Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Bár csak egy trafóról tudok, amit félhullámban használunk, de bírja. Egy 48V-os targonca savas akkujának töltője. Névlegesen 70A-t tud. Az akku már döglődik, két cellát át kellett kötni, mert lerohadt a kivezetése. Így viszont jóval nagyobb árammal töltötte a töltő. A töltőben átkötöttük a graetz híd egyik kimenetét a váltóra, így félhullámmal tölt, kevesebb amperral. Kb egy éve semmi baja. Jobban zúg, az igaz, de működik. Kívülről a töltő házán nem venni észre, hogy melegebb lenne.
Helló! Ebből a tirisztorból és a anód házas-ból van egy marékkal, hűtőbordával. Az adatlap szerint az Igt 100mA. Köszönöm a segítséget. Szép napot!
Sziasztok! Kaptunk egy 18V-os Florabest akkus sövénynyírót töltő nélkül. Sajnos a neten és a családban nem találok hozzá töltőt, viszont van itthon egy 20V-os Parkside töltő. Arra gondoltam, hogy három vezetéket készítek, amivel rá tudom tenni a töltőre az aksit. Kell attól tartanom, hogy a Parkside töltő nagyobb feszt adna ki, mint amire az akku számít? Javítsatok ki, de már azt sem értem, hogy hogyan lehet 20V-os akku, gondolom ez csak a 18V átnevezése lehet, mivel egy cella tudtommal 3,6V. Bármilyen tippet meghallgatnék, előre is köszönöm!
Hali! Szedd szét nézd meg hány cella és milyen fajta van benne. Ha li-ion akkor cella*4.2V fesz és áramkorlátos töltő kell... A 3.6-3.7V csak a névleges fesz, 4.2V-ra kell tölteni. De ha öreg akkor lehet hogy NiCd vagy NiMh akksi van benne...
Hétvégén rámértem, így lemerült állapotban 16,8V-os feszültsége volt, ez alapján 5 cellás Li-ion kell legyen, a Li-ion rá is van írva. A Parkside 20V-os akku majdnem teljesen feltöltve volt 19,5V körül. A Parkside töltő 21,5V-tal töltene, tehát megfelelne, viszont ez a fránya töltő valamilyen azonosító jelre számít a harmadik érintkezőn, ezért hiába dugtam rá a Florabest akkut, hibát jelzett ki és nem töltött.
Egyébként ez az azonosító jel a Florabest esetén konstant 1,5V volt, míg a Parkside esetén 1,5 és 4,5V között változott. A problémámmal átmegyek a Li-ion akku topikba.
AAA Ni-Mh ceruza aksikat szeretnék tölteni de 3db-ot.. Egyszerű lassú falikonnektoros töltővel ami 2 vagy 4db-ot tud tölteni. Mi a jó megoldás?
- Az egyik elem helyét egy rövidzárral helyettesítem, vagy - Egy lemerült alkáli elemet teszek negyediknek, ha az az elem tönkremegy az se baj..
Igazábol egyik sem.
Ha két darabot töltesz, a gyengébbet túltölti a töltő. Ha az egyik helyére rövidzárat raksz, garantáltan túltölti a magányos farkast. Lemerült elem levet fog ereszteni. Vegyél még három akkut, akkor kijön a páros töltés lehetősége. A legjobb lenne, ha beruháznál egy cellánkénti töltőre, meghálálják az akkuk. Pl. IPC-1(L).
Nekem kivétel nélkül 2 vagy 4 aksit töltenek a töltőim. Egy fillért se akarok töltőre költeni.
Nem sietős a töltés, ha délután rádugom, csak másnap délelőtt húzom le (ha el nem felejtem Idézet: Cserébe többet az akkukra, mert a páros töltés sokkal gyorsabban megeszi őket.„Egy fillért se akarok töltőre költeni.” Vegyél még három akkut, így kijön a párosítás. Idézet: Mi baja lehetne egy 4cm hosszú és 1cm átmérőjű aksinak ha folyamatosan kap max 0.15W teljesítményt (amit már nem tud letárolni)...???„túltölti” Szerintem semmi, csak kicsit langyos lesz.
Szia!
Csak annyi hogy szépen elfogy belőle a víz mint az elektrolit fő komponense ha nem megy a hidrogén-oxigén rekombináció. Kapacitás lecsökken, belső ellenállás jól megnő, és kuka az egész. Ezt egy mérleggel is tudod ellenőrizni, de 0,01g felbontás kellene hozzá, sok idő és 1-2 akku amit nem sajnálsz túltölteni. Az hogy nem puffad fel/pukkan el a beépített biztonsági szelepnek köszönhető. A 2-3000Ft-os ún. ékszer mérlegek teljesen jók erre a feladatra ha kísérletezni szeretnél. Én megvenném az automata töltőt, ha sokat kell használni az akkukat mindenképpen megéri. AA 500 (max 700mA) vagy a melegedés teszi tönkre... Próbáltam, tapasztalat. Itt egy független tesztoldal: https://lygte-info.dk/
Nem két, hanem fél év alatt megy tönkre az akku.
Ígérem nem fogom fél évig töltőn felejteni..
Nálam inkább azért megy tönkre mert olyan ritkán kellenek hogy mire évek múlva előveszem csontra le vannak merülve. Feltölthetetlenül.
Innen nézve ez a 22-es csapája az akkumulátorokkal. Minden eddig felsorolt esettől jobban jársz hagyományos elemekkel.
Sziasztok!
Olyan problémával küzdök, hogy 12V-os akkumulátorról (szivargyújtó) kellene töltenem 21V-os li ion kisgép akkumulátort, mert sokszor a hálózati áram nem hozzáférhető. Gondolkodtam hogy veszek egy invertert és azon keresztül tölteném, de szerintem teljesen felesleges a 12V-ot átalakítani hálózati feszültséggé, hogy azt azután újra vissza redukáljam egyen 21V-ra. Erre keresek kapcsolást. DC-DC konverteren is gondolkodtam, de nem tudom hogy egyáltalán alkalmas-e arra hogy akkut töltsek vele. Talán ez lenne a legegyszerűbb. Például egy ilyen: Bővebben: Link
Milyen kisgép, milyen akkumulátor és milyen töltő? Gyaníthatóan a töltőben megvan minden, ami a biztonságos töltéshez kell. Pl. túltöltés, hőmérséklet figyelése, hiba esetén lekapcsol stb. Egy ilyen egyszerű step-up konverterből ezek hiányoznak.
Kínai metszőolló, hozzá a szokványos kínai töltő. Az akkuk kb. 2000mAh-ak. Az egyik akku BMS-ét láttam már nem tűnik túl bonyolult áramkörnek. az olló csupán 2 db érintkezővel kapcsolódik az akkuhoz.
A töltő ilyen: Bővebben: Link 21V-1000mA
Akkor hajrá! Azt hittem, összetettebb töltőről van szó. Ezek szerint minden elektronika az akkuban van.
Igen az akkuban a bms vezérel mindent, habár a töltő elvileg 21v-nál lekapcsol. legalább is úgy tűnik. A töltőn a led pirosról zöldre vált. Ha a töltőn nincs rajta az akku akkor is zölden világít a led a töltőn. Ez viszont szerintem arra utal, hogy nem a töltő kapcsol le, hanem a bms. Vagy tévedek?
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2024
Jó kérdés. Lehet, hogy a töltőben csak áramfigyelés van. Ha nincs fogyasztás, zölden világít a LED. Ha van, pirosan. Pár méréssel kideríthető a dolog, pl. rákötsz a töltőre egy 24 V / 5 W -os izzót.
Igen, ha rákötöm, akkor pirosra vált. Tehát csak áramfigyelés. Köszönöm a segítséget.
Sziasztok ! Hozzám vágták az egyik unoka négykerekűjét javításra. Az első amit megnéztem az akuja. 0,0 V természetesen. 12V 14Ah-ás aku. Néztem a neten lehet kapni ciklikus akumulátort , igaz kerékpárhoz (gondolom nem számít) . Kérdés: van a topikban olyan kapcsolás, ami túltöltés/túlmerítés ellen megvédi az új akut ? Gondolom a "szokásos" akutöltők megfelelnek a zselés akunak is . A régire 14,4 V max. van írva. Köszönöm a segítséget !
Szia! Az 5 V-ra merült 12 V névleges feszültségű savas akkumulátor sajnos nem menthető meg, de próbálkozni azért lehet. A 13 V-os labortáppal köss sorba 5-50 W (bármilyen autós) izzót. Az izzó hőmérséklet-ellenállás karakterisztikája elvégzi a szabályzást. Valószínűleg hamar kialszik, ha mégsem, akkor reménykedhetsz
Sziasztok!
Két savas-akksi automata töltőm van. Egy Tronic, és egy Osram gyártmányú. (Hogy miért kettő? Sajnos az egy külön mese.) Mindkét töltőre az a használati előirás, hogy a töltés megkezdésekor először az akksi pozitiv sarkára, majd az akksi negativ sarkára, és legvégül a hálózatra kell csatlakoztatni a töltőt. Töltés befejezésekor pedig ugyanilyen, de forditott sorrendben bontani. Tehát a sorrendre utal a kérdésem. Miért fontos ez a sorrend, mi a magyarázata, és mi történik ha ettől eltérő sorrendben csatlakoztatom, vagy bontom a töltőt?
Csak biztonsági dolog, és csak akkor van értelme, ha az akksi az autóban van.
Ha a negatívot csatlakoztatod előbb, majd a pozitív sarut beejted a motortérbe, a töltő nem fog örülni a rövidzárnak... Ha a pozitívot teszed először, és beejted a negatívot, akkor max a töltőáram folyhat... De ez is csak akkor ha már hálózaton van a töltő Más értelmét nem látom. A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2024
Először az aksira utána a 230-ra. (Plusz vagy minusz az lényegtelen). Ha nem így teszel nem kezd el tölteni.
Elvileg mindkét töltő rövidzárvédett.
Egyébként 12V 8Ah-s akksit töltök vele.
Bár "előirás" szerint csatlakoztattam mindkettőt, a lemerült akksinál egyik sem volt hajlandó elkezdeni a töltést.
A Tronic nem indult a standy állásból, az Omron Er-2 hibaüzettel kiakadt. Viszont egy harmadik töltő szó nélkül feltöltötte az akksit. Mi okozta az első kettő töltő makacskodását?
Szia!
Az elektronikus töltökben van feszültség minimum és túláam védelem is. A régebbi egyszerübbek ezzel nem foglalkoznak.
A képeden látható töltőben nincs elektronika.
(legfeljebb ami a ledeket vezérli, de az is pontatlan) Így aztán a csontra lemerült aksiba igen erős áramot nyom, gyakran le is füstöl tőle. Az előző kettő csak akkor kezd tölteni ha érzékel 5-12V-ot a kimenetén, de ha túl sokat akkor se kezdi el. Kapcs rajz függő. |
Bejelentkezés
Hirdetés |