Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   6 / 340
(#) Smileyking válasza kalkri hozzászólására (») Aug 6, 2008 / 1
 
Szia remélem ez jó lesz!

Üdv
(#) akos70 válasza kalkri hozzászólására (») Aug 6, 2008 /
 
Nem olyan bonyolult az. Ha egy motorhoz 2 kapcsolot szeretnél, akkor az alábbi rajz szerint. Ahová csak 1 kapcsolo kell, ott értelemszerüen az egyiket elhagyod.

névtelen.jpg
    
(#) kobold válasza akos70 hozzászólására (») Aug 6, 2008 /
 
Ötletes kapcsolás, hol találtad?
(#) akos70 válasza kobold hozzászólására (») Aug 6, 2008 /
 
Én rajzoltam. nálam kevesebb volt a fekete.
(#) kalkri válasza akos70 hozzászólására (») Aug 6, 2008 /
 
köszi mindenkinek a gyors segítséget, egyébként olyan a kapcsolórendszerem, hogy középen van négy gomb innen lehet mindegyiket irányítani, és hátul vannak még egy-egy gomb, összesen hat kapcsolóból áll, (BMW), üdv. kalkri
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Aug 6, 2008 /
 
Talán most
(#) szokola hozzászólása Aug 7, 2008 /
 
Sziasztok!

Motoros antennát szeretnék beépíteni az opelembe.
A csatlakozó ott van az antennánál.
3 vezeték megy bele.
Kimértem és találtam egy földet és 2 pozitívat.
Az egyik lehet a vezérlő jel, mert az a rádió bekapcsolása után lement 12voltról 1 voltra, kikapcsoláskor állt vissza 12 voltra.

Ez így jól működhet?
Hogy működik a amotoros antenna? Végállás felé relé kapcsolja ki és be a mozgást?

Használtan veszek egy Bosch autojet 731-es motoros antennát, azon van egy relé a vezetékek végén, ahogy a képen láttam.

Gondot okozhat a bekötés? Turpisság lehet benne?

üdv
Attila
(#) akos70 válasza szokola hozzászólására (») Aug 7, 2008 /
 
Ha Bosch, akkor valoszinőleg piros-állando+, barna- test, kék - vezérlés a rádiotol. Ott szintén a kék szinüvel kell összekötni. erre ha +12-t adsz, kimegy az antenna, ha elveszed, visszamegy. Ennyi.
A végállást ö intézi magának, van, amelyik mechanikus kapcsoloval, és van olyan, ami elektronikával.
(#) m.joco hozzászólása Aug 9, 2008 /
 
Hello
Indításgátlót szeretnék szerelni a Skodánkba, és arra lennék kiváncsi, hogy a kürt bekapcsolt állapotban mekkora áramot vesz fel? Továbbá egy relé megszakítaná az áramot, hogy ne jusson rá a gyújtótrafóra. Ide hány Amperes relét használjak? Mekkora áram folyik a gy.trafó primer tekercsén?.
Üdv.
(#) akos70 válasza m.joco hozzászólására (») Aug 9, 2008 /
 
Egy normál relé, amit 4-500Ft-ért megvehetsz, böven elég a célra.
(#) ufi hozzászólása Aug 9, 2008 /
 
Helló sziasztok! Fordokhoz elektronikus kapcsolásirajzott tudd valaki?
(#) szokola válasza akos70 hozzászólására (») Aug 12, 2008 /
 
Köszönöm a választ, remekül működik a szerkezet
(#) akos70 válasza szokola hozzászólására (») Aug 12, 2008 /
 
(#) m.joco hozzászólása Aug 29, 2008 /
 
Hello
Azt szeretném kérdezni a hozzáértőktől, hogy Skoda 120-ban az ajtókapcsolóra ugye csak egy saru van rászúrva? És erre a sarura kapcsol teste a kapcsoló, ha kinyitjuk az ajtót?
Esetleg le tudná valaki rajzolni(akár paint-ben), hogy hogy van összekötve a két ajtókapcsoló, meg a két utastéri lámpa?
Üdv.
(#) titi válasza m.joco hozzászólására (») Aug 29, 2008 /
 
Hali!
Igen.
A két kapcsoló párhuzamosan.
De tudtommal csak egy lámpa van...legalábbis a miénkben úgy volt.
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 29, 2008 /
 
Hello
Szóval akkor ugye így van?
De valamit nem értek. Indításgátlót szeretnék szerelni a kocsiba, és az ajtókapcsoló fontos szerepet játszana ebben. Szóval az anyósülés felőli oldalon megkerestem mind a két vezetéket, amelyik az ajtókapcsolóra megy. Egy kicsit leszedtem róluk a szigetelést, és multival azt próbáltam mérni, hogyha kinyitom az ajtót, akkor arra a két vezetékre kapcsolja-e a kapcsoló a testet(úgy mértem, hogy sípolni kéne a multinak). Az egyik vezetéken(piros) nem jelenik meg a test, hiába nyitom ki az ajtót. A másik vezetéken(zöld) meg csak akkor jelent meg a test, ha az anyósülés felőli oldalon nyitottam ki az ajtót. Érdekes módon ha ezt becsuktam, és a sofőr felőli oldalon nyitottam ki az ajtót, akkor nem sípolt. De ha a bekötés úgy van, ahogy rajzoltam és mondtátok, akkor elvileg sípolnia kellett volna akkor is, ha a sofőr ajtaját nyitom ki. Vagy lehet hogy rossz vezetéket próbáltam ki. Ez a két vezeték együtt futott a kesztyűtartó mögött.
És egyébként milyen izzók vannak az utastér világítás lámpáiban.
Üdv.
(#) potyo válasza m.joco hozzászólására (») Aug 29, 2008 /
 
Valószínűleg rossz vezetéket néztél, mert valamelyiknek sípolnia kellett volna. Az ajtókapcsolót nem birod kicsavarozni, ha nyitva van az ajtó?

10W körüli izzók szoktak lenni, de legegyszerűbb, ha lekapod a lámpát, és megnézed
(#) m.joco válasza potyo hozzászólására (») Aug 29, 2008 /
 
Hello
Megtaláltam már azt a vezetéket, sípolni csak akkor sípol, ha az anyósülés felőli ajtót nyitom ki, ha a sofőr felőlit, akkor nem. Megmértem multival, kb. 60ohm ellenállást mutatott akkor az a vezeték meg a test között. Bár azt hiszem ezzel nem lesz probléma.
Nagyobbik gond, hogy probléma lépett fel a riasztóval. Otthon amikor kipróbáltam, tökéletesen működött.
A piros keretben lévő rész nincs megépítve, az IC-k körül lévő ellenállások + a kondi picit mások, meg én használtam trimmert is, és az összes 555 5-ös lábán 100nF kondi van.
Az áramkör úgy működik, hogy akkor kell bekapcsolni, amikor már nyitva van az egyik első ajtó(amikor szállnék ki a kocsiból). Szóval amikor kinyitom az ajtót, az áramkörben lévő 1µF-os kondi feltöltődik(addig, amíg csukva volt az ajtó, addig a belső világításon keresztül kisült). Ezután amikor bekapcsolom rendszert, nem tud triggerelődni az IC3. Aztán becsukom az ajtót, ekkor kisül a kondi, és amikor újra kinyitom, megtriggerelődik az IC3, és amikor lejár az ideje, megtriggereli az IC2-t.
Ezt kipróbálva tökéletesen működött az áramkör. Beszereltem a kocsiba. Kinyitom az egyik ajtót, megnyomom az ON gombot, és ELKEZD időzíteni az IC3, kb 17 másodperc után rögtön beindul a duda(az IC3 bekapcsolta az IC2-t). Pedig nem szabadna, hisz az 1µF-os kondi fel van töltődve, és azon a vezetéken, ami az ajtókapcsolóból jön, azon test van, megmértem. Mindkét ajtóval ezt csinálja. Nem tudom mi lehet a baj. Valahogy megtriggerelődik az IC3, de nem tudom hogy hogy, műhelyembe kipróbálva nem volt semmi baj. Mi lehet a gond?
Üdv.
(#) m.joco hozzászólása Aug 29, 2008 /
 
Még azt elfelejtettem leírni, hogy többszöri próbálkozáskor 2x viszont működött rendesen, bekapcsoláskor nem indult el rögtön az időzítés.
Üdv.
(#) m.joco hozzászólása Aug 30, 2008 /
 
Vagy lehetséges lenne, hogy valami oknál fogva prellezés van a trigger lábon, segítene, ha növelném az 1µF értékét 100µF-ra?
Üdv.
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 31, 2008 /
 
De akkor az lehet a probléma, hogy az ajtókapcsoló nem kapcsol folyamatosan testet az áramkörnek - pereg, és ettől indul be az 555? Vagy más lehet a gond? Tekintettel arra, hogy külön kipróbálva az áramkör működik, szerintem csak ez okozhatja a problémát.
Üdv.
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 1, 2008 /
 
Hello
Kicseréltem a kapcsolásban lévő 1µF-os kondit 100µF-ra és az IC3 2-es lábánál lévő 100nF-os kondit 2,2µF-ra. Az eredmény: kb. 10 bekapcsolásból 1-szer azonnal elindul az IC3 időzítése. Szóval javult a helyzet. Ha kiveszem ezt a 2,2µF-os kondit, akkor a helyzet változatlan. Nem hinném, hogy zavar jönne a tápon, hisz a tápot az autó aksija szolgáltatja, és a kapcsolás nem járó motornál üzemel.
Ennek a kapcsolásnak az alsó részét ebből a kapcsolásból vettem. Az lehet a baj, hogy az eredeti áramkörben az IC-k állandóan tápfesz alatt vannak, és kikapcsolt állapotban vannak csak tiltva, énnálam pedig bekapcsoláskor adom a tápot IC-knek?
Üdv.
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 1, 2008 /
 
Hello
A típusa NE555. Ez c-mos? De akkor hogy tudom elérni, hogy bekapcsoláskor ne induljon? Alakítsam át a kapcsolást úgy, hogy a 8-as láb direktbe tápon legyen, és bekapcsoláskor a 4-es láb kerüljön tápra?
Üdv.
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 1, 2008 /
 
Hello
Ajtónyitásnál lehet hogy hirtelen esik a tápfesz, de én csak az ajtónyitás után aktiválom a kapcsolást. Csak azt nem értem, hogyha a 100µF és a 2,2µF kondi az ajtónyitás után feltöltődik, akkor hogyan tud triggerelődni az IC3, hisz a 2-es lába nem lóg a levegőbe, 2,2kohm-on keresztül tápon van. Esetleg növeljem még ezt a 2,2kohm-os ellenállást? De valamiért mégis javult a helyzet, hogy kicseréltem az 1µF-ot 100µF-ra. Esetleg növeljem mégjobban .
És ha átalakítom úgy, hogy a RESET lábbal fogom bekapcsolni az IC-t, akkor ki fog kapcsolni az IC(letiltódik), ha leveszem ezt a lábat tápról és a levegőben hagyom?
Üdv.
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 1, 2008 /
 
Hello
Szóval akkor a 2,2kohm-ot cserélem 1kohm-ra.
Ha átalakítom akkor erre a RESET módszeres be/kikapcsolásra, akkor a RESET lábat egy kb. 20kohm-os ellenállással húzzam a földre, és ha bekapcsolom akkor ez a 4-es láb kerül a tápra, ha meg kikapcsolom, tehát leveszem róla a tápot, akkor a 20kilóson keresztül földre kerül(így le is fog tiltódni?). Akkor eddig ez így ok?
Az IC3 3-as lábára szerintem felesleges ellenállást tenni, mert bekapcsoláskor nem az IC2 triggerelődik, amikor rosszul indul, hanem az IC3.
Üdv.
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 1, 2008 /
 
Ezt most nem teljesen értem. Ha lecserélem a kondit diódára, akkor hogyan fog tudni majd megtriggerelődni az IC3, ha kinyitom(tolvaj nyissa ki) az ajtót? Vagy az IC nem akkor triggerelődik, amikor testet kap a 2-es lábára?
Mert itt a kondinak az lenne a funkciója, hogy az áramkör bekapcsolása előtt feltöltődjön, és így ne tudjon test kerülni a 2-es lábra az áramkör aktiválásakor, majd mikor becsukom az ajtót, akkor az a kondi a 2,2kohm-on és a belső világítás lámpáján keresztül kisül, így a köv. ajtónyitásnál egy pillanatig testet ad az IC-nek - elindul az időzítés.
Üdv.
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 1, 2008 /
 
Azt hiszem, hogy nem értem
Le tudnád rajzolni azt a részét, ahogy gondolod(pl. paint-ben)?
Előre is kössz.
Üdv.
(#) merida500 hozzászólása Szept 1, 2008 /
 
Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket hogy be kéne szerelnem egy xenon szettet egy új bravo-ba!
Szerintem maximum 2 relével be lehet tenni de hallottam olyan variácót hogy nem lehet bármiet beletenni az az autó can bus rendszere miatt??
Igaz ez vagy badarság???
Előre is köszi!
Endi
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 2, 2008 /
 
Hello
De biztos jó lesz ez így? Mert ha átalakítom így a kapcsolást, akkor mikor tudom majd aktiválni az áramkört, hogy ne induljon el rögtön az IC3 időzítése? Szóval megállok a kocsival, motort leállítom, kinyitom az ajtót és bekapcsolom az áramkört - akkor rögtön test kerül a diófán keresztül a 2-es lábra, szóval elindul az időzítés, vagy nem fog?
Üdv.
(#) proba válasza m.joco hozzászólására (») Szept 2, 2008 /
 
Én úgy érzem az indítást teljesen át kellene variálni, Az biztosan nem egészséges, hogy egy ic bemenetére tápfeszültség nélkül tápot kötsz,még ha 2,2K keresztül is . (nem megy tőle tönkre de kiszámíthatatlanná válik -szerintem- Egy 4060 a kimenetén egy leddel + egy testtel ragyogóan számlált a táplábon lévő táp nélkül .Igy erősen gyártófüggő is lesz a kapcsolásod )
A másik én direkt az akkuról nem szivesen táplálok semilyen áramkört mert az IC-k 15V-osak általában az akkun még ekkora feszültségek előfordulhatnak,igy a meghibásodás előbb utóbb bekövetkezik.
Következő: »»   6 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem