Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   136 / 138
(#) Georgee válasza donpalesz hozzászólására (») Okt 25, 2023 /
 
Önindító, kulcs fordításnál a bendixet hallod kattanni ahogy behúz. Kezdő koromba lefulladtam a délutáni csúcsban a kereszteződésben. Pont akkor nem volt hajlandó tekerni. Ha 5. sebességbe teszed ráadod a gyújtást kiszálsz és megtolod pár centit akkor előfordulhat, hogy annyit fordít az indítón, hogy elkapja.
(#) Georgee válasza lacusska hozzászólására (») Okt 25, 2023 /
 
K-nak nem ismerem a kijelzőjét, illetve a tudását. Én a navi miatt androidra váltottam a Chevibe (J Astra tesója). 60-ból megvolt és nem bántam meg.
(#) donpalesz hozzászólása Nov 17, 2023 /
 
Üdv, nemrég cseréltem gyújtáskapcsoló zárbetétet egy 1.4-es opel astra g-ben, és nem jutott eszembe, hogy a chipet átrakjam az új kulcsba, amitől valszeg az indítás letiltódott. Ilyenkor létezik az, hogy később hiába rakom át a chipet, akkor se engedjen indítani a vezérlés?
(#) csapo1002 válasza proli007 hozzászólására (») Nov 21, 2023 /
 
Szia. Megbontottam (még most jutottam oda, igaz, csak a hátsó küszöbborításnál), de a kábelezés a bal oldali küszöbborítás alatt fut végig. Egy vastag, feltehetőleg 2-es vagy 2.5-ös MKH zöld vezeték az ablakfűtés "tápja". Esetleg közben lehetséges "ajtóátvezetés"?
(#) proli007 válasza csapo1002 hozzászólására (») Nov 21, 2023 /
 
Az ajtóátvezetés a zsanér melletti gumiharmonikában kell lenni. De én már megnézni nem tudom, mert anno egy szarvas leamortizálta a gépet.
(#) Georgee válasza csapo1002 hozzászólására (») Nov 22, 2023 /
 
A vezetéktörést nem minden esetben fogod látni. A korából ítélve a sok nyitogatástól, nyári meleg, téli hidegtől bőven volt ideje elfáradni. Nekem is hasonló volt. Az átmenő köteget a tetőnél illetve a csomagtartónál a gumharangtól 10-15 centire érdemes elvágni és új szakaszt behúzni. Máshol nem nagyon tud megtörni, max elégni a vezeték, de ott már a biztosítéknak kell tennie a dolgát. "Műszerrel mérve sípol". Nem írtad le, hogy mi sípol mihez képest. A fűtőszálak két végpontja, vagy a relé és a közte húzódó két vezeték. Ha a fűtőszálakon mértél szakadást, akkor sípolni is fog a vezetéktől függetlenül. Ha ráadod a fűtést, akkor a fűtőszálak közt a kapcsokon közel 14V-ot kell mérned járó motornál, ha ez nincs meg akkor a vezeték a hunyó valahol.
Mérhetsz úgy is, hogy álló motornál szakadás vizsgálat a kocsi testpontjához képest, lehetőleg ne az ajtóban, hanem az utastér környékén keress testet. A test pont és a fűtőszál - között sípolnia kell a multiméternek, a test és a + között már ellenállást kell mutatnia. Ha a kettő közül egy feltétel teljesül, akkor a minusz "oké"(lehet hibás, pl ha nyitogatod az ajtót és hol van kontakt, hol nincs), ezután fűtés bekapcs, a kocsi test és a fűtőszál - között valamennyi feszt mérned kell (nem sokat, mert esik a fűtőszálon a feszültség, de nem is nullát) Illetve a test és a + között jelen esetben 12V körül (függ az akksi töltöttségétől, illetve jelen esetben nem jár a motorunk). Ha a test és a + között nincs meg a 12V akkor a + kábel a ludas. Érdemes párszor kinyitni az ajtót és bezárni, hátha akkor mutat életjelet. Én fogtam és inkább cseréltem a kábelt, nem méregettem. Bár nálam egyértelmű volt a törés.
(#) Georgee válasza donpalesz hozzászólására (») Nov 22, 2023 /
 
Szerintem ha látja az immo chipet elvileg akkor indítania kell. Függetlenül attól, hogy előtte "szabotázs" történt. Nem indul?
(#) donpalesz válasza Georgee hozzászólására (») Dec 2, 2023 /
 
Végül autóvillamosságinál kiderült, hogy le volt tiltva az indítás, így azt ott megoldották.

Most már csak a hátsó ablaktörlő nem akar valamiért működni. A relé kattog, de hiába cseréltem ki az ablaktörlő motort, most sem működik. Jó lenne tudni, hogy mi a 3 betáp vezeték funkciója, gondolom a barna a negatív(test), de azon kívül van egy kék meg egy lila-fekete. Feszültséget nem sikerült mérni, akármilyen kombinációban is próbálgattam, meg a próbalámpa sem világított.
(#) VIM válasza donpalesz hozzászólására (») Dec 2, 2023 /
 
Szia! Ha a fekete/lila vezetéken nincs "+" akkor a biztosíték nem ad át vagy kiégett (F31). Ez a szál a direkt szál ami a gyk.-n keresztül át a 20A-os biztosítékon kap a reléje és maga az ablaktörlő motor érintkezője. A kék szálat kapcsolgatja a reléje és a barna a negatívja a motornak. Az utastéri biztosíték táblán jobbról a második oszlop középső biztosíték tartozik hozzá ha az 20A-os.
(#) donpalesz válasza VIM hozzászólására (») Dec 3, 2023 /
 
Köszi, érdekes, a 31-est lenyitható tető biztosítéknak ír a táblázat, de majd megnézem. Jó lenne, ha csak ennyi lenne a baja, mindenesetre korábban az ablaktörlő motor és a relé csere nem vezetett eredményre.
(#) eddy1221 hozzászólása Dec 16, 2023 /
 
Sziasztok!

Kérdésem a következő lenne.
F astra 1.7 isuzu motornál üzemszerű állapot, hogy rohadt sokáig izzítanak a gyertyák?Hideg indításnál 2-3 másodpercig megy az izzítás 80A lakatfogóval mérve utánna még 40A az áramfelvétele a gyertyáknak. Olyan infót találtam, hogy 55c°-os vízhőfokig van még izzítás, hogy szépen járjon a motor.
Ez igaz? Mikor a vízhőfok mutató elhagyja a kék tartományt az óracsoporton akkor esik le az izzítógyertyák áramfelvétele 0A-ra
(#) zolika60 válasza eddy1221 hozzászólására (») Dec 16, 2023 /
 
Az öreg dízeleknél ez nem szokatlan.
(#) eddy1221 válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 19, 2023 /
 
Értem, köszi a gyors választ!
(#) donpalesz hozzászólása Jan 14, 2024 /
 
Üdv, néhány hete az 1.4-es Opel Atra G azt csinálja, hogy ha fölkapcsolom a fényszórót, kialszik, vagy csak nagyon haloványan világít a műszerfal világítás, nem tudjátok, mitől lehet ez?
(#) Gafly válasza donpalesz hozzászólására (») Jan 14, 2024 /
 
Csak a testemen át.
(#) kaqkk válasza donpalesz hozzászólására (») Jan 14, 2024 / 1
 
Letoltad a fényerőszabályzót a baloldalon a kapcsoló mellett .
(#) donpalesz válasza kaqkk hozzászólására (») Jan 16, 2024 /
 
Tényleg, köszi, szerencsére csak ez volt a probléma.
(#) antikzsolt hozzászólása Feb 4, 2024 /
 
Üdv.

Van egy g astra 1.8 eco motoros autó. Sajnos néha ingadozik az alapjárat hidegen és melegen is. Beleremeg az egész autó mikor a piros lámpánál megállok és a fordulat kb 500 ig leesik. Mielőtt még elvinném "szerelőhöz" szeretném diagnosztizálni egy kicsit. Ha jól tudom ezekben a kocsikban van egr szelep. Viszont mivelhogy nemrég van a tulajdonomban még nem tudom hogy hol is lehet pontosan. A tervem az hogy szépen lehúzom róla az elektromos vezetéket egy időre és ha megszűnik a hiba akkor tudni fogom hogy az egr és környéke szorul pucolásra. Lassan 250.000km van benne.
(#) VIM válasza antikzsolt hozzászólására (») Feb 4, 2024 /
 
Szia! Még mielőtt bármit is szétszednél ezt olvasd végig. Ha keresel valamit a motortérben a google a barátod ha képre kerresel vele.
(#) antikzsolt válasza VIM hozzászólására (») Feb 4, 2024 /
 
Köszi. Maga az alapjárat stabil csak néha esik le a fordulat. Pl mikor a piros lámpához érek és hagyom kigurulni a kocsit sebességben. Vagy elkezd rángatni mikor gyorsítani szeretnék többnyire hidegen. De ha mégis az alapjárati a felelős érte nem akarnám feleslegesen a cserélgető szakikat terhelni se a pénztárcámat. Sajnos ezek csak találgatnak és cserélgetnek vagy jó lesz vagy nem lesz jó alapon. Diagnosztika hírből sem igazán ismert. Közben a pénztárca meg lefogy.
Közben meglett az egr is. A tömítése biztos hogy hibás. Kifúj mellette. Holnap kajtatok hozzá új tömítést. Talán le is fogom falazni.
Jah az egr most lehúztam és meglátom hogy mi lesz. Azóta még nem mentem sehová.
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2024
(#) Gelemb hozzászólása Feb 8, 2024 /
 
Sziasztok!
Segitségeteket kérném egy F Astra index problémával kapcsolatban!
Az alany egy 96 évjárat x14xe motorkódos lépcsőshátú!
Legutoljára elment az egyszerre a balos és jobbos index is csak müszerfalon folyamatosan világitó vissza jezlő volt! Ekkor még müködött az elakadás jelző!
Gondoltam cserélek egy relét és megyek tovabb.. (Ennek 3 hónapja sajna)
Nem lett jó persze. Többen javasolták cseréljek vészvillogó kapcsolót ami meg történt, persze nem lett jó! Most ott tartok, hogy már vészvillogó sem müködik!
Ha valakinek bármi ötlete merre keresgéljek vagy bármi használható infója az kérem ne tartsa magában!

Előre is köszi a válaszokat!
(#) antikzsolt válasza antikzsolt hozzászólására (») Feb 8, 2024 /
 
Na ez de jó. Még egy érdekes jelenség. Van egy jel a km órán. Egy radiátor és ventilátor egyben szép sárga. Néha fel fel villan. Ilyenkor a fordulatszám leesik, és ha jól sejtem a ventilátor is elindul.
Annyit sikerült megállapítanom egyedül hogy hideg motor mellett is el el indulgat a ventilátor. 2 óra állás után indítva szinte azonnal pár másodpercre elindul a venti. 2 óra nyugalmi 12.43v menet ködben 14.3v körül van a feszültség az aksiban. Mindent is bekapcsolva 14.1v alapjáraton. 12-13v körüli értékre zuhan be mikor elindul a ventilátor, alapjárat leesik 500 körülire. Tipp valakinek mi lehet a hiba? "Hosszú" távon használom napi 2x57km. Azaz töltés biztosan van mert már rég megállt volna.
(#) antikzsolt hozzászólása Feb 10, 2024 /
 
Mit látok a képen? Opel astra egy nyolc ferdehátú 1999. Mi célt szolgál? Bal első kerék előtt van.
(#) antikzsolt válasza antikzsolt hozzászólására (») Feb 10, 2024 /
 
Már tudjuk mi az. Most keressük az utódját. Megállt benne a víz és kakukk lett neki. Ventilátor szabályzó.
(#) Gelemb hozzászólása Feb 13, 2024 /
 
Sziasztok!
Segitségeteket kérném egy F Astra index problémával kapcsolatban!
Az alany egy 96 évjárat x14xe motorkódos lépcsőshátú!
Legutoljára elment az egyszerre a balos és jobbos index is csak müszerfalon folyamatosan világitó vissza jezlő volt! Ekkor még müködött az elakadás jelző!
Gondoltam cserélek egy relét és megyek tovabb.. (Ennek 3 hónapja sajna)
Nem lett jó persze. Többen javasolták cseréljek vészvillogó kapcsolót ami meg történt, persze nem lett jó! Most ott tartok, hogy már vészvillogó sem müködik!
Ha valakinek bármi ötlete merre keresgéljek vagy bármi használható infója az kérem ne tartsa magában!

Előre is köszi a válaszokat!
(#) kaqkk válasza Gelemb hozzászólására (») Feb 13, 2024 /
 
Simogasd meg a műszerfalat és halkan de erélyesen mondd hogy "nem BMV vagy kicsikém"
(#) zolika60 válasza Gelemb hozzászólására (») Feb 13, 2024 /
 
A vészvillogó kapcsolóját vizsgáld meg.
(#) Gelemb válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 14, 2024 /
 
Szia! Cseréltem vészvillogó kapcsolót közben és ugyan az a jelenség! Esetleg valaki megtudná mondani a relét milyen módon tudom kimérni, hogy müködik vagy sem?
(#) zolika60 válasza Gelemb hozzászólására (») Feb 14, 2024 /
 
Mérni nem nagyon tudod, inkább cseréld ki.
(#) Moderátor hozzászólása Gelemb hozzászólására (») Feb 15, 2024
 
Ezt most írd meg káromkodás nélkül, érthetően, megfelelő helyesírással!
Következő: »»   136 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem