Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Háromfázisú aszinkron motor indításának vezérlése úszókapcsolóval
Témaindító: proftom, idő: Aug 30, 2008
Témakörök:
Helló!
Segítséget szeretnék kérni a címben említett témában.Elsősorban a főáramköri kapcsolás és a vezérlés áramútrajza érdekelne. Köszi!
Szia
Veszel a boltban egy úszókapcsolót ugyebár az tud kapcsolni de mivel az általában egyfázisú kapcsolást tud és nagy teljesítménynél nem használatos ki kell egészíteni egy minimum 3 érintkezős mágneskapcsolóval az úszókapcsolót pedig sorosan bekötni a mágneskapcsoló behúzótekercsével és szerintem mát működik is ha a forgásirány nem megfelelő a három fázis közül 2 meg kell cserélni és akkor jó lesz. Remélem tudtam segíteni
Sebtiben ezt hoztam össze.
Szerintem ez nem ennyire egyszerű. Mivel a motort csillagban szokták indítani, és deltában terhelni. Ha ez nem okoz gondot, akkor jó. Ha kell autómata átkapcsoló, akkor előszedhetek rá analóg (időrelés), és/vagy digitális kapcsolást is.
Üdv. Tóbi
Részletesen nem irta hogy csillag-deltás-e a motor indítás, sem úszókapcsoló időzítést, sem mást nem kért. Alapból meg nem tudhatom mit szeretne?
Szamóca: Nem neked szántam, hanem a topic nyitónak. Tőle várok pontosítást.
Ne úgy értsd, hogy téged akartalak leszólni
Pedig én csak jót akartam
Rendben, értelek!
Helló!
Először is köszönöm a választ ! Valóban nem voltam elég pontos, ugyanis tényleg csillag-delta indítással kellene megoldani. Az indítási szint kapcsoló indít ,ha a folyadék magassága megbillenti és csak akkor kapcsol ki ha az alsó szint kapcsoló alá süllyed a szint.
Tudok rajzot adni. Most este van, most nem, ha nem sürgős, akkor valahol a hét közepén (addig nem hiszem, hogy érkezem megrajzolni, a szkennerem most nem dolgozik).
Már este van, de az vezérlési elvről dobok egy rajzot .
Mennyire egyszerű...
Ezt biztosan minimum logikai kapukkal próbáltam volna megoldani...
Igen, de ez így egy alsó szint után örökké tölt...
Biztosan az alsó szint kapcsolójával akarta szamóca párhuzamosan kötni a segéd érintkezőt, csak már este volt nagyon.
Ha felcseréled a alsó/felső kapcsolókat, márt jó. Tehát, ami a rajzon, az alsó, oda a felsőkapcsolót kötöd be. Ami a rajzon, a felső, oda az alsó kapcsoló kerül.
Gondolom, ezt azért lett ilyen, hogy tuja. Figyelsz e. üdv.
A nagytesó, ha nem alszik, igyekszik figyelni...
Elnézést mindenkitől.
Az a baj hogy nem vettem figyelembe a nyilakat a képen, és azt hittem hogy a tartály üritését kell megoldani, nem a töltését. Ezért a forditott rajz. :pirul:
Üdv!
Ismét helyesbítenék. A tartály töltését nem az úszókapcsolóval szeretném megoldani, ugyanis a befolyás gravitációs (szennyvíz). Tehát a két szint közötti ürítés a lényeg. Elnézést,ha félreérthető voltam!
Hello
Mekkora átemelőt építessz hogy csillag/deltába kell vezérelni? Ha csak kis szintkülöbbséggel szeretnél vezérelni vegyél golyós szintkapcsolót. Keresett bekötés a pdf.-be.
Helló!
Nem házi átemelőről van szó, a szivattyúmotor 7,5KW-os ezért kell a csillag-delta.
Nálunk a 7.5Kw-os szivattyúk simán deltába mentek. Nem is volt kivezetve mind a hat vezeték. Felváltva ment kettő, három uszókapcsolóval. A legfelső (harmadik) uszókapcsoló mindkét szivattyút elindította.
Akkor viszont jó a rajz.
És szenyvízre legjobb a golyós kapcsoló :yes: .
Ha ipari akkor itt van egy megoldás.
Hibáztam. Javítom .
Nagyon profi!!!
Bonyolultabb,mint gondoltam. A frank tibor hozzászólásában említette a két szivattyús 3 úszókapcsolós megoldást.Az sokkal bonyolultabbá tenné a kapcsolást?
Megduplázná az alkatelemek számát, és még néhány +vezérlő elem is kellene...
Szamóca: Nem tudom, honnan van neked ez a rajz, de szerintem nem jó. Soha az életben nem fog átkapcsolni deltába. Ettől még a motor nem megy tönkre, csak gyengébb lesz (kivéve, ha ehhez túl van terhelve, akkor le is ég). Szerintem valamilyen programban rajzoltad. Egy javaslat, ha ezt a programot állandóan használod, ajánlom, hogy vedd le a lábszámozást, mivel ez reléfüggő, elég, hogy hányas relé kapcsolója, nem kell, hogy milyen lábszámon van.
Proftom: Itt vannak a rajzok. Nem tudom mennyire értesz hozzá, ha nem tudod értelmezni a rajzot, akkor inkább bízd hozzáértőre. Ipari elektronika nem vicc. Elkötsz valamit, fél falunak elmehet a villanyárama. A digitálisnál kell nyák, van visszajelzésed a csillag/delta állásról, ami nem lényeges, egyetlen előnye van, ha valamelyik fázis kiesik kikapcsol. Bár ezt két relével analóg is meg lehet oldani. Digitális esetén az RL3 és RL4 relé ki kell, hogy bírja a maximális üzemi áramot. Még analóg esetén mind. Üzembiztonsági szempontból az analógot ajánlom. Kisebb a hibalehetőség, minden elektros tudja javítani. Esetleg abba is beiktathatsz egy fázisfigyelést (két relé, tekercs L2-N; L3-N re kötve, zárókapcsoló az úszókapcsolókkal sorba. A rajzokon nincs jelölve a motor biztosítéka. Szek: A képeket fényképeztem, nem ideális a minőség, de egy 2MPestől jobbat ne várj, ettől még olvasható. Üdv. Tóbi
Szia!
Szerintem mindkettő analóg, ráadásul az 555-ös csak kis teljesítményekre alkalmas így! Nekem két dolog jutott eszembe: Én nem vacakolnék csillag delta kapcsolás kivitelezésével, lehet kapni készre szerelt lágyindítót időzítővel összeszerelve csak egy kontakt kell neki! A másik: Szenyvizekben nem vagyok járatos, nem ismerem az ide vonatkozó előírásokat, de nem biztos hogy jó ötlet bele vezetni a 230V-ot. Ha betesz az ember két leválasztót meg a lágyintítóval, a vezérlést szerintem 1db rélével meg lehet oldani.
A vállalatom tóvizet emel át. Hűtő víz. Távolság 25Km, mennyiség „kis motor” 300m3/h „nagy motor” 1200m3/h A kis motor, inkább feltöltésre szolgál. Indító ellenállás, van. A nagyon nincs.
És műanyag cső, van végig fektetve. Mind a két motor elzárt szeleppel indul, és csillagba, majd átkapcsol deltába. A szelep kinyitása a átkapcsolás után, fokozatosan történik. Amiért ezt leírtam. Egyszer, sikerült a kis motornál, nyitott szeleppel elindulni. Csak három helyen nyomta szét, a cső csatlakózást. És más. Láttam, csodát is. A nagy motornál, a csillag / delta forgásirány, fel lett, cserélve. Csak 1,5m ívet fújt ki. Szép látvány volt. Szerencsére, a meglepődésen kívül, más bajunk nem lett. üdv.
Hello
A csillag/delta egy alkatrésztemető, na meg pénz. Csak akkor érdemes használni ha a gép vagy a villamos hálózat igényli. A 90-es évek elejéig használtuk a motorváltó vezérlőket, utána már rádiótávirányítással ment minden.
Hello
A nagyobb teljesítményű motorok indításához jellemzően mit használtok?Lágyindító,frekvenciaváltó? |
Bejelentkezés
Hirdetés |