert használni a célra pl: https://termosztatfej.arukereso.hu/tesla/style-tsl-trv-gs361a-p915915366/. Minden radiátorra egy fejet tenni, és magán a thermofejen, vagy telefon állítani a hőfokot, a központi egység pedig indítaná a kazánt. A probléma inkább az hogy a kazánt az éppen működő radiátorok számához képest kellene modulálni, különben vagy nem lesz elég meleg mindenhol, vagy nagyon gyakran fog ki/be kapcsolni a kazán (akár 1-2 percenként is).
(#) csocsoszan válasza VIM hozzászólására (») Okt 1, 2023 /
 
Immergas Victrix Exa 28 ErP kombi, kondenzációs kazán
(#) csocsoszan válasza Bakman hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Akinek sok a 24, az lejjebb tekeri a termofejet és a termoszatot is. Csak arra kell ügyelni, hogy a két fok különbség meglegyen. A vezérelhető termofejek jók, csak elég drágák. A q4 v. q8 is tud ilyet? Egy olcsó termosztát 3e ft.
(#) csocsoszan válasza robis01 hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Igen, szuper megoldás, hogy érzékeli a telefon által a pozíciómat és attól függően változtatja a hőmérsékletet. A kazán modulációja alapesetben mi alapján tőrténik? Az előremenő és a visszatérő hőmérsékletkülönbsége alapján? A szerelő szerint min. 3 nyitott radiátor kell neki.

Az lenne az ideális, ha folyamatosan keringene a csövekben az 50 fokos víz és a termofejek által minden szobában szabadon állítható lenne a hőmérséklet. Mivel 9 radiátorom van és kiszámíthatatlan, hogy melyik szobában kell éppen hő, így egy központi termosztát használatával csak akkor fűt egy radiátor, ha a kazán is megy és a termofej is nyitva van. Azt olvastam a leírásban, hogy van ilyen funkciója, amikor nem termosztát vezérli, hanem a keringő víz hőmérséklete. Ez egy 5 hálószobás lakás és nagyon változó, hogy kinek mikor hány fok kell.

(Immergas Victrix Exa 28 ErP kombi, kondenzációs kazán)
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2023
(#) Bence3612 hozzászólása Okt 2, 2023 /
 
Sziasztok!
Végső elkeseredésembe írok,remélem tudtok segíteni.Próbálom a legösszeszedettebben leírni a hibát.

Adott egy Baxi Mainfour 240f kombi kazán bitermikus hőcserélővel.
Lakásfelújítás miatt le kellett kapni a falról,majd mikor kész lett minden, ment vissza a falra.Visszakötöttem mindent úgy ahogy volt.Majd jött a gond.Észrevettem hogy mikor melegvizet készít a kazán,melegszenek a radiátorok.Hívtam szerelőt,mondta hogy hőcserélőt kell cserélni mert valahol átszakadhatott.Namost abban az esetben ha a manométer melegvíz készítés közben remeg és a szivattyú indulás után közvetlen össze-vissza táncol a mutató akkor ténylegesen ez a hiba-e?De nyomáscsökkenés vagy emelkedés nem tapasztalható olyan ami miatt tölteni kell rá vagy ereszteni a rendszerből kikapcsolt állapotban.
Tavaly lett szivattyú cserélve,az összes NTC szonda plusz kitakarítva a gép.
A tünetek közé tartozik az is hogy ha elzárom a fűtés előre menő és visszatérő oldalt is akkor nem levegős,viszont ha nyitva van folyamatosan fellevegősödik a szivattyú.
Valahol olvastam hogy elmèletileg melegvíz készítésnél nem kellene mennie a szivattyúnak azonnal, csak hamár elzárom a csapot.Itt mégis megy.Azonnal bekapcsol ahogy nyitom a csapot.
Szóval, létezhet-e hogy egy kezdődő hőcserélő hibával szembesülök vagy esetleg panel hiba,vagy bármi más.
Tanácsokat előre is köszönöm.
(#) antiktelefon válasza Bence3612 hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Ha lukas a hőcserélő, akkor idővel a fűtési kör nyomása a hidegvíz nyomásra nő és azt látod meg a biztonsági szelep is 3 bar körül leeresztené. Ezt ellenőrizd először.
(#) Bence3612 válasza antiktelefon hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Hát ez az.hogy nem nő a hidegvíz nyomásra.ezért vagyok megveszve mert ha lukas lenne akkor belenyomna a hálózati víz a fűtéskörbe,de nem teszi.Nemrég még a hőcserélőt is kiszedtem és átmostam,de semmi változás.
(#) robis01 válasza csocsoszan hozzászólására (») Okt 2, 2023 / 1
 
A kazán úgy működik hogy a termosztát jelzi a hőigényt amire a kazán elkezdi termelni a melegvizet, amint eléri a fűtéskör a beállított vízhőfokot a kazán vagy lekapcsol, és ki/be kapcsolva tartja a fűtéskör hőfokát, vagy visszaszabályoz és úgy tartja a víz hőfokát egészen addig amíg a termosztát nem jelez hogy kikapcsolhat a szoba elérte a kívánt hőfokot. Az újabb digitális rendszerek már tudják modulálni a teljesítményt, állítani a fűtéskör hőfokát, a szivattyú teljesítményét, figyelnek külső, belső hőfokot, stb., változó hogy milyen protkoll-t használnak a kommunikációra, így változó hogy mivel lehet használni így a kazánt, de léteznek gyári rendszerek is.

Ha a legutolsó radiátornál beépítésre kerül egy by-pass cső akkor olyan lesz a rendszer mint a távhő (mindig van melegvíz a csövekben). Bár ez nem lesz éppen költséghatékony, mivel szinte mindig menne a kazán. Ilyen kicsi rendszernél, ahol pár tíz liter víz van a rendszerben ezért percek alatt odaérhet a kazánból a melegvíz nem érdemes folyamatosan termelni a melegvizet, elég csak akkor ha szükséges.
A min. 3 radiátor pedig a kazán legkisebb teljesítményéből adódik (5-10 kW között lehet), ezt a termelt hőt le kell valaminek adnia, különben a kazán gyakran fog ki/be kapcsolgatni, hogy ne fűtse túl a rendszert.

Immergas szokott rendezni évente egyszer-kétszer roadshow-kat, ha tudsz érdemes elmenni egyre, így közvetlenül a gyártótól/márkakereskedőtől kaphatsz válaszokat a kérdéseidre immergas roadshow
(#) robis01 válasza Bence3612 hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Nincs a fűtés rendszeren valahol egy pont ahol el tud menni a többlet nyomás? Valami ahol csöpög, folyik a víz? Mert így magyarázható lenne hőcserélő hiba, mivel a felmelegített víznek valahogy el kell jutnia a radiátorig.
De az is lehet hogy több különálló hiba áll fenn. A HMV/fűtés váltócsap nem tud teljesen nyitni-zárni és félúton megakad így jut melegvíz mindkét hőcserélőbe. Viszont ez még nem ad magyarázatot hogy jut el a radiátorig a hőcserélőből a víz. Ehhez a fűtésköri keringető szivattyúnak is működni kell. Ezt érdemes megnézni, hogy mikor működik.
Levegősödés lehet hibás, nem jól záró tömítés (mikor visszakerült a kazán új tömítéseket kapott?), vagy a már említett csőrendszeren levő hiba (ahol a víz el tud menni ott a levegő is be tud jutni).
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2023
(#) Bence3612 válasza robis01 hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Egy hőcserélő van,az is bitermikus.még váltószelep sincs.az egyetlen egy hely ahol a használati találkozhat a fűtés vizével az a hőcserélő.csöpögés szivárgás sehol nem tapasztalható, mert idővel sem csökken a nyomás.volt hogy egy évig állt a kazán és meg sem moccant a manométer.Minden tömítés új.
(#) Bakman válasza csocsoszan hozzászólására (») Okt 2, 2023 / 1
 
Ez az a módszer, ami nem szokott működni. Műszaki vénával kevésbé megáldott családtagok csak azt fogják látni, hiába "tekergetik" a termosztátot, nem jó. Akinek kicsit több jutott a szakmából, pedig azt fogják mondani, milyen hülyeség ez már, hogy egyszerre két termosztátot is piszkálni kell.

Mindegy honnan nézed, igazuk lesz, mert ez a módszer úgy hülyeség, ahogy van. A termofej a radiátor közelében van, kb. 80 cm magasságban, a szobatermosztát pedig 150 cm-ről nézelődik, jó esetben távol a radiátortól.
Idézet:
„A vezérelhető termofejek jók, csak elég drágák.”
Nincs ingyen vacsora sehol. Olcsó a kőleves de nehéz megemészteni.
(#) Elektro.on válasza Bence3612 hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Szia!
Nekem egy Radiant kombi kazánom van.
Az alapból így működik ahogyan most a tiéd. Mivel nincs váltó szelep és a HMV nem visz el annyi hőt mint a fűtő kör, ezért úgy oldották meg, hogy a HMV vételekor elindítja a szivattyút is. És némileg melegszenek a radiátorok is.
(#) Bence3612 válasza Elektro.on hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Ezzel egy picit megnyugtattál,de akkor a manométer miért remeg,és mikor indul a kazán akkor 1-2 bar között kileng egy pillanatra.Annyit hozzátennék hogy egy 40Nm es lakást fűt ahol kettő radiátor van összesen(egy 3tagos nagy és egy 2tagos kicsi)
(#) Skillet hozzászólása Okt 2, 2023 /
 
Üdv

Korábban már...
Saunier Duval Renova Star F 24 E BT
Korábban cseréltem biztonsági szelepet (3bar?), mert folyt.
Tegnap leesett a nyomás a rendszerben és leállt a kazán (piros villogó), de ez nem gyakori. Utoljára talán fél éve kapott vizet!? Toltam bele vizet, aztán egyszer csak elkezdte kifosni a biztonsági szelepen keresztül. Vagyis... A digitális kijelzőn talán 2 bar körül lehetett a nyomás, a biztonsági szelep mégis nyitott. Ebből én arra következtetnék, hogy a digitális kijelző hibásan jeleníti meg a nyomást, illetve ezek szerint azon hibás érték alapján dönt úgy, hogy alacsony a nyomás és kikapcsol. Jó eséllyel olyankor még simán 1-1.5bar nyomás lehet a rendszerben.
Mit kell cseréljek?
Köszönöm
(#) robis01 válasza Bence3612 hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Ha csak egy két pillanatra leng ki azt a szivattyú indulása is okozhatja. Ha fűtés indulásakor is ugyanezt teszi akkor semmi gond.
(#) robis01 válasza Skillet hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Először tegyél a rendszerre egy víznyomásmérő-t
De akár fixen is beépíthetsz egyet a rendszerbe valahol a kazán közelében.
(#) Elektro.on válasza Skillet hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Nekem ez úgy tűnik, mintha átszakadt volna a tágulási tartály gumija.
Vagy még inkább elengedte a levegőt.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2023
(#) Bence3612 válasza robis01 hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Amikor megy a szivattyú akkor remeg a manométer,de csak akkor ha nyitva a fűtéskör.És csak akkor levegősödik a szivattyú.zárt állapotban nem.
(#) Skillet válasza Elektro.on hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Miért lenne olyankor fals nyomás a kijelzőn?
A szakadt membránt honnan tudom biztosra? Ebben a típusban van membrán?
Korábban csináltam már tágulási tartály levegővel feltöltést, akkor is ilyen fura volt a nyomás... de majd megpróbálom megint.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2023
(#) dB_Thunder válasza Skillet hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Idézet:
„Ebben a típusban van membrán?”

Általában szokott lenni bennük gumi membrán!
Idézet:
„szakadt membránt honnan tudom biztosra?”

Kiszerel, felfúj, és ha víz helyén levegő jön ki, mert ereszt...

Egyébként, ha van hely rá, olcsóbb, és célszerűbb, külső tágulási tartályt feltenni, bekötni!!!
(#) Skillet válasza dB_Thunder hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Gondolom kiszerelés nélkül is felismerhető. Mondjuk felkészítem a rendszert tágulási tartály levegővel való feltöltésére. Csapok elzár, leeresztő kinyit... ha akkor a tágulási tartályt elkezdem levegővel tölteni, gondolom el fog menni belőle a nyomás... vagy akár már a szelepet benyomva is víz folyhat ki belőle. Jól gondolom?
Amúgy igaz, én is néztem pl ezt:
Bővebben: Link
Nem nagy, ugyanúgy 5 literes, mint szerintem a gyárija. Kellemes a mérete, hely van ennyi a kazán környezetében? Milyen csővel szabad egy ilyen külső tartályt bekötni, akár flexibilis csővel is? Ha igen, milyen hosszan? 50-80cm környéke biztos kellene.
Persze ennyire még nem szaladok előre. Lehet semmi baja sincsen a gyári tartálynak.
(#) VIM válasza Bence3612 hozzászólására (») Okt 2, 2023 / 1
 
Szia! Szerintem a tágulási tartályban nem állítottad be az előnyomást mielőtt felraktad volna a helyére a készüléket, ugyanis abban víz nélkül kell lenni 1-1.5 bárnak és ha töltődik a rendszer vízzel akkor majd annak a térfogata lesz ezzel a levegő nyomással expandálva a kívánt értékre ami a rendszer térogatának a függvénye.
A HMV vételezésnek valóban úgy kellene működnie, hogy csak csap zárás után lenne utókeringés de ha a hőcserélő nagyon vízköves, akkor az NTC-k mérése esetleg szükségessé teszik a szivattyú működését vételezés közben is.
A manométer a tágulásitartály előnyomás hiánya miatt ugrálhat amikor a szivattyú megindítja a vízteret és annak nyomásváltozása nincs hová terjeszkedjen.
(#) robis01 válasza Bence3612 hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
A nyomásmérő ugrálása nem probléma. Viszont ahol bejut a levegő a rendszerbe, ott a víz ki is tud jönni. Vagyis csökkenni kellene a nyomásnak is. Vagy az nem levegő, hanem valami vegyi folyamat eredménye, ami gázt termel? Ha lezárásra kerül a csap akkor nem tud keringeni a víz, így nem is tud odajutni a vízben lévő levegő.
(#) VIM válasza Skillet hozzászólására (») Okt 2, 2023 /
 
Szia! Ez egy sematikus rajz és hozzá a magyarázó szöveg a tágulási tartály előnyomás beállításának művelete. Ha nem ereszt a kazánod tágulásija (a szelepnél nem folyik víz ha leveszed a szelepsapkát) akkor nyomasd ki belőle a vizet, mert abból nem tud kifolyni magától amikor a kazánból leereszted a vizet. A többit a leírás szerint csináld de ne használd leeresztéshez a biztonsági szelepet hanem a hivatalos leeresztőt nyisd ki a víztelenítéshez.
(#) Skillet válasza VIM hozzászólására (») Okt 3, 2023 /
 
Szia

Igen, ezen rajz alapján csináltam már korábban is többször.
Annyit fűznék hozzá, hogy a kazánom leírása 0.5bar előnyomást ír! Ezt hozzávetőlegesen alátámasztja ez is:
Bővebben: Link
A matricán 0.75 + - 0.2bar szerepel. Nem lehet gond, ha ilyen esetben az ember 1.2bar-ra tölti?
Ezt csak azért kérdezem, hogy biztos szerencsés-e az általánosítás ezzel az 1-1.2bar-ral?
Igen, tudom, korábban ki lett vesézve, hogy a biztonsági szelepen való leeresztés elcseszheti a szelepet, mert szutyok szorulhat a tömítés alá és később folyhat a szelep.
Megpróbálom majd a műveletet, bár korábban is csináltam, biztonsági szelep csere után...akkor minden rendben végig ment, mégsem lehetett bizonyos nyomás fölé tölteni a rendszert, mert a biztonsági szelep elengedte a vizet.
És nem értem, ha rossz is lenne a tartály, mitől jelezne a rendszer kisebb nyomást a valósnál?
Következő: »»   553 / 574
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem