Fórum témák
» Több friss téma |
Nekem sincs bms, se balanszer, 1 éve hajtom a 25,2V/360Ah pakkot.kb. 4 havonta kell egy pár század voltot megoldanom.
Erre megfelel egy 4,7ohm/5W ellenállás, ha meg felfelé kell akkor egy 5V telefontöltő+3,3ohm. ezek 50-80mA-t tudnak, így egy ilyen balanszolás 1-2 nap a 360Ah cellákon. Mondhatjátok hogy ez semmi, de ez a tendencia, kéretik elolvasni a linket. Brutálisan egyformák és nagyon jó minőségűek ezek az LG-E63B cellák. A gyári balanszer az autóba 30mA körüli árammal balanszol. Igaz éjjel-nappal folyamatosan. Bővebben: Link Forrás: Varsányi Péter A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2024
lifepo4
Összehasonlításhoz. https://totalcar.hu/tanacsok/villanypasztor/2023/10/14/nissan-leaf-...llak-/ Nomeg aztán. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2024
Halihó srácok!
Lehet balga kérdésem lessz de tanakodom magamban egy dolgon. Van egy mocim amiben eddig 4 darab vrla akku dolgozott. Ehhez van egy töltőm amivel töltöttem. Most szándékozom egy 13s lithium akku pakkra cserélni a vrla akkukat. Viszont még töltőm az nincs hozzá így még várok vele egy picit. Valahol olvastam hogy a savas töltő nagyon nem jó a lithium akkuhoz mert másképp tölti. Ez mennyire helytálló hogyha ezt hirdetik?
Mármint mit hirdetnek? A normál savas akkutöltő nem jó lítiumhoz.
Legfeljebb olyan létezik, hogy képes többfajta akkut tölteni, de ha nincsenek külön balanszer vezetékei, akkor a lítiumból is csak olyat tölthet, amiben beépített balanszer van. A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2024
Az akku amit töltenie kellene rendelkezik bms-el.
Még mindig nem világos számomra, hogy milyen töltőd van. Nem lenne egyszerűbb egy típusszámot, mondani? Ha valami régi töltő savas akkuhoz, az nem lesz jó lítiumhoz, de ezt már említettem.
A másik amit írsz, hogy milyen BMS van? Nem mindegyik BMS tartalmaz balanszert is. Látatlanban csak vak vezet világtalant.
Sziasztok. Adott egy Rowenta bms. Cella csere történt, de szinte ugyan úgy működik az aksi mont előtte, mármint nem lehet vele tobbet porszivozni. Eselteg le kellene resetelni a bms t ?
BMS nélkül az aksiba tegyél 1 ciklust. Azaz 05 merítés és 100% töltés. Majd úgy szereld be.
Akkor ezekszerint nem kell semmit sem csinalni a bms el ? Ciklust nem naploz ? Rakjam be 100% feltoltve az aksikra a bms t ?
Minden esetben mindegyiket 100% kell tölteni. Nem valószínű hogy számolja.
Jo értem én , csak pl a ryobi aksiknal cella csere után resetelnek illetve akkor is ha mar rendetlenkedik az aksi. 100% ak a cellak amikre csereltem a Rowentaba. 4.13v vannak.
Sziasztok!
Rendeltem egy ilyen BMS-t, a Hyundai Kona akkuhoz. 3 cella menne majd sorba. Ez megfelel hozzá?
Az a gond hogy a kona cellát nem illik 4,2 voltig hajtani. Nem véletlenül történtek a visszahívások, igaz nem teljesen a cella és a gyártó LG Chem a hunyó de ebbe most nem mennék bele.
Én 4,05 voltig használom, az ajánlások amatőr berkekbe 3,2-3,3 volttól 4-4,05 voltig az ajánlás. Mivel ez se nem smart, nem állítható értékű, se nem aktív balanszeres BMS, ezért nem fog tudni 4,2V/cella alatt semmit csinálni. Azaz mintha ott se lenne. Mint 40A BMS persze működni fog de az alsó lekapcsolási feszültsége sem állítható, ezért le fogja harcolni a cellákat 2,5-2,7 voltig és ez se jó Nem tudom milyen célra használod majd a pakkot. Nekem bő éve mennek elég mostoha körülmények között, házi szigetüzem projekt. Több 100 cikluson vannak túl, ebbe volt csontra leharcolás és 50-70% is. 1 év alatt 2x kellet manuálisan balanszolnom 2 darab cellát, 0,04 és 0,03 volttal másztak el. Nagyon egyformák a cellák, tényleg kicsi az eltérés. És nincs semmi bms. Illetve van, 3,2v/cellánál leáll az inverterem, 4,06 voltnál leáll a töltésvezérlőm, + 1 darab 125A NKI (NHL)biztosíték. Eddig még bevált.
Attól függ, hogy mire akarod használni. A Kona cellák 63Ah-sak a BMS amit linkeltél viszont csak 60A-t tud, azzal nem fogod tudni nagyobb áramon használni ha netán 60A-nél többel szeretnéd meríteni. Meg a gyári BMS-ekkel tényleg az a baj (smart-ot leszámítva) hogy nem tudsz rajta beállítani semmit, és ha az eszközödön külön nem tudod állítani a töltőfeszt akkor a BMS csak 4,3V körül fogja lekapcsolni ami nem biztos hogy jót tesz neki.
Érdekes ez a lion kérdéskör, mert sok helyen írják, hogy 4,2V-nál többet semmiképpen sem kaphat, itt meg itt van egy grafikon, ami szerint még 4,25V-nál sincs teljesen feltöltve. Akkor most mi az igazság?
Azt nem tudjuk a grafikon milyen gyártó milyen cellájára vonatkozik.
De akár betudhatjuk annak is a 4.2V-ot, hogy így azért van biztonsági tartalék is. Ui.: A 2.25V minimumot se reklámozzák nagyon, általában az is inkább 2.8-3V szokott lenni. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2024
4 V-nál nagyobbra nem tölteném, mert 3 cella menne sorba, és PC táp lenne a töltő. Igazából a mélykisütés ellen kellene védelem elsősorban, de azt meg tudom oldani egy mezei komparátorral is, ami lekapcsolja a fogyasztót. (Kapcsolóüzemű DC-DC konverter.)
Az elmászás ellen kéne valami megoldás. Aktív balanszerjhez tudsz esetleg linket küldeni? Nem kell 60 A, jó 30 is, nem lesz nagy kisütőáram, még a 30 A is max csúcsban.
Melyiket rendelted a sok közül? A linken 7 féle van. Van köztük balanszos is.
A PC táp 12 V-ja nem tökéletes, ha több A-rel terheled, feljebb kell húzni. Akár 11 V-ig is beeshet. Áramkorlátot hogy oldod meg? A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2024
Pont a rosszabbikat.
De mi a különbség az Enhance és a Balance között? Az egyik akkor is balanszíroz, ha nincs max feszre tölve?
Más.
EVE 18650 3500 mAh cellák töltéséhez IMAX B6 van. Tárolási töltéskor 3,7 V-ra tölt, cellától függően eltérő idő alatt és eltérő mAh kapacitást. 3s 7p kiépítésben egyéb mérés nélkül van értelme a közel azonos paraméterű cellákat sorba válogatni?
Ilyent keress amin egy rakás kondi van. Ezek a teljes tartományban igyekszenek tartani a balanszot.
ez nem bms csak balanszer. Bővebben: Link Ha Kona cellákat használsz, és nem a maximális terhelőárammal meríted őket még ez se kell. Csinálsz egy topbalanszot (ésszel...!!!) 4,2 voltra mielőtt beépíted őket és utána havonta rájuk mérsz. 0,05V nem lesz nagyobb eltérés hónapok múlva sem ha sikerült egy gyártásból, 1 pakkból vásárolnod. A PC tápot meg kell csinálnod, átalakítani CC módra mert azonnal belép a túláramvédelme és leáll ha kicsit merültebb pakkot teszel rá, fel tud venni 100+ ampert is ilyenkor. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2024
3,5V-ról 3,68V-ra töltődtek a cellák, átlag 960 mAh-val. A közel azonos töltést felvevő cellákból lett a 7p. A ponthegesztő nem jó réz szalaghoz, réz/nikkel sem adott biztos kötést, marad a nikkelezett szalag.
Sziasztok!
Régebben futottam bele, de mára elfejtettem egy olyan oldalt, ahol ha bepötyögöm az akkuk méretét, akkor összeállít egy ideális összerakási párosítást. Remélem érthetően sikerült megfogalmaznom. Szóval ennek a weboldalnak a címét keresném, egy 10S5P akku és egy 3S7P akku készítése céljából. Üdv és köszi
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek. Egy kamionos ismerősömnek kellene a kamionjába egy egy 5v-os kimenettel rendelkező eszköz, amire tudna csatlakozni telefonnal,navigációval,meg mit tudom én mivel, aminek a tápfeszültsége 5v. Találtam egy ilyen modult , ez jó lehet arra a célra?
Mi a bemenet? A kamion 24 vagy 12 voltos rendszere? Ha igen, akkor ez jó lehet mondjuk 2 amperig.
De a kérdés nem ebbe a topikba való.
A leírtakból úgy sejtem a www.repackr.com oldalt keresed.
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2024
Igen! Köszönöm szépen.
Elkészült a teljes 3S7P Li-Ion akkupak, 12,3V 24,5 Ah, 40A BMS. 9-12,3V feszültség tartományban keresem az inverter/töltőt, mint forrás ez jó az imax b6-hoz, az utóbbi napok áramszünetei miatt vészvilágításra és akvárium energia ellátásra is, utóbbiak 230V.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |