Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Brushless motor elektronika
 
Témaindító: zoz11, idő: Jan 14, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   27 / 27
(#) Massawa válasza Régi motoros hozzászólására (») Ápr 27, 2024 /
 
Nem hadititok, V -vel kezdödik a neve, de a reklámért téged talán fizetnek.
Nem tanulmányoztam a kocsi konstrukcioját, de az az érzésem, hogy a motorok egyenesen a kerékagyban vannak. És nem rángatásrol van szo ( amit extra le is irtam, hogy Bakman meg Galfy kolléga is megértse), hanem egy tipikus jelenségröl, hogy érezni a motor lépkedéseit induláskor. Ilyesmit eddig csak ebben a kocsiban vettem észre pedig már több tucat e-autoval kocsikáztam.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2024
(#) Régi motoros válasza Massawa hozzászólására (») Ápr 28, 2024 /
 
Méghogy engem a reklámért fizetnek. Bár úgy lenne.
(#) Pixi válasza Peter65 hozzászólására (») Máj 3, 2024 /
 
Vissza került hozzám az elektronika. A képen láthatóan szétégett a panel, és a bal jobb oldalon még meglévő kondik 3. tagja elpárolgott! Ez lehet az erősebb fetek eredmènye?
(#) Peter65 válasza Pixi hozzászólására (») Máj 3, 2024 /
 
Akár lehet, de ha annak az égésnek a közvetlen kiváltóját meg tudod határozni, akkor lehet hogy okosabb lehetsz. Ha a C16 és C30 elrendezéséhez hasonló volt az égés helyén lévő áramkör kialakítása, akkor nem értem, hogyan okozhatott egy kondi egy ilyen jellegű kimelegedést. Ha a másik oldalt sincs ennek magyarázata, akkor lehet, hogy egy kisebb kimelegedés vezetővé vált, és saját magát égette ki ilyen nagyra. Ez esetben nem feltétlen a nagyobb fet volt a probléma.
(#) Pixi válasza Peter65 hozzászólására (») Máj 3, 2024 /
 
Ugyan az, a C32 helyen volt a kondi. Ezen nincs, mert a szétstedéskor a szilikonban ragadt. De ez durvábban elégett panel.
El nem tudom képzelni mi történt. Ugye ki van öntve szilikonnal az egész, de abban nem találtam meg a kondi maradványait, csak kormot. Amúgy ment kb fél percet, megállt, és ennyi. Nekem nagyon úgy tűnik valamiért a kondi lesz öngyilkos, ami fura, mert a táp közt van, így nem igen értem.
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2024
(#) stra57 hozzászólása Máj 4, 2024 /
 
Tisztelt fórum tagok.
Segítséget kérek NEMA 23 Uni Polar 6 vezetékes motorhoz.
Kapcsolási rajz, vázlat illetve a szükséges elemek listája kellene. Ha kész megvásárolható elemek lennének az lenne a legjobb.

Visszacsatolás akár Hall akár Opto vagy Tacho megoldás is jó kijelzőn látva a valós értéket.
Szabályzás kell 3-500 ford között. 3 motornak szinkronba kellene forogni ha lehet.
Minden segítséget megköszönök.
(#) Peter65 válasza stra57 hozzászólására (») Máj 5, 2024 /
 
Szia!
A csatolmányban léptető motor adatlapja van, és nem BLDC motoré. Bár több mindenben hasonlítanak, mégis más milyen hajtást kívánnak, és másmilyen modulok érhetők el hozzájuk. Érdemes volna léptető motoros témában kérdezned. A témában jártasabb tagok biztosan fognak kész modulokat, és rajzokat is ajánlani.
(#) stra57 válasza Peter65 hozzászólására (») Máj 5, 2024 /
 
Szia Péter,
köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet a hibára.
Kijavítom
Köszönöm.
András
(#) stra57 válasza Peter65 hozzászólására (») Máj 5, 2024 /
 
Ok, hogy szeretném javítani de hogyan tudom?
(#) Peter65 válasza stra57 hozzászólására (») Máj 6, 2024 /
 
Nem tudom, mire gondolsz a javítás alatt. Szerintem amit ide írtál azt csak a moderátorok tudják kitörölni, vagy javítani, ha kéred tőlük. Amit javasoltam, hogy valamelyik léptető motoros témába írjál, ahhoz abban témában újból be kell írnod, amit szeretnél.
(#) HA2SR hozzászólása Máj 22, 2024 /
 
Segítséget vagy tanácsot szeretnék kérni.

Kefe nélküli szabályzóm tönkre ment, látható a hiba helye, (Jobb alsó sarok) sebességszabályzó áramkör egyik ága elfüstölt. Keresek valakit aki szaki ebben a témában, és esetleg javítani is tudja. Segítséget előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2024
(#) zamatőr hozzászólása Csü, 10:35 /
 
Üdv!
Porszívó motornak mennyi lehet a fordulata ha a forgórész kétpólusú mágnes és 500 herz-et mérek oszcilloszkóppal bármelyik 2 tekercs végen ? ( Adatlap szerint max 120000 f/min)
Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Csü, 10:37
(#) proli007 válasza zamatőr hozzászólására (») Csü, 10:37 /
 
Hello! Kétpólus 50Hz-en 3000 fordulat. Ha 500Hz van, akkor 30000 lesz.
(#) zamatőr válasza proli007 hozzászólására (») Csü, 10:58 /
 
Kisebb fordulatot hogyan mérhetnék mert az oszcilloszkópnál már bezavar a "lépcsős" négyszög az álszinuszban?
(#) proli007 válasza zamatőr hozzászólására (») Csü, 11:01 /
 
Nem tudom mit szeretnél mérni és mivel, de pld teszel egy RC tagot (mondjuk az 500Hz-re) és azon keresztülmérsz. Az kiszedi a lépcsőket.
(#) zamatőr válasza proli007 hozzászólására (») Csü, 11:10 /
 
A porszívó motor fordulatát oszcilloszkóppal (frekvencia) vagy MX-25306 (frekvencia). Azt szeretném tudni mennyi a valós max fordulat mert nem találtam 120000f/min fordulatra csapágyat. Most szét van szedve ha lesz csapágy újra mérek .Végül is csak kísérletezés -talán még használható ha cserélem a csapágyakat.
A hozzászólás módosítva: Csü, 11:11
(#) pipi válasza zamatőr hozzászólására (») Csü, 11:19 /
 
A 120 000-res fordulatot nem tudom elképzelni egy "mezei" porszívómotorban...
Ha teszel a tengelyre valami fényvisszaverő darabot, és optótranyón keresztül figyeled a szkóppal/vagy méred a frekit... esetleg infraleddel is világíthatod közben.
Az is lehet kérdés hogy propellerrel vagy anélkül üresjárásban mérted, nyilván nem ua. fordulat lesz terhelve
A hozzászólás módosítva: Csü, 11:20
(#) zamatőr válasza pipi hozzászólására (») Csü, 11:34 /
 
Akkus porszívó. Az eredeti motor és szétszedve 5mm a tengely és 12mm a forgórész -leírás szerin 350W ha jól emlékszem.
(#) pucuka válasza zamatőr hozzászólására (») Csü, 11:39 /
 
Okostelefonra letöltesz egy stroboszkóp programmot (az almás telefonon van ilyen), egy fehér filctollal húzol egy csíkot a tengelye, és már mérheted is a fordulatszámot.
(#) Gafly válasza pipi hozzászólására (») Csü, 11:43 /
 
Soros motor hajlamos túlpörögni terhelés nélkül.
No de ekkora fordulatszám azért túlzás.
Tavaly voltam az Audiban (a kép csak illusztráció, és a fene egyen meg mindenkit, aki nem jött el
), ott volt egy olyan vizsgáló állomás, ahol szakadásig pörgetik a cuccot, közben filmezik ahogy szétrepülnek. Sajnos szerintem a tördékét sem tudják ennek a fordulatszámnak.

Audi_huto.jpg
    
(#) Massawa válasza zamatőr hozzászólására (») Csü, 12:00 /
 
Kb 20-25 ezer a maximális fordulatszám amit ilyen motorral el lehet érni. Már ezen a fordultaszámon is elöfordul, hogy szétrepül a tekercselés vagy a kommutátor egy része. A névleges fordulatszám ennek a felét sem éri el. Ha meg emlékszel a fogorvosi furokra, azok kb 30000 RPMet érnek el, es elég csak a sipolo hangra emlékezni ahhoz képest a porszivo motor egészen mélyhangu. Emlékszem egy jo 50 éves berendezésre ahol stabilan 15000 fordulatot kellett garantálni. Az egyik gyár mechanikus csapágyakkal épitette meg a szerkezetet az ugy sipolt hogy még 5 helységgel messzebb sem lehetett kibirni a hangot. A másik cég már légcsapágyakat használt, ami mellett már lehetett dolgozni. Ráadásul azon motorok külsö átméröje alig 5 cm volt.
(#) bandika válasza zamatőr hozzászólására (») Csü, 13:39 /
 
Honnan jött a 120 000?
Idézet:
„Hello! Kétpólus 50Hz-en 3000 fordulat. Ha 500Hz van, akkor 30000 lesz.”
(#) mex válasza Massawa hozzászólására (») Csü, 13:41 /
 
Elnézted, mert a forgórész kommutátor nélküli kétpólusú állandómágnes, nem pedig tekercselt kivitel. Ezzel együtt sem forog 120ezret.
A fogorvosi fúrók pedig levegős motorok-turbinák, ezeknek van olyan visító hangjuk,de a fordulat lehet 150-250 ezer is, a légcsapágynak köszönhetően.
A fogtechnikában használnak kommutátoros, és anélküli motorokat is legtöbbjük akár 40-50 ezres fordulaton is pöröghet az alkalmazott szerszám átmérőjének függvényében.
Ezek közt is van márkás és kevésbé márkás darab, a hangjuk is ennek megfelelő..
A hozzászólás módosítva: Csü, 13:42
(#) xxxyyy válasza zamatőr hozzászólására (») Csü, 14:04 /
 
Nemrég raktam rendbe egy kicsi Karcher száraz-nedves porszívó motorját (igen, miután kölcsönadtam... ) és egy motortekercselő szaki azt javasolta, hogy a magas fordulatszám miatt C3-as csapágyat vegyek.
(#) zamatőr válasza bandika hozzászólására (») Csü, 14:07 /
 
Innen:
Ezt vettem cserének -de a vezérlő panelt is cseréltem (visszament a csapágyas motoré mert az újon nem volt egy szükséges csatlakozó) Most tökéletes -nem sípol. Erről a porszívóról beszélek:
Xiaomi Dreame T10
A hozzászólás módosítva: Csü, 14:10
(#) Massawa válasza mex hozzászólására (») Csü, 21:01 /
 
A mostani fogorvosi furok olyanok, de régebben nem olyanok voltak. Most a fogtechnikus kezében van olyan, ami csapágyas és BLDC motor van benne, de az is csak 30000 tud.
A hozzászólás módosítva: Csü, 21:01
(#) erbe válasza zamatőr hozzászólására (») Csü, 22:07 /
 
A fordulatszámot osztani kell a "kínai tényezővel".
(#) mex válasza Massawa hozzászólására (») Csü, 22:32 /
 
Idézet:
„de az is csak 30000 tud.”

Nem tudom honnan veszed ezeket az adatokat...
Igen közeli rokon fogtechnikus, a laborban a legalja kefés motor is forog ennyit, a háromfázisú KaVo ezelőtt húsz évvel is tudott már negyvenet, de a többi jelenleg használatban levő is 35-40 ezer fordulatra képes. Magától értendően a munkadarab és a szerszám alapján kell megválasztani a fordulatszámot.
(#) Massawa válasza mex hozzászólására (») Csü, 23:10 /
 
A mühelyembben vanna a gépek, aránylag ujak es motorosak.
(#) mex válasza Massawa hozzászólására (») Csü, 23:41 /
 
Ezt fordítsd le kérlek.
Következő: »»   27 / 27
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem