Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia! Köszönöm szépen, megnézem a doksit! A "borulás kapcsoló" milyen funkcióval bír alapból? Köszi! G.
benzinszivattyút kapcsolja le
Értem, köszi! Közben ma délelőtt matekoltam még rajta, cseréltem benne elosztó fedelet és rotort, de továbbra sem indul be a verda. Már teljesen tanácstalan vagyok. Az elosztót teljesen szétszedtem, melyben egyetlen elektromos alkatrész volt még, valamiféle szenzor vagy vezérlő lehet, ha jól gondolom. Csatoltam egy fotót is. Ezt tudom valahogy házilag, esetleg multiméterrel ellenőrizni? (Feltételezem, ha rossz lenne, akkor check engine-t dobna.) Van esetleg ötlet, mit nézhetnék még meg? Már nincs más alkatrész (amiről tudok) ebben a szerencsétlen gyújtásban . Ja, fontos, hogy mindhárom gyertyánál egyszerre vizsgálva a szikrát (blokk tetejére fektetve azokat) csak az egyik szikrázik és csak egyszer, akármeddig tekertetem. Nagyon köszönöm! G.
Ez nekem hall jeladónak tűnik.
https://zsiguli.hu/muszaki-irasok/gyujtasrendszerek/hall-jelado-ellenorzese https://zsiguli.hu/muszaki-irasok/gyujtasrendszerek/hall-jeladoval-...ereles Általánosságban elmondható, hogy egyszerűbb motorok esetén, ha nem indul, rögtön kétfelé lehet határolni a hibát. Gyújtás vagy benzin. Én ilyenkor nem szedek szét semmit, csak befújok pici hidegindítót a levegőszűrőnél. Ha erre elindul (nyilván csak rövid időre, de beindul), akkor gyújtással nagy baj nincs elsőre. Akkor irány a karbi.
Nem árt tudni azt sem, hogy a gyújtás ráadása után bizonyos idővel a gyújtómodul leveszi a gyújtótrafó áramát (ne égjen le álló helyzetben), ha jól emlékszem.
Gyújtásmodul...a gyújtás legfontosabb részegysége. Ki kéne cserélni, nem méregetni...bonyolult elektronika is van benne. Hall elemes forgás érzékelővel...
Ezt nem tudtam, de ha indítok, akkor csak vissza adja a kraftot nem? A gyyújtásmodult szívesen kicserélem, de mivel sajnos eddig mindent feleslegesen cseréltem ki, hasznos lenne megállapítani valahogy, hogy tényleg rossz-e. Köszi!
Szia! Az a "probléma", hogy a főtengely és vezértengely jeladó ebben a rotorban elhelyezkedő részben van közösen. A négy kivezetés közül a 4. a test a 3. és a test között gyújtást bekapcsolva 11-14V-nak kell meglennie, ha pedig az ECU 5. pontjáról LED-del próbálod testhez akkor indítózáskor annak ütemesen kell villogni, (ilyenkor az injektorok csatlakozót és a lambdát le kell csatlakoztatni) mert ha nem akkor az rossz (ha már nem lett kiolvasva valamilyen hibakód olvasóval). 12 vagy 16 pines a DLC csatlakozása? Ha véletlenül törölni kellene, a 12 pinest azt lehet akkusaru levétellel.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2024
Szia! 12 pines csati van benne. Hibakódot olvastam házilag, egyetlen egy volt a P0110, de ez csak azért, mert a légszűrőházra nem dugtam vissza a csatit. Egyebet nem tárol, legalábbis nem ír. Szóval vissza kellene szerelnem mindent, majd megpróbálni multiméterrel mérni egy feszültséget valamint a próbalámpás dolgot is, ugye? Az injektor, lamdba rész nem teljesen tiszta, de oké, leszedem a csatikat onnan. Már csak azt kell tudnom, hogy melyik a 3. és 4. láb a csatin valmint melyik az ECU 5. pontja . Erre van valami általános szabály, hogy mondjuk balról jobbra, fentről-lefele van számozva? Nagyon köszönöm! G.
Bocs, elolvastam még párszor és azt hiszem értem már. Nos, hibakód nincs, ahogy írtam is, de megnézem az ECU 5. lábáról az ütemes villogást. Próbalámpa megfelelő lehet, ami nem ledes?Az ECU-t simán testtel kell összekötnöm ugye, ennek nincs köze már a gyújtás modulhoz? Közben találtam egy ilyet, de nem tudom mennyire igaz az én autómra.Bocs, de egyáltalán nem vagyok jártas az elektromosságban... Nagyon köszi! G.
Megnéztem a feszültséget a 3. és 4. láb között, 12.5 V, szóval ez oké. Ha jó a sima próbalámpa, akkor megnézem a villogást is, de erre várom majd megerősítésed . Nagyon köszi! G.
Próbalámpával semmiképpen NE csináld, mert tönkremegy a Hall érzékelő. Az az érdekes, hogy nincs hibakód de nem indul a kocsi és szikra sincs megfelelően. Én a motorkód alapján néztem utána az autódhoz tartozó CKP és CMP szenzornak és abban nem az 1. ponton van a test mint a tiffes rajzon. Egyáltalán megy e az üzemanyag szivattyú? Van e elég benzin. Akkufezütség is amikor indítózol?
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2024
Okés, akkor azt elvetem . Esetleg tudok itthon ledes lámpát kreálni?
Nekem is ez furcsa, hogy valamiféle elektromos hibánál, gondolok itt gyújtás modulra pl., csak kellene dobjon egy hibakódot, hisz annyira "nem régi", nem az őskorból való szerkezet. Az autót megnéztem és abban így van, a vezeték színek stimmelnek valamint az 1. és 2. között mérek 12.5 V feszültséget. Csatoltam egy képet a csatiról. Esetleg a gyertyákat érdemes lenne valahogy tesztelni, pl. egy multiméterrel, annak ellenére, hogy újak? Ilyesmire gondolok: https://www.youtube.com/watch?v=ZZv_09UNfoA Az üzemanyag ellátás azért van szerintem rendben, mert benzinszag van, mikor indítózok valamint akkor is, ha ezt követően kiveszem a gyertyát. A gyertya is benzinszagú és a hengerből is érezni, hogy jön ki. Tudok valahogy biztosra menni az üzemanyag ellátást illetően? Nagyon köszönöm! G.
Általában az egyszerűbb motoroknál, ha nincs forgásjel (főtengely jeladó vagy gyújtáselosztó), nem tudják, hogy indítózol, ezért nem ad hibajelzést.
Szia! Ha jól értem, akkor ez akár stimmelhet is, mert a főtengely jeladó a gyújtás modulban van!? G.
Sziasztok!
Mennyire valószínű, hogy immo probléma van? Én nem tudom elképzelni, mert az egyszerű logikám szerint, ha a kulcs nem stimmel, akkor nem tudod "megforgatni" a motort. Mit gondoltok? Köszönöm! G.
Immo az üzemanyagra tilt általában, ha csak az indítózást tiltaná, tolással beindulna. Ha csak a gyújtást tiltaná, üzemanyag jutna a katalizátorba.
Meg tudja forgatni, de akkor villogna, nemcsak világítana a "security" lámpa, azt olvastam.
Viszont nekem jut benzin a hengerbe, így esélyes, hogy nem az a baja. Kellene szereznem egy ledes próbalámpát, hogy meg tudjam nézni a villogást, amit VIM írt. Nem tudok ilyen lámpát csinálni magamnak vagy nem tudtok linkelni egy típust? Köszönöm! G.
Egy LED 1k ellenállással sorbakötve, kész a próbalámpa. A polaritásra kell figyelni.
A fekete és piros/sárga vezetékek a főtengely jeladó vezetékei a piros és fehér szálak pedig a vezértengely szöghelyzeté. A fekete (4.) szál a test és a piros/sárga (3.) szál a pozitív. A fehér az (1.) pont a piros a (2.) A főrelé az meghúz ha gyújtást adsz? Ha pedig meghúz az érintkezője kiadja az akku pozitívat a naracs/fekete vezetéken az injektoroknak?
Ne haragudj, de most kicsit elvesztettem a fonalat. Ha megtennéd, hogy neki futsz még egyszer! Bocs a bénaságom miatt! Szóval, a képen a sorrend fekete, sárga/piros, piros, fehér vezetékek. A leírás alapján ez a sorrend stimmel, ugyan a fizikai sorrend nem, de a számozás szerint így vannak sorban, amit az autó csatija is mutat. Szóval a fekete a negatív, a piros/sárga a +12 V, a piros a főtengely jel, a fehér pedig a vezértengely jel. Nem így kell értelmezni? Ha így van, akkor a fekete és a piros/sárga vezeték között kellene akku feszültséget mérnem, ha indítok? Ezt mértem már, ott gyújtást ráadva megvan a 12.5 V. Nagyon köszi! G.
Az 1.fehér, 2.piros, 3.piros/sárga, 4.fekete. Nem lehet másképpen ha eddig jó volt ez a sorrend. A fő relét nézd meg, hogy az át ad e. A főáramköre narancs színnel kap akku (+)-t és naracs/feketén adja ki ha meghúzott az injektoroknak és az üzemanyag szivattyújának. Hallani egyáltalán, hogy fehúz a szivattyú ha gyújtást adsz? Ha az üzemanyag nyomása leesik akkor mindig elnyomja az adott értékre.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2024
Szerintem egyről beszélünk, csak mások a számok . Szóval, nekem ilyen relék vannak a motortéri biztosíték dobozban (...173210 kép). Az ignition relay-t próbáltam felcserélni a cooling fan relay-jel, ez nem hozott változást. Megvizsgálom holnap a szivattyú és a gyújtás relét, hogy azok rendben vannak-e. Az üzemanyag nyomást nem tudom megnézni, de adnia kell kraftot, mert anélkül gondolom nem lenne benzinszag. Bár, mivel laikus vagyok, csak az én elméletem. A szivattyút ki lehet mérni valahogy? Egyébként ennek a relének testet nem kellene kapni valahol? Emiatt kérdezem:
https://www.youtube.com/watch?v=Jo6IwXK9UKM Találtam közben egy ilyen itinert (kép), ahol írja (3. pont), hogy mérjem meg a feszültséget a gyújtó tekercs 1-es kimeneténél, de ezt sajnos nem tudom értelmezni . A rajz szerint a tekercs 1. kimenete zöld/fekete, nekem pedig a valóságban piros/sárga illetve kék kábelem van ott, kék az 1. (csatoltam képet). Az igaz, hogy egy harmadik szálként jön egy fekete, ami külön rá van dugva a tekercs egy másik pontjára. Emiatt nem tudom, hogy miként és mit kér ellenőrizni az itiner. Köszönöm! G.
Sziasztok! Nos, ma megnéztem a vezérlést, az a helyén van. Próbáltam a reléket egy H7 izzóval tesztelni, mindkettő, az üzemanyag szivattyú és a gyújtás relé is működik, szépen kapcsolja az izzót. Az üzemanyag szivattyú gyújtásra búg is, szóval működik. Holnap megmérem még a helyén is, hogy a 87-es lábra kiiadja-e az áramot. Ezt miként kellene kiviteleznem? Pozitív a 30-as lábra és negatív a 87-esre, majd figyelni a multimétert hány voltot ír? Gyanús, hogy a gyújtótekercs lesz, de nincs ledes próbalámpám, sem 1k ellenállásom . Nagyon köszi a tanácsot! G.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2024
Gyújtáson a piros/sárga szálon ott kell lennie a 12V-nak a trafón. Ha a "trafóban" méricskélsz akkor pedig a csatlakozójában lévő két pont között (1-2) 1-1.3Ω kell méni és az 1. és a nagyfeszültségű oldalát mérve a két pnt között 12100Ω azaz 12.1kΩ-t kelle mérni. A trafó negatívját az ECU kapcsolja a 28. kimenetén. A motorhőfok érzékelő ellenállása 10°C-on 5670Ω, 20°C-on már csak 3520Ω és 80°C-on 332Ω. Ezt azért volna "ajánlatos" megmérni, mert ha hidegen nem ennyi az ellenállása az érzékelőnek akkor nem lesz dúsítás és nem akar indulni a motor.
Szia VIM! Bocsánat, most látom, hogy elírtam, nem gyújtótekercs, hanem gyújtás modul akart lenni, azt kellene megmérnem. Sebaj, vegül rendeltem egy másikat abból is, ma kiderül, hogy az volt-e a baj. A vízhőfokra azt hiszem két gomba van benne, egy, ami az óracsoportnak ad jelet és egy másik, ami szerintem az ECU-nak. Megmérem mekkora ellenállása van, illetve kicserélem a modult is. Este jelentkezem . Nagyon köszönöm! G.
Sziasztok!
Megmértem a szenzor ellenállását, 5.46 kOhm, kb. 8-10 celsiusban, szóval ez rendben van. Sajnos szerelni ma nem volt lehetőségem, de holnap kicserélem a gyújtás modult és jelentkezem. Köszönöm! G.
Vettem a fáradtságot és ránéztem a pdf. 1164. oldalára és ezt találtam. Az a figyelmeztető lámpa ami világít az nem más mint az immo saját védelmi visszajelzője és azt jelenti, hogy transzponder olvasási hiba. Szerintem be kellene nézni a kormány burkolata mögé és megkeresni a csatlakozóját annak az olvasótekercsnek hátha szét van csúszva vagy laza a kontaktusa.
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2024
Ezt találtam. Az immo tiltja a gújtást a szivattyút és az injektorokat.
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |