Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép kompresszor
 
Témaindító: niedziela, idő: Ápr 25, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   40 / 41
(#) VIM válasza Peltár hozzászólására (») Júl 25, 2024 / 1
 
Szia! Ha a PTC lötyög a rugós leszorítóban akkor tedd azt feszessé és próbáld ki úgy, hogy működik e. Ha hozzájutsz bontott PTC-hez akkor abból szedd ki a szorítókat és úgy azzal rakd össze meg a relével. Jónak kell lennie. Olyat pedig nem ismerek, hogy nem lehet megjavítani. Ha szegecselve van a relé akkor azt is szét lehet bontani és meg lehet javítani HA nincs szétégve az érinkezője. Ha javítható akkor a javítás után jobb lesz mint a gyári.
(#) Peltár válasza VIM hozzászólására (») Júl 25, 2024 /
 
Szia! Már vártalak téged is, de komolyan!

Mindenkit lehet egy kicsit terhelni kérdésekkel, ami nektek egyértelmű, nekem nem feltétlen az.
Fénykép a szétszedett reléről, ami pattintós, füles de rejtett nem külső, vékony gyenge, kettő el is tört. Kolléga mondott címet, valamit tudnak újba küldeni, még nem tudom hogy mit de idő míg ideér.
+ PTC ami A556 1626 TDK gyártja, rendelési kód B59556A0135A020
16 Ohm az ellenállása ami jó, mert ennyi körül mértem másodjára már többször, megvan a gyári adatlapja is. A lötyögés 1-1.5mm körüli volt. A YT videós szervizes mikor rámért a relére ami egy másik fajta ott azt mondta ha a S+R pont között szakadás van az nem jó. Ezért szettem szét, + mert érdekelt is. A lábakat beigazgatni hogy tartson is nem gond. Ami nekem gond az a kék trafó összeforrasztva egy elméletileg FET alkatrésszel. A Trafó 1, 2, 3 lábai között nincs szakadás 5 Ohm ellenállást mértem. A "FET" már ha ez az IC az akkor itt a 2-3 láb oké, de a 2-4, 3-4 lábak között szakadást mutat. Ez lehet normális is nem értek hozzá, de az biztos hogy mérni úgy lehet ha le lenne forrasztva a kék trafóról. + tudnánk a típusát, adatlapját mit csinál és melyik láb melyik
3 lábas. Ha ezek bármelyike hibás én nem tudok vele mit kezdeni. A felül lévő Klixon 2.5 Ohm ellenállással lett mérve. Gagyi ezer éves műszer. Én csak egy Mechanikai meg egyéb gép műszerész vagyok nem elektroműszerész. Eddig azt sem tudtam mi van ezekben és minek.
A PTC tudom hogy működik, a trafónak és a IC nek meg vagy a kondihoz van köze hogy feltöltse, de inkább arra gondolok, hogy ez választ, le kapcsol át a C+R munka tekercsre.
Erről ha tudtok, felvilágosíthatnátok
Ez a relé mint fentebb írtam. JX TY-QZ-108-02 ahol ez a sor előfordul más alkatrészeken
160920 J16
---------
Ez a klixon-on lévő érték
JX 05
B43-105
QJ
Valahol úgy gondolom (de nem tudom), hogy a motor típusa és karakterisztikája alapján van hozzá párosítva a relé és benne lévő alkatrészek ami itt 4 darab, + az indító kondi.
Tehát a számozásról és a miértekről fogalmam sincs, ezért nem is tudom ha nincs eredeti relé mivel lehetne helyettesíteni. Szakember biztos tudja én csak simán látom hogy nem jó az internet alapján amit látok, csere újra berak, tudás eddig terjed , szülők örül.
Na de ott van az én kíváncsiság faktorom, ami addig tart hogy ha már van ez a konkrét probléma a konkrét hűtővel, legyen fogalmam mi mire is van, hogyan kéne működnie.
Ha már menne a hűtő egy új alkatrésszel ami nincs, akkor játszódhatnék vele, de a szülőknek nem megy a hűtő és 80 évesek. Játszódás majd utána mert másik fajta R134a gázos compi az van, az lesz a következő. Hasonló relét láttam már külsőre, kötésre, számozásra de a KLIXON száma más.
Eddig ennyi, köszönöm neked is a türelmed! (némi vessző és egyebek lemaradt elnézést)
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2024
(#) uniman válasza Peltár hozzászólására (») Júl 26, 2024 /
 
Tuti, hogy "rendes" hűtőalkatrész szaküzletben tudnak adni a kompresszorodhoz megfelelő klixxont, de személyesen kéne intézned. Áramok stimmeljenek és működhet. Még egy nyomógombbal is el lehet indítani egy ilyen motort, ha nem "beteg".
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2024
(#) user1914 válasza Peltár hozzászólására (») Júl 26, 2024 /
 
Szevasz!
Hajlitsd már be azt a klixon tartó érintkezőt rendesen és rakd be közé. Meg kell szoruljon rendesen.
A fet meg valószínűleg egy triac. Ha a klixon érintkezik rendesen, vezetni fogja az áramot a segédfázis tekercsnek.
A kis trafónak meg a valószínű működése, hogy ha áll a motor, nagy áram folyik rajta és gyujtja a triakot. Ha beindul a motor lecsökken a motor árama nem gyujtja atriakot és a ptc-n nem folyik tovább segédfázis áram.
Ha megy rendesen, venni sem kell másikat.
Üdv. M.
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2024
(#) Peltár válasza uniman hozzászólására (») Júl 26, 2024 /
 
Szia! Orczy alkatrészben kezdtem, mert 20 éve legalább ott vásárolok mindent és sikeresen, eddig. Átnéztem a weboldalukat Beko szerviz is a cég, sok reléjük van képpel, sok nélküle, kompresszort találtam ugyan olyat mint szülőknek van, de relét nem mert sok relének csak az Orcy rendelési száma van ott és nincs se fénykép meg mihez, csak az hogy Beko. Ez a Kínai cég 80 fajta compresszort készített ebben az időben, így gondolom nem volt idő az összeset felrakni az összes relével, telefonáltam, majd bekérték az adatokat. Egy két munkanap után közölték hogy se kondi , se relé, nem tudnak segíteni. DE van telefonban az mondták 55ezer ugyan ilyen kompresszor meg rá indító relé és kondi egyben, de írtam már az elején, meg telefonban is mondtam, hogy a motor az jó. Ennél jobb alkatrész áruházat és nagyobb választékkal nem ismerek. De itt kaptam tanácsot hol próbáljam meg és 5-6 hét és valami lesz. Én mindig próbálok a tőlem telhető legjobban utána nézni a dolgoknak, de ez éppen nem bojler, vagy számítás technika, mert már kész is lenne.
(#) Peltár válasza user1914 hozzászólására (») Júl 27, 2024 /
 
Szia, köszi! Persze hogy rögtön az elején behajtottam, de internetes szervizes videó alapján, ott azt mondta a szervizes, hogy ha az S+R pont között szakadást jelez a műszer akkor hibás a relé.
Ezért is, na meg kíváncsiságból szedtem szét, de ha jól értem áram nélkül az S+R ponton nincs érintkezés, szakadást mutat, rakjam össze azt hajrá. Időm van kipróbálom a hétvégén.
Üdv
Peltár
(#) mass-iv hozzászólása Nov 21, 2024 /
 

Indítórelé kiválasztás 50 éves hűtőgép kompresszorhoz

Sziasztok, van egy hűtőgép kompresszorom. Nyomógombbal indul, ezt akarom lecserélni, hogy automatán induljon, ha áramot kap. Légyszíves ajánljatok hozzá indítórelét, illetve kell-e hozzá más, és hogyan kell bekötni. Köszi.
(#) VIM válasza mass-iv hozzászólására (») Nov 23, 2024 /
 
Szia! Azt kellene megtudni méréssel, hogy mekkora a motor áramfelvétele nyomás alatt ill. ha beindult akkor mennyi az üzemi árama. Ezeket azért volna fontos megtudni, hogy a még fellehető relékből lehetne hozzá találni (mert már csak PTC-k vannak beépítve a mostaniakba) egy megfelelőt vagy kis átalakítással (menet módosítással) használhatót készíteni belőle.
(#) mass-iv válasza VIM hozzászólására (») Nov 24, 2024 /
 
Szia, igazából nem ragaszkodom a reléhez, ha inkább ptc-t szokás használni. Ebben az esetben milyen mérést végezzek, a nyomogombra kötött ellenállás értéke 70ohm.A konnektoron 22 ohm. Üresen 0.95a, 102w. Nyomás alatt 125w 1.05A.
(#) VIM válasza mass-iv hozzászólására (») Nov 24, 2024 /
 
Szia! Amit eddig leírtál már csak az indulási áramfelvétel nagyságára volna szükség amire a relé meg tudna húzni, hogy a segédfázist be tudja kapcsolni, mert az üzemi áram már nem tudja benn tartani a relé vasmagját ezért majd kikapcsolja a segédfázist üzem közben.
(#) mass-iv válasza VIM hozzászólására (») Nov 24, 2024 /
 
Indulás 3.4A
(#) VIM válasza mass-iv hozzászólására (») Nov 24, 2024 /
 
Találtam hasoló értékűeket de szerintem az üzemi áram értéke a fontos.
(#) mass-iv válasza VIM hozzászólására (») Nov 25, 2024 /
 
Rendben, köszönöm.
(#) Bisza hozzászólása Feb 6, 2025 /
 

Airbrush-hoz való légkompresszor

Üdv Uraim!

Nem vagyok szakember, de nagyon szeretném ezt a kompresszort megmenteni, de nem tudom mi a hiba.
A lényeg, hogy adott egy tartályos kompresszor, amit airbrushoz használok. Sajnos hosszabb ideig, nem volt bekapcsolva. Amikor legutóbb bekapcsoltam, elindult, de gurgulázik az olaj benne és nem termeli a levegőt. Olyan, mintha a szívó oldalon fújná vissza a levegőt. Tud nekem ebben segíteni esetleg valaki, hogy mi a hiba? Menthető, vagy már ne foglalkozzak vele? Előre is köszönöm a segítséget. Teszek fel egy pár képet róla.
(#) Massawa válasza Bisza hozzászólására (») Feb 6, 2025 /
 
Megdöglött a kondenzátor.
(#) Bisza válasza Massawa hozzászólására (») Feb 6, 2025 /
 
Köszönöm a gyors válaszod! Akkor szétnézek lehet-e kapni.
(#) Bagodi hozzászólása Szo, 17:44 /
 

Hol tudok venn?

Sziasztok!
Hol tudok venni R134a gázra kompresszort? Pici hűtve szárítómhoz kellene.
Hűtős és hűtőtechnikai alkatrészes boltok aranyárban adják, azokat ismerem.
Mondjuk használt is jó lenne......
(#) klimás56 válasza Bisza hozzászólására (») Hé, 16:41 /
 
Szia! Ne a kondenzátorral kezdjed, semmiköze hozzá!
A szívócsöveket fogd be, dugd be pár percig. Még esetleg hajszárítóval melegítsd fel erős kézmelegre a kompresszort.
(#) klimás56 válasza klimás56 hozzászólására (») Hé, 17:25 /
 
Valamiért az előbb nem ment át a többi szöveg
A hiba, ha tényleg elindul a motor, akkor mechanikus jellegű.
Javaslat a későbbi időre : a szívó csövekre érdemes lenne szivacsból szűrőt építeni!
A fiam kompresszorát úgy csináltam meg, hogy műanyag vagy fémszitából csavartam hengert a csonkra és erre tekertem szivacs csíkot , két befőttes gumival rögzítettem. Évente egyszer érdemes kimosni a szivacsot.
(#) Bisza válasza klimás56 hozzászólására (») Hé, 20:06 /
 
Köszönöm válaszod! Odáig eljutottam már, hogy az egy indító kondezátor. Indulni pedig indul a kompresszor. Szóval ez nem kondenzátor hiba. Úgy gondolom, hogy itt maga a kompresszor motor ment tönkre sajna. Ez kuka lesz. Egyébként van rajta szivacs szűrő, csak a kép készültekor levettem. Megcsináltam amit mondtál, de semmi. Ugyan úgy gurgulázik az olaj. Szeretném megmenteni, de egy új kompresszor motor horror áron van. Lehet venni olaj nélkülieket olcsóbban, de azok meg olyan gagyinak tűnnek ehhez képest.
(#) kaqkk válasza klimás56 hozzászólására (») Hé, 20:50 /
 
Ha csak gurgulázik akkor elég valószínű hogy szeleptörést szenvedett . Dobd ki és szerezz egy másik használt működő kompot .
(#) klimás56 válasza kaqkk hozzászólására (») Kedd, 7:48 /
 
Így van sajnos , szívó oldali szelep megadta magát. A levegővel együtt beszívott pára megtette kártékony hatását.
Sajnos a másik rossz hír, hiába szednéd szét, ezekhez kereskedelmi forgalomban tudomásom szerint nincs alkatrész.
Azt nem tudom, foglalkozik-e valaki az ilyen kompresszorok javításával.
(#) Massawa válasza Bisza hozzászólására (») Kedd, 8:37 /
 
Ha rossz a kondi akkor pontosan nem indul csak remeg, ide - oda fordul. De persze az is lehet amit a kollegák irnak, hogy más mechanikus hibája van.
(#) dB_Thunder válasza Bagodi hozzászólására (») Sze, 6:25 /
 
Több sebből is vérzik a téma!
Boltban lehet hogy van, teljesen mindegy, hogy mennyiért, ha nem veheted meg, mert nincs F-gáz azonosítód (megfelelő kategóriára) És ha tényleg nincs, akkor még az egész tevékenység is törvénytelen!
Használt klíma kültérit tudnál erre felhasználni, legegyszerűbben!
(#) molnarf válasza dB_Thunder hozzászólására (») Sze, 8:38 /
 
Ez van, 30 éves tapasztalattal, ha nincs az EU-tol 1000 Euróért rám erőltetett kiképzésen szerzett papírom akkor nem vehetek arany áron gazt!Ide jutott az agymosott zöldekkel az EU, köteleznek , hogy kiváltsak ilyen F-gaz semmit sem érő bizonylatot, csak azért mert ök majd megváltják a világot. Tőlem 100 km odébb a határon meg használjak a R22 és R12 ,itt mar robbanó hűtőkeverékeket toltunk a gépekbe aminek mar van következménye.
(#) dB_Thunder válasza molnarf hozzászólására (») Sze, 10:28 /
 
Szerintem nem a környezetvédelmi törekvésekkel van baj, és nem is a R290, vagy R600-zal. Az R717 legalább annyira veszélyes, és tonnákban van a hűtőrendszerekben.

Az a baj, hogy sok olyan embert ismerek akiknek megvan minden papírjuk, és mégis szabadjára engedik a "dzsint"
A világban ez mellett is csinálnak sok környezetromboló tevékenységet, sajnos nehéz rájuk hatni. De azért mert ott idióták, nem kell nekünk is azoknak lenni.
(#) Bagodi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Sze, 13:18 /
 
A boltban meg ehetem mint alkatrész mert nincs benne gáztöltet.
Egyébként, hogy tudnám felhasználni a klíma kültéri?
Ez a megoldás is érdekel.
(#) Bagodi válasza Bagodi hozzászólására (») Sze, 13:38 /
 
Megvehetem
(#) Massawa válasza molnarf hozzászólására (») Sze, 13:51 /
 
Mindig erröl van szó, hogyan lehet hamis argumentumokkal pénzt keresni. Téged 1000 eurért, hogyan kell a gázt betölteni a hütörendszerbe, mintha az nagyon különbözne bármilyen más elegy betöltésétöl. Mástol elvesznek 3-400 Eurot egy teljesen értéktelen játékdron pilota engedélyért. Bezzeg Ukrajnában a hadidronok ezereit lövetik el a töled is elvett pénzeken és garantáltan senkinek nincs erre engedélye. Az autoszervizben is csak a “levizsgáztatott” szerelö nyulhat az e-autohoz a többiek meg a tribünröl nézik. A villanyszerlö mühelyben rendszeresen és drágán kell kalibráltatni minden hivatalos müszert, holott erre gyakorlatilag semmi szükség nincs, mert a szerelö amugy is észreveszi, ha a müszere hülyeséget mutat. Ha meg nem, akkor amugy sem valo oda.
Szoval itt is csak azt látni, hogy valakik kizárolag pénz keresés céljábol hoznak ilyen törvényeket.
(#) dB_Thunder válasza Bagodi hozzászólására (») Sze, 18:43 /
 
Ugye úgy kell kezdeni a feladatot, hogy lefejtjük belőle a hűtő közeget! Szerencsés esetben ehhez van rajta szerviz csatlakozó, ha csak el van préselve a töltőcsonk, az probléma...
Ha már nincs benne közeg akkor ki lehet vágni, forrasztani a kompresszort, helyére mehet az új. aztán nyomáspróba szivárgásvizsgálattal, majd hűtőközeg feltöltés.
Ehhez azért kell egy-két speciális szerszám, berendezés, és az se baj ha tudja az ember, hogy mit csinál!
Idézet:
„Egyébként, hogy tudnám felhasználni a klíma kültéri?”
Abban van kompresszor...
Következő: »»   40 / 41
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem