Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   605 / 605
(#) VIM válasza G1955 hozzászólására (») Ápr 3, 2025 /
 
EZ a szelep a 7963 végződésű az LPG gázhoz való a 7956 végződésű az metánhoz Bővebben: Link Az EAN számot tekintve EZ a jó szelep a készülékedhez.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Ápr 3, 2025 /
 
Sikerült a propános szelepet belinkelnem. Neked a metános kell. Bővebben: Link
(#) G1955 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 4, 2025 /
 
Sikerült megjavítanom a szabályozót, tehát már nem keresek, nem rendelek ilyesmit.
Azonban még nem teljes az öröm, ui. úgy tűnik, hogy a szabályozó hiba csak egy véletlen mellék körülmény volt.
Valami áramlást korlátozó dolog lehet, maradt a kazánban, ami valószínűleg az eredeti feltételezés szerinti "savazás miatti lerakódás", - ennek elhárítása (hőcserélő tisztítás) azonban későbbre marad.
A hibajelenség: teljes teljesítménynél hamar felfut víz hőmérséklet és a kazán termikus védelemmel leáll. Az előzmények alapján nem sok más esélyes hiba lehetőség maradt, mint amit írtam.
(#) G1955 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 4, 2025 /
 
Köszönöm a segítséget! Ez is tisztázódott.
Közben az előbbiekben leírtam a fejleményeket.
A további probléma később lesz megoldva.
(#) VIM válasza G1955 hozzászólására (») Ápr 4, 2025 /
 
Mi volt a hiba a szabályzóban? A tekercs szakadt volt és meg lehetett forrasztani?
Idézet:
„teljes teljesítménynél hamar felfut víz hőmérséklet és a kazán termikus védelemmel leáll.”
Ez csak fűtésnél vagy mindkét esetben a HMV-nél is előfordul? Ha a fűtésnél a visszatérő cső hamar felmelegszik közvetlenül a szivattyú kimeneténél akkor részlegesen nyitva van a háromutú szelep ami miatt így a kis körön is áramoltatva van a víz ami miatt gyorsan emelkedik a hőmérséklet. Az is előfordulhat, hogy a szabályzó már nem tudja kezelni az NTC értékét, mert túl nagy a gáznyomás. Talán meg kellene próbálni beállítani a két végletet, a legkisebb és a legnagyobb teljesítményt a szabályzón.
(#) G1955 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 6, 2025 / 1
 
- A tekercs gyári forrasztása részben a lakrétegre történt, ami most fokozatosan elengedett. A percegő induktivitás önindukciója okozta a mért extrém feszültség értékeket. Az a kis forrasztás kb. 90eFt-ot ért.
- Mint az elején írtam: - nincs HMV tartály és üzem, így nincs háromutas szelep és HMV-s működés. (Tönkrement és már nem kapható hozzá semmi. Villanybojler váltotta ki.)
- Hálózati vízzel átmosva a kazánt, a víz áramlás semmi akadályt nem "jelzett", így gyanú a bypass szelepre terelődött. Nyert. A dolog elvben jó magyarázat lenne, mert: - valóban megnyitott, - tele volt kosszal és elgyöngült a rugó (talán a savazástól, ami lehetséges).
- Ki lett iktatva, - és elképesztő, de még mindig akadályozza valami az áramlást!!??
- Lejjebb lett véve a teljesítmény (gáznyomás és modulációs poti) és még mindig ua. --> Hőcserélő ? Ami a hálózati víznek semmi, az a szivattyúnak sok (?), és/vagy vízkő lerakódás miatt lassul az áramlás?
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2025
(#) Gafly válasza VIM hozzászólására (») Ápr 7, 2025 / 1
 
(#) VIM válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 7, 2025 /
 
Szia! Az egy egyszerű eset volt ( kevés a víznyomás és mit tegyek.) Erre elég egyszerű a válasz és a megoldás is de szóban forgó eset nem egyszerű és szerintem ha összetettebb hibát kérdezne az ember az AI-tól azt a választ adná, hogy keresse meg a márkaszerviz szakemberét.
(#) VIM válasza G1955 hozzászólására (») Ápr 7, 2025 / 1
 
Azt kellene megnézni, hogy a leoldáskor valóban annyi e a cső hőmérséklete amennyi a klixon leoldási értéke (107°C). Az tűnik fel, hogy az NTC előbb van a csövön mint a klixon és a szabályzás mégsem képes kezelni a hőmérséklet változását.
(#) G1955 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 7, 2025 / 1
 
A hőcserélőben annyi szutyok volt, hogy csoda, hogy még átment valamennyi víz. A csökkentett nyomású hálózati víz még eléggé át tudott jutni rajta és kiakadt bypass szelepen átmosáskor, de a keringetőnek ez már túl sok volt.
Ki lett a hőcserélő savazva és mosva, - és kazán vidáman elindult. Reméljük ezzel vége!
A modulátor hiba csak azért volt, hogy jól megtévesszen, - sikerült neki. A többi logikusan következett az előzményekből. Kb. 27 év koszát sikerült eltakarítani. Akkor épült ez a nemrég vásárolt ház.
Köszönök minden segítséget, és remélem, hogy ez ügyben már nem kell itt többet diskurálnom!
(#) VIM válasza G1955 hozzászólására (») Ápr 7, 2025 / 1
 
Örülök, hogy sikerült a végére járnod és ezzel remélhetőleg hosszú időre zavarmentessé tenned a készülékedet.
(#) BJani084 hozzászólása Ápr 7, 2025 /
 

Quadriga T2 folymatosan ki-be kapcsolgat

Sziasztok!

Van egy Quadriga T2 gázkazán egy 6 emeletes társasház földszinti lakásában. A ház kb. 20 éves lehet, a kazán gondolom nyilván vele egykorú.
Fűtés közben, egy idő után a kazán elkezd ki-be kapcsolgatni. Ekkor a "füstgáz huzatkapcsoló hibajelzés" jelű sárga lámpa felvillan.
Idén télen kezdte a jelenséget, de egyre rosszabbodik, egyre kevesebb működés után kapcsol ki, egyre gyakrabban.
Mi lehet a gond? Mit nézzek meg rajta elsőnek? Mit kellhet kitisztítani? Lehet szenzorhiba?
Nem vagyok gázszerelő, csak egyszerű, némi műszaki tanulmányokkal és érzékkel ellátott emberke.
Köszi előre is, ha valaki tud tanácsot adni.
(#) VIM válasza BJani084 hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Szia! Egy konkrétabb típust írjál vagy ez egy Quadriga T2 23MFFI? Hány lakást szolgál ki?
(#) BJani084 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Szia!

Hát feladod a leckét, mert adattáblát nem találtam rajta...
Ez a neten talált kézikönyv viszont szerintem stimmel hozzá, az előlapja 100%-ban ugyanolyan:
https://www.fokabt.hu/shop_ordered/19907/pic/quadriga/quadriga-t2-s...sS_yX5

Egy nagyobb (4 szobás ) lakást szolgál ki.
(#) VIM válasza BJani084 hozzászólására (») Ápr 9, 2025 / 1
 
Szia! A ventilátor mellet lévő presszosztát (0.55mbáros, fehér vagy fekete tokozású) csövét vedd le és fújkáld ki belőle a port (ha van benne). Ha lehet a motor csapágyához juttass be egy kis kenőanyagot a lapátokról pedig keféld le a rárakodott szennyeződést, hogy jobban tudjon teljesíteni. A hőcserélő lamellái mikor voltak tisztítva? Nem ijesztgetni akarlak de a készülék az bitermikus hőcserélővel van szerelve és ha eddig még nem volt a belseje tisztítva (savazva) akkor az egy időzített és visszafordíthatatlan tönkremenetelt hordoz magában. Ez egy utángyártott darab az eredeti az kicsit többe kerül.
(#) BJani084 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 12, 2025 /
 
Köszönöm válaszod és figyelmeztetésed!
Igyekszem nekiállni valamikor a közeljövőben.
(#) petrus41 hozzászólása Vas, 21:58 /
 

Junkers kombi cirkó hibák

Egy Junkers Novatherm ZW20 KE típusú kombi cirkóval kapcsolatos problémáim megoldásához szeretnék segítséget kérni. A készülék 20+ éves és csak az utóbbi egy évben mutatkoznak vele bajok. Fő-darab cseréje nem volt és most is üzemel. A problémák több szinten jelentkeznek és szerintem összefüggnek.
A fő gond, hogy egyre gyakrabban bejelez a hiba lámpa lassú ütemű (kb 2 mp-es) időközönként. Ilyenkor nincs fűtés és melegvíz sem, viszont a szivattyú bekapcsol és megy folyamatosan. A hibajelzés kinyomható és akkor a gép működik a következő hibáig, ami fél nap - max 3 nap között várható. Ha a hibajelzést követően a feltöltő szeleppel vizet küldök a tágulási tartályba, az általában jótékony hatású, de nem mindíg. Sajnos a tágulási tartály erősen benne van a játékban és csak 2 napja vettem észre, hogy ha felfújom pumpával, utána kb negyedóra alatt lecsökken a nyomás 0-ra. A szeleptűt nem sikerült kiszednem, de egy szelephosszabbító megoldotta a problémát, most tartja a nyomást. Azóta a hibalámpa sem jelzett.
De a másik fő-probléma továbbra is fennáll. Szivárog a víz a rendszerből, ezért is várja gyakran az utántöltést. A szivárgásról régóta tudtam, de a helyét nem tudtam behatárolni. Végül megtaláltam a forrást a váltószelepnél. Kérdésem az, hogy milyen eséllyel futhatok neki egy váltószelep javíttatásnak vagy cseréltetésnek. Rossz helyen van a gépben, az új ára elég húzós, használtat éppen nem kínál senki. Foglalkozik-e valaki ilyesmivel?
Több ismerős és a szervíz is javasolja, hogy térjek át a kondenzációs kombi cirkóra. Ez alsó hangon 1+ MFt költség lenne. Nyugdíjasként egyelőre a javítás érdekelne.
Másik gyakori javaslat, hogy cseréltessem ki a vezérlő panelt. Szerintem nincsen semmi baja, de van esélye, hogy tévedek.
Előre is köszönöm a segítő válaszokat.
(#) Gombszem válasza petrus41 hozzászólására (») Hé, 7:05 / 1
 
A vezérlő panelen az összes elektrolit kondenzátort ki kellene cserélni. Ennyi idő alatt elöregenek, kiszáradnak. Ha púpos is valamelyik, az biztos hogy rossz. Ha nincs pont olyan értékű/feszültségű, jó a nagyobb is, csak elférjen (pl. 100 µF/16 V helyett 100 µF/24V vagy 150 µF/24 V).
Az elkó csere kijön néhány 100 Ft-ból, a panelcsere 50-100 eFt.

A tágulási tartály nagyon fontos a működéhez. Vagy csere, vagy egy külső beépítése, ha van hely. Ez lehet hogy olcsóbb. Főleg saját kivitelezésben.
(#) JZoli válasza petrus41 hozzászólására (») Hé, 19:07 /
 
Ha csak a váltószelep szivárgással van a baj, minek bántani a vezérlőpanelt? Mi az összefüggés az ajánlók szerint a váltszelep és a vezérlőpanel között? ÍÉn má elég régen javítok gázkazán panelokat, de szerintem addig nem érdemes hozzányúlni amiog be nem bizonyosodik, hogy azzal van a baj.
Következő: »»   605 / 605
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem