Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Biciklilámpa / bringalámpa
Lapozás: OK   17 / 17
(#) Gafly válasza Busz hozzászólására (») Dec 1, 2023 /
 
A másik oldalán mi van?
Van pár forrasztás, ami nagyon csúnyán néz ki.
Mit jelen az átmegy zárlatba? Hirtelen nehezebb tekerni? Utána magától megszűnik, vagy várni kell egy kicsit?
(#) Macsek71 hozzászólása Dec 1, 2023 /
 
Srácok !

Ugye a lámpákat a fény "irányítása" alapján két fő csoportba sorolhatjuk :
1, megfelelően formázott tükör alakítja ki a fénycsóvát
2, egy nagyító(nak látszó) optikai elem végzi e feladatot.

Én eddig az 1, csoportba tartozó lámpákat használtam - megfelelően megvilágított út + nem vakítja a szembejövőt.
Kezembe került egy pici jószág (20x20x60 mm), elején kerek lencsének látszó nyílással. Próbaúton látom szépen teríti a fényt, egy kirakatban tükröződve feltűnt, mintha nem vakítana
Garázs falára világítva nem kerek, nem szögletes a vetített fényfolt, hanem tulipánra hasonlít. (tükrös lámpám ugyanott kitárt szárnyú denevérre emlékeztető foltot vetít )
Ez lenne az autóiparban projektorosnak nevezett technika ?
(#) elactrofan válasza Busz hozzászólására (») Dec 1, 2023 /
 
miből gondolod, hogy zárlatba megy?
Zárlatos akkor nem világítana, de különben minden alktrész mehet zárlatba dióda tranyó stb.
(#) Bakman válasza Macsek71 hozzászólására (») Dec 1, 2023 /
 
Ha a mátrix lámpára kondolsz az autóiparból, akkor nem. A mátrix lámpa a (házimozi) projektoroknál használt DLP technika autósított változata (sok kis tükör).

A bringalámpádban ettől nagyságrandekkel olcsóbb technika van, a vetített képet több dologgal lehet formálni pl. maszkolással, további lencsékkel, a fényforrás alakjával stb. Alaposabb vizsgálat nélkül csak tippelni lehet.
(#) Macsek71 válasza Bakman hozzászólására (») Dec 1, 2023 /
 
Próbáltam fotózni ...
Egy pici led, fölötte egy érdekes alakú "üvegtest". Mintha tükör + lencse lenne, de nem forgásszimmetrikus ...
(#) Bakman válasza Macsek71 hozzászólására (») Dec 1, 2023 /
 
Kb. meg is van a válasz. Lencse, lencsék, ahol a felület(ek)ről visszaverődő fény is benne van a képletben. Ügyes trevezés!
(#) Busz válasza Gafly hozzászólására (») Dec 1, 2023 /
 
Az első lámpa maradt izzós. Az kialszik mikor a hátsó zárlatos lesz, ha lekötöm a hátsót akkor újra ég. Hátsó lámpa szikrázik ha rákötöm a vezetéket de nem ég, tehát zárlatos, márcsak a szikrák és a hang miatt is.

Magától megszűnik ha nem kap áramot.
(#) Busz válasza elactrofan hozzászólására (») Dec 1, 2023 /
 
Világít a saját kondijáról amíg le nem merül, de közben a dinamó felé zárlatot mutat és nem tölti a kondit, folyamatosan halványul el.
Teszek fel majd képet a hátuljáról.
(#) Gafly válasza Busz hozzászólására (») Dec 1, 2023 /
 
Idézet:
„Az első lámpa maradt izzós. Az kialszik mikor a hátsó zárlatos lesz, ha lekötöm a hátsót akkor újra ég. Hátsó lámpa szikrázik ha rákötöm a vezetéket de nem ég, tehát zárlatos, márcsak a szikrák és a hang miatt is.”

Szikrányit sem lettem okosabb.
(#) erbe válasza Busz hozzászólására (») Dec 1, 2023 /
 
Rosszul köthetted be. Használati útmutató? Kép a másik feléról is?
(#) Busz válasza erbe hozzászólására (») Dec 1, 2023 /
 
Semmi nincs hozzá, de látszik hogy szerelgetve volt és nem eredeti csavarja van benne..
(#) SKY hozzászólása Kedd, 19:20 /
 

E-BIKE lámpa agygenerátorról

Üdv! Egy két vezetékes, ebike-ra tervezett lámpa minden további nélkül megy pl. 12VDC akkuról? Nincs valamilyen szabványosított kommunikáció vagy fényerő szabályozás a bringa agyával, ami nélkül nem működik?

Bosszantó, hogy a nagy fényerejű dinamós lámpák mindig drágábbak, vagy nem tudnak akkora megvilágítást.
Gondolom egy széles feszültségtartományú lámpának (6-48VDC) elég lenne az egyenirányított generátor és pár védelmi zener 30-35V körül. A fix feszültségű lámpákhoz meg egy buck konverter.
Működhet a dolog? Ha a lámpa alapból nagyobb teljesítményű pl. 5W, akkor képes alacsonyabb fényerővel működni kis sebességnél?
(#) proli007 válasza SKY hozzászólására (») Kedd, 22:33 / 1
 
Már bocs, de felénk az "egy", az határozatlan névelő. Abból ki tudja hogy mid van?
(#) SKY válasza proli007 hozzászólására (») Kedd, 23:17 /
 
Hát ez az, hogy még semmim. Se ebike-om, se lámpám. Csak egy bringám 6V/3W agygenerátorral és az a kérdés, hogy általánosságban az egyenfeszültségű ebike lámpák minden további nélkül mennek ha megkapják a feszt, vagy van valami turpisság, amivel illesztve vannak a villanybringa rendszeréhez?
Vagy ne is reménykedjek, hogy meghekkelhető egy ilyen az emberi erőforrással hajtott bringára? Próbálkozott már valaki vele?
Monjuk egy ilyen: Trelock LS 890 Lighthammer 12V
(#) Inhouse válasza SKY hozzászólására (») Sze, 7:31 /
 
(#) SKY válasza Inhouse hozzászólására (») Sze, 8:32 /
 
Ismerem a leírásait, ő alapvetően alacsony nyitófeszültségű teljesítményledekhez tervezett elektronikát. De a kérdés még nyitott. Általában megadják az ebike lámpákhoz, hogy Bosch, Yamaha motorokhoz illeszthető. Valamint a computerben lehet állítgatni, hogy 6V-os vagy 12V-os lámpát szereltünk fel. De ez maximum csak egy MOSFET-es kapcsolt kimenet, nem?

Alternatív opció, hogy az ebike lámpából kikerül a teljes elektronika és az aluház és beépített LED megtartásával tervezek egy dinamós elektronikát.
(#) Inhouse válasza SKY hozzászólására (») Sze, 12:42 /
 
Mint a te agydinamód, 6V/3W. De ír arról is, hogy kivette a zenert és magasabb feszültséggel játszott...
(#) SKY válasza Inhouse hozzászólására (») Sze, 13:12 /
 
Nagyon elbeszélünk egymás mellett...
Bringákhoz a saját akkus lámpákon kívül két félét lehet kapni:
1. Kimondottan dinamóhoz valót ami többnyire 6VAC váltófeszültséghez készült, tolerálja az agygenerátor feszültségváltozását, beépített túlfeszvédelme is van, névleges teljesítménye 1,5-2,4W körüli, lumenben max 200-300-at, a nagyon jók max 100lux-ot tudnak.

2. E-BIKE lámpa, vagyis kimondottan elektromos kerékpárokhoz készült lámpa, egyenáramú betáppal ez lehet fix 6V, 12V vagy széles tartományú pl. 6-48VDC. Teljesítményre és fényerőre nagyobbak, 3-10W, a megvilágítás a felsőkategóriás dinamós lámpákétól indul.

Mivel nem volt még dolgom e-bike lámpával, ezért a kérdés arra irányult, hogy egy ilyen egyenáramú lámpa a tápfeszen kívül igényel-e bármi mást (pl. kommunikációt, spéci vezérlőkimenetet) a működésre bíráshoz?
Valamint mennyire érzékeny ha a névleges feszültségénél kevesebbet kap, vagy a névleges teljesítményt nem tudja felvenni?

Ha csak tápfesz kell nekik, akkor a következő lépés a konverter áramkör a generátorhoz...
(#) Inhouse válasza SKY hozzászólására (») Sze, 14:35 /
 
Idézet:
„Se ebike-om, se lámpám. Csak egy bringám 6V/3W agygenerátorral...”
(#) Macsek71 válasza SKY hozzászólására (») Sze, 15:10 /
 
Miután azt írod, hogy se e-bicajod, se lámpád ...
Szerintem nézz körül mondjuk itt .

Most egy Z-tech pedelecet hajtok - az ő lámpája (12-48V 2W) két ér van a csatlakozóban, mérésem szerint valószínű simán megkapja az akku feszültséget ...

Előző bicajomon agydinamóval hajtott AXA Pico 20 volt a fényforrás - meggyőző a gyufásdoboznyi lámpából a megfelelően irányított 20 lumen ...
(#) SKY válasza Inhouse hozzászólására (») Sze, 18:42 /
 
nincs ebike-om -> nem tudom megvizsgálni és megmérni helyben
nincs még ebike lámpám -> addig nem akartam venni egy húszezres lámpát, amíg valaki meg nem erősíti hogy nem kell egy fél windowst beleprogramozni egy mikrovezérlőbe, hogy végül laposelemről működjön
(#) SKY válasza Macsek71 hozzászólására (») Sze, 19:04 /
 
Kösz a tippet, akkor valószínűleg vagy az akkuról van egy kapcsolt kimenet, vagy valamilyen DC-DC konverter van a belső áramköröknek és erről tud menni, hogy beállítható 6V-os és 12V-os lámpa is, mint a Bosch motorosnál.

Van egy AXA Pico 30-am, de a 20-30lux nagyon karcsú. Ha Mészárossal kezdődne és Lőrincre végződne a nevem, akkor gondolkodás nélkül vennék egy Busch Müller IQ-X-t (290lm/150lx) vagy egy SON Edelux II-t (210lm/100lx) amik dinamósak ráadásul StVZO minősítettek, de így csak simán nem értem mi kerül egy darab alumíniumban és LED-ben 40-80 ezer forintba.

Vettem két 6,7W-1128lm-es szuperhatékony LED-et, amiből a dinamó normál teljesítményével is ki lehet hozni úgy 400 lument, szóval nem értem hol vannak az olcsó szuperfényes dinamós lámpák.
(#) Inhouse válasza SKY hozzászólására (») Sze, 19:26 /
 
Idézet:
„...beépített LED megtartásával tervezek egy dinamós elektronikát.”

Én már elveszítettem a fonalat. Csepegteted a félreérthető infót. Megemlíted az agydinamót, hogy az meg van. Kapsz rá linket, ahol Skori kivesézte a témát. [off][/off]Azt ismerted, de egyébként is az nem jó...aztán ugyanitt írod, hogy lehet, hogy mégis ez lesz. De folyamatosan jelzed, hogy ezek neked nem jó infók.
(#) SKY válasza Inhouse hozzászólására (») Sze, 20:08 /
 
A kérdés mindig is az volt, hogy önmagában egy elektromos bringára szánt lámpa képes-e a bringától függetlenül működni egy mezei feszültségforrásról. Ha pedig igen, akkor netán akad e valaki aki össze is hozta dinamóval, avagy agygenerátorral eme DC-re tervezett lámpákat.

Ha működik, akkor miért szedjem szét a jó gyári lámpát? Külső áramkörrel megoldanám. De mivel pont azért érdekel az E-BIKE lámpa, mert jobb benne az optika és a LED, ezért igazad van, akkor is megvehetem ha amúgy egyáltalán nem működne. Ha kidobom belőle a teljes elektronikát és nem egy 30V-os nyitófeszültségű LED van benne, akkor DCDC konverter nélkül, Skori ötletes kapcsolásaival szinte közvetlenül meg tudnám hajtani.

Ettől eltekintve Skori nem foglalkozott lámpatípusokkal, csak az agygenerátor, mint kvázi áramgenerátor nagy hatásfokú felhasználásával.
(#) Inhouse válasza SKY hozzászólására (») Sze, 20:25 /
 
Idézet:
„...Ha kidobom belőle a teljes elektronikát és nem egy 30V-os nyitófeszültségű LED van benne...”

Láttál már ilyet?
(#) SKY válasza Inhouse hozzászólására (») Sze, 21:38 /
 
Úgy tudom többnyire egy pár száz mA-es, 3-4V-os LED van bennük, amihez tökéletesek lennének Skori ötletei. De azért írtam, mert van egy dinamós lámpám amit átalakítok és a fent írt nagy hatékonyságú LED az pont 33V/200mA-es, több chipes COB LED. Gyorsan átalakítottam egy boost konvertert áramgenerátorrá hogy kipróbáljam, brutális fényereje van és szinte pár km/h-tól már elég energia van a világításhoz még graetz-el is. De csinálnom kell hozzá egy miniatűr boost konvertert egyenirányítóstul, ami be is építhető.

Na, ezen felül akartam még egy lámpát amiben legalább a LED gyári maradna és alapból is jó karakterisztikája van.
(#) Macsek71 válasza SKY hozzászólására (») 14:25 /
 
Nem "nyúlok" a pénztárcádba, de rossz irányba kutakodsz ...
Az agydinamós világítás az e-bicajok elterjedésével kezd kifutó termékké válni -> ügyesen keresel jó áron találsz tuti cuccot.
Az e-bicaj meg (főleg nálunk) ha van pénzed majomra legyen banánra is...

lásd jó példa : hátsó motoros gépem van, de az eladó az extra erős láncot (3* ár) akarta rám erőltetni mert villanybicajba ez kell...


Nem tudom merre járkálsz, hogy karcsúnak érzed a 30Lm fényű lámpádat. Én országúton, néha erdei úton is gurulok, 6-8m szélesen 60-70 hosszban bevilágítja a Pico20... OK erdőben nem tolom csak 20-25 km/h-val
(#) Inhouse válasza SKY hozzászólására (») 15:47 /
 
A fehér LED-ek mindig 3-4V-osak, csak több van belőlük a panelen, értem már mire gondoltál. Esetleg azokat is át lehet kötni, hogy ne legyen olyan sok sorban.
A 33V/200mA az már 6,6W, ha a 3W-os agydinamóval próbáltad, akkor ezek szerint bírja a túlterhelést?
Ha ismered Skori munkásságát, ott írja, hogy van az agydinamóban egy zener, amit kivéve jóval nagyobb feszültség is kijön belőle...bár ennek is vannak hátulütői.
(#) SKY válasza Macsek71 hozzászólására (») 18:28 /
 
Az AXA Pico 30-at egy sima boltbajárós bicajra szereltem, vezetékestül cseréltem a teljes rendszert. Erre a felhasználásra meglepően jó az is, már tolva is figyelemfelkeltő módon villog és közvilágítás mellett elégséges a fénye, egy keskenyebb sávon jól megvilágítja az utat maga előtt.

Az akkus lámpák ehhez képest fillérekért vannak, én egy 1200 lumeneset használok, na jó, két led van benne és csak a szórt fényt használom az csak 500lm. Ez már bőven elegendő, de nem tudom használni a városban mert mindenkit elvakít. Aztán gondoltam egyet, hogy nem fogom ezeket a vackokat mindig töltögetni és keresgélni, ezért felszereltem a saját bringámat agygenerátorral, mindennel. De nem vált be az első lámpa amit vettem. Ezek ki sem használják a rendelkezésre álló teljesítményt, alapesetben 2,4W/0,6W arányban van elosztva az első és a hátsó lámpa teljesítménye, de biztos, hogy egy ledes hátsó még fél wattot sem vesz fel. Ráadásul első lámpából is olyanokat kapni ami pl. 1,4W-os.

Mindenfelé járok, nagy sebességgel lefelé az erdő közepén is aszfaltúton, ezért mindenképpen olyan kell ami nem csak előre világít, hanem számottevően oldalra is. Jelenleg használok egy 70lux-osat, az az utat elég jól megvilágítja, de oldalra és kanyarban szinte semmit sem látni vele és nem akarok 50-el elkapni egy őzet...

A dinamós lámpák 10-15 ezernél elfogynak, itt kezdődnek az ebike lámpák aztán van pár csúcs dinamós lámpa 30-80 ezer körül.
Nem értem miért kopnának ki a dinamós lámpák, hiszen szinte az összes ebike lámpa csak egyenárammal megy. Ha vegyesen használható lenne, akkor megérteném hogy felváltja aztán meg drágábban adnák, mert úri huncutság, de egyelőre egyik terült sem kompatibilis a másikkal.
Következő: »»   17 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem