Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia remélem ez jó lesz!
Üdv
Nem olyan bonyolult az. Ha egy motorhoz 2 kapcsolot szeretnél, akkor az alábbi rajz szerint. Ahová csak 1 kapcsolo kell, ott értelemszerüen az egyiket elhagyod.
Én rajzoltam. nálam kevesebb volt a fekete.
köszi mindenkinek a gyors segítséget, egyébként olyan a kapcsolórendszerem, hogy középen van négy gomb innen lehet mindegyiket irányítani, és hátul vannak még egy-egy gomb, összesen hat kapcsolóból áll, (BMW), üdv. kalkri
Sziasztok!
Motoros antennát szeretnék beépíteni az opelembe. A csatlakozó ott van az antennánál. 3 vezeték megy bele. Kimértem és találtam egy földet és 2 pozitívat. Az egyik lehet a vezérlő jel, mert az a rádió bekapcsolása után lement 12voltról 1 voltra, kikapcsoláskor állt vissza 12 voltra. Ez így jól működhet? Hogy működik a amotoros antenna? Végállás felé relé kapcsolja ki és be a mozgást? Használtan veszek egy Bosch autojet 731-es motoros antennát, azon van egy relé a vezetékek végén, ahogy a képen láttam. Gondot okozhat a bekötés? Turpisság lehet benne? üdv Attila
Ha Bosch, akkor valoszinőleg piros-állando+, barna- test, kék - vezérlés a rádiotol. Ott szintén a kék szinüvel kell összekötni. erre ha +12-t adsz, kimegy az antenna, ha elveszed, visszamegy. Ennyi.
A végállást ö intézi magának, van, amelyik mechanikus kapcsoloval, és van olyan, ami elektronikával.
Hello
Indításgátlót szeretnék szerelni a Skodánkba, és arra lennék kiváncsi, hogy a kürt bekapcsolt állapotban mekkora áramot vesz fel? Továbbá egy relé megszakítaná az áramot, hogy ne jusson rá a gyújtótrafóra. Ide hány Amperes relét használjak? Mekkora áram folyik a gy.trafó primer tekercsén?. Üdv.
Egy normál relé, amit 4-500Ft-ért megvehetsz, böven elég a célra.
Helló sziasztok! Fordokhoz elektronikus kapcsolásirajzott tudd valaki?
Köszönöm a választ, remekül működik a szerkezet
Hello
Azt szeretném kérdezni a hozzáértőktől, hogy Skoda 120-ban az ajtókapcsolóra ugye csak egy saru van rászúrva? És erre a sarura kapcsol teste a kapcsoló, ha kinyitjuk az ajtót? Esetleg le tudná valaki rajzolni(akár paint-ben), hogy hogy van összekötve a két ajtókapcsoló, meg a két utastéri lámpa? Üdv.
Hali!
Igen. A két kapcsoló párhuzamosan. De tudtommal csak egy lámpa van...legalábbis a miénkben úgy volt.
Hello
Szóval akkor ugye így van? De valamit nem értek. Indításgátlót szeretnék szerelni a kocsiba, és az ajtókapcsoló fontos szerepet játszana ebben. Szóval az anyósülés felőli oldalon megkerestem mind a két vezetéket, amelyik az ajtókapcsolóra megy. Egy kicsit leszedtem róluk a szigetelést, és multival azt próbáltam mérni, hogyha kinyitom az ajtót, akkor arra a két vezetékre kapcsolja-e a kapcsoló a testet(úgy mértem, hogy sípolni kéne a multinak). Az egyik vezetéken(piros) nem jelenik meg a test, hiába nyitom ki az ajtót. A másik vezetéken(zöld) meg csak akkor jelent meg a test, ha az anyósülés felőli oldalon nyitottam ki az ajtót. Érdekes módon ha ezt becsuktam, és a sofőr felőli oldalon nyitottam ki az ajtót, akkor nem sípolt. De ha a bekötés úgy van, ahogy rajzoltam és mondtátok, akkor elvileg sípolnia kellett volna akkor is, ha a sofőr ajtaját nyitom ki. Vagy lehet hogy rossz vezetéket próbáltam ki. Ez a két vezeték együtt futott a kesztyűtartó mögött. És egyébként milyen izzók vannak az utastér világítás lámpáiban. Üdv.
Valószínűleg rossz vezetéket néztél, mert valamelyiknek sípolnia kellett volna. Az ajtókapcsolót nem birod kicsavarozni, ha nyitva van az ajtó?
10W körüli izzók szoktak lenni, de legegyszerűbb, ha lekapod a lámpát, és megnézed
Hello
Megtaláltam már azt a vezetéket, sípolni csak akkor sípol, ha az anyósülés felőli ajtót nyitom ki, ha a sofőr felőlit, akkor nem. Megmértem multival, kb. 60ohm ellenállást mutatott akkor az a vezeték meg a test között. Bár azt hiszem ezzel nem lesz probléma. Nagyobbik gond, hogy probléma lépett fel a riasztóval. Otthon amikor kipróbáltam, tökéletesen működött. A piros keretben lévő rész nincs megépítve, az IC-k körül lévő ellenállások + a kondi picit mások, meg én használtam trimmert is, és az összes 555 5-ös lábán 100nF kondi van. Az áramkör úgy működik, hogy akkor kell bekapcsolni, amikor már nyitva van az egyik első ajtó(amikor szállnék ki a kocsiból). Szóval amikor kinyitom az ajtót, az áramkörben lévő 1µF-os kondi feltöltődik(addig, amíg csukva volt az ajtó, addig a belső világításon keresztül kisült). Ezután amikor bekapcsolom rendszert, nem tud triggerelődni az IC3. Aztán becsukom az ajtót, ekkor kisül a kondi, és amikor újra kinyitom, megtriggerelődik az IC3, és amikor lejár az ideje, megtriggereli az IC2-t. Ezt kipróbálva tökéletesen működött az áramkör. Beszereltem a kocsiba. Kinyitom az egyik ajtót, megnyomom az ON gombot, és ELKEZD időzíteni az IC3, kb 17 másodperc után rögtön beindul a duda(az IC3 bekapcsolta az IC2-t). Pedig nem szabadna, hisz az 1µF-os kondi fel van töltődve, és azon a vezetéken, ami az ajtókapcsolóból jön, azon test van, megmértem. Mindkét ajtóval ezt csinálja. Nem tudom mi lehet a baj. Valahogy megtriggerelődik az IC3, de nem tudom hogy hogy, műhelyembe kipróbálva nem volt semmi baj. Mi lehet a gond? Üdv.
Még azt elfelejtettem leírni, hogy többszöri próbálkozáskor 2x viszont működött rendesen, bekapcsoláskor nem indult el rögtön az időzítés.
Üdv.
Vagy lehetséges lenne, hogy valami oknál fogva prellezés van a trigger lábon, segítene, ha növelném az 1µF értékét 100µF-ra?
Üdv.
De akkor az lehet a probléma, hogy az ajtókapcsoló nem kapcsol folyamatosan testet az áramkörnek - pereg, és ettől indul be az 555? Vagy más lehet a gond? Tekintettel arra, hogy külön kipróbálva az áramkör működik, szerintem csak ez okozhatja a problémát.
Üdv.
Hello
Kicseréltem a kapcsolásban lévő 1µF-os kondit 100µF-ra és az IC3 2-es lábánál lévő 100nF-os kondit 2,2µF-ra. Az eredmény: kb. 10 bekapcsolásból 1-szer azonnal elindul az IC3 időzítése. Szóval javult a helyzet. Ha kiveszem ezt a 2,2µF-os kondit, akkor a helyzet változatlan. Nem hinném, hogy zavar jönne a tápon, hisz a tápot az autó aksija szolgáltatja, és a kapcsolás nem járó motornál üzemel. Ennek a kapcsolásnak az alsó részét ebből a kapcsolásból vettem. Az lehet a baj, hogy az eredeti áramkörben az IC-k állandóan tápfesz alatt vannak, és kikapcsolt állapotban vannak csak tiltva, énnálam pedig bekapcsoláskor adom a tápot IC-knek? Üdv.
Hello
A típusa NE555. Ez c-mos? De akkor hogy tudom elérni, hogy bekapcsoláskor ne induljon? Alakítsam át a kapcsolást úgy, hogy a 8-as láb direktbe tápon legyen, és bekapcsoláskor a 4-es láb kerüljön tápra? Üdv.
Hello
Ajtónyitásnál lehet hogy hirtelen esik a tápfesz, de én csak az ajtónyitás után aktiválom a kapcsolást. Csak azt nem értem, hogyha a 100µF és a 2,2µF kondi az ajtónyitás után feltöltődik, akkor hogyan tud triggerelődni az IC3, hisz a 2-es lába nem lóg a levegőbe, 2,2kohm-on keresztül tápon van. Esetleg növeljem még ezt a 2,2kohm-os ellenállást? De valamiért mégis javult a helyzet, hogy kicseréltem az 1µF-ot 100µF-ra. Esetleg növeljem mégjobban . És ha átalakítom úgy, hogy a RESET lábbal fogom bekapcsolni az IC-t, akkor ki fog kapcsolni az IC(letiltódik), ha leveszem ezt a lábat tápról és a levegőben hagyom? Üdv.
Hello
Szóval akkor a 2,2kohm-ot cserélem 1kohm-ra. Ha átalakítom akkor erre a RESET módszeres be/kikapcsolásra, akkor a RESET lábat egy kb. 20kohm-os ellenállással húzzam a földre, és ha bekapcsolom akkor ez a 4-es láb kerül a tápra, ha meg kikapcsolom, tehát leveszem róla a tápot, akkor a 20kilóson keresztül földre kerül(így le is fog tiltódni?). Akkor eddig ez így ok? Az IC3 3-as lábára szerintem felesleges ellenállást tenni, mert bekapcsoláskor nem az IC2 triggerelődik, amikor rosszul indul, hanem az IC3. Üdv.
Ezt most nem teljesen értem. Ha lecserélem a kondit diódára, akkor hogyan fog tudni majd megtriggerelődni az IC3, ha kinyitom(tolvaj nyissa ki) az ajtót? Vagy az IC nem akkor triggerelődik, amikor testet kap a 2-es lábára?
Mert itt a kondinak az lenne a funkciója, hogy az áramkör bekapcsolása előtt feltöltődjön, és így ne tudjon test kerülni a 2-es lábra az áramkör aktiválásakor, majd mikor becsukom az ajtót, akkor az a kondi a 2,2kohm-on és a belső világítás lámpáján keresztül kisül, így a köv. ajtónyitásnál egy pillanatig testet ad az IC-nek - elindul az időzítés. Üdv.
Azt hiszem, hogy nem értem
Le tudnád rajzolni azt a részét, ahogy gondolod(pl. paint-ben)? Előre is kössz. Üdv.
Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket hogy be kéne szerelnem egy xenon szettet egy új bravo-ba! Szerintem maximum 2 relével be lehet tenni de hallottam olyan variácót hogy nem lehet bármiet beletenni az az autó can bus rendszere miatt?? Igaz ez vagy badarság??? Előre is köszi! Endi
Hello
De biztos jó lesz ez így? Mert ha átalakítom így a kapcsolást, akkor mikor tudom majd aktiválni az áramkört, hogy ne induljon el rögtön az IC3 időzítése? Szóval megállok a kocsival, motort leállítom, kinyitom az ajtót és bekapcsolom az áramkört - akkor rögtön test kerül a diófán keresztül a 2-es lábra, szóval elindul az időzítés, vagy nem fog? Üdv.
Én úgy érzem az indítást teljesen át kellene variálni, Az biztosan nem egészséges, hogy egy ic bemenetére tápfeszültség nélkül tápot kötsz,még ha 2,2K keresztül is . (nem megy tőle tönkre de kiszámíthatatlanná válik -szerintem- Egy 4060 a kimenetén egy leddel + egy testtel ragyogóan számlált a táplábon lévő táp nélkül .Igy erősen gyártófüggő is lesz a kapcsolásod )
A másik én direkt az akkuról nem szivesen táplálok semilyen áramkört mert az IC-k 15V-osak általában az akkun még ekkora feszültségek előfordulhatnak,igy a meghibásodás előbb utóbb bekövetkezik. |
Bejelentkezés
Hirdetés |