Fórum témák
» Több friss téma |
Először a képet néztem, és már éppen faggatni akartalak, hogy mi a rák az a függvénygenerátor elektroncső. De megnyugodtam.
Csak egy gyors észrevétel: alacsony frekvenciás helyett kisfrekvenciás az a kvarc.
Más: a magyar nyelvben előforduló torzszülött "vákuum" szót tényleg érdemes lenne vákumra korrigálni. A két u a latin hosszú u-nak felel meg, amire van magyar egy karaktres megfelelő.
Üdv. A kép egy mini hifi belsejéről készült .Ami megvan egy kicsit püffedve az milyen alkatrész volna ? Azt szeretném kicserélni gondolom amiatt nem kapcsol be a hifi. Köszönöm a segítséget előre is.
Az szerintem biztosíték, ha multiméterrel nem rövidzár közeli értéket mérsz rajta, akkor valószínűleg emiatt nem kapcsol be a hifi. Valami ilyesmi jó is lehet helyette.
De, ezek nem ok nélkül szoktak elpukkanni, tehát a főáramkörben lévő többi alkatrészt is célszerű megvizsgálni legalább zárlatra...
Helló. Biztosítékot nem láttam benne.
Hali!
Ez a kis panel mi célt szolgál? A mellette lévő akku. pólusaira van rá forrasztva. Az akkuban van feszültség, ezen keresztül viszont nem jön ki semmi. Egy udvari napelemes led lámpában van.
Klasszikusat én sem, de azért az az "F1" felírat a nagy felkiáltójelek mellett, meg a
Idézet: „CAUTION MCM1150 T1AL 250V” nem sok kétséget hagy számomra arról, hogy kadarist-nak igaza van.
A lítium ion akku érzékeny a túltöltésre, valamint a mélykisütésre. Ez ellen, meg a túláram ellen véd. 4,2V felett, 2,5V alatt lekapcsolja az akkut a kimenetről. Ha az akku kivezetésein 3-4V között mérsz, a kis panel viszont mégsem enged át semmit, akkor az elromlott.
Köszönöm! Az akkun 2V ot mérek. Ha kinagyítom a panelképet, mintha sérülést látnék rajta.? Nem tudom pontosan leolvasni, hogy 8205, vagy 8206 a kis IC jelölése. Az akkut megpróbálhatom telefon töltővel tölteni?
Köszönöm. Én lassan írtam mert közben főzés van, mire befejezte az írást, már kaptál válasz. Ezért töröltem a hozzászólásomat, de akkor még el tudtad olvasni.
A lényeg, hogy nem ok nélkül szállt el. Valami ami utána jön, hibás. Ha egyszerűen kicseréled, valószínűleg újra el fog pukkanni. A tanyán meg van a kapcsolási rajz, ami alapján el lehet indulni a hibaketeséssel. Én semmiképpen nem kötném addig hálózatra, amíg nincs meg a hiba. Ami gyanús első körben, a primer oldali 150µF/400V, vagy a 7N65B kapcsoló fet. Egy 12-24V közötti tápegység kellene első körben, meg egy 10-20 Ohmos ellenállás ami legalább 5W-os, de 12V-os táp esetén egy autós szofita izzó is megfelel. 19V-os laptop táp esetén kettó izzó sorosan. Izzólámpán keresztül kapcsold a kis tápodat a hifi 230VAC bemenetére. A polaritás nem számít. Persze előtte cseréld ki a biztosítékot ha az szakadt, vagy ideiglenesen hidald át egy 0,1mm átmérőjű huzallal. Az izzó felvillanhat egy pillanatra, de utána el kell aludnia. Ha ez így van akkor lehet méregetni a táp primer oldalán. Ha az izzó égve marad, akkor először mérd meg, a 230V bemenetén van e feszültség. Ha 1,5V felett mérsz, akkor a primer egyenirányító előtti tagok nem zárlatosak, a 150µF kiforraszt, és újabb teszt. Itt már a fet lehet a ludas. Ha 1,5V alatt mérsz, akkor az egyenirányító, vagy az előtte lévő alkatrészek a hibásak. Bár ennek a valószínűsége kicsi. A mérések eredménye dönti el, hogy merre tovább.
A 2V elég kicsi, szinte biztos hogy az akku már kicsit degenerált, de még kell próbálni feltölteni. Forraszd vissza az elektronikát, és egy 50 Ohm körüli ellenálláson keresztül adj rá polaritásra ügyel e 5V-ot. Gondolom telefon töltő van, valami usb kábelt meg lehet hekkelni.
50 Ohm 1000W ellenállás például egy vasaló.
Még egyszer köszönöm! Minden úgy van, ahogy leírtad. Kicsit nyomattam az akksiba, vissza forrasztottam a kis panelt, így átjön ugyan az a feszültség.
Itt van amúgy a manuál, ha segít.
Idézet: „Ami megvan egy kicsit püffedve az milyen alkatrész volna ?” Erre válaszoltam.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni egy Hobart 1712E nagykonyhai szeletelő javításában. A gép made in USA de Magyarországon vásárolt, üzembe helyezett, sokat üzemelt gép. Az adattábláján az itthoni forgalmazó, importőr a gyári gravízozást átütötte 230V üzemi feszültségre, a bele gyakorlatilag 110V-os. A hibája az, hogy nehezen és random forgásirányban indul a motorja. Kondenzátor/indító kapcsoló elfáradt benne. Kapcsolót kimértem, teszi a dolgát ahogyan kell. A kondenzátor döglött, ennek a beazonosításában és helyettesítésében szeretném a segítségeteket kérni. Utána olvasva az amerikai oldalakon a kapcsoló és a kondenzátor együttes cseréjét javasolják a motor leégésének elkerülése végett. Fényképen a kondi és a kapcsoló adatai. A segítséget előre is köszönöm!
Sokféle képlet létezik, nekem bejött a C=P/10.
Azaz 230V-os 100W-os motornál 10uF. 110V esetén ez a képlet C=P/2,5. A te kondenzátorok 189-227 uF, azaz névlegesen 200uF. Ez 110V hálózat esetén 500W motorteljesítményt jelent.
Köszönöm a választ!
Ez adattábla szerint 0,5hp ami ~370W. Nem tudom a motor milyen feszültségre lehet tekerve, a főkapcsoló, a motor indító kapcsoló és a kondi mind 110V-os. Esetleg nincs ötleted, hogy hol kapok a mostanival megegyező méretű kondit? A gyári 70mm hosszú és 36mm átmérőjű, amiket találok jóval nagyobbak mint ez. A forgórész és a hátsó pajzs közé van szerelve a kondenzátor és a motor indító kapcsoló is, nem sok hely van, jó lenne ha az új a gyári helyére bemenne.
A kondi vásárlásban sajnos nem tudok segíteni, de a a kapacitás 50-200%-ban eltérhet. Néhány napja egy szálítószalag ilyen kondenzátorát pótoltuk. 120W 230V ez egy 25W-os motorhoz való előtétet tettek rá, persze remegett induláskor. Ebben 1,5µF volt. 12µF kellett volna, de csak egy fénycső armatúrában lévő 4,5µF akadt. Szépen ment ezzel is.
"189-227 uF"
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2024
Ezt pontosítsd kérlek. Azt írod, hogy a bele 110V-os, de ti az átütött adattábla alapján 230V-ról üzemeltetitek? Ez valahogy nem gömbölyű.
Van előtte egy 230V/115V trafó esetleg? Mert sok amerikai gépet láttam itthon üzemeltetni, ami előtt volt ilyen trafó. Vagy az amcsi cég eleve európai piacra készítette, 230V üzemi feszültségre. De a 110V-os készüléket 230V-ról üzemeltetni? Mi a csavar a dologban? A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2024
Ezt megtaláltam én is. Az országban nem találtam forgalmazót, kínából lehetne hozatni de a fő gond az, hogy kinézetre ugyan az mint ami kell de sajnos nem fér be az eredeti helyére. Minden irányban 10mm-el nagyobb mint ami jó lenne.
Nem akarnám kókányolni ha nem muszáj, jó lenne beférni az eredeti helyre.
Jól látod a dolgot. Adattábla alapján 230V, gondolom a gyártó nem 1-2 darabot gyártott exportra, így ha kell tud adattáblát gravírozni a megfelelő adatokkal.
Nincs semmilyen trafó, a kapcsolása egyszerű mint a faék, egy sima billenő kapcsolóval ad fázist és nullát a motorindító kapcsolónak, az kondenzátorral indítja a motort, a többi funkció mechanikus. A motor tekercselése gyáriasnak tűnik, nem tudom milyen feszültségre van tekerve. Viszont abból kiindúlva, hogy úgy 20 éves a gép amiből 15 évet napi szintű ipari használatban volt gyakorlatilag javítás mentesen, biztosan 230V-os. Minden más komponens, a billenő kapcsoló, motorindító kapcsoló, kondenzátor 110V-os, made in USA.
Akkor jól bírta az a kondi meg a relé is. Elég érdekes.
Sziasztok. szétbontottam egy autós xenon lámpa meghajtót, és szertném a tekercset hasznosítani belőle. Sajnos semmi hasznos információt nem találni ezekről a tekercsekről az interneten.
Mellékeltem egy képet, ahol a tekercs látható, illetve bekarikáztam pirossal a tekercs csatlakozásait. Szeretném ezeket a csatlakozásokat valahogy kibogozni, hogy mi micsoda, illetve később a tekercset mondjuk bármiféle nagyfeszes projekthez felhasználni. Az 5ös - 3as csatlakozás között 1.3ohm-t mértem, a többi csatlakozáshoz nincs köze. A 6os - 1es csatlakozás között 0.3ohm-t mértem, a többbi csatlakozáshoz nincs köze. Illetve a 2es - 4es csatlaközás között mértem még szintén 0.3ohm-t, és szintén ennek a 2 lábnak nincs köze a többi csatlakozáshoz. A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2024
Illetve amit már nem tudtam sajnos módosítással hozzá fűzni, melyik csatlakozásokon keresztül tudnám úgy meghajtani a tekercset, hogy nagyfeszültséget kapjak a szigetelést elnézve a piros vezetéken?
Nem is a meghajtó áramkör érdekelne, bár egy egyszerű kapcsolást erre is összedobhatunk, leginkább az érdekelne hogy melyik csatlakozásoknál tudnám a meghajtást kivitelezni. (Hátha valaki ismeri ezeket a tekercseket) Köszönöm |
Bejelentkezés
Hirdetés |