Fórum témák
» Több friss téma |
Nem hadititok, V -vel kezdödik a neve, de a reklámért téged talán fizetnek.
Nem tanulmányoztam a kocsi konstrukcioját, de az az érzésem, hogy a motorok egyenesen a kerékagyban vannak. És nem rángatásrol van szo ( amit extra le is irtam, hogy Bakman meg Galfy kolléga is megértse), hanem egy tipikus jelenségröl, hogy érezni a motor lépkedéseit induláskor. Ilyesmit eddig csak ebben a kocsiban vettem észre pedig már több tucat e-autoval kocsikáztam. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2024
Méghogy engem a reklámért fizetnek. Bár úgy lenne.
Vissza került hozzám az elektronika. A képen láthatóan szétégett a panel, és a bal jobb oldalon még meglévő kondik 3. tagja elpárolgott! Ez lehet az erősebb fetek eredmènye?
Akár lehet, de ha annak az égésnek a közvetlen kiváltóját meg tudod határozni, akkor lehet hogy okosabb lehetsz. Ha a C16 és C30 elrendezéséhez hasonló volt az égés helyén lévő áramkör kialakítása, akkor nem értem, hogyan okozhatott egy kondi egy ilyen jellegű kimelegedést. Ha a másik oldalt sincs ennek magyarázata, akkor lehet, hogy egy kisebb kimelegedés vezetővé vált, és saját magát égette ki ilyen nagyra. Ez esetben nem feltétlen a nagyobb fet volt a probléma.
Ugyan az, a C32 helyen volt a kondi. Ezen nincs, mert a szétstedéskor a szilikonban ragadt. De ez durvábban elégett panel.
El nem tudom képzelni mi történt. Ugye ki van öntve szilikonnal az egész, de abban nem találtam meg a kondi maradványait, csak kormot. Amúgy ment kb fél percet, megállt, és ennyi. Nekem nagyon úgy tűnik valamiért a kondi lesz öngyilkos, ami fura, mert a táp közt van, így nem igen értem. A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2024
Tisztelt fórum tagok.
Segítséget kérek NEMA 23 Uni Polar 6 vezetékes motorhoz. Kapcsolási rajz, vázlat illetve a szükséges elemek listája kellene. Ha kész megvásárolható elemek lennének az lenne a legjobb. Visszacsatolás akár Hall akár Opto vagy Tacho megoldás is jó kijelzőn látva a valós értéket. Szabályzás kell 3-500 ford között. 3 motornak szinkronba kellene forogni ha lehet. Minden segítséget megköszönök.
Szia!
A csatolmányban léptető motor adatlapja van, és nem BLDC motoré. Bár több mindenben hasonlítanak, mégis más milyen hajtást kívánnak, és másmilyen modulok érhetők el hozzájuk. Érdemes volna léptető motoros témában kérdezned. A témában jártasabb tagok biztosan fognak kész modulokat, és rajzokat is ajánlani.
Szia Péter,
köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet a hibára. Kijavítom Köszönöm. András
Ok, hogy szeretném javítani de hogyan tudom?
Nem tudom, mire gondolsz a javítás alatt. Szerintem amit ide írtál azt csak a moderátorok tudják kitörölni, vagy javítani, ha kéred tőlük. Amit javasoltam, hogy valamelyik léptető motoros témába írjál, ahhoz abban témában újból be kell írnod, amit szeretnél.
Segítséget vagy tanácsot szeretnék kérni.
Kefe nélküli szabályzóm tönkre ment, látható a hiba helye, (Jobb alsó sarok) sebességszabályzó áramkör egyik ága elfüstölt. Keresek valakit aki szaki ebben a témában, és esetleg javítani is tudja. Segítséget előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2024
Üdv!
Porszívó motornak mennyi lehet a fordulata ha a forgórész kétpólusú mágnes és 500 herz-et mérek oszcilloszkóppal bármelyik 2 tekercs végen ? ( Adatlap szerint max 120000 f/min) Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2024
Hello! Kétpólus 50Hz-en 3000 fordulat. Ha 500Hz van, akkor 30000 lesz.
Kisebb fordulatot hogyan mérhetnék mert az oszcilloszkópnál már bezavar a "lépcsős" négyszög az álszinuszban?
Nem tudom mit szeretnél mérni és mivel, de pld teszel egy RC tagot (mondjuk az 500Hz-re) és azon keresztülmérsz. Az kiszedi a lépcsőket.
A porszívó motor fordulatát oszcilloszkóppal (frekvencia) vagy MX-25306 (frekvencia). Azt szeretném tudni mennyi a valós max fordulat mert nem találtam 120000f/min fordulatra csapágyat. Most szét van szedve ha lesz csapágy újra mérek .Végül is csak kísérletezés -talán még használható ha cserélem a csapágyakat.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2024
A 120 000-res fordulatot nem tudom elképzelni egy "mezei" porszívómotorban...
Ha teszel a tengelyre valami fényvisszaverő darabot, és optótranyón keresztül figyeled a szkóppal/vagy méred a frekit... esetleg infraleddel is világíthatod közben. Az is lehet kérdés hogy propellerrel vagy anélkül üresjárásban mérted, nyilván nem ua. fordulat lesz terhelve A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2024
Akkus porszívó. Az eredeti motor és szétszedve 5mm a tengely és 12mm a forgórész -leírás szerin 350W ha jól emlékszem.
Okostelefonra letöltesz egy stroboszkóp programmot (az almás telefonon van ilyen), egy fehér filctollal húzol egy csíkot a tengelye, és már mérheted is a fordulatszámot.
Soros motor hajlamos túlpörögni terhelés nélkül.
No de ekkora fordulatszám azért túlzás. Tavaly voltam az Audiban (a kép csak illusztráció, és a fene egyen meg mindenkit, aki nem jött el ), ott volt egy olyan vizsgáló állomás, ahol szakadásig pörgetik a cuccot, közben filmezik ahogy szétrepülnek. Sajnos szerintem a tördékét sem tudják ennek a fordulatszámnak.
Kb 20-25 ezer a maximális fordulatszám amit ilyen motorral el lehet érni. Már ezen a fordultaszámon is elöfordul, hogy szétrepül a tekercselés vagy a kommutátor egy része. A névleges fordulatszám ennek a felét sem éri el. Ha meg emlékszel a fogorvosi furokra, azok kb 30000 RPMet érnek el, es elég csak a sipolo hangra emlékezni ahhoz képest a porszivo motor egészen mélyhangu. Emlékszem egy jo 50 éves berendezésre ahol stabilan 15000 fordulatot kellett garantálni. Az egyik gyár mechanikus csapágyakkal épitette meg a szerkezetet az ugy sipolt hogy még 5 helységgel messzebb sem lehetett kibirni a hangot. A másik cég már légcsapágyakat használt, ami mellett már lehetett dolgozni. Ráadásul azon motorok külsö átméröje alig 5 cm volt.
Honnan jött a 120 000?
Idézet: „Hello! Kétpólus 50Hz-en 3000 fordulat. Ha 500Hz van, akkor 30000 lesz.”
Elnézted, mert a forgórész kommutátor nélküli kétpólusú állandómágnes, nem pedig tekercselt kivitel. Ezzel együtt sem forog 120ezret.
A fogorvosi fúrók pedig levegős motorok-turbinák, ezeknek van olyan visító hangjuk,de a fordulat lehet 150-250 ezer is, a légcsapágynak köszönhetően. A fogtechnikában használnak kommutátoros, és anélküli motorokat is legtöbbjük akár 40-50 ezres fordulaton is pöröghet az alkalmazott szerszám átmérőjének függvényében. Ezek közt is van márkás és kevésbé márkás darab, a hangjuk is ennek megfelelő.. A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2024
Nemrég raktam rendbe egy kicsi Karcher száraz-nedves porszívó motorját (igen, miután kölcsönadtam... ) és egy motortekercselő szaki azt javasolta, hogy a magas fordulatszám miatt C3-as csapágyat vegyek.
Innen:
Ezt vettem cserének -de a vezérlő panelt is cseréltem (visszament a csapágyas motoré mert az újon nem volt egy szükséges csatlakozó) Most tökéletes -nem sípol. Erről a porszívóról beszélek: Xiaomi Dreame T10 A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2024
A mostani fogorvosi furok olyanok, de régebben nem olyanok voltak. Most a fogtechnikus kezében van olyan, ami csapágyas és BLDC motor van benne, de az is csak 30000 tud.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2024
A fordulatszámot osztani kell a "kínai tényezővel".
Idézet: „de az is csak 30000 tud.” Nem tudom honnan veszed ezeket az adatokat... Igen közeli rokon fogtechnikus, a laborban a legalja kefés motor is forog ennyit, a háromfázisú KaVo ezelőtt húsz évvel is tudott már negyvenet, de a többi jelenleg használatban levő is 35-40 ezer fordulatra képes. Magától értendően a munkadarab és a szerszám alapján kell megválasztani a fordulatszámot.
A mühelyembben vanna a gépek, aránylag ujak es motorosak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |