Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Meg is mérted, hogy a kifolyó víz 60 fokos?
A termosztát el lett "tekergetve", vagy a biztonsági hőkapcsolója. Vannak rajtuk ide-oda tekergethető beállító csavarok (lefestve elmozdulás ellen)...azok is "elmászhattak".
... legalább nem lesz intenzív a vízkőkiválás.
Van már wifis is, nem kell fizikailag eltekergetni.
Pont most kérdezi tanult kollégám, hogy ezt a félét éjszakai áramra rá lehet-e kötni.
Éjszakai áramra már nem, mivel kisfogyasztású időszakban vezérelt áram van.
Olcsóbb, tehát érdemes átkötni, ha nem túl nagy a fogyasztás, és nem folyamatos használatra kell a forró víz. Az elektronika az adott időszakban ugyanúgy teszi a dolgát. (hacsak, nem olyan, hogy állandóan feszültség alatt kell lennie, ami marhaság lenne)
Hello! Én már valahol olvasgattam erről. A végeredmény az idiótizmus lesz. Mert ahogy írják is, ez már nem "éjszakai", hanem "csúcskizárásos". Ma már annak sincs egy trend-je, mint anno volt.
A bojler próbálja megtanulni, mikor fogyasztod a vizet és ehhez mikor kell elkezdeni fűteni. A villany, meg akkor van, mikor van. A vége anyázás lesz. Na, kb. az a helyzet, mikor kérdeztem a feleségem, mikorra programozzam be a fűtést. "Amikor leülök! - volt a válasz. Smart bojler: Kimész, fát vágsz, begyújtasz. Mivel úgy is összekoszoltad magad, utána lefürdesz.
Tanult kollégám valahol tisztában van azzal, hogy olcsóbb áramért cserébe nem mindig/folyamatosan van. Abból a szempontból teljesen jogos a kérdés egyik fele, hogy villásdugóval árulják...
A kérdése inkább arra irányult volna, hogy milyen gyakori/sűrű "áramszünetet" visel el az "okosság" felejtése nélkül. Mert ugye, ha elemről is megy a bojler esze, akkor azt rendszeresen cserélni kell, vagy rendszeresen újra kell "pittyegtetni", lásd csatolmány. Idézet: Attól függ, hogyan van megoldva ez a része. Itthoni vízlágyító papíron nyolc órát bír felejtés nélkül. Namost, új korában sem bírta tovább három óránál, ma már ez kb. 0.1 másodperc. Akku (természetesen alaplapra forrasztva) tönkrement benne az évek alatt, kapott inkább egy kis szünetmentest.„milyen gyakori/sűrű "áramszünetet" visel el az "okosság" felejtése nélkül.” Az is kérdés, mit szól a program ilyen üzemeltetéshez, merthogy folyamatos energiaellátásra van tervezve.
Erre vonatkozóan másik tanult kollégánk ezt írta:
Idézet: „Nekem ugyan nem ez a modell van, hanem Ariston, de vezerelt aramon, en sose vettem eszre, hogy valamikor ne lenne uzemben. Budapest. Valamikor ritkan lehet, hogy elveszik az aramot, de 6 ev alatt nem okozott ez semmilyen problemat a bojlernel.” Amire ugye ismét nehéz precíz görcsöt kötni.
Máris a saját farkába harapott a kígyó. Nulla értelme van az ilyen bojlereknek kis haznákban, cserébe több alkatrész tud elromlani benne.
Cserébe nyertél még egy applikációt a tepsifonon, amit lehet bünygyürkézni.
Megvan a hivatalos válasz:
Idézet: „Tisztelt Érdeklődő! A készülék vezérlése miatt nem célszerű éjszakai áramról működtetni a készüléket. Hosszabb áramszünet esetén a vezérlés lenullázódik, így a vezérlésből adódó előnyök is elvesznek. A készüléket célszerűbb normál áramról üzemeltetni.”
Jópofa válasz. "vezérlésből adódó előnyök" Sírjunk vagy nevessünk?
Szerintem okosbojlert biztos nem érdemes vásárolni, telivan a net az elektronika meghibásodásokkal.
Igen, mértem.
Időközben rájöttem hogy a hajdu már olyanokat is gyárt aminek a maximuma 65 fok. Azt meg bőven hozza. De a netes leírás nem írta a tartományt, nekem meg fel sem merült hogy az új eco bojlerek maximum 65 fokosak. Szóval nem rossz, pont ugyanaz fizikai méretekre meg ránézésre, csak ez nem 80 hanem 65 a vége. A hőkorlát nem tudom ilyenkor az is alacsonyabban kapcsol vagy ugyanúgy 95 fok? Meg megint egy olyan kérdés ami a rutinosabbaknak szól: mennyire kell meghúzni a csavarokat az alaplemezen? Volt ami úgy megvolt tépve hogy hajlította a tartály ellendarabját és ferdén állt benne a csavar így szívás volt az összerakás, de volt ami laza volt. Én jó lazán hagytam őket, nem ereszt, utánna a vízkő meg az iszap úgy megtartja hogy letekert csavarokkal is le kell feszíteni néha. De aki sokszázat szedett már szét kíváncsi lennék a véleményére..
A hőkorlátozó 110C°-os. Ha bekrepál a tekerős, akkor megszakítja a cekász tápját, még mielőtt a gőz szétfeszítené (Durrr...)
Ez a régi bojlernél volt.
Az újjaknál a termosztát meg a korlátozó egyben ban. Szerintem egy max 65 fokos bojlernél indokolatlan megvárni a 110 fokot, sőt balesetveszélyes is, megszoktad a max 65-öt, erre egyszercsak jön a 110... Szóval lehetséges hogy a max 65 fokos bojlernél már közel sem várja meg a korlátozó a 110 fokot hanem tilt előtte?
A biztonsági szelep megakadályozza a szétdurranást.
Nem találkoztam még ilyen 65 fokos bojlerekkel, de valószínűleg azért van itt belőve a hőmérséklet, mert 65 fok fölött már meredeken emelkedik a fogyasztás a kapott eredményhez képest. 62-63 fok alatt meg nem döglenek el a langyos, meleg vízben megtelepedő, a legionella baktérium családjába tartozó bacik. Ettől szokott büdös lenni a víz. Bosch fekvő bojlerSziasztok!Alkatrész ügyben szeretnék segítséget kérni. Bosch tr1000t 100 hb fekvőbojler lenne az áldozat. Hőkapcsoló és fűtőszálra lenne szükségem. Gyárit találtam, de aranyáron, ennyit nem éri meg rákölteni a bojlerre, akkor inkább már egy új. Az alkatrészek gyári számai: 8738713029, és 8738713034. Remélem van hozzá utángyártott, csak én nem találok.... Ha valakinek van ötlete, vagy esetleg hol érdemes érdeklődni, azt köszönöm előre is!
Ha az enyém lenne, megnézném milyen osztókörön vannak az alaplap csavarjai és összehasonlítanám valamelyik Hajdú alaplappal, hátha akad megegyező.
Utána Hajdú alkatrészekkel helyettesíteni a hibás dolgokat.
Esetleg itt gyártanak olcsóbban minta alapján. Régebben itt dolgozott egy volt fórumtárs (Sympi). Itt már nincs, de ott talán még van.
Ja és még azt is lehet, hogy az eredeti furatoktól picit eltolva új furatokat készíteni, ha amúgy az alaplap más része stimmelne.
Ez jó megoldás lenne, csak nincs meg az eredeti fűtőszál....
Akkor rajzold le, milyen lenne jó bele és az alapján is legyártják. Egyébként hová lett?
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2024
Úgy néz ki, megoldódik. A fűtőszál nem olyan kivitelű, mint az eredeti, de állítólag jól működik vele. A termosztát típusa is megvan szerencsére. Ha megérkezik, összeraktam, megírom.
"Egyébként hová lett?" - Előttem már jártak a bojlerben, az eredeti 2Kw-os elromlott, sajnos kidobták. 1200W-os lett belerakva, de ez nagyon nem jól fűti fel a vizet. Most termosztát hibával pusztult el a bojler, és szeretném az eredetihez közeli állapotba visszahozni - nem arany áron. Minden esetre, ezt a legyártós dolgot megjegyzem, erről nem tudtam, hogy létezik.
Hello! Azét ne feledd, hogy ez egy fekvő bojler. A fűtőbetét is ennek megfelelő. Mert itt szerencsétlen, hogy nem a bojler aljában van a betét és az érzékelő. A végeredmény, hogy sokkal nehezebben keveredik a víz, rétegződik. Ennek hatására nem tudsz kivenni belőle elég vizet. Minden oké, csak olyan, mint ha kisebb lenne a bojler.
(Az árak mind emellett valóban abszurdak..) Hajdu Smiley SY120R típusú bojler önállósítja magátSziasztok!Hajdu Smiley SY120R típusú bojler önállósítja magát és elkezdi "nyomkodni" a saját gombjait. Mi lehet a gond (és a megoldás), esetleg kontakthibás a panel?
Az egy hibás konstrukció, nem te vagy az első: Bővebben: Link. A gondod némileg más, mint a többieké de vizsgálat nélkül csak tippelgetni lehet, valószínűleg nálad is a tápegység részében lehet probléma.
Köszi a választ! Jól értem, lehetséges, hogy az optotriakot kellene áthidalni?
Nem tudom, hogy bele mernék-e nyúlni ennyire, azt hittem, hogy csak valami forrasztási problémáról lehet szó. Meg az akksiról se írnak túl biztató dolgokat. Hátha leégeti a házat. Nem tudom, mit csináljak, a két éves garancia is a napokban járt le. |
Bejelentkezés
Hirdetés |