Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Aszinkron motorok tekercselése
 
Témaindító: zgancs, idő: Szept 30, 2007
Lapozás: OK   17 / 18
(#) kalmi.kalmi válasza Ódenka hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Esetleg megvolna a kapcsolási rajz ?
(#) kralg válasza Ódenka hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Köszönöm, hivatkozik az A) fejezetben a tekercselési tényezővel kapcsolatos tájékoztató adatra, meg tudnád nézni még azt nekem?

Nyilván az eredményt összevetem a talált listámban szereplő értékekkel, ha nincs durva eltérés akkor az megerősítés, ami igen hasznos. Én (egyelőre) nem érzem, hogy ennyire kritikus lenne ez a dolog.
(#) kralg válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Ez valahogy éppen olyan, mint amit egy AI-tól vár az ember: összeollózott irreleváns gondolatok összessége. Ha pedig a helyesírási hibát ő követte el, akkor az sokat elárul a forrásnak használt dokumentumok színvonaláról.
(#) majkimester válasza kralg hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Szerintem meg ki kellene tiltani az AI-s válaszokat a forumról, mint ahogy megtették a stackoverflow-n is. Ha valakit érdekel mit válaszolna megkérdezheti maga is, egyébként meg semmi tapasztalata a témában csak a forrás anyagokból összeállít egy választ ami sok információt tartalmazhat, de ugyanennyi tévedést is.
(#) Ódenka válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Kutyaközönséges triak-diak kapcsolás volt, érzékeny triak és a szabályozó ellenállás-poti belőve a minimumnál a szinusz csúcsán.
(#) Ódenka válasza kralg hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Itt megvan ami írva vagyon:
(#) kalmi.kalmi válasza majkimester hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Mivel ráértem ezért használtam a AI-t, természetesen a jövőben nem fogom használni. Elég macerás és értetlen is, és a válaszai bizonytalanok.
(#) kalmi.kalmi válasza Ódenka hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Nem tudtam megnyitni.
(#) Ódenka válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Visszatöltöttem, megnyitottam...Az enyém könyv formában 3.javított kiadás 1970. A küldemény 5. kiadás.
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2024
(#) kralg válasza Ódenka hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Köszönöm! Ezt a 28 Ft-ot megérte
(#) pucuka válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Nem biztos, hogy árt, de árthat.
Nézd meg egy aszinkron motor fordulatszám-nyomaték jelleggörbéjét!
Azt láthatod, hogy amolyan púpos. Ez azt jelenti, hogy a púp tetején van a maximális nyomaték, ezt nevezik billenő nyomatéknak. Ehhez a ponthoz képest a jobboldali szár esetén, ha a terhelő nyomaték nő, nő a motor nyomatéka is, egészen a billenő nyomatékig. Ennek az a hatása, hogy a motor igyekszik stabilizálni, egyensúlyba hozni a saját, és a terhelő nyomatékot, a slip változtatásával. Magyarul, ha a terhelés hatására csökken a fordulatszám, nő a nyomaték, ezzel a gép igyekszik növelni a fordulatszámot.
A görbe másik oldalán viszont csökkenő fordulatszám hatására csökken a nyomaték is, ezért mégjobban csökken a fordulatszám, egészen a leállásig. Ha pedig leáll a motor, nincs belső feszültség, ami egyensúlyt tartana a hálózati feszültséggel, ezért megnő a felvett áram is, ami miatt leéghet a motor.
A slip szabályzás úgy valósul meg, hogy a hálózati effektív feszültséget csökkentve, csökken a nyomaték is, vízuálisan a görbe csúcspontját fel, le tologatod a fázishasításos szabályzóval, el tudsz érni egy olyan állapotot, hogy átkerülsz a billenő nyomaték másik oldalára, ahol a terhelés hatására leállhat a gép, ha a terhelő nyomaték nagyobb, mint az indító nyomaték.
És akkor kijön a működtető füst.
(#) kalmi.kalmi válasza pucuka hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Értem....
Van ország ahol még felújítják a motorokat.
Nyilván sok ilyen video van a youtube-on.
(#) kalmi.kalmi válasza Ódenka hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Köszönöm a könyvet ! "zamatőr" jóvoltából itt is megvan : Könyv
(#) pucuka válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Én nem vagyok ellene, ha felújítgatod a motorjaidat. Azér mégiscsak jobb, ha normális keretek között használod a gépeket, és nem kell sűrűn felújítgatni-
(#) kalmi.kalmi válasza pucuka hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Csak egy ventilátor-motorom halt be. Láttam is valahol, hogy valaki árul egy ventil-motort de nem leltem meg a hirdetést.
A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2024
(#) kalmi.kalmi válasza pucuka hozzászólására (») Júl 17, 2024 /
 
Szerintem amit hozzászóltam azt a témába szóltam hozzá. !
(#) pucuka válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Júl 18, 2024 /
 
Valóban?
Idézet:
„Annyit mondjon meg valaki, hogy a triakos szabályozó árt az aszinkron motornak ?”

Én pedig erre válaszoltam. (Sze, 11.37 hozzászólásod)
(#) kalmi.kalmi válasza pucuka hozzászólására (») Júl 18, 2024 2 /
 
Vissza sem keresem... nem érdekel sem te, sem ez az egész. Van akivel nem lehet és ennyi.
(#) pumpa hozzászólása Szept 22, 2024 /
 
Üdv! Kaptam egy villanymotort, tulajdonos szerint melegszik (szőlő darálót üzemeltetett). A tekercselését szeretném megérteni. Szerintem ez egy 380v.motor ami 220volton üzemelt míg el nem fáradt egy tekercs. Készítettem egy pár képet róla, meg a tekercsekről videót, remélem fel tudom tölteni. Ha valaki tudná a motor típusát, fordulatát, tekercselési vázlatát, kérem segítsen.
(#) VIM válasza pumpa hozzászólására (») Szept 22, 2024 /
 
Szia! Amit lerajzoltál a kapocslécről és az szerint volt bekötve, szerintem nem jó volt a bekötés. Ha egy fázisú lenne a motor akkor nem három tekercs hat kivezetése van kihozva és elkötve. Ha háromázisú a motor és egy fázisra kötötték be akkor deltába kötve hiányzik a tekercsek végének deltába kötése (U2-V1) ha pedig csillagba lett volna kötve akkor pedig kettő tekercs sorba kell legyen kötve és a harmadik kapja a segéd szerepét a kondival. Tengelymagasság mennyi? A horonyszámot ítélve az lassú fordulatra enged következtetni.
(#) pumpa válasza VIM hozzászólására (») Szept 22, 2024 /
 
Mérésem szerint olyan1500 körüli fordulatra emlékszem. Én is úgy gondolom, hogy 3 fázisú tekercselés és a 210K ohmos tekercs menetzárlatos. Ez igy volt bekötve ahogy lerajzoltam. Holnap átnézem a huzal átmérőket mert csak az egyiket mértem meg. A facebook fórumon OZF80c-4k villanymotoron azonosították, (ahhoz nincs ilyen 2 lábas rajzom), csak nem tudom elérni az azonosítót.
Mit értesz tengelymagasságon?
(#) rectamas válasza pumpa hozzászólására (») Szept 23, 2024 / 1
 
A 210kOhmos tekercs szakadt vagy a csavaros kötésnél kontakthibás.
10Ohm nagyságrendű kell legyen ennek is az ellenállása.
Ha 3 fázisú, akkor 1-2% belül ugyanannyi mindhárom tekercs ellenállása.
(#) uniman válasza rectamas hozzászólására (») Szept 23, 2024 /
 
10,7 ohm van a rajzon, nem százhét...
(#) rectamas válasza uniman hozzászólására (») Szept 23, 2024 /
 
A rajzon a középső tekercs V1-W2 pontok között 210kOhm, százhetet nem írtam.
(#) granpa válasza rectamas hozzászólására (») Szept 23, 2024 / 1
 
10 Ohm, 210 kOhm (szóköz a mérőszám és a mértékegység közé) és nem nézhető el 100 Ω-nak.
(#) pumpa válasza pumpa hozzászólására (») Szept 23, 2024 /
 
Jó lenne az OZF80c-4K villanymotor 2 lábas tekercselési rajza, és , hogy milyen kondenzátor való hozzá.
(#) rectamas válasza granpa hozzászólására (») Szept 23, 2024 /
 
Nem szoktak szóközt tenni, és sem rakok, mert automatikus tördelésnél érdekesen néz ki a 123
kOhm ...
Egyébként igazad van, de pl. ezért Ohm-nál csak az értéket írják vagy Omega betűt írnak, a prefixekkel meg egybeírják.
(#) Gafly válasza rectamas hozzászólására (») Szept 23, 2024 / 2
 
Ezt már hosszasan kitárgyaltuk, az lett az eredménye, hogy kell a szóköz a szám és a mértékegység közé.
Legalábbis ezen a fórumon.
Interneten rengeteg példát lehet találni mindkettőre.
Ha van kedved, újra lehet kezdeni a polémiát, de nem itt.
(#) VIM válasza pumpa hozzászólására (») Szept 23, 2024 /
 
A 80 jelentené a tengelymagasságot. A motortalptól mért tengelyközép adja ezt a számot amiből lehetne következtetni a teljesítményre. Ha tudvalevő volt a fordulat amire szükség volt akkor abból pedig a 2K vagy a 4K-ra lehetne következtetni. A 2K-s 80c lehet 1100W-os de a b jelűje csak 750W. A 4K-ból a cés az 750W de a bés az csak 550W. A HZF 80c-4D az 1100W és 1400f/p a fordulata. A bés ebből már csak 750W de 20-al többet fordul. Az IMI motorok szervízkönyve az nincs meg neked? Ha kell azt majd átküldöm.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2024
(#) pumpa válasza VIM hozzászólására (») Szept 23, 2024 /
 
Bocsánatot kérek a bénaságomért, de amikor felszedtem a kapocslécet akkor láttam meg, hogy 3 tekercs egyik vége össze van kötve úgy ahogy a rajzon van. Igy mindhárom tekercs ellenálása
teljesen egyforma, szerintem jók. Levizsgáltam 1500voltal testre, nincs probléma. Az eredeti kondenzátor kicsit gyanús, nem csattan akkorát, de kimértem (MX-25 304-es műszerrel) 44mikrót mutatott 3,21 amper volt az áramfelvétele. 40mikrónál 2,61amper, 50mikrónál 3,6amper. A motor morgó hangzást ad minden kondinál, ez nem tetszik. A vasmag méretek alapján milyen 3fázisú motor lehet, mekkora kondival lehetne üzemeltetni. A melegedés mitől van?
Következő: »»   17 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem