Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Po - Li-ion akkumulátor és töltője
 
Témaindító: yokesz, idő: Máj 30, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   302 / 327
(#) Dióda válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 1, 2023 /
 
Értem . Én egy 13s-es válltozatot néztem ki magamnak az ólmos kiválltására. A töltő úgyis ilyen laptoptöltőkinézetű lessz a cipelhetőség miatt de előbb az akkut akarnám majd utánna a töltőt.
(#) Régi motoros válasza Dióda hozzászólására (») Nov 1, 2023 /
 
Idézet:
„Akkor ez a 14s-es miért és mire jó?”

Csak arra, hogy 4.2V -al magasabb legyen a végfeszültséged, ha van rá igényed.
Nagyobb feszültség = nagyobb sebesség. Na azért nem kell sokra gondolni, talán 1-5km/h +.
Feltéve, ha a vezérlő támogatja, és nem fog sírni, a túltöltött akkuszint miatt.
Természetesen az akkutöltő végfeszültségét is illik figyelembe venni a cellaszám kiválasztásánál.
(#) Dióda válasza Régi motoros hozzászólására (») Nov 1, 2023 /
 
Nem célom a tuningolás. Elméletileg bírná a vezérlő mert 48/60v-os jószág úgyhogy nem ő a szűk keresztmetszete a dolognak.
Az ólomakkunak is kb 55v a max amire tudom tölteni ezen én nem látok értelmet emelni.
Nálam az a mérvadó oka az akku válltásnak hogy napi használatú a jármű és az ólomakku 1,5év alatt leredukálódott de nagyon.
Amit az akkukra írnak töltési ciklusszámot azt már bőven elérte.
Jelen helyzetben (hiába lenne elméletileg magyarország akku nagyhatalom) eléggé drága a 4 darab valamirevaló akku. Kicsivel többért lehet meg tudom oldani a lithium akkura való átállást aminek valljuk be a töltési ciklusszáma jóval magasabban van.
Nem mellékes az sem hogy súlyban jóval kedvezőbb egy lithium mint az ólomsav (vagy vrla) akku.
Elméletileg a járgányon nem kell talán semmit sem áthekkelni miatta.
Bár nemtudom még (ezen még agyalok) hogy a jármű töltésjelzője mit fog a lithium akkunál majd mutatni. Egy 13s 6p készletet néztem ki bms-el mindennel magamnak ez kb 18ah-ra jönne ki ami még elegendő is lenne . Bár azt írja hogy folyamatosan 20amperre és csúcsokban 30amperre képes a bms ami szerintem jó lessz mivel 32amperes a főkapcsoló kismegszakító is benne . Maxon a motor tudna 900wattot de a vezérlő csak 5-600wattot tud lekezelni így többet nem tud a motorra adni. Így a jármű sebessége ugye korlátozott de amire én használom bőven jó (munkába be és onnan haza max beugrok egy kis bevásárlásra) kb napi 15 de nagyon max 20km.
(#) antikzsolt hozzászólása Nov 1, 2023 /
 
Lifepo4 aksihoz ezt hazsnálhatom mint töltési saccoló?
(#) Kovidivi válasza antikzsolt hozzászólására (») Nov 2, 2023 /
 
Nem. Ez 14S lithium ion-hoz tartozik. Több kérdésem merült fel. Honnan vetted ezt, miért nem stimmel sem a cellaszám (neked 16S van nem?), sem a kémia (neked LiFePo4 van), és miért nincs a táblázatra ráírva, hogy mihez is tartozik ez egyáltalán? A LiFePo4 témában éppen ez van kivesézve, nézz át oda. Csak a te cellaszámoddal kell megszoroznod a feszültség értékeket, ennyi munkád lesz pluszban.
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2023
(#) 444Tibi válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 2, 2023 / 1
 
Szerintem teljesen jo.
(#) Kovidivi válasza antikzsolt hozzászólására (») Nov 2, 2023 /
 
Itt a téma: Bővebben: Link
(#) Kovidivi válasza 444Tibi hozzászólására (») Nov 2, 2023 /
 
Jogos. 14S lithium ugyanaz, mint a 16S LiFePo4... Érdekes.
Itt 2.5V-ot ír a legalacsonyabb feszültségnek, a másik témában már 3.0V-ra 0%-ot mondott a táblázat. Azért látszik, hogy itt is nagy különbségek vannak. Attól függ, hogy ki készíti a táblázatot. Ezek szerint még annyira sem kell a századvoltokon lovagolni... 3.0V/cellára beállított lekapcsolási feszültséggel nem nagyon lehet mellé lőni.
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2023
(#) Suba53 hozzászólása Nov 2, 2023 /
 
Sziasztok!

Azt hogy szokták megoldani, hogy mondjuk egy Ilyen BMS modullal vezérelt akku pakkon folyamatosan rajta legyen a töltés és a fogyasztás is. Egyszerű diódás leválasztás, vagy valami szofisztikáltabb vezérlés illene hozzá?
(#) Kovidivi válasza Suba53 hozzászólására (») Nov 2, 2023 /
 
Semmi nem kell. Ugyanoda kötöd a töltést és a merítést is. Aztán majd Ohm törvénye kitalálja, hogy honnan hova folyik áram. Valószínűleg ha túlléped a töltő áramkorlátját, akkor kezd el az akksi is dolgozni, teljesen rendben van ez. Amíg kevesebbet fogyasztasz, mint a töltő, akkor addig az akksid nem merül, nem is töltődik, és feltöltve várakozik.
A BMS egyébként nem vezérlés, hanem védelem. Itt nincs szükség semmi vezérlésre.
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2023
(#) Suba53 válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 2, 2023 /
 
Köszi. A balanszolást, meg a töltés funkciót vontam össze a vezérlés fogalom alá.
(#) 444Tibi válasza Suba53 hozzászólására (») Nov 2, 2023 /
 
Jól írta le Kovidivi, pl. nálam a PV projektem is így működik. Ha fullon van a pakk, onnan nullát vételez a rendszer amíg van napsütés és a töltésvezérlő ki tudja szolgálni az igényt.
Ha több mit a PV lejövő, elkezd az akkuból is fogyasztani.
(#) 444Tibi válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 2, 2023 /
 
Én tudomásom szerint 2,5-3,6V a LFP tartománya.
Nem rajongok a LFP szinte vízszintes V/% jelleéért, igaz ez a terhelés szempontjából idális de a töltöttségét szinte lehetetlen emiatt megmondani. Komoly akkumanagement nélkül.

NMC ebből a szempontból hülyebiztos, egy voltmérővel megmondom hány %-on van.
(#) Taki33 hozzászólása Nov 9, 2023 /
 
Sziasztok!

Egy Hilti SB 12 csavarbehajtó 12V-os Ni-Cd akkumulátorát szeretném átalakítani Li-ion akkusra. Vannak LG 18650-HE4 LI-ION akksiaim, ebből ha hármat sorba kötök az megfelelő lesz? Illetve 3S BMS 60A néztem hozzá. Szerintetek ez az összeállítás jó lesz így?
(#) pipi válasza Taki33 hozzászólására (») Nov 9, 2023 /
 
Hali. Én párhuzamos cellákból tettem 4-et sorba. Az a kis feszültség többlet nem számít.
Az egyik gépem e befért 3p4s, a másikba csak 2p4s. 1 cellás sorosan szerintem karcsú lesz
(#) Ge Lee válasza Taki33 hozzászólására (») Nov 9, 2023 /
 
Határeset, de szerintem elég lesz, attól függ mennyit vesz fel a géped és mire használod. Nekem is 12V-os van, 3db Sanyo cella van benne BMS nélkül, arra mondjuk nem emlékszem, hogy 20, 23 vagy 25A-esek a celláim, de bírja évek óta, nekem 23A-t vesz fel a gépem ha pl. egy hosszú facsavart kell deszka élébe behajtani. Most nemrég meg lett erőltetve alaposan, el is kezdett a motor apró füstjeleket adni de az akkupakk bírta.
(#) Taki33 hozzászólása Nov 9, 2023 /
 
Köszi a válaszokat. Akkor ha jól értem, a legjobb lenne 6 cellát 2P3S-be kötni.
Ha szétszedem a házat, meglátom menyi cellát tudok elhelyezni benne. Ehhez még kell külön töltő áramkör is vagy a BMS elintézi a töltést?

bms2p3s.jpeg
    
(#) msandor77 válasza Taki33 hozzászólására (») Nov 9, 2023 /
 
Szia,

én egy 3 cellás ultragagyi csavarhúzót alakítottam át Liion-ra, és egy 4 cellás makitát, mindkettő remekül működik. A kicsihez talán 30A-es BMS-t raktam, a nagyhoz 40A-est.
Ráadásul régi laptop cellákkal csináltam, és bírják a terhelést. Olyan előfordul, hogy ha már merülőben van, akkor terhelésnél leesik a cellák feszültsége, ezért letilt a BMS. Remek indikátor, ledek nélkül
(#) Régi motoros válasza Taki33 hozzászólására (») Nov 9, 2023 /
 
A BMS nem töltő, azt külön kell venned.
De ha van a BMS -en balanszer, akkor odafigyeléssel egy labortáppal tudod tölteni.
(#) Suba53 válasza Régi motoros hozzászólására (») Nov 9, 2023 /
 
BMS modulokat lehet találni mindenféle akku kiosztáshoz, akár 10 soros cellához is.
Léteznek olyan töltő modulok, amik hasonlóan teszik a dolgukat 2, 3, 4, stb. sorba kötött cella töltésekor, mit az 1 cellás töltők? Például, hogy lekapcsol a megfelelő határfeszültség elérésekor, ami a cellaszámtól függő feszültség.
Esetleg olyan modul, ahol a töltő feszültség kapcsolható a soros cellaszámnak megfelelően.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2023
(#) Régi motoros válasza Suba53 hozzászólására (») Nov 9, 2023 /
 
Na de ezt most nekem mire fel?
(#) pipi válasza Suba53 hozzászólására (») Nov 9, 2023 /
 
Az olcsóbból pl BC-4S15D aliexpress. Kicsit melegszik, nem árt egy ventit rábarkácsolni. A max töltő árama nem állítható fix, illetve kevesebb amennyit az akksi kiván. Az előnye, hogy külön balanszer nélkül is "balanszálva" tölt
(#) Suba53 válasza Régi motoros hozzászólására (») Nov 9, 2023 /
 
Úgy tűnt, hogy mélyebben ismered a témát, és talán van válaszod. De ha nem, hát nem.
(#) Suba53 válasza pipi hozzászólására (») Nov 9, 2023 /
 
Köszi, ilyesmire gondoltam.
Ez létezhet? Vagy egy átverős oldal, mert mindenütt 7-8 ezerért hirdetik, még a kínai oldalak is.
(#) Taki33 válasza Régi motoros hozzászólására (») Nov 10, 2023 /
 
Köszi, akkor még kell hozzá egy töltő modul is. Ez például jó lehet hozzá?
Multi-Cell 2S 3S 4S
(#) proli007 válasza Suba53 hozzászólására (») Nov 10, 2023 /
 
(#) Suba53 válasza Taki33 hozzászólására (») Nov 10, 2023 /
 
Három db ennyi pénzért, ez ingyen van. Köszi, hogy megtaláltad ( helyettem is ).
(#) Suba53 válasza proli007 hozzászólására (») Nov 10, 2023 /
 
Szerintem is. Feldobta a kereső, de a többit nézve szinte biztos, hogy átverős.
(#) Suba53 válasza pipi hozzászólására (») Nov 10, 2023 /
 
Idézet:
„Az előnye, hogy külön balanszer nélkül is "balanszálva" tölt”

Drónok, quadkopterek akkuihoz ajánlják. Ott meg minden gramm önsúly számít, gondolom ezért nincs BMS azoknak az akkuin, amiket feleslegesen kellene cipelnie, hasznos teher helyett. Valószínűleg ezért alkották meg ezt a töltőt.
(#) uniman válasza Suba53 hozzászólására (») Nov 10, 2023 /
 
Csak 1 db ennyi! Ha 3-at rendelsz 2% engedmény. Holnap reggeltől lehet csak rendelni "11.11" akció.
Következő: »»   302 / 327
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem