Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   138 / 139
(#) Georgee válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 22, 2024 /
 
Jogos, most olvasom újra és látom H astra, (már annyira megszokott a G astra ). Akkor viszont opel diaggal tesztelhető a dolog. Meg lesz mellette hibakód is valószínűleg.
(#) helektro válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 22, 2024 /
 
Ez így van a legtöbb esetben, de emlékeim szerint a ködlámpa pont nem ilyen.
Sajnos nem tudom most megnézni a kapcsolási rajzot, de mintha a ködlámpák relén keresztül lennének kapcsolva és ott éppen emiatt nem nézi az áramot.
(#) helektro válasza helektro hozzászólására (») Ápr 22, 2024 /
 
Közben találtam egy kapcsolási rajzot a lámpáról. Itt lásztik hogy a biztosító után egy relé kapcsolja a ködlámpákat, itt nincs áram figyelés (a rajzon jobb oldalt): Bővebben: Link
Ill. különbözőképpen lehet bekötve attól függően, hogy van-e REC, vagy nincs.
Ez ugyan egy Zafira fórum (most ezt találtm), de a kapcsolás az ua. az Aatra H-val: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2024
(#) zoly15 válasza helektro hozzászólására (») Ápr 22, 2024 /
 
Ez is egy verzio, de itt nincs REC modul sem!
(#) Capleton hozzászólása Máj 27, 2024 /
 
Üdv.

Van egy 2016 os 1.0 turbós k astrám. Párás éjszaka után reggel nem indul picit pörög a motor lefullad. Kisüt a nap fél óra múlva mintha semmi baja nem lenne valószínűleg kiszárd. Hiba kódot nehezen kiolvastuk. P1682 Motor fojtószelep hibás működés. Én fojtó szelepre vagy gáz pedál elektronikára tippelk. Egyéb ötlete tippje valakinek?
(#) zolika60 válasza Capleton hozzászólására (») Máj 27, 2024 /
 
Inkább valami motortéri csatlakozó. Azok tisztogatása segíthet.
(#) Georgee válasza Capleton hozzászólására (») Máj 28, 2024 /
 
Ezek az új gépek érzékenyek az akkura, kontakt hibára. Nézz körül az akku körül. Kezdd saru tisztítással. Nekem például elindult az autó, de az összes műszer, belső világítás, rádió, ablakemelő stb halott volt. De a kocsi ment, mondjuk nem tudom mennyivel, de lábon hazamentem. Akkusaru tisztítás után egyből éledt minden. A hibakódot mindenképpen egyeztetném az élőadattal. Sokan úgy ugranak neki (szerelők is), hogy a hibakód a konkrét hibát jelzi. Én azért keresnék egy ok-okozati összefüggést. Az adott hibakódra a youtube hoz nem egy lehetséges megoldást. Érdemes esetleg szétnézni ott is. Én elsőkörben a kontaktokat nézném végig.
(#) Capleton hozzászólása Máj 30, 2024 /
 
A hibakód kiolvasás után P1682 Ignition 1 switch circuit 2.
P0689 Engine controls ignition relay feedback circuit low voltage.
Tudátok segíteni mi lehet ez?
Opel astra k 2016 1.0 turbo.
(#) mlaci989 hozzászólása Nov 1, 2024 /
 

F astra központi zár

Üdv.
Astra F kombi 95 ös, x16xel motoros. Kérdésem hogy tudja e valaki, hol találhato a központi zár modulja ami kapcsolja a zár nyito motorokat.?
(#) Uviktor válasza mlaci989 hozzászólására (») Nov 1, 2024 / 1
 
Szia,
Úgy emlekszem a jobb A oszlop töveben,a küszöbhajlatban.
Kesztyűtartó és a küszöb is könnyen kiszerelhető.
De általaban a probléma nem az elektronikánál hanem az ötödik ajtó és a hátsó ajtó gumiátvezetőben eltörnek és összeérnek a vezetékek.
Elsőnek az ötödik ajtó átvezetőt nézd meg a menetirány szerinti bal oldalon.
(#) mlaci989 válasza Uviktor hozzászólására (») Nov 2, 2024 /
 
Szia.
Köszönöm a tanácsot. Leellenörzöm a vezetékeket. A soför felüli zár mikrokapcsoloját megnyomva csak zárni és zárni akarja a kocsit. Persze a kapcsolo jo 1 no+ 1 nc kontakt rendben. Összes motor müködik.
(#) Uviktor válasza mlaci989 hozzászólására (») Nov 2, 2024 /
 
Emlekeim szerint barna-fehér és barna-piros a két vezérlés,negatívos
Corsánál van egy csatlakozó is a csomagtartó bal oldalában,a vezetekekkel együtt eltörő hátsó ablakmosó folyadék csőből a mosó folyadékot a vezetékek pontosan a csatlakozóba vezetik,ott pedig gyönyörü zöld viragzás kezdődik ennek hatására...
(#) NBálint hozzászólása Dec 19, 2024 /
 

Opel Astra G 1.4 16v (Z14XE) - 2001

Sziasztok!

A 2001-es évjáratú, 1.4-es 16 szelepes motorral szerelt (Z14XE) G Astrámmal az alábbi probléma merült fel 1-2 hete. Menet közben villogott a check engine lámpa, de ahogy észrevettem inkább akkor, amikor gázt adtam. Amikor teljesen elvettem, akkor a villogás megszűnt. Egyszer már csinált hasonlót, akkor át lett cserélve az adott henger gyertyája egy másik hengerével, a hiba pedig nem jött elő. Most is ki lett olvasva a hibakód, gyújtáskimaradás az 1-es hengernél, néha másiknál. Azzal kezdtük, hogy kicseréltük mind a négy gyertyát, eddig is Bosch volt benne, az újak is azok lettek. Egy ideig jó volt, viszont utána megint csinálta. Trafó csere lett belőle. A problémát ez sem oldotta meg, viszont már csak az 1-es hengernél írja a gyújtáskimaradást. Megmértük minden hengerben a kompressziót, normális értékeket mutattak, nem volt köztük nagy eltérés sem. A motor falsot sem szív, ez sem lehet a probléma forrása. Gyanakodtunk az EGR-szelepre, ki is húztuk, de az sem oldotta meg a gondot.

Valakivel történt már hasonló? Ha igen mi volt a megoldás?
Előre is köszönöm a válaszokat!
(#) lukacsp válasza NBálint hozzászólására (») Dec 20, 2024 / 1
 
Van valami fizikai jelenség is (pl. gyengeség, rángatás, rendellenes hang) ilyenkor, vagy csak diszkózik a check engine visszajelző?
Mindenképpen egy üzemanyagszűrő cserével és pillangószelepház takarítással indítanék.
Egy buta OBD olvasóval és telefonnal ránéznék a lambda szabályzásra, hogy megvan-e a tipikus nagy amplitúdójú háromszög jel a szenzoron. (Ha beszerzel ilyen elm327-et, bluetooth-osat vegyél mert az új androidok miatt a wifisekkel egyre több szívás van. A legtöbb appal lehet az adatsorokról rögzített adatot is visszanézni, hasznos.)
Esetleg főtengely fordulatszám jeladót cserélném, csakis eredeti Bosch-ra (15e Ft körül van).
Lehet sajnos injektor gyengélkedés is.
Ezek az ECU-k nem túl "segítőkészek" a hibák felderítésében, gyakran csak ez az égés kimaradás hibakód gyűlik benne.
(#) NBálint válasza lukacsp hozzászólására (») Dec 21, 2024 /
 
Menet közben amikor villog azon kívül, hogy gyengébb más nem történik.
Köszönöm szépen a segítséget!
(#) belganarancs hozzászólása Jan 1, 2025 /
 

g astra világítás

Sziasztok!BÚÉK

Van egy öregecske g astrám,aminek a két tompított fényszórója egyik napról a másikra kialudt.Mindkét oldalnak van saját biztije,reléje csak a távolságinak van.(Szerintem.)Biztosítékok jók,hátsó helyzetjelzők,távolsági és minden egyéb működik.Világításkapcsolóra gyanakodtam,ezért kikaptam és megtakarítottam.Nem volt égett,vagy törött.Némi gyári elfeketedett szutykot tudtam csak belőle eltávolítani.Nem hiszem,hogy mindkét égő egyszerre égett volna ki de egyéb tipp hiányában ezek tesztje lesz a következő lépésem.Van esetleg valakinek tippje,hogy mi lehet mêg?Találkozott már valaki ilyennel?
(#) blasz válasza belganarancs hozzászólására (») Jan 1, 2025 /
 
Szia előszőr mindig megnézném az izzókat. Aztán tovább. Lámpa csatlakozó stb. Negatívok ellenőrzése, és fesz mérés a csatlakozón.
(#) toto válasza belganarancs hozzászólására (») Jan 1, 2025 /
 
Szia!
Nekem a G-s Astrám lámpakapcsolója vacakol már jó ideje. A forgó kapcsolót először helyzetjelző állásba fordítva a helyzetjelzővel sosincs gond, az mindig felgyullad. Utána tovább forgatva kapcsolná a tompított világítást. Itt viszont kontakt hiba van a kapcsolóban, sokszor nem gyullad ki a lámpa. Ha ilyenkor megmozgatom a kapcsolót, főképp próbálva befele nyomni a gombot, akkor kigyullad a tompított mindkét oldalt.
Már kitisztítottam a kapcsolót, akkor azt hittem, hogy megjavult, de egy év elteltével visszatért a hiba. Szerencsére, ha már világít, akkor még nem tapasztaltam, hogy kialudt volna.

Az érintkezőjéről azt hittem, hogy sárgaréz, kicsit megcsiszoltam, hátha oxidálódott. Meglepődtem, mert levakartam a sárgás bevonatot, alatta fémszínű acél vagy mifene van. Nagyon megdöbbentem, hogy már az autóba is ilyen gagyi fémet raknak. Korábban csak a kínai rézzel bevont alu vezetékkel találkoztam. Forrasztóvízzel tudtam forrasztani, így kapott egy kis ón bevonatot. Így bírta még kb. egy évet. Most megint vacakol. Valami jobbat kell kitalálnom, mert 35 ezret nem adok egy utángyártott vacakért.
(#) VIM válasza belganarancs hozzászólására (») Jan 1, 2025 /
 
Szia!
Idézet:
„Világításkapcsolóra gyanakodtam,ezért kikaptam és megtakarítottam.”
Akkor EZT a kapcsolóval kapcsolatos részletességet már bizonyára ismered.
(#) belganarancs válasza blasz hozzászólására (») Jan 1, 2025 /
 
Szia!
Igazad van,nekem az zavart be hogy ilyen mèg nem törtènt velem hogy egyszerre kimenjen mindkèt izzó.Az akksira kötve van egy kis "spannungskiller" kötve,ami feszültsègcsúcsokat hivatott simítani így óvva az izzókat.Ritkán kell egyáltalán izzóhoz nyúlnom.Így fordítva kezdtem a dolgoknak.
(#) belganarancs válasza toto hozzászólására (») Jan 1, 2025 /
 
Szia!
Én megcseréltem a két kis érintkezőt,mert az egyik kopottabb volt.(Nyilván ami a tompítottat kapcsolja)A kis műanyag pöckök már elfáradtak az évek alatt,így vágtam gumi támaszt nekik.Így a helyén marad minden,nem tud kiakadni és kifordulni a helyéről.Az enyém is zsíros volt az érintkezőknél,amit el is távolítottam.
Holnap kikapom az izzókat és kiderül hogy mi a helyzet.
(#) sany válasza belganarancs hozzászólására (») Jan 1, 2025 /
 
Szerintem, azért a kormánykapcsolót is nézd meg,mert ott is lehet hiba.
(#) FAZ1 hozzászólása Jan 2, 2025 /
 

Opel funkciók gyújtás nélkül

Üdv.

Az Opel Astra H-m csinálja azt újabban (avagy régi dolog, ámde én csak mostanában vettem észre) - ülök az autóban, jár a motor, minden elektromos funkció megy.
Leállítom és kiveszem a gyújtáskapcsolóból a kulcsot. Viszont az elektromos ablakok továbbra is működnek!
Ha kiszállok, majd visszaülök, akkor már nem.
Létezik, hogy a két első ülés alatt van valami jelenlét érzékelő kapcsoló, ami érzékeli hogy még benne ülnek az autóban? Azért nem állna le a teljes elektromos működési funkció?
A régi kocsijaimon gyujtás nélkül CSUPÁN a kürt, a féklámpa meg a világítások (tompított fény, távfény, és a helyzetjelző lámpák) működtek - persze együtt a hátsó lámpákkal.
Pl. a szivargyújtó az már nem.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2025
(#) Joe_001 válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 2, 2025 /
 
A CANBUS óta több tipusnál meg van ez a jelenség. Előnye, hogy amig ki nem szállsz az utas által piszkált ablakokat felhúzhatod. (A Volvo is)
Szerintem az ajtónyitás érzékelőre dolgozik. Az ülésben is van, lehet érzékelő, de az a biztonsági övre dolgozik.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2025
(#) Uviktor válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 2, 2025 /
 
Szia,
A komfort funkció üzemszerű működés.
Gyújtás levétel után sok komfort fogyasztót bekapcsolva hagy pár percig vagy a vezető ajtó nyitásáig.
(#) toto válasza belganarancs hozzászólására (») Jan 2, 2025 /
 
Ma én is szétkaptam a kapcsolót, ismét be van égve kissé, és az ónozásom szépen elkopott (vagy kiolvadt?) . Nálam a két érintkező kopottságában nincs nagy különbség, de ami érdekes, hogy az egyik érintkező alatt 3, míg a problémás érintkező alatt csak két rugó van. Elég gyengének ítélem a rugók erejét, ez sem segíti a stabil érintkezést.
(#) belganarancs válasza toto hozzászólására (») Jan 3, 2025 /
 
Egy kis update,az égőim égtek ki.Bár ez elég szubjektív,de én a rugók erejét elégségesnek ítéltem meg az én kapcsolómban.Esetleg megpróbálhatod a rugókat egy picit széthúzni,hogy jobban feszítsék az érintkezőt.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2025
(#) elektrorudi válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 4, 2025 /
 
Hello!
Ez teljesen normális működés. Például kiszállás után, a riasztó távirányító "zárás" funkcióját hosszan nyomva, a nyitvafelejtett ablakokat a táirányítóval fel lehet húzni. Az utastér világítás is jóval a kiszállás után kapcsol ki (szépen elhalványul).
(#) FAZ1 válasza elektrorudi hozzászólására (») Jan 5, 2025 /
 
Oppá!
És én ezt nem is tudtam. Ki fogom próbálni.
Köszi a tanácsot!
(#) dj_bundy hozzászólása Jan 7, 2025 /
 

Szervíz doksi C14SE

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni.
Megvan valakinek a Prüfanleitung Multec-M 14SE, C14SE, C16SE, KTA-1655-D 04/1993?
C14NZ megvan ( pdf ), de ez egy kicsit másabb.
Ha valakinek szüksége van rá ezt tudom küldeni.
Kicsit sokat eszik, 1.4 10 l, igaz konvert volt NZ-ről SE-re.
Már az NZ is sokat evett 9-10 l, ezért is volt a konvert.
Kicsit jobb lett, dinamikusabb.

Üdv.

Laci
Következő: »»   138 / 139
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem