Fórum témák
» Több friss téma |
Elsőnek csípjed el a vezetékeket, ha akkor nem indul motor a pedál lenyomása nélkül akkor már meg is oldottad a feladatot. A kondenzátor zavarszűrő, nélküle is működik a pedál.
Legalább annyi eszem lehetett volna, hogy a feliratos résszel fotózom...
Elcsíptem, összeraktam. Az azonnali elindulás megszűnt. Köszönöm! Most kicsit még ügyeskednem kell mert valahogy a rugós mechanika nem az igazi, pici akadást érzek egy helyen, ami idáig szerintem nem volt.
Miután van több hasonló Naumann gépem, szétkaptam a másik pedálját is, aminek a "lefestett" csavarvégén látszott, hogy már bontották korábban, és kiderült, hogy azt már "orvosolták" előttem a zavarszűrő eltávolításával.
Vegyél egy ilyen kondenzátort és pótold a hibásat:
100 nF 275 V X2 kondenzátor
Köszönöm, remélem kapok ilyet Miskolcon. Elszaladtam egy közeli elektronikai üzletbe, ott vagy nem volt, vagy jól félrevezettem az eladót azzal, hogy nekem ilyen ceruzaelem formájú valami kell. Egyébiránt legyintett rá és azt mondta, ne foglalkozzam vele.
Én azért nem akarok véletlenül se "zavart kelteni", legyen az bármi is. Merthogy csak halvány elképzelésem van a zavarszűrő funkciójáról. Gyerekkoromban a rádióvétel zavarását emlegették ilyen kontextusban, ha nem mondok nagy hülyeséget...
Az alkaja mindegy, a paraméterei a lényegesek. Ha nincs benne, kárt nem okozol a varrógépnek, de a rádiózást nehezíted a közeledben (10 - 30 m-es sugarú gömb). Elektomos (nem ez a hivatalos neve, de most ebbe ne menjünk bele) zavarról van szó, jól emlékszel.
A téglatest forma is tökéletes de annyi trükk lesz a dologban, hogy annak közelebb vannak a lábai egymáshoz, az egyiket nagy valószínűséggel toldanod kell némi vezetékkel. Arra figyelj, hogy a kondenzátor lába, hosszabbítot tlába ne érjen hozzá semmihez, szigeteld.
A linkelt kondenzátor sem ceruzaelem formájú, lényeges, hogy X2 kivitelű legyen és 275 V váltakozó feszültségű.
Köszönöm!
Sikerült tegnap beszerezni a zavarszűrőt! Üröm az örömben, hogy ma egy másik varrógép adta meg magát hasonlóképpen (( Kipróbáltam, ment vagy 2-3percet, majd húsz perc szünet után (elfelejtettem áramtalanítani) egyszer csak elindult de szép lassú ütemben. Kihúztam, kisvártatva visszadugtam, akkor nem indult el, de zúgott a motor. Aztán egy órával később bedugva már azonnal elindult nagy sebességgel. A változatosság kedvéért ez egy nyugati varrógép, nem ndk-s. Feltételezem, hogy ezek az öreg gépek évekig nem mentek és most, hogy feszültséget kaptak rövid idő alatt megadták magukat.
Itt a másik varrógéppedál:
nem tudom mit jelent az idáig emlegetett X2 kivitel, ennek az újabb pedálnak a kondenzátorán nem találok ilyen jelzést.
120 nF a nulla és a fázis között, 2,5 nF (mindkét ágon) a védőföld felé.
Mindezt folyamatosan elviseli 230 V hálózati feszültségen. X2 az mostanság kezdett divatba jönni, meg az Y is. Az, hogy régen hengeres volt, most meg "kocka", ne zavarjon.
Az X2 egy biztonsági fokozat. Hiba esetén megszűnik kondenzátornak lenni, mint átmenni zárlatba. Egy szakadt kondenzátor mindig jobb, mint egy zárlatos, lásd a saját példáid.
Köszi, ez így érthető nekem is!
Gafly, neked is köszi! Az első sorodat sajnos nem nagyon értem. Mármint, hogy ebből mi következik? Magyarul, ha cserélni szeretném az elromlott kondenzátort, akkor mit kell vennem helyette? (nem tudom, olvastad-e a korábbi hozzászólásaimat, teljesen nudli vagyok elektronikából, de a korábbi utasítások alapján sikerült a feladatot megoldanom, anélkül, hogy érteném a dolgok működését...). A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2024
Ennek a kondenzátornak nem kettő, hanem négy lába van.
Én összekötném a kéket a kékkel, feketét a feketével, a kékek és feketék közé pedig bekötném azt a sárga X2 100 nF kondenzátort, hasonlóan jól szigeteve és rögzítve (nagyon ügyes voltál, mellesleg). Idézet: „Magyarul, ha cserélni szeretném az elromlott kondenzátort, akkor mit kell vennem helyette?” Ha figyelmesen elovastad a hozzászólásomat, akkor ott volt a válasz: Ilyet vegyél. Kattints a linkre és látod. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2024
"Ennek a kondenzátornak nem kettő, hanem négy lába van."
Hát, ez az! Én - nem értve a működéshez -, éppen csak ennyit tudtam megállapítani. De fogalmam sincs mit jelent ez az elektronika nyelvén. A képkereső segítségével találtam olyan zavarszűrő kondenzátort, amiből 4 (sok...) drót "jön ki" : ) de ez már nem kapható. A dicséretet köszönöm, de tekintettel az ötvös múltamra, ez azért nem okoz különösebb nehézséget. Amíg nem folyik a fémben áram, addig jó vagyok.
"Ha figyelmesen elovastad a hozzászólásomat, akkor..."
Bocsánat, ha figyelmetlen voltam, kicsit nekem új ez a fórummotor, zavar, hogy nem látom a hozzászólás sorszámát. De ezzel együtt én igyekszem, és még az is lehet, hogy csupán félreérthető voltam. Bakman hozzászólására válaszolva jeleztem, hogy vettem személyesen a Conradban kondikat, a fotóját is mellékeltem (03.20. h15:50). Nem úgy néz ki mint amit Te linkeltél, de megmutattam a Conradban, hogy milyet szeretnék és ezeket a sárgákat adták. A biztonság kedvéért rögtön négyet. Kettőt fel is használtam, mert megjavítottam a problémás pedált és megjavítottam egy másikat is, amiből már korábban kiműtötte valaki a zárlatos kondit. Legutóbb (03.21. h0:24)viszont mutattam egy harmadik pedált, ez egy svájci varrógépé (varrógépgyűjtő lett belőlem az elmúlt két hét alatt... ) és ennek a pedáljában olyan kondi van, amibe négy vezeték fut ki/be. Lásd feljebb a fotót. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2024
Tanárt keresekKedves Szakértők, remélem maradhat a kérésem. Szeretném gyakorlatban megtanulni a varrógép pedál javítását. Közgazdász nő vagyok, a forrasztáson kívül összerakom a pedált, de szeretném ezt egy szakembertől megtanulni. Van a közösségben valaki, aki vállalná az oktatásomat ebben a témában? A fenntarthatóság jegyében javítanék, Budapesten vagy környékén, megbeszélés szerint. Előre is köszönöm. T.
Szia!
Azt kéne tisztázni, hogy ez egyedi alkalom (hogy elromlott egy adott, saját varrógép fordulatszabályozó pedál), vagy általánosságban. Utóbbinál nagyon változatos lehet a probléma, vannak a régi orosz TUR2 varrógépmotoros gépek, ezeknek szénlapos szabályozójuk volt, és vannak a korszerű mai varrógépek, ezekben elektronika van. Nagyon messze van a két technika egymástól, és a hibák is szélsőségesen változatosak lehetnek. Pl. a régiekben eltörhet a műanyag, vagy széteshet a mechanika, eltöredezhet a szénlapos szabályozó, és persze forrasztások is elengedhetnek. Az új elektronikusokban lehet a pedál fogaslécének mechanikai hibája, de maga a potencométer is kikophat, valamint maga az elektronika is elromolhat, sokféleképp. Ilyenkor érdemes megvizsgálni hogy mi váltotta ki a hibát, mert könnyen lehet hogy a hiba következményét látod, nem az okát (ami pl. a varrógépben vagy annak csatlakozásában keresendő). Nem beszéllek le, természetesen a javítás a kidobás helyett a legjobb megoldás, de fontos hogy tudd, ezekkel a hibákkal sok idő alatt találkozik az ember, ezért nem lehet csak úgy előre megtanulni szerintem.
Varrógép lassulásVan egy Toyota LS2-AD158-203-as ipari varrogépem ami hibátlanul működik egy ideig.A fordulatszámszabályozót a motor alatti dobozon 1-10-ig lehet állítani. Ha 3 ig feltekerem elporoszkál a gépezet viszont ha ettől magasabbra állítom pl 5 re akkor 20 másodperc teljes gáz után lelassul a gép hiába nyomom a pedált nullára meg tud állni. Ha felteszem 9-re gyorsvarrásra akkor teljes felpörgés után egyből elkezd lassulni akár nullára is hiába nyomom a pedált. Ilyenkor ha elengedem szépen vissza felpörög a motor. Cseréltem üzemi kondit de semmi változás. A motort kifujattam tele volt szösszel úgy akkor könnyebben és halkabban felpörgött. Egy hitachi clutch motor van rajta ami tud 450,380,230 at jelenleg 230 ba van kötve. A motor szépen megy így egyenlőre ezt kizárnám inkább más elektronikai hibára gondolok de nemrég vettem így nem vagyok elég jártas benne hátha valaki látott már hasonló hibát.
Bocsánat a szervízkönyv nem clutch hanem stopmotort ír
Milyen üzemi kondit cseréltél, ha Stop motorod van? Kuplungos motor aszinkron motor, amihez egy fázison tartozik üzemi kondi. Stop motor teljesen elektronikus vezérlésű. Nem biztos, hogy van üzemi kondenzátora. Ehhez többet kellene tudni róla.
Elektronikus kuplung ha elkopott, megcsúszhat.
Még rá akartam kérdezni, hogy mikor lassul majd megáll a varrógép, hallod, hogy megáll a motor? Vagy a motor pörög, csak a varrás áll meg?
Van rajta egy külső 16os üzemi kondenzátor azt cseréltem hátha az ment tönkre de nem.
Rányomom a fél vagy teljes gázt és pár másodperc után az egész gép lelassul meg is áll attól függ meddig nyomom neki. A varrás is és a motor is lassul elengedem a pedált akkor újra vissza felpörög a villanymotor. Készítettem videót talán beadja . https://youtube.com/shorts/uq3YBqQ7ls0?si=6vZimPqRZcK7eQFC
A motorból jön ki egy kábelköteg az alatta lévő dobozra
ahová csatlakozik oda balami clutch brake van írva. Nem láttam még ilyen varrógépet és szeretném megjavítani.
Van esetleg dugaszos teljesítménymérőd (energy meter)? Közbe lehetne tenni. Mennyire látható túlterhelés. Sokat ne kísérletezz, mert leéghet a motor!
A hangok alapján összefognak a tárcsák. Egyszerre fog a kuplung és a fék. Szét kell szedni, kitakarítani. Esetleg valamelyik tárcsán eltörhetett a rugólemez.
Szét fogom szedni a motort megnézem hátha egy pucolás rá fér mert a motorba rengeteg dzsuva volt amit kifujattam de nagyon egyenlőre nem merem szétszedni.
Csak multimeterem van . |
Bejelentkezés
Hirdetés |