Fórum témák
» Több friss téma |
Ezt monostabil multivibrátornak is hívják, 555-ös alapkapcsolás.
Pont úgy hangzik, mint egy központi zár vezérlő működése, csak ott 2 jel van.
Köszönöm a választ. Tehát a képen látható monostabil multivibrátorral lm555cn ic-ből, és egy BD120 tranzisztorral megvalósítható. Melyik ellenállás értékének változtatásával lehet az időt megadni ms-ben?
A segédprogramok pont alatt van egy megoldás a számításra itt házon belül is.Monostabil számító program
István
555 -s alkalmazás impulzushiány detektor a megoldás, azt csinálja amit szeretnél a bemeneti jelet meg lehet ellenkezőjelűre változtatni.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2017
Hello! Az 555 nem épp a legalkalmasabb erre a feladatra. Mert ha nyomod a nyomógombot, (tehát a 2-es láb szintje alacsony) addig a kimenet magas szinten áll. Akkor is ha a késleltetési idő lejárt. Ezt csak a nyomógomb utáni differenciáló taggal lehet megszüntetni. Ettől viszont zavarérzékenyebb lehet a kapcsolás. Egy 4093-al könnyedén kialakítható olyan monostabil, ami állandó bementi jel esetén is csak egy impulzust ad le. Zavarszűrni is könnyű a bemenetén. Én úgy rajzoltam le, hogy "helyettesítse" a nyomógombot a kimenet. Persze feltétele, hogy a nyomógomb nem valami nagy áramú "izét" hajt meg.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2017
Moderátor által szerkesztve
Index impulzus 12V-ből folyamatos 12VSziasztok.Motorkerékpáron szeretném le cserélni a hátsó indexeket futó fényes ledesre. Ezzel jelenleg egy bajom van, hogy a motor impulzust ad de nekem folyamatos 12V kellene. Van erre valami kész megoldás? (AliExpressen és ebayen nem találtam semmit)
Igen kettő dióda és két kondenzátor
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2025
A kondenzátor értékével lehet játszani kell, de ha megvan mekkora a fogyasztása, akkor esetleg tudunk tippet adni.
Egyébként meg ha a rendőr meglátja elveszi a forgalmidat ...
Értem. Köszi. Milyen diodát ajánlasz? A fogyasztást pedig később le mérem
Szálytalan átalakítás, a motor nem azzal a világítási rendszerrel került forgalomba. Magyarán ne nagyon csodálkozz, ha morcos lesz a rendőr.
A "LED-es index" topikban olvashatsz arről, hogy miért követsz el ezzel szabálytalanságot.. Persze, amennyiben Magyarországon közlekedsz. Ha van "E" jóváhagyási jel a cuccon...meg van hivatalos gépjármű átalakítási engedélyed...akkor hajrá!
![]()
Le mértem multiméterrel és 35-125mA között ugrált. Ehez mekkora kondi kell?
Igy vásároltam, hogy ledes. A müszakin már átment. De most jelenleg olyan ledes hátsó index van rajta ami folyamatos 12V-él csak világit. Szóval nem hiszem, hogy gond lesz ha kicserélem másik ledesre. De köszi a tanácsokat.
![]()
Ne is foglalkozz a jogszabály(félre) magyarázatokkal. Vagy gyári eredeti kell, vagy megfelelőségi nyilatkozattal ellátott (E-jel). Ha a műszakin átment, akkor benne van. Futófényesből is olyat kell vemned, ami megfelel.
Én inkább azt nem értem pontosan, hogy milyen "impulzus"-rol van szó. Nincs akku a motoron? Vagy az irányjelző impulzusairól van szó? Jól nem értem a kérdést? ![]() Idézet: „folyamatos 12V-él csak világit.” Ezt sem értem valójában. Nem villog? A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2025
Talán ez jó lesz És én olyan 100mikron 25v kondival próbálnám először (a kondi értéke ízlés szerint változhat ...) De ugye nem mondod meg a rendőrnek hogy én javasoltam ?
![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2025
Rendben. Köszi. Ki probálom majd. Milyen kondikkal probáljam majd még?
![]() Mikrofaradra gondoltál, igaz? ![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2025
Hello! Csak megjegyezném, hogy a 100µF 5ms alatt leesik 12V-ról 6V-ra. Az irányjelzőn, meg kb. 500ms-ig van szünet..
Szia. Köszi a választ. Akkor mekkorát ajánlasz? 10 000µF?
Valamint ha a következö "impulzus" elöbb jönne mint, hogy teljesen kisülne a kondenzátor az nem gond, igaz?
Diódán sem kell spórolni, filléres (pohár sört sem kapsz az összes alkatrész árából) tétel.
Az nem probléma. De hogy ez jó lesz-e valamire, az kiderül.
Csak hogy tudd.. A nagy kondi, majd jól belerúg az irányjelző relébe. De meg ne kérdezd, hogy kibírja-e, mert fogalmam sincs..
Köszi a válaszokat.
De hogyha ez nem biztos megoldás akkor van valami biztos megoldás? Azért nem szeretném az irányjelző relét haza vágni. ![]()
Én valahogy így oldanám meg. Persze ebből kell kettő és feltehetően valami terhelés is a villogóra, mert ha figyeli az áramot, akkor nem fog jól működni.De ezt én nem tudhatom..
Minden esetre az áramkört oda kell szerelni, ahol a villogó jelen kívül, van még gyújtáskapcsoló utáni fix 12V is. (A generátorokat ne nézd, mert az egyik villogtat, a másik meg ki-ba kapcsolja az irányjelzőt a szimulációhoz. A "futó", meg maga a lámpa.)
Köszi a választ. Át gondolom hogy meg ér-e ennyit.
![]()
Ha már megvetted és kibontottad, én tutira kipróbálnám.
![]()
Valamit már megmért: Bővebben: Link Persze, ha nem tőmondatokban írna...
Ez sem érthető teljesen... Van egy rendes, működő (engedélyes) (gyári?) LED index a motoron...most meg egy "kituggyamilyen" futófényesre cserélné. A "motor impulzust ad"...mert van benne a LED-hez való indexrelé. A futófényeshez, ha minőségi, engedélyezett, akkor tuti adják hozzá a megfelelő csere "indexrelét" (vagy elektronikát) is. (Mellesleg a kérdező adatlapjában Serbia olvasható... Óbecse.) A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2025
|
Bejelentkezés
Hirdetés |