Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 340
(#) proba válasza proba hozzászólására (») Szept 2, 2008 /
 
Esetleg az ic3 ha fix 12V kapna és minden ajtónyitásra egy impulzust szolgáltatna? (természetesen prellmentesen nehogy a becsukáskor keletkező prell indítsa)
Használatnál meg vigyázni,bár szerintem úgysem leszel elég gyors, hogy csak lejárt impulzus után nyomsz bekapcsolást .Akkor csak a következő kinyitás fogja indítani a kürtödet.(Ha az IC2 nem indul el ha tápot kap.)
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 2, 2008 /
 
Hello
Az a rajz érdekelne, úgy is nagyon jó lenne.
Üdv.
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 3, 2008 / 1
 
Hello
Arra gondoltam, hogy úgy kellene használni késleltetőt, hogy maga az áramkör bekapcsolását késleltesse. Úgy gondoltam, hogy megépíteném az alábbi kapcsolást. Ez állandó táp alatt lenne. Ezen az áramkörön lévő S kapcsoló megnyomásával indítanám el a késleltetőt(és komplett az egész riasztót). Majd kiszállok a kocsiból, becsukom az ajtót. A bal oldali IC periódusideje kb. 8-10 másodperc, ennyi idő után ez indítaná a jobb oldali IC-t, aminek a kimenete kb 1 másodpercig H szintű volna, az Output B pontot pedig bekötném a riasztó áramkörben a J4 reléhez, tehát az Output B billentené ezt a relét önfenntartásba. A riasztó áramkörben pedig az IC3-nál meghagynám azt az 1µF-os kondit.
Ezt a késleltetőt innen vettem.
Üdv.
(#) proba válasza m.joco hozzászólására (») Szept 3, 2008 /
 
Ha az előző kapcsolásodat megépítetted akkor én abban az IC3 nak adnék egy fix 12V-ot meg indításnak Köbzoli által javasolt diodát esetleg egy rc szűrőt a bemenetére.
Igy minden ajtónyitásra adna egy impulzust.Ha nyitott ajtó esetén kapcsolnád be a riasztót a következő nyitás már biztosan indítaná,Ez meg mivel már nyitva van az ajtó nem.
Ha kellően rövid az IC3 impulzusa úgysem tudod az impulzus ideje alatt megnyomni a gombot.
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 4, 2008 /
 
Hello
Az egész kapcsolást nem akarom újraépíteni, amit beküldtél kapcsolást az jónak látszik. De ott a bekapcsolás késleltetés kb 10 másodperc, és muszáj, hogy ettől kisebb legyen az ajtó kinyitás utáni riasztás késleltetés(azon a kapcsoláson 4 másodperc). Nekem az a 4 másodperc nem elég, mert rejtett helyen van a kikapcsoló.
Rajzoltam még egy késleltetőt . Amit tegnap küldtem be, annak jónak kell lennie, de ott az IC-k állandó táp alatt vannak, nem tudom hogy úgy mennyit fogyasztanak. A mostani rajzomon az az 555 van rajta, ami a riasztó áramkörben az IC3. Itt a késleltetés lényege, hogy csak később kap tápot az IC 4-es lába. TINA-ban szimuláltam le, és jól működött. Kb. 1,2V-os BE fesz(R3 és C2 szélső sarkai)) mellett került táp az IC 4-es lábára, nagyjából 11 másodperc jelen ellenállásokkal a késleltetés. Szerintetek megfelelő értékűek az ellenállások? És működhet?
Üdv.
(#) kelli4450 hozzászólása Szept 11, 2008 /
 
A képen látható riasztó távirányítóról vagy a hozzá kapcsolódó riasztóról keresek infót. Össze kellene hangolnom a kódot. Ha ismerős valakinek kérem jelentkezzen.

távir.jpg
    
(#) titi válasza kelli4450 hozzászólására (») Szept 11, 2008 /
 
Hali!
Bővebben: Link
Bocsi, de úgy látom új vagy itt, ajánlom figyelmedbe a fórumszabályzat 18.-as pontját.
(#) titi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 11, 2008 /
 

Miért ütöd bele az orrod más dolgába...?
bocsi...
(#) kelli4450 válasza titi hozzászólására (») Szept 11, 2008 /
 
Kösz a segítséget......
(#) titi válasza kelli4450 hozzászólására (») Szept 11, 2008 /
 
Bocsi, de attól tartok, kicsi az esélye annak, hogy valaki segíteni tud egy kép alapján. Több infód nincs róla? Típust nem tudsz mondani?
(...és bocs az előző hsz.-ért, de attól nem lesz nagyobb esélyed a válaszra, hogy több helyre beírod a kérdést, ez nem szerencsejáték...)
Szóval ha lehet, mondj egy kicsit több infót.
(#) kelli4450 válasza titi hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
Sajnos nincs több infó. Az autót használtan vettem, ez van benne. Az eladó szalon nem adott felvilágosítást arról, hogy ki építette bele, és nem tudták hogyan kell összelőni a rendszert. Próbáltam megkeresni a riasztót hátha a típus alapján könnyebben előre jutok, eddig lebontottam a fél műszerfalat, a középső konzolt, a sebváltó mögötti műanyag borítást és átnéztem a motorteret. Nincs meg a riasztó. Ez is egy lehetőség volt, minél több ember látja a képet annál nagyobb az esélye, hogy valakinek ismerős. Ezt a fórumot pont azért választottam, mert akik itt vannak sokkal jobban képbe vannak, mint pl. a Nők Lapja Café...... Végül is a lehetőséget nem szabad kizárni, bármi megtörténhet sőt az ellenkezője is....
(#) Frankye válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
Idézet:
„...akkor legjobb ha szerzel másikat...”

Másik autót?
(#) kelli4450 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
Kösz!
Hétvégén kipróbálom.
(#) kelli4450 válasza Frankye hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
Másik távirányítót?
(#) jameswagner hozzászólása Okt 5, 2008 /
 
Sziasztok!

Segítségeteket kérném egy kérdésben:

Van egy SUZUKI SWIFT GLX 1.0 /Még a régebbi gyártmány, 1998-as évjáratú/ autóm. Azt mondták, hogy 44 Ah autóakkumulátor való bele. Oké, megvettem. Használtam is egy pár hónapig, karbantartottam, de lemerült. Ezután ismét vettem egy másikat, ezis lemerült 3 hónap után. Nem ócska TESCO-s akkumulátort vettem, szóval az a hiba kizárva. Az autóm sem lehet rossz, mert kiderült, másnál is jelentkezik ugyan ez a probléma!!!

Az autóban van riasztóm, centrálzár, 2x200W hangcucc. Nem lehet hogy ez meríti le az akksit???

És szerintetek vehetek bele 52 Ah-akkumulátort? Mert annak nagyobb az indítóárama is. Befolyásolná az autóm működését???

Esetleg milyen megoldást lehetne még rá találni???

Válaszotokat előre is köszönöm!
(#) potyo válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 5, 2008 /
 
A generátornak mindegy, hogy mekkora akkut kötsz rá. Ha túl nagy lenne a töltőáram, akkor a generátor az armatúravisszahatás miatt áramgenerátoros üzembe megy át, tehát nem fog tönkremenni, semmi baja sem lesz. Amint az áram lecsökken a névleges értékre, onnantól pedig tartani fogja a beállított feszültséget.
(#) kissanyi hozzászólása Okt 5, 2008 /
 
Csak, úgy általában.
Van egy autó.
Elmegy vele a gazdi a tőle hárompercre lévő "ivóig".
A haverok szórakoztatására és az ottlakók "határtalan örömére" adja a műsort a technikával.
Hajnali háromkor pedig hazamegy.
Napi hat prc töltés kevés lesz a műsor biztosításához.
nem azt mondom, hogy társunk így tesz!
lehetne egy ilyen lehetőség is.
Nomeg, valami elektromos probléma is ahogy "köbzoli" írja.
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 6, 2008 /
 
Hello
Már beszereltem a kocsiba az indításgátlót, de előjött egy újabb hiba.
Visszatérve az indításkésleltetésre: kitaláltam egy teljesen más dolgot. Egy műveleti erősítő segítségével felépítettem egy feszültségkomparátort, ami egy 2 ellenállásos feszültségosztó, és egy ellenállás+kondi feszültségosztó között hasonlítja össze a feszt. Lényege, hogy bekapcsoláskor a kondi töltődni kezd, és kb. 6 másodperc múlva így a műv. erősítő kimenete tápfeszre vált. Ez a kimenet van rákapcsolva az indításgátló kapcsolásomban az IC3 Reset lábára. Szóval ez tökéletesen működik...
A hiba a következő: riasztáskor ugye a kürtnek és a villogó LED-nek ellentétesen kéne mennie - amikor/amíg a LED világít, akkor a kürt nem szól, amikor a kürt szól, akkor a LED nem ég. Nálam pedig egyformán mennek - amikor szól a duda, akkor világít a LED is. Ehhez hozzájön, hogy ezzel a villogással együtemben riasztáskor villogott egy ideig a D4 LED is, aminek valójában folyamatosan kéne ilyenkor világítania. Később aztán ez folyamatosan világított. Ez miért lehet? És azt is megfigyeltem, hogy a riasztás elindulása után kb 20-30 másodperccel újra megtriggerelődik az IC3, és miután lejár a riasztás, egyszercsak megint elindul a riasztás(pedig közben hozzá sem volt nyúlva az ajtólkapcsolóhoz).
Szóval éles helyzetben gyakorlatilag le sem állna a riasztás. Még annyit hozzá, hogy a villogó LED anódja már nem úgy van bekötve, ahogy a kapcs. rajzon, hanem a műv. erősítő kimenetére csatlakozik az is(így akkor kezd el villogni, amikor már "beélesedett" a kapcsolás).
Elég hosszú lett, de szerintem itt egy dologról lehet szó, ami okozza az összes produkált hibát.
Itt a kapcsolás, újra belinkelem, ha nem találnád.Bővebben: Link
Üdv.
(#) SzervízMacska válasza jameswagner hozzászólására (») Okt 6, 2008 /
 
Ekkora zenéhez a Suzuki generátora kicsi. Én is jártam így régebben. A zeneépítés nem annyiból áll, hogy erősítőket meg hangszórókat hajítunk a kocsiba, hanem a folyamatos energiaellátást is biztosítani kell számukra. Ezt az autóban a generátor végzi. Szükség esetén a gen. állórész áttekercselése is szóba jöhet, ha van bent elég hely. Ellenkező esetben ki kell cserélni a generátort nagyobbra. Érdemes az akksit is nagyobbra cserélni, attól semmi nem károsodik - mint potyo is írta -, de attól az alapprobléma nem fog megoldódni csupán később merül le az akksi. A megoldás mindenképpen a generátor tuningja vagy cseréje lesz.
(#) edgar hozzászólása Okt 6, 2008 /
 
Uraim , a kezembe kerult egy Enforcer 100F riaszto ossze vissza vagott drotokkal.
Szivesen fogadnak egy bekotesi rajzot.
Kép: Hivatkozás
(#) m.joco válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 9, 2008 /
 
Hello. Tegnap és ma is foglalkoztam a riasztóval, kezd érdekes lenni a dolog. Írtam, hogy nem működik jól a riasztó, hogy riasztáskor akkor szól a duda, mikor a D1 LED is ég, meg hogy közbe-közbe villog a D4. Nos kipróbáltam a riasztót úgy, hogy nem kötöttem rá a dudát a riasztóban a J1 relére(egyébként ide a duda csak egy vezetékkel csatlakozik, a relé a tápot a duda számára a riasztó áramköréből veszi, így a dudához csak egy vezeték megy), hanem a duda helyett egy akku ellenőrt kötöttem rá. Így a riasztó tökéletesen működik, az akku őrnek a LED-je akkor világít, amikor a D1 nem ég. Szóval nincs hiba a nyákban, a J1 relé akkor kapcsol, amikor kell neki. Tovább méregettem és arra jutottam, hogy akkor, amikor a riasztóban a J1 relé bekapcsolja a dudát, akkor a dudán kb. 10A áram folyik, ilyenkor nem szól, és amikor a relé elenged, akkor duda csak egy pillanatra ad ki egy szusszanásnyi halkabb hangot. Szóval úgy néz ki(szerintem), hogy a duda nem kap 12V-ot, ezért nem szól(a duda azt hiszem hogy elektromágnesből épül fel).
Arra gondoltam, hogy a J1 relén esetleg túl sok fesz eshet, és ezért nem szól a duda, de csak kb. 0,02V fesz esik rajta.
Ma változtattam az áramkörön annyit, hogy egy külön éren keresztül jön a táp a duda kapcsolójának a meleg pontjáról a J1 reléhez, majd a relétől vissza egy vezeték a dudára(és ezt a két vezetéket zárja össze a relé).
Így se működött. Ezután gyanakodni kezdtem mégis a relére, a nyákon átkötöttem egy pillanatra egy vezetékkel, de így se szólt a duda, csak mikor elengedtem, akkor egy pillanatra. Ezután kipróbáltam az igazi duda kapcsolót, és most már azzal se szólt . Végülis rájöttem, hogy az aksi lemerült. De tegnap még biztos nem volt teljesen lemerülve, mert tegnap még szólt a duda az igazi kapcoslójával is. Szóval akkor lehet, hogy a mai átalakítással már jó lesz a dolog, csak most meg az aksi miatt nem megy?
Egy Skoda könyvben azt olvastam, hogy a duda 4-5A áramot vesz fel. Akkor én miért mértem 10A-t? Az a 4-5A csak egy átlag lenne?
Üdv.
(#) kalkri hozzászólása Okt 9, 2008 /
 
Sziasztok, lenne egy kérdésem: adott egy elektronikus műszeregység (km-óra, fordulatszámmérő, stb...), az a gondom, hogy eredetileg az autó elektronikus adagolós volt, de mechanikus lett bele rakva, ennek következtében megszűnt a ford.sz. mérés, mert onnan kapta a jelet. Kérdésem az, hogy lehet-e valami más módon , más helyről valami jelet venni az autóról ami működésbe hozhatná a ford.sz. mérőmet? Vagy tudtok-e olyan kapcsolást, átalakítót amivel tudnám a ford.sz.-ot mérni?

köszi előre is. Kalkri.
(#) zolika59 válasza kalkri hozzászólására (») Okt 9, 2008 /
 
WV tiusú régebbi autókon a generátoron volt jeladó. Rajzom nincs de szerintem erre felé keresgélj.
(#) Baxi hozzászólása Okt 15, 2008 /
 
Hi Mesterek

Kellenne egy kis segítség.

Szóval a benzin mutató órám annyí hogy ha kevés benne a benzin akkorr a piros mezőben van a mutató.
Más kocsikban ezt egy lámpával/leddel is megtoldják hogy elkezd világítani. Szóval valami ilyesmit akarnék Én is.
Azt szeretném hogy kb. 3-4l-nél elkezdjen világítanni.
Én arra gondoltam hogy a mutató 12V-al mükszik, és mondjuk kimérném hogy 3l benzinnél mennyí áramot kap az óra és ennél a erösségnél elkezdene világítani egy led.

Na ezt kellenne kivitelezni valahogy, persze ugy hogy ne zavarja be maga az órát ha ráraknánk ezt a kis elektronikát.
(#) lapose válasza Baxi hozzászólására (») Okt 15, 2008 / 1
 
Szia!
Én valami hasonlóval próbálkoznék!
A 10K-s potival tudod beállítani a kapcsolási küszöböt. ha esetleg fordítva működik(kevés üzemanyagnál kapcsol ki a led, fel kell cserélni az IC +- bemenetét!

kijelzo.gif
    
(#) Baxi válasza lapose hozzászólására (») Okt 15, 2008 /
 
Hi

Köszi.

Tehát akkaor a gyengébek kedvéért (nekem)
Az óráról lehuzok két vezetéket, ez tiszta.
Az eredetti müszer mellett van még egy poti, az mi?
A rajzon bekarikáztam.
Még valami a Lm393 után van egy ellenállás az most 4,7K-tól 10K-ig lehet játszani vele?
Na ennyí nem értek, segítséget elöre is köszi, na meg a türelmed

benya.JPG
    
(#) potyo válasza Baxi hozzászólására (») Okt 15, 2008 /
 
A potméter jelenti a tartályban levő érzékelőt.

Az a 4k7-től 10k-ig az legyen 4k7. Értéke nem kritikus.

De azt vedd figyelembe, hogy nem direkt 12V-ról szoktak menni a műszerek, hanem stabilizálva van számukra a feszültség. Legalábbis kadettben így van.
(#) Baxi hozzászólása Okt 15, 2008 /
 
Hi
Látom megy itt a riasztó téma is.
Szóval az enyémbe clipper 101-es van, na ennek van két kütyüje(kis mikrofonra hasonlit) a B oszlop "tetején". Tudjátok a napelemző mellett.

Na Én ezt idáig valamilyen mozgásérzékelönek hitem.
Ez az?
Mert amikor benyulok az utastérbe és élesre van állítva a risztó nem kapcsol be!
Multkor megtaláltam a risztó agyát ezen van 4 db "jumper" kapcsoló, talán ezeket kellenne valahova átkapcsolni?
(#) Baxi válasza potyo hozzászólására (») Okt 15, 2008 /
 
Szerintem akkor az enyémis szintén zenész
corsa B 94-es, egy rakat cucc van benne a kadettekből pl.:generátor, szerintem még a motor is.
Na köszi szépen a segítséget.
Nekilátok majd beépítenni ha találok LM393-IC-t

Még egy kérdés, a testett muszáj a tankba lévő potira/ról kötni vagy jó neki más test is pl.: a kasznijé?

Köszi mégegyszer.
(#) Baxi válasza Baxi hozzászólására (») Okt 15, 2008 /
 
Ja jó, mivel irtad hogy stabilizált az a fesz igy valoszinű hogy ugyan az a test kell neki, igaz?
Következő: »»   7 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem