Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Bocánat, bocánat, bocánat.
Gyarló voltam, ó moderátorok istene bocsáss meg nekem, többet nem teszem. Köszike! Mire feltettem láttam, hogy elfelejtettem megfelezni a képfelbontást, akkor csak 98kb lett volna. Mégegyszer bocsánat tudatlanságomért!
Nekem gyari fotos nyakom van,van eselyem megvilagitasra Tungsram 160w-osssal ?
Semmi gond, javítva. Legközelebb biztos jobban megy majd...
Én egyszer 150W-s izzóval fotóztam kb. 20 percig. Az jó lett. De azt a lakkot én fújtam fel és ráadásul vastag is volt. De sikerült a végén!
Ez az elso alkalom hogy ilyet akarok csinalni.
Tehat ,honnan lehet tudni hogy kesz van? Vilagitas leallitasa utan lehet folytatni ha nincs kesz? Szint valt? 12V Halogen egovel erdemes megprobalni? Kb 12cmX10cm nyakrol van jelenleg szo. Koszi.
nem tudom miért akartok fotózni.
házilag simán jó a vasalás és minőségre kb. ugyanaz. sokkal egyszerűbb, olcsóbb, veszélytelenebb. 100 lap műnyomó meg jobban elfér a polcon mint egy levilágítóberendezés... én csak javasolni tudom, maximálisan meg vagyok elégedve a minőségével. 0.4mm-es vezetőpálya is tökéletes lesz.
Tanán azért mert:
1. nem mindenkinek van lézernyomtatója otthon. 2. nem tud fénymásolni a közelben sehol sem. 3. nem tud beszerezni olynan műnyomópapír izét. 4. vagy egyáltalán nincs kedve egy nyamvadt nyákért km-eket gyalogolni..... 5. Nem lakik mindenki Pesten és környékén.... Én pl az ország legdélibb településén lakom, 50-60km-ert kell megtennem a legközelebbi elektronokai üzletig és ez csak az oda út.....
Egy rakas dologert akarok fotozni.
1 fotos nyakom van,gyari. 2. 0.4 nel vekonyabb vezetek is van a rajzon 3 dupla panel,es a ketoldalas illesztes talan konnyebb ha fotozok mint vasalasnal; pl. a gombostu. 4. ki akarom probalni,komolyabb nyakoknal ugyis fotozni kell.
Ahhol fényt kapott ott kicsit megváltozik a lakk színe.
Persze ha egyszer kikapcsoltad a világítást lehet folytatni, csak nem tudod a foliát úgyan oda pontosan vissza rakni és így nem lesz jó az eredmény. Azt ajánlom, hogy egy kissebb nyákkal kezd el. Akkor nem ér akkora veszteség ha nem sikerül. A halogén izzót én még nem próbáltam, de valahol olvastam, hogy azzal is Ok! Akár nap fénynél is meg lehet csinálni a fotózás. Asszem Norberto hívja segítségül a napot. A fotozott nyákot előhívás után érdemes megszárítani, hogy keményebb, ellenállobb legyen a lakk.
Koszi a sok otletet!
Mivel nem sikerult eletre keltenem a halogent,igy maradtam a vasalasnal Elsore 98 % -ban sikerult.Volt egy pici resz ahol nem jott at rendesen a festek,nehany mm,ott filccel kijavitottam. Egesz jo lett!Most meg jon a furas es a masik oldal illesztese Magazin lapra nyomtattam,ez inkabb ilyen reklamfuzet,vastagabb a lap mint a magazinnak.Ra is ragadt a panelra szepen,de leaztattam. Amugy 3X 4X vasaltam fel ujra es ujra,de ugy hogy csak a sarkat vettem le a papirnak mikor neztem hogy mar jo -e,igy nem mozdult el. Mindenkepp ki fogom probalni a fotozast is,de ugy tunik hogy igy is tenyleg elegge szep lesz a nyak. A vasalom kicsit lusta,lehet hogy nagyobb ho kellene...
Nyilván való, hogy mindenkinek megvan a maga oka, hogy miért részesíti előnyben az egyik, vagy a másik technológiát a másikkal szemben.
Mást ne mondjak, vicsys mellékelt képen lévő "sorozat-gyártmánya" nyilván nem lenne ennyire jó, ha nem fototechnikai eljárással készül, de a gtk által leírtak is legalább ennyire fontosak. Jómagam még nem próbáltam ki a fotózásos megoldást, de a vasalással kitűnő minőségű NYÁK-okat készítettem. Természetesen nem előírás, hogy ez az egyetlen, üdvözítő módszer, de kisszériás vagy egyedi darabok készítése esetén jól bevált. (Csak mellesleg jegyzem meg: Nem feltétlenül muszáj műnyomó papírnak lennie, ugyan erre a célra alkalmas még a pauzs, vagy a fotópapír is. A lényeg, hogy a festékanyag a hordozó (itt: papír) felületén maradjon, abba ne szívódjon bele, és hogy a hordozó kellően hőálló legyen. Ha ez a két feltétel teljesül, akkor bármely NYÁK-mintát ki lehet alakítani akár lézernyomtató, akár fénymásoló segítségével. Természetesen, ha az alapfeltételek közül egy vagy több hiányzik, akkor ez a megoldás nem jöhet szóba. De, mint már többször említettem, a vasalással felvitt festék, ha kellően nagy hővel, tiszta felületre, jó papírról történt, akkor a papírréteg szinte mint egy öntapadós fólia húzható le a lemezről.) Szóval ízlések és pofonok, további anyagi és eszközbéli lehetőségek meglehetőst változatosak...
Hello! Megpróbálkoztunk a lézernyomtatós-vasalós módszerrel, de nem igazán akar összejönni. Címke hordozó papírral (nagyon sok félével) és műnyomó papírral is próbálkoztunk, és egyikkel sem sikerült rendesen átvasalni a cuccot rendesen. Van valami trükkje a dolognak, amitől működik, vagy próbálkozni kell ezerrel?
a műnyomos nekem se sikerült, szereztem pausz papirt azzal simán müxik, én tintasugarassal nyomtattok, és fénymásolok..,1-2 helyen igaz meg kell erősíteni, ha nem 100%-os, de attól még jó..
gyorsabb, mintha kézzel kellene rajzolni , viszont olcsóbb, mint a fotos eljárás.. :nyes: :integet2:
Nekem a műnyomó papírt nem sikerült beszereznem, mindenütt néztek rám. Ezért kipróbáltam a fotópapírt (amire fotót lehet nyomtatni, szép, fényes a felülete az egyik oldalán, a másik meg normál papír), és azzal szuperjól sikerült. A végén a papírt úgy húztam le, mint egy matrica védőfóliáját. (Na jó, a közepén egy kn. 5,-Ft-os méretű részen rajta maradt a papír, azt leáztattam.)
Amúgy amit tapasztaltam már: 1. Nyomtatáskor figyelj, hogy a "gazdaságos mód" ki legyen kapcsolva. (Ilyenkor bővebben adja a nyomtató a festéket.) 2. Ne maszatolódjon el a festék. (Ha lehet, a nyomtató alsó papírkivezetésén adasd ki a kész lapot.) 3. Középmeleg vasalóval vasald fel. (Ha 4 fokozatú, akkor 2. fokzat, tehát nem a leghidegebb.) 4. A vasalót nem kell erősen nyomni. (Ha nagyon nyomod, a vékony közök elmosódnak, összeérnek.) 5. Először egy újságon (nem egy lapon, hanem egy egész újságon) át vasald, majd ez után közvetlenül a papír hátát. 6. Időnként nézz alá, ha már a festék levált a papírról és a lemezre tapadt, akkor hűtsd egy kicsit. (Ha forrón nyúlsz hozzá megégeted magad, és a festék is felválhat.) 7. Inkább a papír leáztatása, mint a rajzolgatás, tehát türelem! (A vasalás maga néhány perc, az áztatás esetleg lehet több.) 8. Ha nem lézerprinterrel nyomtattad, hanem fénymásol(tat)od, akkor nagy kontraszttal másol(tas)d, de ne sötétre, csak annyira, hogy a vonalak jól láthatóak, élesek, és szakadozottságtól mentesek legyenek. Nekem ez jött be, a pauszos nem. (A papír elégett, felhólyagosodott, és a festék tapadt a papírhoz is, lemezhez is => új papír, csiszolás... )
Sziasztok!
Ket oldalas nyakon dolgozom,valasasos modszerrel. Most jonne a masodik oldal felvasalasa.Mit ajanlotok hogy csinaljam? Ha papirt teszek alaja felek hogy lejon az elozoleg vasalt(a masik oldal).Gondolkodtam aluminium lemezt teszek ala...
Gyanúm szerint lejönni nem fog. Tapasztalatom szerint a NYÁK lemezhez jobban tapadt, mint a papírhoz, de jobbat nem tudok javasolni, mint hogy próbáld ki... (Legeslegrosszabb esetben újra kell nyomtatni, és csiszolni kell a NYÁK-ot... )
Sziasztok!
Én még csak egyszer próbálkoztam ilyen vasalással, szerintem nem egy elveszett ötlet! Próbáltam pausszal, de az tényleg hólygosodik, jobban kell rá vigyázni és le sem ázik a nyákról... Sima A4-esre nyomtattam, úgy, hogy miután kinyomtattam, visszatettem a papírt ugyan úgy és még egyszer , pontosan ugyan oda nyomtattam rá!!! Na úgy f@sza lett!! Bár sokáig kellett áztatni, és érdekes én azt hittem, hogy majd le fog jönni a teljes papír róla, de csak ott ázott le ahol nem volt tinta... Tehát a papír ragadt rá a tinta mentén a nyákra! Na jó csak gondoltam beírom! De a duplanyomtatás az bevált, csak nem csúszhat el... Idézet: „Bár sokáig kellett áztatni, és érdekes én azt hittem, hogy majd le fog jönni a teljes papír róla, de csak ott ázott le ahol nem volt tinta... Tehát a papír ragadt rá a tinta mentén a nyákra!” Ez így van. Ezért szoktuk tanácsolni, hogy alapos áztatás után a fennmaradt papírt kézzel dörzsöljük le. Nem kell félni, a festék nem jön le vele. Idézet: „Bár sokáig kellett áztatni, és érdekes én azt hittem, hogy majd le fog jönni a teljes papír róla, de csak ott ázott le ahol nem volt tinta... Tehát a papír ragadt rá a tinta mentén a nyákra!” De ha nem sikerül pontosan az illesztés, akkor az egész nem ér semmit. Ezért írtam, hogy állítsd a "legsötétebbre" a nyomtatót, (HP-k esetében a gazdasáégos módú nyomtatást ki kell kapcsolni), és úgy nyomtass, akkor elég lesz a festék, és nincs elmozdulás veszélye sem.
Oksa! De gondolom nem ezt akartad beilleszteni a második idézőjel-páros közé...
Igen ezt tudtam, de már a patron a halálán volt és egyébként is halványan nyomott... Meghát nekem nics nyomtatóm így máshol kellett csinálnom... Ott meg "nem engedték meg" hogy átálítsam a nyomtatási paramétereket, mert féltek, hogy "nem tudom majd visszaállítani"... Nem érteték, hogy minek kellnekem egy ilyen hülye színező.. . Na hali...
Ezt a dupla nyomtatást ki fogom próbálni műnyomóval. Kösz a tippet!
Nyertél! :yes: Ezt akartam a második idézetbe tenni:
Idézet: „...miután kinyomtattam, visszatettem a papírt ugyan úgy és még egyszer , pontosan ugyan oda nyomtattam rá!” Amúgy pedig így már érthető, hogy miért nem a festék-mennyiséggel variáltál... Persze, vannak még "értelmes" emberek...
Sziasztok.
Fotozasos technikarol lenne meg egy kerdesem: A nyakrajzot ugy kell nyomtatni ahogy van,vagy a negativot? Szoval arra vagyok tulajdonkeppen kivancsi ,hogy melyik resz marad meg maratas utan,az a resz ami fotozaskor nem kapott fenyt?(Sose csinaltam ilyet meg...)
A pozitív tipusú fotoérzékeny anyagok ott maradnak meg a felületen ahol nem kap fényt. Ahol UV fény érte, azt az előhítvóval le lehet oldani és szabaddá válik alatta a felület. Tehát a fekete vonalak maradnak meg levilágítás után...
Idézet: „A nyakrajzot ugy kell nyomtatni ahogy van,vagy a negativot?” Igen ahogy van! És igy a kinyomtatott folia tintás oldala néz majd a nyáklemez réz felülete felé. => a tinta és a réz összeér és igy lesz a legkisebb az alávilágítás mértéke.
Ok,Koszonom!
Mivel nem sikerult UV -t szereznem igy Napfennyel akarom levilagitani. Ugy gondoltam,hogy nyak/folia/uveglap es tukorrel ravetitenem a fenyt.Szerintetek mennyi idot vilagitsam 'jo' napsutesben?
Én még nem próbáltam a napfényt. Nem tudom.
Talán 10perc.
Ha kétrétegűt csinálsz akkor az alsó réteget nem kell tükrözni, viszont a felső réteget tükrözni kell.
Szerintem ne tükröt használj. Kitudja mennyit veszit az UV-ból, közvetlenül tedd ki a napra.
Mi a velemenyetek milyen furogepet vegyek?Talaltam egy 500 w -ost meg egy 12V minit.Melyik hasznalhato jobban panelfurasra?
Gondolom az 500w picit nagy,nem?
A Conrad elektronikánál lehet kapni 3990 Ft-ért mini fúrógépet. 0.7-1.5mm-ig csak ezzel lehet igazán dolgozni. Egy ilyenem van otthon már 15éve. Csörög-zörög , de még mindig fúr. Most rendeltem a Conrad-tól tartaléknak egy másikat, ha netán megpusztul.
Aztán van egy 125w-os mini fúró-köszörüm (4000 Ft volt a Tesco-ban). Ez nagyobb furatokhoz, köszörülni, vágni jó. A márkája talán Einhell. 15000-22000n/min -et pörög. Ezt a párosítást ajánlom neked is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |