Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Aszinkron motorok tekercselése
Esetleg megvolna a kapcsolási rajz ?
Köszönöm, hivatkozik az A) fejezetben a tekercselési tényezővel kapcsolatos tájékoztató adatra, meg tudnád nézni még azt nekem?
Nyilván az eredményt összevetem a talált listámban szereplő értékekkel, ha nincs durva eltérés akkor az megerősítés, ami igen hasznos. Én (egyelőre) nem érzem, hogy ennyire kritikus lenne ez a dolog.
Ez valahogy éppen olyan, mint amit egy AI-tól vár az ember: összeollózott irreleváns gondolatok összessége. Ha pedig a helyesírási hibát ő követte el, akkor az sokat elárul a forrásnak használt dokumentumok színvonaláról.
Szerintem meg ki kellene tiltani az AI-s válaszokat a forumról, mint ahogy megtették a stackoverflow-n is. Ha valakit érdekel mit válaszolna megkérdezheti maga is, egyébként meg semmi tapasztalata a témában csak a forrás anyagokból összeállít egy választ ami sok információt tartalmazhat, de ugyanennyi tévedést is.
Kutyaközönséges triak-diak kapcsolás volt, érzékeny triak és a szabályozó ellenállás-poti belőve a minimumnál a szinusz csúcsán.
Itt megvan ami írva vagyon:
Mivel ráértem ezért használtam a AI-t, természetesen a jövőben nem fogom használni. Elég macerás és értetlen is, és a válaszai bizonytalanok.
Nem tudtam megnyitni.
Visszatöltöttem, megnyitottam...Az enyém könyv formában 3.javított kiadás 1970. A küldemény 5. kiadás.
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2024
Nem biztos, hogy árt, de árthat.
Nézd meg egy aszinkron motor fordulatszám-nyomaték jelleggörbéjét! Azt láthatod, hogy amolyan púpos. Ez azt jelenti, hogy a púp tetején van a maximális nyomaték, ezt nevezik billenő nyomatéknak. Ehhez a ponthoz képest a jobboldali szár esetén, ha a terhelő nyomaték nő, nő a motor nyomatéka is, egészen a billenő nyomatékig. Ennek az a hatása, hogy a motor igyekszik stabilizálni, egyensúlyba hozni a saját, és a terhelő nyomatékot, a slip változtatásával. Magyarul, ha a terhelés hatására csökken a fordulatszám, nő a nyomaték, ezzel a gép igyekszik növelni a fordulatszámot. A görbe másik oldalán viszont csökkenő fordulatszám hatására csökken a nyomaték is, ezért mégjobban csökken a fordulatszám, egészen a leállásig. Ha pedig leáll a motor, nincs belső feszültség, ami egyensúlyt tartana a hálózati feszültséggel, ezért megnő a felvett áram is, ami miatt leéghet a motor. A slip szabályzás úgy valósul meg, hogy a hálózati effektív feszültséget csökkentve, csökken a nyomaték is, vízuálisan a görbe csúcspontját fel, le tologatod a fázishasításos szabályzóval, el tudsz érni egy olyan állapotot, hogy átkerülsz a billenő nyomaték másik oldalára, ahol a terhelés hatására leállhat a gép, ha a terhelő nyomaték nagyobb, mint az indító nyomaték. És akkor kijön a működtető füst.
Köszönöm a könyvet ! "zamatőr" jóvoltából itt is megvan : Könyv
Én nem vagyok ellene, ha felújítgatod a motorjaidat. Azér mégiscsak jobb, ha normális keretek között használod a gépeket, és nem kell sűrűn felújítgatni-
Csak egy ventilátor-motorom halt be. Láttam is valahol, hogy valaki árul egy ventil-motort de nem leltem meg a hirdetést.
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2024
Szerintem amit hozzászóltam azt a témába szóltam hozzá. !
Valóban?
Idézet: „Annyit mondjon meg valaki, hogy a triakos szabályozó árt az aszinkron motornak ?” Én pedig erre válaszoltam. (Sze, 11.37 hozzászólásod)
Vissza sem keresem... nem érdekel sem te, sem ez az egész. Van akivel nem lehet és ennyi.
Üdv! Kaptam egy villanymotort, tulajdonos szerint melegszik (szőlő darálót üzemeltetett). A tekercselését szeretném megérteni. Szerintem ez egy 380v.motor ami 220volton üzemelt míg el nem fáradt egy tekercs. Készítettem egy pár képet róla, meg a tekercsekről videót, remélem fel tudom tölteni. Ha valaki tudná a motor típusát, fordulatát, tekercselési vázlatát, kérem segítsen.
Szia! Amit lerajzoltál a kapocslécről és az szerint volt bekötve, szerintem nem jó volt a bekötés. Ha egy fázisú lenne a motor akkor nem három tekercs hat kivezetése van kihozva és elkötve. Ha háromázisú a motor és egy fázisra kötötték be akkor deltába kötve hiányzik a tekercsek végének deltába kötése (U2-V1) ha pedig csillagba lett volna kötve akkor pedig kettő tekercs sorba kell legyen kötve és a harmadik kapja a segéd szerepét a kondival. Tengelymagasság mennyi? A horonyszámot ítélve az lassú fordulatra enged következtetni.
Mérésem szerint olyan1500 körüli fordulatra emlékszem. Én is úgy gondolom, hogy 3 fázisú tekercselés és a 210K ohmos tekercs menetzárlatos. Ez igy volt bekötve ahogy lerajzoltam. Holnap átnézem a huzal átmérőket mert csak az egyiket mértem meg. A facebook fórumon OZF80c-4k villanymotoron azonosították, (ahhoz nincs ilyen 2 lábas rajzom), csak nem tudom elérni az azonosítót.
Mit értesz tengelymagasságon?
A 210kOhmos tekercs szakadt vagy a csavaros kötésnél kontakthibás.
10Ohm nagyságrendű kell legyen ennek is az ellenállása. Ha 3 fázisú, akkor 1-2% belül ugyanannyi mindhárom tekercs ellenállása.
10,7 ohm van a rajzon, nem százhét...
A rajzon a középső tekercs V1-W2 pontok között 210kOhm, százhetet nem írtam.
10 Ohm, 210 kOhm (szóköz a mérőszám és a mértékegység közé) és nem nézhető el 100 Ω-nak.
Jó lenne az OZF80c-4K villanymotor 2 lábas tekercselési rajza, és , hogy milyen kondenzátor való hozzá.
Nem szoktak szóközt tenni, és sem rakok, mert automatikus tördelésnél érdekesen néz ki a 123
kOhm ... Egyébként igazad van, de pl. ezért Ohm-nál csak az értéket írják vagy Omega betűt írnak, a prefixekkel meg egybeírják.
Ezt már hosszasan kitárgyaltuk, az lett az eredménye, hogy kell a szóköz a szám és a mértékegység közé.
Legalábbis ezen a fórumon. Interneten rengeteg példát lehet találni mindkettőre. Ha van kedved, újra lehet kezdeni a polémiát, de nem itt.
A 80 jelentené a tengelymagasságot. A motortalptól mért tengelyközép adja ezt a számot amiből lehetne következtetni a teljesítményre. Ha tudvalevő volt a fordulat amire szükség volt akkor abból pedig a 2K vagy a 4K-ra lehetne következtetni. A 2K-s 80c lehet 1100W-os de a b jelűje csak 750W. A 4K-ból a cés az 750W de a bés az csak 550W. A HZF 80c-4D az 1100W és 1400f/p a fordulata. A bés ebből már csak 750W de 20-al többet fordul. Az IMI motorok szervízkönyve az nincs meg neked? Ha kell azt majd átküldöm.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2024
Bocsánatot kérek a bénaságomért, de amikor felszedtem a kapocslécet akkor láttam meg, hogy 3 tekercs egyik vége össze van kötve úgy ahogy a rajzon van. Igy mindhárom tekercs ellenálása
teljesen egyforma, szerintem jók. Levizsgáltam 1500voltal testre, nincs probléma. Az eredeti kondenzátor kicsit gyanús, nem csattan akkorát, de kimértem (MX-25 304-es műszerrel) 44mikrót mutatott 3,21 amper volt az áramfelvétele. 40mikrónál 2,61amper, 50mikrónál 3,6amper. A motor morgó hangzást ad minden kondinál, ez nem tetszik. A vasmag méretek alapján milyen 3fázisú motor lehet, mekkora kondival lehetne üzemeltetni. A melegedés mitől van? |
Bejelentkezés
Hirdetés |