Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Ez még akár egészen jó is lehetne, de nem tudni, hogy az utasok esetleges egyenetlen eloszlását hogyan kompenzálná, hogy állva maradjon a jármű.
![]()
Ha sokat kanyarog, akkor egyszerre mindig az egyik oldali falához tapad az összes utas.
![]()
Szerencsére ottan még nincsen nagy tömeg, mert drága a jegy.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2024
Majd ha müködni fog, vigyél magaddal egy borosüveget. Jot fog tenni.
![]()
Te is be vagy egy kicsit rezelve mint az elsö pendolino utasok. Azok csak a vonatban vették észre, hogy észre sem vették, hogy megdölt kocsiban ülnek a poharak az asztalon maradtak és a bor/petsgö sem löttyent ki. Ezt sokszor a hagyományos vonatban sem lehet garantálni…
![]()
Mert a mágnes odatapasztja.
![]()
Nem kell oda semilyen mágnes. Nézd meg a dronokat, olyan stabilak a levegöben még szélben is, hogy még egy talpas pohár sem dölne fel rajtuk.
Úgy van ahogy mondod.
![]() A műholdakat is nagy ventillátorok tartják fent, aztán ha kimerül az akksi, akkor leesenek, és küldünk fel másikat pótakkuval. ![]()
Szerencsére azokat a sulytalanság miatt akár egy légy is megtartaná….
![]()
Sajnos a légynek kell kaja meg levegő.
![]() Giroszkópnak és mágnesnek kevesebb is elég. Mi a "B" terv?
Utasok a pörgő giroszkópban vannak. Hát szédülnek, de ez van.
![]()
Miért hívta a személyzetet?
Hányingerem van. Segítek megszámolni.
Ez eredeti jármü sinen van. Kell ahhoz biztosabb pont?
![]() Idézet: Ha nincs forgó lendkerék, ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy valami súlyt mozgat jobbra-balra valami motor a kiegyensúlyozás miatt. „processzorok tömege hivatott helyettesiteni a nehéz és bonyolult giroszkopot”
Mivel egyébként nagyon nehéz lenne amúgy, feltalálták a mikroprocesszort.
![]()
Nem értem.
![]() Idézet: A kanyart sem venné be. Nagy tömegű lendkerék -pörgettyű- egyenes irányban tartaná. Szerintem. „Mivel egyébként nagyon nehéz lenne amúgy” ![]()
Igen az a terv, hogy kétvágányú pályaként lehetne használni az egyvágányú pályát.
MONOCAB
Csak mert egy pályán igy meglehetne oldani a kétirányu forgalmat, különösebb extra technika és személyzet nélkül. Gyakorlatilag kétvágányusitaná az egyvágányu pályát és miután a jármüvek igény szerint mozognak, autonom modon, sokkal egyszerübb a müködtetése mint a rendes két sines vonaté.
Nos pont ez nem kell egy modern jármüben. Az eredeti ötlet pontosan a nehéz lendkerekeken bukott meg, de ma már elég egy kis pörgettyü meg elektronika ami a kocsi helyzetét állitja be a pörgettyühöz viszonyitva.
Söt már van elektronikus giroszkop is mozgo alkatrész nélkül. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2024
Egysínű, vagyis a meglévő megszüntetett egyvágányos vonalakon is lehetővé teheti az egyidejűleg történő kétirányú utas szállítást ‒ pontosan, ahogy VJ72 is írja.
Nem egészen. Ép karácsony elött épitettem egy rádioamatör barátomnak egy szerkezetet, amivel az antennáit tudja automatikusan oda állitani, ahova adni akár ( akár a Holdra vagy meteoritra). Erre van már egy chip QMC5883L vagy mi a neve, ami x,y,z koordináta adatokat szolgáltat attol függöen, hogyan helyezkedik el a térben az IC. ( azaz ez a kis vacak van az antennára szerelve a többit elvégzi a processzor).
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2024
Eddig értem, de mi állítja be a kocsi helyzetét, azaz mi egyensúlyozza ki, hogy ne dőljön el? Egy súly mozgatásával tudom elképzelni. (vagy az utasok ugrálnak ide-oda
![]()
Több ilyen szenzor. Pl. a kocsi két oldalán és mind a kettönek egyforma Z értéket kell mutatnia ( de vannak már elektronius vizmértékek isstb.
Nem tudok semmit a szerkezetröl, de én valahogy igy állnák neki. Biztos vannak ettöl sokkal jobb szenzorok, amik pl az oldalirányú gyorsulást mérik amiböl a kanyarban levö helyzetet lehet beállitani stb. ilyenek vannak a pendolino vonatokban, amik a hidraulikát vezénylik, az meg a vagonokat dönti be a kanyarba. Szoval müszakilag ma minden megvan a jo müködéshez, talán leginkább a koncepcio hiányzik ( üzleti modell) ami szükséges a sikerhez. Azt se feledd el, hogy nem valami szuperkönnyü kiszniröl van szo az egy sinen, hanem sok 100 kilos szerkezetröl ami hidraulikus/pneumatikus valamiken áll és a procik tartják azokon a valamiken egyensulyban. Talán már utaztál olyan buszon, ami a megálloban megdöl, hogy könnyen be tudj szállni, majd ujra felemelkedik és vizszintes helyzetbe áll a padlo. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2024
Én csak idéztem.
![]()
Amiket leírtál az mind szép, de nagym6 kérdését megismételve: " mi egyensúlyozza ki, hogy ne dőljön el? "
Mert a szenzor, elektronikus giroszkóp, procik tömkelege csak érzékeli, de azok nem állítják vissza függőlegesbe. 1. Stabilan áll - mindenki örül. 2. Megdől valamelyik oldalra 3. Szenzorok + procik megállapítják, hogy milyen irányban és mennyire tért ki 4. Hidraulika megdönti - a probléma itt kezdődik! Mert az általad említett megoldás csak akkor működik, ha van két alátámasztás oldalirányban! A vonat, ami bedönti a kocsikat, két sínen van alátámasztva, a busz, ami megdől a könnyebb beszálláshoz szintén két keréken van oldalirányban alátámasztva. De ha csak egy sín van, akkor a billentés csak előre-hátra lehetséges, oldalirányban nem! Remélem a kis ábrám megmagyarázza, hogy mire gondoltam...
Nem ismerem a részleteket, de lehet hidraulika, légpárnák, söt ugye az iroasztalomon van egy tolltarto amibe a toll magátol áll a levegöben.
Egyáltalán nem kell alátámasztás ( illetve elméletben elég egy pont is, hogy valami merölegesen álljon valamihez viszonyitva.
A többit majd bizd a konstruktörökre. ( vagy keresd meg a majdnem 100 éves találmányt, ahol ez a jármü már mechanikusan müködött, elektronika nélkül.) Idézet: Az más, a drónok két dimenziós síkban körben vannak "alátámasztva" kettőnél több ventilátorral, az egysínű mozdony csak egy vonalban. Ha a drónnak két (vagy több de egy vonalban) ventilátora lenne súlypontja alatt, eldőlne. „Nézd meg a dronokat, olyan stabilak a levegöben még szélben is” |
Bejelentkezés
Hirdetés |