Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   1 / 37
(#) Blade666 hozzászólása Okt 17, 2007 /
 
Sziasztok! Egy Derbi Hunter típusú robogóm van, amin a km/h és minden mást 1 digitális kijelző mutat. A problémám az hogy nem méri a sebességet (nullát mutat ha megyek vele), és semmi mást a km számláló is megállt 5900-nál. Szerintem valószínű a jelfogóval lesz gond, a kérdésem az lenne hogy azt hol helyezhették el vagy lehet hogy valami más problémája van? A hibára tippelést is elfogadok, előre is kösz mindenkinek!
(#) Albi válasza Blade666 hozzászólására (») Okt 17, 2007 /
 
szerintem valahol az elso kereknel lehet a jeledo,es leg valoszinubb hogy ez a jelado egy reed rele de ez csak tipp nem vaok robogos ugyhogy nem tudom de ki tudja lehet mas baja is,ha reed reles akkor lehetseges hogy a magnes ami a kereken van,az leesett vagy ilyesmi
(#) ferci válasza Blade666 hozzászólására (») Okt 18, 2007 /
 
Feltételezem, hogy a villáknál/teleszkópoknál kell keresned egy jeladót+1 vezetéket.
Én inkább Hall-jeladóra gondolok, mert reednek a kb. 10 Hz túl sok lenne folyamatosan.
Utána találod meg ( esetleg) azt a cuccot, ami kapcsoltatja - mi van vele egy magasságban forgás közben...
Persze "visszafelé" is kereshetsz.
(#) Albi válasza ferci hozzászólására (») Okt 18, 2007 /
 
ok nyert a hall
(#) Árpy válasza Blade666 hozzászólására (») Okt 18, 2007 /
 
Hogyha pontosan 5900-nál halt meg a számláló, akkor szerintem lehetséges, hogy az áramkörnek van valami baja.
(#) Blade666 válasza Árpy hozzászólására (») Okt 18, 2007 /
 
De lehet véletlen is. Azért kösz a tippeket valószínű, hogy szombat-vasárnap fogok ráérni, hogy megnézzem.
(#) Blade666 hozzászólása Okt 20, 2007 /
 
Valószínű, hogy a mágnes esett ki a helyéről. A mágnest akármilyen mágnessel lehet pótolni, pl: mindegy hogy milyen erős?
(#) tomy02349 hozzászólása Ápr 21, 2008 /
 
Hello!
egy aprilia robogóm van
Hogy lehetséges az h az akumlátor feszültsége 16 v?
aki tud vmit segitsen. elöre is köszi!
(#) krissz555 hozzászólása Okt 9, 2008 /
 
Üdv! Egy aprília robogóba az elektronika rosszalkodik!
Az elmult napokban az önindító csak pár nyekkenést ad ki (akku nincs lemerülve) És az izzókat is elkezdte folyamatosan kicsapkodni! Elősször a tompított utánna a reflektor és most a hátsólámpába és a műszerfalba is kiégett! (ha kicserélem, azt is kiégeti)
Valakinek valami ötlete hogy, ezt mi csinálhatja???És mért?
(#) 021 válasza krissz555 hozzászólására (») Okt 9, 2008 /
 
Feszültségszabályzó csere!
Nem tudsz mást tenni...
Akkut azért ellenőrizd, lehet hogy azt is cserélned kell.
(#) xyxx válasza krissz555 hozzászólására (») Okt 9, 2008 /
 
Helló ha rövid időn belül tönkremegy az új izzó, akkor túl tölt a generátor. Ha van egy multimétered akkor indítsd be a robogót tedd rá a multimétert az akkumlátorra álítsd 200V DC-re a műszert és kb fél gázzal járasd a motort. Ha 14,5V-nál többet mutat a műszer akkor a feszültség szabályzó halt meg, vagy érintkezési hiba van. De az is elő szokott fordulni, hogy ha kiég az első fényszóró izzója felborul az a töltésrendszer és viszi a többit is magával. Az önindító hibára sajna nincs ötletem.
(#) krissz555 válasza xyxx hozzászólására (») Okt 10, 2008 /
 
021: kössz a választ!!!!
És neked is! a fesz szabájzó adta meg magát!
(#) maximus hozzászólása Okt 22, 2008 /
 
Sziasztok!
Van egy CPI robogóm.Valami gáz van vele mert amikor bele teszem az akkut rögtön lemeríti valami.Ha beindítom a motort az akkun nem mérek csak 9.5V-ot.Valamiért nincs töltésem és valami le is húzza azt.Mi lehet a baj?Gondoltam a feszszabáylzóra.Lehetséges hogy emiatt nincs töltésem?Ha leveszem az aksit a mociról és berugó karral indítom minden tökéletesen megy( kürt, világítás) kivéve az indexet és a műszereket.Reméelm valaki meg tudja mondani mi lehet a gond.
Üdv Jani
(#) patexati válasza maximus hozzászólására (») Okt 22, 2008 /
 
Valószínű a fesszabályzó rossz!
(#) maximus hozzászólása Okt 22, 2008 / 4
 
Köszi a gyors választ.Akkor ezért nem tölti az akkum és ezért meríti le valami kb 10 perc alatt?FESZSZABÁLYZÓ
(#) Kikid500 hozzászólása Nov 28, 2008 /
 
Sziasztok.
Van egy Yamaha Aerox robogóm,és a hátsó lámpánál mindig kilövi az izzót,12v izzó volt benne de hetente 4x kilőtte,megnéztem hogy mennyit tölt vissza oda hátra és majdnem 16 volt,most 24V izzó van benne de halványan világit,azt szeretném megkérdezni van e vkinek ötlete tanácsa tippe vagy vmi hogy,hogylehetne visszarakni a 12V izzót úgy hogy ne lőjje ki.válaszokat előre is köszi.
(#) Imi65 válasza Kikid500 hozzászólására (») Nov 28, 2008 / 1
 
Az akku jó, a saruk rendben, a főbizti jó?
(#) Kikid500 hozzászólása Nov 29, 2008 /
 
köszi a ,választ, ezeket megnézem akkor,majd irok hogy van e vmi változás
(#) Kikid500 hozzászólása Dec 10, 2008 /
 
sziasztok,megnéztem amiket irtál,még aznap csak azóta nemvoltam gépnél,szóval a akku az jó mert inditásnál pöcre indul,főbiztositék vagyjó vagy nem,de ezis jó,a saruk,hát nem húztam szét az összeset a motort meg dugtam össze,ebbe nemvagyok biztos,de megnéztük hogy mennyit tölt,de most digitális multiméterrel és nem ment 13 V fölé,akárhogy húztuk a gázt,de vmiért még mindig kilövi,vkinek vmi ötlete tippe?válaszokat előre is köszi szépen.
(#) Kiss Gábor hozzászólása Ápr 1, 2009 /
 
Sziasztok!

Az lenne a problémám hogy a motor az akkut felforralja az összes savat kinyomja belőle. Új akksit mostmár tuti kell vennem, de hogy bizonyosodjak meg róla hogy a feszszabályzó jó és nem amiatt ment tönkre az előző akksi is??

Rakjam bele az új akksit és mérjem műszerrel a rajta eső feszültséget és az átfolyó áramot? Hálózati töltővel töltsem fel csurig és úgy nézzem meg hogy a motor töltő feszültség 14 fölé megy e?
(#) szamóca válasza Kiss Gábor hozzászólására (») Ápr 1, 2009 /
 
Idézet:
„hogy bizonyosodjak meg róla hogy a feszszabályzó jó és nem amiatt ment tönkre az előző akksi is”

A szabályzód nem jó. (vagy zárlatos lehet valamelyik akkucella.)
Ha több mint 14,4V ot mérsz töltésnél az akkun, akkor a szabályzódnak annyi.
(#) Joshua hozzászólása Ápr 1, 2009 /
 
Heló mindenkinek!
Nekem 2 problémám lenne a motorommal...(Ez egy Sachs Madass 50 motor, ritka)

Az első probléma:
A km kijelzőjén nem jelennek meg teljesen a számok és betűk...de ha vmelyik részén megnyomom akkor visszajön... Ha sima kontaksprayvel befújnám meg tudnám oldani a problémát?

A második probléma:
Valamiért alapban a töltésre csak 9,5V ad le, ezért nem is úgy világítanak a lámpák ahogy kellene és az önindítóm egyáltalán nem és ki is kötöttem...de amíg be volt kötve és megnyomtam az önindító gombját akkor csak kerregett az elektronika valamely része...am meg a töltés miatt mint már mondtam gyenge a világítás(mondjuk most még akksi sincs benne) és ahogy húzom a gázt nem hogy fényesebben világítana inkább halványul...de ha megnyomom út közben az önindító gombját(ki van ugye kötve) akkor rendesen világít... sztem vmi szétmehetett az önindító kapcsolójában(ami közvetlenül csatlakozik az akksira.
Kérlek titeket segítsetek mert azért még ehez sajnos nem eléggé értek!
(#) mex válasza Joshua hozzászólására (») Ápr 2, 2009 /
 
Úgy látszik nem szereti a szabályzód ha töltés helyett a megtermelt energiát hővé kell alakitania. Tegyél bele rendes (nem cellazárlatos) akkumulátort, és igy mérd a töltési feszültséget. Az LCD kijelzőn nem segit a kontakt spray, inkább a vezető gumit kellene a panel és a kijelző közt megigazitani. Már ha egyáltalán az van benne, és nem szalagkábel csatlakozik a fémgőzölt kivezetésekhez. Utóbbi esetben nagyon esélytelen a javitása.
(#) Sanyessz hozzászólása Ápr 2, 2009 /
 
helo mindenkinek
nekem igaz nem robogom van de motorom van, egy suzuki gn125-os. Az lenne vele a problemam hogy 4.ben 8600 nal leszabalyoz, viszonk 5.-ben mar 7500nal leszabalyoz, itt meg is alt a tudomany mert 90km/h -es kesz. De azt megfigyeltem ha 5.ben kuplung behuz igy siman engedi tovabb porogni.
Az gondom hogy ezt a kuplung jelzot valahogy kikotni vagy a CDI-jet at allitani,de hogy?
A kornyekunkon senki nem foglalkozik motor CDI-vel. A kuplung kapcsolot meg nem talaltam mert igen keves kabel jon ki a blockbol.
Minden segitseget, otletet varok!!
(#) Krisz03 hozzászólása Ápr 27, 2009 /
 
Hali!

Érdekes dolgon töröm a fejem. Van nekem egy Puch Lido (Suzuki Gemma) 80cm^3-es robogóm, melynek automata szívatója van, ami úgy működik, hogy a henger egy kiálló részében (ahol nem éri a levegő) van egy réz rúd, amire a karbi szívató részét kell rátolni. Ahogy átmelegszik, folyamatosan zárja el a szívatót.

Na most ugye a 80cm^3 és a segédmotor kategória nem igazán fér össze (meg még egyéb okok miatt is) kicserélném ezt egy 50-esre. Van tartalék blokk, azon henger, ezzel nincs is gond, de a szívatónak nincs kialakítva az a csonk, tehát használhatatlan a motor az állandóan rajta lévő szívatóval (nem tudom az előző tulaj, hogy volt képes így használni?).

Két lehetőségem van:
1) Valahogy elkészít(tet)em ezt a csonkot, és eltakarom, hogy ne érje a ventilátor által odanyomott levegő.
2) Emiatt jöttem ide a fórumra: valami fűtőbetétet használok a csonk helyett. Ez mehetne akár akkuról is, vagy a feszültségszabályzó előtti részről is. Utóbbi azért praktikusabb, mert nem fenyeget az a veszély, hogy esetleg lemeríti az akkut.

Van-e valakinek valami ötlete, hogy mit lehetne használni ahhoz, hogy átmelegítsem a szívatót? Itt egy kép a karbiról, a jobb felső sarokban van az a rész, ahova a hengeren lévő csonk csatlakozik. Átmérője 8mm.

Krisz
(#) zolika60 válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 27, 2009 /
 
Egy pákabetét esetleg?
(#) Krisz03 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 27, 2009 /
 
Nem is rossz ötlet. Szét is szedtem egy régi ruszki pákát, hogy megnézzem a benne lévő fűtőbetétet, de sajna darabokra van benne törve a porcelán (?), amiben a fűtőszál fut. Pedig az átmérő pont megfelelt volna.
Illetve nézem a HEStore-ban a Solomon betétet, de nem tudom az átmérőjét. Ja, meg hosszú is, nem férne el.

Arra gondoltam még, hogy van pár nagy teljesítményű ellenállásom, melyeknek közepén furat van (pont azokon van 8mm-es furat, amelyikeknek nagy az ellenállása). Ha egy rúdanyagot "V" alakban meghajlítok, akkor még pont elférnék a hengertől a karbi mellett, és akkor arra lehetne felhúzni az ellenállást.

Keresgélek még, mert ez könnyebben kivitelezhető abból a szempontból, hogy ezzel el is férek, a fűtőszál pedig nagyon kilógna, és a hengertől nem férne el. Kérdés még persze az, hogy egy ellenállás mit szól a folyamatos disszipációhoz? Persze szigorúan a ráírt érték alatt maradva, mondjuk annak 3/4-e értéken.
(#) Krisz03 válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 27, 2009 /
 
Már van is két lehetséges befutó. 2db 51 Ohm / 5W párhuzamosan (5mm-es furat van bennük), 14V-ról 0.55A-t vett fel, tehát 7.7W-ot disszipáltak. Ez még az eredő 10W-nak durván a 3/4-e. Ja, és 90°C-osra melegedtek fel. Ez már tökéletes is lenne, csak ugye itt kettőt kellene felfűzni arra a bizonyos pöcökre, ami a karbihoz csatlakozik. Végülis elfér...
Viszont van még itt egy 5 Ohm 10W, 8mm-nél egy hajszállal kisebb furattal. Ez elég nagy áramot venne fel így önmagában, dehát köthetek vele sorosan még akkorát, amekkorát akarok.

Majd még átgondolom ezt, illetve kísérletezem, de ez eddig már elég jónak tűnik. Az a fél amper sem olyan megterhelő az akkunak, de ha lehet, akkor majd inkább tekercsről oldom meg.

Azért még mindig szívesen fogadom az ötleteket.
(#) Krisz03 válasza Krisz03 hozzászólására (») Ápr 27, 2009 /
 
Azt hiszem a következőképp fog kinézni a végső megoldás:
Az 5 Ohm / 10W-os ellenállást használom, és egy tirisztoros szabályzóval 5V-ot fogok előállítani neki közvetlenül a tekercsekről, így nem az akkut terhelem, a tekercsek pedig bőven bírják. Az ellenállás 5W-ot disszipál, és 107°C-ra melegedett. Ez mind biztató adat abból a szempontból, hogy valószínűleg működni fog az átalakított szívató. Most már tényleg csak az foglalkoztat, hogy vajon hosszútávon elvisel-e ekkora hőmérsékletet az ellenállás?
(#) lacifi hozzászólása Máj 20, 2009 /
 
sziasztok! új vagyok itt és máris van egy problémám oyan problémám lenne hogy van egy yamaha jog 50es robogóm és nincs szikrája, vagyis kifogyott a benzin belőle elöször és utána nem akart elindulni! nincs szikra kicseréltük a jeladót a lendkerék felett, kicseréltük a trafót, a gyujtás elektronikát és még mindig semmi! ha tudok segítsetek légyszives
vagy rakjatok fel egy kapcsolási rajzot, köszönöm!!
Következő: »»   1 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem