Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszámmérő DIESEL autóba
Lapozás: OK   6 / 6
(#) proli007 válasza zamatőr hozzászólására (») Szept 2, 2023 /
 
Hello! Ismereteim szerint a mozgásérzékelőben passzív infra érzékelő van. A vevők, általában az infra tartományban érzékelnek. Miért nem használsz gyári QRD1114 reflexiós érzékelőt?
(#) zamatőr válasza proli007 hozzászólására (») Szept 2, 2023 /
 
Üdv!
Ez a fotodióda a nappali-éjszakai beállításért volt felelős . 20 kohm megvilágítva és "végtelen" a sötétben.
Meglévő alkatrészekből oldanám meg mert lényegében csak a maximális fordulatszám beállításához kelene (röpsúlyos fordulat szabályzós)
(#) proli007 válasza zamatőr hozzászólására (») Szept 2, 2023 /
 
Akkor próbáld ki, hogy működik-e a fekete/fehér érzékelés és milyen távolság a megfelelő.
Minden esetre érdemes "megszkópolni" ha van rá mód és az OPA-nál hiszterézist kialakítani.
(#) nagym6 válasza zamatőr hozzászólására (») Szept 2, 2023 /
 
Ha csak egyszer kell jó, de a "60 fényes fehér" be fog koszolódni, olajosodni, porosodni, állandó használatra nem jó.
A "matt fekete" és "fényes fehér csíkot" között milyen a visszaverő felület? Ha fényes fémszínű, az lehet, hogy a fényes fehérrel azonos visszaverődést okoz. Teljes körív festése hézagok nélkül biztosabb lett volna.
(#) zamatőr válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 4, 2023 /
 
A fekete fehér egymást váltja. Sikerült annyira összehozni, hogy be tudtam állítani a max fordulatot. Változás a rajztól - a 47k helyett 15k és a + 5V oldali 100k helyett 95k (több darabból).
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2023
(#) zoliszep hozzászólása Okt 21, 2024 /
 

Fordulatszámmérő dieselbe

Sziasztok !Hozzáértők segítségét szeretném kérni ,mivel vakon vagyok a témában .Az autóban egy 1.9 1z motor van viszont benzines a fordulatmérője az órát semmi képpen nem szeretném cserélni mivel ritka darab.A motoron van főtengely jeladó ami 3 vezetékes erről szeretném működtetni erre kellene nekem megoldás információ és hozzáértés hiányában nem is próbálkoztam nehogy kárt tegyek a műszerben , a válaszokat előre is köszönöm !
(#) proli007 válasza zoliszep hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
Hello! Ha valakitől segítséget vársz, akkor pontos adatok kellenek.. Kutyát nem érdekli, hogy hány köbcentis a motor, az autó, vagy a motor pontos típusából fogja megtudni, hogy milyen a jeladó benne. De ez vonatkozik a fordulatmérő műszerre is. Ott is kell tudni, hogy hány hengeres/hány ütemű motorhoz való és hova volt eredetileg kötve a fordulatmérő. Mert e-nélkül hogy adjon tanácsot egy hozzáértő?
(#) zoliszep válasza proli007 hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
Értem akkor pontosítanék!Golf 2 4 hengeres benzines volt a trafóról vette a jelet ha jól tudom.
(#) Gafly válasza zoliszep hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
Megszakító/primer?
(#) még1MbR válasza zoliszep hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
Tudni kellene, hogy mi adta a jelet a fordulatszámmérőnek a benzines 2-es golfon... sima mezei megszakító vagy pedig hall jeladó, indukciós jeladó, stb... lévén ezt a jelet kell most majd szimulálni a számára.
(#) zoliszep válasza még1MbR hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
Köszönöm a választ próbálom ki deríteni csak nem egyszerű mert már így került hozzám az autó.
(#) még1MbR válasza zoliszep hozzászólására (») Okt 21, 2024 / 1
 
A műszerfalon is meg kell keresni a fordulatszámmérő kivezetéseit, aztán ha megvan, négyszögjellel lehet esetleg tesztelni, hogyan reagál.
Egyszerűbb műszer esetén akár egy egyutasan egyenirányított szinusz 12V 50Hz is meghajtja, ilyenkor 1500 vagy 3000-es fordulatot fog mutatni (most nem emlékszem melyiket)
(#) zoliszep válasza még1MbR hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
Igen ezeket meg csináltam biztosíték táblán át kihúztam a motor térben ez a része nem okozott gondot elektronika részéhez vagyok teljesen kezdő most ahogy utána néztem a gyújtás vezérlőből kaphatta a jelet ez jó lehet nekem ?
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2024
(#) még1MbR válasza zoliszep hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
Lehet, hogy hall jeladós volt, egy hozzá való gyújtásvezérlővel.
Itt egy leírás ezekről:
Bővebben: Link
Emlékeim szerint a gyújtásvezérlő (gyújtómodul) 7-es kivezetéséről szokott menni a fordulatszámmérő, de azért nézz utána, az a biztos.
(#) moltam válasza zoliszep hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
A főtengely jeladót ne piszkáld. A diesel ecu ad ki fordulatszámjelet, azt kell feldolgozni. MSA vagy EDC?
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2024
(#) zolika60 válasza zoliszep hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
A dízel autók a generátorról veszik a fordulatszám jelet. A generátor fenekén van egy W jelű csatlakozó onnan. Azt nem tudom, hogy a benzines műszer mennyire lesz pontos vele, de próba cseresznye.
(#) zoliszep válasza moltam hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
Mechanikus adagolós így nincs benne semmi ECU meg semmi elektronika se így szabad a főtengely jeladó is ezért gondoltam arra .
(#) még1MbR válasza zoliszep hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
Ezt az aliexpressen találtam, de nem tudom, jól működne e nálad:
Bővebben: Link
(#) moltam válasza zoliszep hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
Az más. A jeladó két vezetékes VR típusú, a harmadik csak árnyékolás. A főtengelyen tudtommal 60-2 minta van ami azt jelenti hogy 58fog és kettő hiányzik. Ilyen jelalak jön belőle: (kék) Komplett megoldással nem tudok szolgálni csak ötletekkel. Mivel nem kell nagy pontosság lehet hogy a vr jeladó fordulatszámmal növekvő feszültségét is ki lehetne használni, de inkább a nullátmeneteket figyelném. Esetleg a hiányzó fog nagyobb amplitúdóját detektálni az átlaghoz képest. viszont az fordulatonként egy jel, az óra kettőt vár hogy helyesen mutasson szóval duplázandó. Biztosan meg lehet nagyon szépen oldani analóg módon is de én egy nyolclábú attinyt vennék elő.
(#) zoliszep válasza moltam hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
A motort én újítottam fel és megnéztem hogy a főtengelyen egy teli tárcsa van 4 bemarással ami gondolom én fordulatonként 4 jellel szolgál .Van rajt egy szélső sárga szál közepén Fehér másik szélső fekete.
(#) moltam válasza zoliszep hozzászólására (») Okt 21, 2024 /
 
Akkor ez valami nagyon ős diesel rendszer lehetett eredetileg, talán MSA6. Így azért jóval egyszerűbb a dolog, bemeneti fokozat - flipflop a frekvencia felezéshez - monostabil.
(#) zolika60 válasza moltam hozzászólására (») Csü, 20:17 /
 
Mint írtam, Bővebben: Link dízelnél a fordulatszám jel a generátorról jön. Csak senki nem olvassa.
(#) zoliszep válasza zolika60 hozzászólására (») Csü, 20:53 /
 
Ne haragudj nem láttam a bejegyzésed a generátoromon nincs sajnos W kivezetés meg a benzines műszer nem működne róla sajnos így ez a megoldás tárgytalan.
(#) moltam válasza zoliszep hozzászólására (») Pé, 7:14 /
 
Ígértem hogy alkotok valamit ha más nem, íme. Biztos hogy nem tökéletes enyhén szólva de működhet. C5/R6 állítja a kimenő impulzus időtartamát. Az is lehet hogy boldogul az óra az 50% kitöltésű jellel is, meg lehet próbálni átkötni R9 et az IC 1es lábára.

felezo.JPG
    
(#) zoliszep válasza moltam hozzászólására (») Pé, 9:01 /
 
Köszönöm szépen így már érthető még egy olyan kérdésem lenne hogy magának a jeladónak kell e adni testet vagy 12 voltot vagy csak ez egyik lábáról le kell venni a jelet ?
(#) moltam válasza zoliszep hozzászólására (») Pé, 9:21 /
 
A jeladó az egy mágnesezett magra feltekert tekercs, két lába van. A harmadik az árnyékolás, zavarvédelem. A rajzon ott a generátor bal oldalon amivel a jeladót szimuláltam, egyik lábát testelni kell. De nem csavarral külön hanem el kell vinni a megépített áramkörig a komplett kábelét és ott a panelon testre kötni.
(#) zoliszep válasza Gafly hozzászólására (») Pé, 22:43 /
 
Sziasztok ismét kiderítettem hogy a trafó szolgáltatta a jelet rajzot is találtam hozzá mellékelem lentebb, bekarikáztam a fordulatmérő szálát válaszokat előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Pé, 22:45
(#) még1MbR válasza zoliszep hozzászólására (») Szo, 20:33 /
 
Hall jeladós gyújtás, jó masszív trafó szokott ehhez tartozni, aminek az 1-es pontjára van kötve ezek szerint a fordulatszámmérő. Azaz szép nagy feszültségrúgásokat szeret
Lehet, hogy emiatt kevés lesz majd neki egy kis finom négyszögjel, de tenni kellene egy próbát, hogy sima 12V-os négyszögjelre elindul e.
(#) még1MbR hozzászólása Vas, 10:43 /
 

átalakítás példa

Ezt korábban mentettem valahonnan, így néz ki egy konkrét átalakítás benzinesről dieselre, ha a generátor fázistekercséről vesszük le a jelet (ha nincs kivezetve, akkor szét kell szedni, ki kell vezetni)
Következő: »»   6 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem