Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Van egy 15 éves körüli Lehel F 200 ET fagyasztóládánk, amelynek a kompresszora nem indul el. Elképzelhető, hogy áramingadozás volt a hiba jelentkezése előtt. A tünet: bekapcsoláskor hallani zúgást, erősen terheli az elektromos hálózatot (fali lámpa halványodik), majd rövid idő múlva leold a fagyasztóláda védelme. (normál esetben induláskor rövidebb ideig terheli így a hálózatot, majd elindul a kompresszor) Próbáltam keresgélni a neten, ez a leghasznosabb találat eddig:Bővebben: Link PTC indítóeszköz / indítórelé / kompresszor hiba esetekre is ráillik a tünet. Ha valaki meg tudná mondani, hogy pontosan milyen típusú alkatrészek valók ehhez a fagyasztóládához, akkor talán tudnék szerezni hozzá cserealkatrészt. A papírjai nem sok technikai részletet közölnek, ha jól emlékszem a leghasznosabb információ az volt, hogy 0,6kW/24h a teljesítmény felvétele. Egy ismerősöm belenézett (de nem igazán ért hozzá), gyanúsnak tűnik egy érintkezők közé helyezett fémes színű kerek alkatrész, amely valamilyen ellenállás lehet talán. Ha jól sejtem ez a PTC lehet (vagy annak része?). Sajnos képet nem tudok róla mutatni. Legközelebb 2 hét múlva jutok haza, szerencsés lenne, ha valaki meg tudná mondani, hogy ehhez a fagyaztóládához milyen kompresszort / indítórelét / ptc -t használtak. Sajnos a környéken nincs egyetlen szakember sem, akit ki lehetne hívni... (aki van, az legfeljebb teljesen tökretenné, mint ahogy tette egy másik hasonló esetben) Ha szerencsénk van, akkor néhány százas vagy 1-2 ezres az alkatrészek költsége, ezért szeretnénk kipróbálni, hogy csupán annyi baja van-e... (ha kompresszorhiba, akkor viszont valószínűleg nem éri meg javíttatni sem)
Az esetek 90 %-ában sajnos a segédfázis megpörkölődik, ilyenkor az ellenállása több mint duplája a főfázisénak.Mi drasztikusan ugy szoktuk kipróbálni , hogy tolósaruval rákötünk a főfázisra, és csavarhuzóval átzárjuk a segédet egy pillanatra. Természetesen lakatfogóval mérem közben az áramot.Ha felpörög a kompresszor és az áram nem esik le egy amper alá akkor kuka.Ezt neked nem ajánlom ugyanis nagyon veszélyes mutatvány. Ha ellenállásmérőd van akkor mérd meg a tekercs ellenállásokat. Fő'--9 ohm segéd kb 18 ohm.
köszi a tippet... talán ellenállás mérőt tudok kölcsönkérni.
Azt esetleg meg tudod mondani, hogy mi a becsületes neve annak a lapos, kerek alkatrésznek, amiről írtam? Ha minden igaz, annak melegednie kellene (ezért gondolom, hogy PTC).
neten tovább kutakodva mpv relék valamelyik változatára tudok tippelni... ezek ezer forint körüli árban vannak, csak nem tudom hogy mely részét jelentik a motor melletti elekrtonikának.
Találtam képet ilyesmiről, de ez nem pont olyan mint ami nekem kell, viszont azért emlékeztet rá: http://n2.vatera.hu/photos/35/40/4a5_2_big.jpg Ebből melyik rész a relé? A fehér tokos dolognak mi a neve? Elvileg abban a fehér tokban van az a kerek lapos alkatrész, amit ptc-nek gondolok.
Igen MPV relé, és amig hideg átvezet ,(indit ) utána nem játszi szerepet a következő inditásig. A mellette látható "klixont " már beépitik a fehér dobozkába és annak a szerepe lenne hogy védje a kompresszort ha nem bir elindulni(biztos védte is sokszor)Ugyanis a hütőkompresszorok addig nem birnak elindulni amig a szivó és nyomó oldal között nincs kiegyenlitődve a nyomás.Az nem vészes ha van egy félórás áramszünet, az a baj ,ha ki-be kapcsolgat a hálózat. (Jobb kihúzni és amikor stabilizálódot Min. 10 perc múlva vissza)
Itt látsz egyet ,ezzel szoktam probálni.MPV-25
valami ilyesmi... ha szerencsém van, akkor csak ennek lett baja és akkor megússzuk 1-2 ezresből
Sajnos nem néztem meg jobban mikor otthon voltam, így most vagy lefotózzák nekem, vagy 2 hét múlva ha hazamegyek, akkor jobban megnézem én is, hogy megtudjam mik vannak ráírva. Szóval hamarosan visszatérek erre, remélhetőleg jó hírekkel addig is köszi Nagy különbség van az mpv-k közt?
A klixonban van egy ellenállás spirál amin átfolyik az áram . felette egy ikerfém " pattinka " van ami átpattan és szakitja az áramkört.Na ez van a kompresszor áramához állitva.Neked amugy MPV 38 kell Vagy DRVT 38 .A kompresszorod 1.4 lehet .(amugy annyi esélyed van arra, hogy jó a kompresszor--Mint a Pándi családban megöregedni--).
Elnézést kérek, hogy ilyen sokáig nem jelentkeztem.
Végre hazajutottam, szétszedtem és csináltam képeket is. A neten látott drvt38 mintha máshogy nézne ki... persze lehet, hogy csak a műanyag burkolat más, inkább megmutatom, hogy nekem milyen van: Kép: HivatkozásNagyít Kép: HivatkozásNagyít Kép: HivatkozásNagyít Kép: HivatkozásNagyít A Klixton másik oldalán BP10 felirat szerepel. Az elektronikát fedő műanyag burolaton Mod 90 felirat látható. A feliratok: Lehel F200ET, Model ZLCF200 Kompresszor: M792D R12CLB 15/40 BAR 230V 50Hz 110W Fagyasztó teljesítmény 25kg A képek alapján is biztos, hogy ez az a típusú relé amit írtál? Mi a neve annak a kerek alkatrésznek? Nincs tekercs rajta , csak az a kerek dolog. Az jelent valamit, hogy multkor ledörzsölte ismerős arról a kerek dologról az egyébként is kissé kopott fémes réteget, mondván "hátha jobban érintkezik"... s ezek után nem is indul el a kompresszor? Lehet, hogy csak az a baja?
Közben a Zanussi oldala alapján ez 9essel kezdődő 9 jegyű szám azonosítja a ládát:
PCN szám: 920750001 Sajnos az oladalukon nincs semmi információ erről, és az ügyfélszolgálati email sem él. Találtam egy ábrát, az 5ödik oldalon azt hiszem ez szerepel (MOD 90): http://galcontrol.ios.st/IOS/Users/galcontrol.ios.st/Files/electrol...34.pdf valamint német oldalakon ránézésre ilyen (de más számú... sajnos a képemen nem sok látszik a számból és azt fel sem írtam ) Kép: Hivatkozás Kép: Hivatkozás Úgy tűnik ez már a Zanussi neve alatt futott.
Hali. Mérted a tekercs ellenállást??Testfelé több legyen 20 Mohm nál, afő és segédfázis aránya 1:2. Ha az jó akkor érdemes relét venni.A képeden külön van a "tabletta " és a klixon,( azMPV ben egybe van épitve).Még hibátlan tekercseknél is előfordul kompresszor hiba--ez lehet mechanikus szorulás , hajtókar törés , szeleplap törés STB.
Sajnos nem volt lehetőségem mérőt kérni... örültem, hogy le tudtam szedni a burkolatot (olyan szerencsétlen módon rögzítik, hogy 4 kéz kéne hozzá)
Mechanikai hibának kicsi az esélye, mivel kiderül még valami: amikor állandóan leoldott a védelem, akkor egy ideig be volt dugva és akkor valamennyire hűtött (pár perces szünetek közt a pár másodperces menet elég volt arra, hogy "úgy hűtsön mint egy hűtő"). Én is csak annyit tudtam erre reagálni, hogy ezt eddig miért nem mondták... úgy kell minden infót kibarkóbázni otthon, mert eszükbe nem jutna elmondani egy ilyen "apróságot". A ptc megkapargatása után viszont úgy tűnik, hogy nem is próbálja beindítani a motort, gondolom így már akkora az ellenállása, hogy nem kapcsol be az indító fázis. Közben nézegettem a linkelt pdf-et és a táblázatok alapján valami PTC 8100 nevű alkatrészt találtam a MOD 90 felépítés és a klixon típus párjaként... google-ben rákeresve úgy tűnik, hogy hűtő kompresszorok és fénycsövek indítására is használják... kár hogy magyar oldalt nem igazán találtam ahol szerepelne. Lehet ilyen "PTC 8100"-at kapni valahol? Ez csak azt a kerek alkatrészt jeleni, vagy a műanyag tokot is? Ha ilyen néven keresem, akkor ezt a kerek lapkát adják, vagy többféle alakúban is létezik? De sok baj van velem
Köszi a segítséget,
végül szájhagyomány útján sikerült találni két településsel odábbról egy szerelőt, aki megnézte és valóban a motor leégése volt a probléma... ha minden igaz holnap már vissza is viszi... ha jól értettem ahogy mesélték, akkor 25eFt-be kerül és 3 év garit vállal rá.
Sziasztok!
Volna egy kérdésem van egy ZA 220 CS modellű Zanussi fagyasztóládám kb 2 hónapja hogy egyfolytába megy és a piros lámpa egyfolytában világít, szerintem ez folyamatosan viszi az áramot is. Mi lehet a megoldás, ha valaki tud kérem segítsen. köszönöm előre is
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék. Kaptam kölcsön egy LEHEL HB 125FT fagyasztószekrényt, hogy megmentsem az elszállt fagyasztóm tartalmát, ha csak részben is, de jó lenne tudnom a frontlapon lévő két tolókapcsoló funkcióit. Akitől kaptam nem tudja, mert ő is örökölte az anyósától. Hűteni kiválóan hűt, csak mintha nem állna le a kompresszor. Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv!
Csak a zöld lámpa melletti kapcsolót kapcsold be( ekkor látod a zöld lámpát - a kapcsoló gombja lecsúszik róla). A lámpa lehet, hogy nem világít, idővel el szoktak halványodni. A sárga lámpa ne világítson! Az a kapcsoló rövidre zárja a termosztátot, így állandóan hűt. A középső piros akkor világít, ha nincs meg benn a hőmérséklet - hibajelzés. Ez magától elalszik, ha jó a hűtő.
Szia!
Nagyon köszönöm, sokat segítettél! Valóban a sárga fény a "turbó" kapcsoló, vagyis soha nem kapcsol ki, ha ég. Hála Istennek a piros nem virít, tehát minden OK. Mégegyszer köszönöm!
Üdv!
Szükségemlenne a használati utmútatóra ha valakinek meg van. Előre is köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |