Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Ha a PTC lötyög a rugós leszorítóban akkor tedd azt feszessé és próbáld ki úgy, hogy működik e. Ha hozzájutsz bontott PTC-hez akkor abból szedd ki a szorítókat és úgy azzal rakd össze meg a relével. Jónak kell lennie. Olyat pedig nem ismerek, hogy nem lehet megjavítani. Ha szegecselve van a relé akkor azt is szét lehet bontani és meg lehet javítani HA nincs szétégve az érinkezője. Ha javítható akkor a javítás után jobb lesz mint a gyári.
Szia! Már vártalak téged is, de komolyan!
Mindenkit lehet egy kicsit terhelni kérdésekkel, ami nektek egyértelmű, nekem nem feltétlen az. Fénykép a szétszedett reléről, ami pattintós, füles de rejtett nem külső, vékony gyenge, kettő el is tört. Kolléga mondott címet, valamit tudnak újba küldeni, még nem tudom hogy mit de idő míg ideér. + PTC ami A556 1626 TDK gyártja, rendelési kód B59556A0135A020 16 Ohm az ellenállása ami jó, mert ennyi körül mértem másodjára már többször, megvan a gyári adatlapja is. A lötyögés 1-1.5mm körüli volt. A YT videós szervizes mikor rámért a relére ami egy másik fajta ott azt mondta ha a S+R pont között szakadás van az nem jó. Ezért szettem szét, + mert érdekelt is. A lábakat beigazgatni hogy tartson is nem gond. Ami nekem gond az a kék trafó összeforrasztva egy elméletileg FET alkatrésszel. A Trafó 1, 2, 3 lábai között nincs szakadás 5 Ohm ellenállást mértem. A "FET" már ha ez az IC az akkor itt a 2-3 láb oké, de a 2-4, 3-4 lábak között szakadást mutat. Ez lehet normális is nem értek hozzá, de az biztos hogy mérni úgy lehet ha le lenne forrasztva a kék trafóról. + tudnánk a típusát, adatlapját mit csinál és melyik láb melyik 3 lábas. Ha ezek bármelyike hibás én nem tudok vele mit kezdeni. A felül lévő Klixon 2.5 Ohm ellenállással lett mérve. Gagyi ezer éves műszer. Én csak egy Mechanikai meg egyéb gép műszerész vagyok nem elektroműszerész. Eddig azt sem tudtam mi van ezekben és minek. A PTC tudom hogy működik, a trafónak és a IC nek meg vagy a kondihoz van köze hogy feltöltse, de inkább arra gondolok, hogy ez választ, le kapcsol át a C+R munka tekercsre. Erről ha tudtok, felvilágosíthatnátok Ez a relé mint fentebb írtam. JX TY-QZ-108-02 ahol ez a sor előfordul más alkatrészeken 160920 J16 --------- Ez a klixon-on lévő érték JX 05 B43-105 QJ Valahol úgy gondolom (de nem tudom), hogy a motor típusa és karakterisztikája alapján van hozzá párosítva a relé és benne lévő alkatrészek ami itt 4 darab, + az indító kondi. Tehát a számozásról és a miértekről fogalmam sincs, ezért nem is tudom ha nincs eredeti relé mivel lehetne helyettesíteni. Szakember biztos tudja én csak simán látom hogy nem jó az internet alapján amit látok, csere újra berak, tudás eddig terjed , szülők örül. Na de ott van az én kíváncsiság faktorom, ami addig tart hogy ha már van ez a konkrét probléma a konkrét hűtővel, legyen fogalmam mi mire is van, hogyan kéne működnie. Ha már menne a hűtő egy új alkatrésszel ami nincs, akkor játszódhatnék vele, de a szülőknek nem megy a hűtő és 80 évesek. Játszódás majd utána mert másik fajta R134a gázos compi az van, az lesz a következő. Hasonló relét láttam már külsőre, kötésre, számozásra de a KLIXON száma más. Eddig ennyi, köszönöm neked is a türelmed! (némi vessző és egyebek lemaradt elnézést) A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2024
Tuti, hogy "rendes" hűtőalkatrész szaküzletben tudnak adni a kompresszorodhoz megfelelő klixxont, de személyesen kéne intézned. Áramok stimmeljenek és működhet. Még egy nyomógombbal is el lehet indítani egy ilyen motort, ha nem "beteg".
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2024
Szevasz!
Hajlitsd már be azt a klixon tartó érintkezőt rendesen és rakd be közé. Meg kell szoruljon rendesen. A fet meg valószínűleg egy triac. Ha a klixon érintkezik rendesen, vezetni fogja az áramot a segédfázis tekercsnek. A kis trafónak meg a valószínű működése, hogy ha áll a motor, nagy áram folyik rajta és gyujtja a triakot. Ha beindul a motor lecsökken a motor árama nem gyujtja atriakot és a ptc-n nem folyik tovább segédfázis áram. Ha megy rendesen, venni sem kell másikat. Üdv. M. A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2024
Szia! Orczy alkatrészben kezdtem, mert 20 éve legalább ott vásárolok mindent és sikeresen, eddig. Átnéztem a weboldalukat Beko szerviz is a cég, sok reléjük van képpel, sok nélküle, kompresszort találtam ugyan olyat mint szülőknek van, de relét nem mert sok relének csak az Orcy rendelési száma van ott és nincs se fénykép meg mihez, csak az hogy Beko. Ez a Kínai cég 80 fajta compresszort készített ebben az időben, így gondolom nem volt idő az összeset felrakni az összes relével, telefonáltam, majd bekérték az adatokat. Egy két munkanap után közölték hogy se kondi , se relé, nem tudnak segíteni. DE van telefonban az mondták 55ezer ugyan ilyen kompresszor meg rá indító relé és kondi egyben, de írtam már az elején, meg telefonban is mondtam, hogy a motor az jó. Ennél jobb alkatrész áruházat és nagyobb választékkal nem ismerek. De itt kaptam tanácsot hol próbáljam meg és 5-6 hét és valami lesz. Én mindig próbálok a tőlem telhető legjobban utána nézni a dolgoknak, de ez éppen nem bojler, vagy számítás technika, mert már kész is lenne.
Szia, köszi! Persze hogy rögtön az elején behajtottam, de internetes szervizes videó alapján, ott azt mondta a szervizes, hogy ha az S+R pont között szakadást jelez a műszer akkor hibás a relé.
Ezért is, na meg kíváncsiságból szedtem szét, de ha jól értem áram nélkül az S+R ponton nincs érintkezés, szakadást mutat, rakjam össze azt hajrá. Időm van kipróbálom a hétvégén. Üdv Peltár Indítórelé kiválasztás 50 éves hűtőgép kompresszorhozSziasztok, van egy hűtőgép kompresszorom. Nyomógombbal indul, ezt akarom lecserélni, hogy automatán induljon, ha áramot kap. Légyszíves ajánljatok hozzá indítórelét, illetve kell-e hozzá más, és hogyan kell bekötni. Köszi.
Szia! Azt kellene megtudni méréssel, hogy mekkora a motor áramfelvétele nyomás alatt ill. ha beindult akkor mennyi az üzemi árama. Ezeket azért volna fontos megtudni, hogy a még fellehető relékből lehetne hozzá találni (mert már csak PTC-k vannak beépítve a mostaniakba) egy megfelelőt vagy kis átalakítással (menet módosítással) használhatót készíteni belőle.
Szia, igazából nem ragaszkodom a reléhez, ha inkább ptc-t szokás használni. Ebben az esetben milyen mérést végezzek, a nyomogombra kötött ellenállás értéke 70ohm.A konnektoron 22 ohm. Üresen 0.95a, 102w. Nyomás alatt 125w 1.05A.
Szia! Amit eddig leírtál már csak az indulási áramfelvétel nagyságára volna szükség amire a relé meg tudna húzni, hogy a segédfázist be tudja kapcsolni, mert az üzemi áram már nem tudja benn tartani a relé vasmagját ezért majd kikapcsolja a segédfázist üzem közben.
Találtam hasoló értékűeket de szerintem az üzemi áram értéke a fontos.
Airbrush-hoz való légkompresszorÜdv Uraim!Nem vagyok szakember, de nagyon szeretném ezt a kompresszort megmenteni, de nem tudom mi a hiba. A lényeg, hogy adott egy tartályos kompresszor, amit airbrushoz használok. Sajnos hosszabb ideig, nem volt bekapcsolva. Amikor legutóbb bekapcsoltam, elindult, de gurgulázik az olaj benne és nem termeli a levegőt. Olyan, mintha a szívó oldalon fújná vissza a levegőt. Tud nekem ebben segíteni esetleg valaki, hogy mi a hiba? Menthető, vagy már ne foglalkozzak vele? Előre is köszönöm a segítséget. Teszek fel egy pár képet róla.
Köszönöm a gyors válaszod! Akkor szétnézek lehet-e kapni.
Hol tudok venn?Sziasztok!Hol tudok venni R134a gázra kompresszort? Pici hűtve szárítómhoz kellene. Hűtős és hűtőtechnikai alkatrészes boltok aranyárban adják, azokat ismerem. Mondjuk használt is jó lenne......
Szia! Ne a kondenzátorral kezdjed, semmiköze hozzá!
A szívócsöveket fogd be, dugd be pár percig. Még esetleg hajszárítóval melegítsd fel erős kézmelegre a kompresszort.
Valamiért az előbb nem ment át a többi szöveg
A hiba, ha tényleg elindul a motor, akkor mechanikus jellegű. Javaslat a későbbi időre : a szívó csövekre érdemes lenne szivacsból szűrőt építeni! A fiam kompresszorát úgy csináltam meg, hogy műanyag vagy fémszitából csavartam hengert a csonkra és erre tekertem szivacs csíkot , két befőttes gumival rögzítettem. Évente egyszer érdemes kimosni a szivacsot.
Köszönöm válaszod! Odáig eljutottam már, hogy az egy indító kondezátor. Indulni pedig indul a kompresszor. Szóval ez nem kondenzátor hiba. Úgy gondolom, hogy itt maga a kompresszor motor ment tönkre sajna. Ez kuka lesz. Egyébként van rajta szivacs szűrő, csak a kép készültekor levettem. Megcsináltam amit mondtál, de semmi. Ugyan úgy gurgulázik az olaj. Szeretném megmenteni, de egy új kompresszor motor horror áron van. Lehet venni olaj nélkülieket olcsóbban, de azok meg olyan gagyinak tűnnek ehhez képest.
Ha csak gurgulázik akkor elég valószínű hogy szeleptörést szenvedett . Dobd ki és szerezz egy másik használt működő kompot .
Így van sajnos , szívó oldali szelep megadta magát. A levegővel együtt beszívott pára megtette kártékony hatását.
Sajnos a másik rossz hír, hiába szednéd szét, ezekhez kereskedelmi forgalomban tudomásom szerint nincs alkatrész. Azt nem tudom, foglalkozik-e valaki az ilyen kompresszorok javításával.
Ha rossz a kondi akkor pontosan nem indul csak remeg, ide - oda fordul. De persze az is lehet amit a kollegák irnak, hogy más mechanikus hibája van.
Több sebből is vérzik a téma!
Boltban lehet hogy van, teljesen mindegy, hogy mennyiért, ha nem veheted meg, mert nincs F-gáz azonosítód (megfelelő kategóriára) És ha tényleg nincs, akkor még az egész tevékenység is törvénytelen! Használt klíma kültérit tudnál erre felhasználni, legegyszerűbben!
Ez van, 30 éves tapasztalattal, ha nincs az EU-tol 1000 Euróért rám erőltetett kiképzésen szerzett papírom akkor nem vehetek arany áron gazt!Ide jutott az agymosott zöldekkel az EU, köteleznek , hogy kiváltsak ilyen F-gaz semmit sem érő bizonylatot, csak azért mert ök majd megváltják a világot. Tőlem 100 km odébb a határon meg használjak a R22 és R12 ,itt mar robbanó hűtőkeverékeket toltunk a gépekbe aminek mar van következménye.
Szerintem nem a környezetvédelmi törekvésekkel van baj, és nem is a R290, vagy R600-zal. Az R717 legalább annyira veszélyes, és tonnákban van a hűtőrendszerekben.
Az a baj, hogy sok olyan embert ismerek akiknek megvan minden papírjuk, és mégis szabadjára engedik a "dzsint" A világban ez mellett is csinálnak sok környezetromboló tevékenységet, sajnos nehéz rájuk hatni. De azért mert ott idióták, nem kell nekünk is azoknak lenni.
A boltban meg ehetem mint alkatrész mert nincs benne gáztöltet.
Egyébként, hogy tudnám felhasználni a klíma kültéri? Ez a megoldás is érdekel.
Mindig erröl van szó, hogyan lehet hamis argumentumokkal pénzt keresni. Téged 1000 eurért, hogyan kell a gázt betölteni a hütörendszerbe, mintha az nagyon különbözne bármilyen más elegy betöltésétöl. Mástol elvesznek 3-400 Eurot egy teljesen értéktelen játékdron pilota engedélyért. Bezzeg Ukrajnában a hadidronok ezereit lövetik el a töled is elvett pénzeken és garantáltan senkinek nincs erre engedélye. Az autoszervizben is csak a “levizsgáztatott” szerelö nyulhat az e-autohoz a többiek meg a tribünröl nézik. A villanyszerlö mühelyben rendszeresen és drágán kell kalibráltatni minden hivatalos müszert, holott erre gyakorlatilag semmi szükség nincs, mert a szerelö amugy is észreveszi, ha a müszere hülyeséget mutat. Ha meg nem, akkor amugy sem valo oda.
Szoval itt is csak azt látni, hogy valakik kizárolag pénz keresés céljábol hoznak ilyen törvényeket.
Ugye úgy kell kezdeni a feladatot, hogy lefejtjük belőle a hűtő közeget! Szerencsés esetben ehhez van rajta szerviz csatlakozó, ha csak el van préselve a töltőcsonk, az probléma...
Ha már nincs benne közeg akkor ki lehet vágni, forrasztani a kompresszort, helyére mehet az új. aztán nyomáspróba szivárgásvizsgálattal, majd hűtőközeg feltöltés. Ehhez azért kell egy-két speciális szerszám, berendezés, és az se baj ha tudja az ember, hogy mit csinál! Idézet: Abban van kompresszor... „Egyébként, hogy tudnám felhasználni a klíma kültéri?” |
Bejelentkezés
Hirdetés |