Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » PC AT táp +-40V?
Lapozás: OK   12 / 15
(#) pepe1125 hozzászólása Okt 31, 2008 /
 
Figyelj csak Pixi, neked mire kell ez a táp? Lehet volt róla szó, nem keresem vissza, de érdekelne, hogy miért pont 15V kell, és egyáltalán csak a 15V kéne belőle vagy kell a többi feszültség is, tehát 5V, 3.3V, stb... Mert ha össz vissz csak 15V-ot szeretnél belőle kihozni, akkor aránylag könnyű a dolog. Én pl kiforasztottam az IC-t belőle, és egy tl494-et külön körítéssel megépítettem és úgymond beleintegráltam a megfelelő lábak helyére, és így max 2x20V-ot szedek ki a tápból. Csináltam olyan verziót, ahol 2x40V-ot kapok egy pc tápból trafó tekercselés nélkül. Tehát a kérdés mire kell?! Netalántán kevés a PC-be a 12V?
(#) pepe1125 hozzászólása Okt 31, 2008 /
 
LOL Én nem tökölnék vele sokat, persze ha van rá lehetősége csak akkor, csinálnék a helyében egy TL494-es kis áramkört amit mindenki jól ismer és annak az egyik hiba erősítőjével figyelném a kimeneti feszt, esetleg a dead time lábán maradhatna - ahogy szokott lenni gyári PC tápban is - az áram korlát, de mondjuk én a kimeneten is figyelem az áramot és ha letilt a táp, egy 555-ös segítségével mindig próbál újraindulni bizonyos időnként. Ha ügyes lenne, akkor pont úgy be lehetne állítani a kimeneti áram figyelést, hogy amikor a kapunyitó motor megszorul, akkor ki is kapcsol. Bár azt se tudom, hogy a kapunyitón van végállás kapcsoló? Mert ha úgy van mint amit én is láttam kapunyitókat, hogy szegény motor még mindig szenved miután bezárta a kaput, mivel időzítve van szegény, akkor a legjobb hogy ha megszorul a motor, több áramot eszik, azaz bezárta a kaput, leold a táp. De tudni kéne mi hogy van ehez. Na mind1. Majd megoldja Péntek van!
(#) pepe1125 hozzászólása Okt 31, 2008 /
 
Átnéztem, köszi. Majdnem talált... Így hirtelen én is úgy gondoltam a dolgokat, ahogy ő is felvetette a kérdést Szóval megvalósítási fázisban tart a dolog...
(#) Pixi válasza pepe1125 hozzászólására (») Okt 31, 2008 /
 
Köszi a segítséget, de mindenképp a géptápot kéne átvariálnom, mert az egyszerőbb! Amúgy olvatam valamit hogy a 12/5 volt trafójánál a GND-t kikötni és egy híddal egyenirányítani, és akkor lesz 17 voltom! Ez így van vagy félreértelmeztem?
A kapunyitón van végállásapcsoló, így a motorok nem szenvednek, főleg hogy az egyik csukáskor lassabban megy, hogy tuti késöbb érjen be mint a másik fele, mert ugye az csukódik rá a másikra!
A táp azért kell hogy nagyobb legyen mint az áram mint a fesz, hogy jobban bírja a terhelést és gyorsabbak legyenek a motorok! Most egy 9 ampert leadó tápom van, ami elég közel van a két motor együttes 8 amperes áramfelvételéhez!
Ez a TL494-es kis áramkör érdekelne, mert az egyszerübb lenne, vagyis kiveszem a 2003-as IC-t és a helyére beépítem a TL494-e áramkört!
A feszültség felhúzása 14 voltig ment a 350 wattos tápnál, de utána lekapcsolt!
Remélem sikerül összehozni a tápot!
Amúgy nekem még a 17 volt is bőven jó!!!
(#) GTI válasza Pixi hozzászólására (») Okt 31, 2008 /
 
Eléső kérdésedre a válasz:

Igen az 5V rész GND jét lekötöd és hozzákötöd a 12V részhez így alapból 17V kapsz.


CSak segítség képpen írom, hogy a nagy szerelgetés helyett lehet jobban járnál ha vennél kb 500FT egy AT tápot azok 200W körüliek, és mindegyikbe alapból TL494-es van, tehát nagyon egyszerű variálni rajta a feszt. Ezt meg add el még árban is jobban jársz.

200W= 17V-on kb 11A tehát még a motorokat is simán meghajtaná.
(#) ha1drp válasza GTI hozzászólására (») Okt 31, 2008 /
 
Idézet:
„Igen az 5V rész GND jét lekötöd és hozzákötöd a 12V részhez így alapból 17V kapsz.”


Sajna a tápok nagy részénél, már alapból össze van kötve. Vagy már a trafónál, de olyannal is találkoztam ahol a diódák után. Így ez igen ritkán használható. Ráadásul a szab. IC vezérlését is módosítani kell.

AT-s tápokban meg sok a kamu. Szinte mindben 2-3A -es dióda van. Ráadásul a csere után nekem még sose jött ki 10A-nál több, az is csak akkor ha már nagyon lecsökkent a feszültség. Biztos van jobb minőségű, de ki kell fogni.
(#) Pixi válasza GTI hozzászólására (») Okt 31, 2008 /
 
Ahoz nem kell AT-s táp, mert az a táp amiről most megy abba KA7500 van!
Nekem az is jó lenne már ha azon megtudnám emelni a feszt, és a védelmi szintet!
(#) Pixi hozzászólása Okt 31, 2008 /
 
Nézegettem a tápot, és arra jutottam, hogy mivel a 3.3, 5, és 12 voltotkat figyeli aqz IC és a 14-es lábon lévő értékkel állítja be a feszt, így arra gondoltam mi lene ha leválasztanám a 3.3, 5, 12 voltokat, mert ugye mindegyik full külön megy az IC fele onnan ahol a csatlakozókábelek be vannak forrasztva, így le lehetne választani őket, és bekötni oda a stabiltáp ICket, mind a 3 feszre! Vagyis a figyelénél meglenne mindenhol a megfelelő fesz de elötte lehetne növelni a 14 láb és a 12 és 5 volt közösítése közé bekötött potival!
Erről mi a véleményetek?
(#) ha1drp válasza Pixi hozzászólására (») Nov 1, 2008 /
 
Az 5v-ot rákötheted a "stand by" 5voltjára, a 3.3-at meg leoszthatod ellenállás osztóval (150+100 ohm) ugyanerről a lábról. Csak a 12v problémás kicsit ide köss sorba 2-3db si diódát. Nem kell pontos feszültség, fölösleges a stab IC.
(#) Pixi válasza ha1drp hozzászólására (») Nov 1, 2008 /
 
Már megcsináltam a stabIC-s verziót és a feszhúzás működik, viszont már csak a védelmet kell átalakítani, mert ha 6 amper felvétel feltt kötök rá akor kikapcsol! Ja és ez fesztől függetlenül! Most a 10K-val 16 voltig tudom fehúzni a feszt!
Hogy tudom az áramfigyelést is megemelni?
(#) pepe1125 hozzászólása Nov 1, 2008 /
 
Na ha eddig eljutottátál, akkor az áramkorlát a kapcsi tranyókat meghajtó trafócskáról van visszacsatolva. Méghozzá úgy, hogy egy menetes tekercset használnak föl, és így oldják meg. Na mármost, a rajz alaján D11 és R35 az a kör, ami a 2003-as 5-ös lábába megy bele a -12V és a -5V feszültséggel együtt. A lényeg, hogy ha ott variálsz, akkor nagyob áramot fog bírni. R41-et, 68k-t cseréld nagyobbra, én azzal kezdeném. 100k, 150k, attól függ mekkora áram kell.
(#) Pixi válasza pepe1125 hozzászólására (») Nov 1, 2008 /
 
Köszi a tippet, de most úgy néz ki egy időre ennyi volt!
Itt leírtam hogy mitörtént!!!
(#) pepe1125 válasza pepe1125 hozzászólására (») Nov 1, 2008 /
 
Jah, és azt azért nézd meg, hogy mennyi áramot bír el a kimeneten lévő diófa. SB1040 az ha jól tudom 10Amper 40V. De lehet, hogy a tiédben más van. Köss be égőt a 230V-al sorban (300W-ot kb.), és akkor látod ha nagyon terheled a tápot és nem robban föl neked
(#) pepe1125 válasza Pixi hozzászólására (») Nov 1, 2008 /
 
Nah, még jó hogy leírtam utána hogy a biztonságra is figyelj
(#) szilva válasza Pixi hozzászólására (») Nov 2, 2008 /
 
Hát, azt éppen meg lehet tenni, hogy meghagyod a +5V-os részt eredetiben és a -12V-ot alakítod picit át, hogy terhelhető legyen. A kettő között akkor ott lesz a nagyáramú 17V.

A -12V átalakításához csak annyi kell, hogy két normális méretű, gyors diódával kétutasan egyenirányítani, a diódák után egy megfelelő áramot elbíró soros tekercset kell betenni az eredeti helyett, a puffert nagyobb kapacitásúra cserélni, valamint a gyűrűmagon a -12V tekercsét vastagabbra cserélni. Nagyjából úgy kellene kinéznie a -12V ldalnak, mint ahogy az eredeti +12V kinéz, csak a diódák és az elkók fordítottpolaritással álljanak.
(#) Pixi válasza szilva hozzászólására (») Nov 2, 2008 /
 
Jelenleg úgy néz ki, hogy nem vátoztatom meg a tápfeszt, mivel sikerül szereznem ugyan ilyen motorokat csak 6 voltosat!
Így nem kell emelni a feszt, és nincs gond a táppal!
Ha meglesz a két új motor, akkor meglátom mi hogy fog működni!
Azért köszi se segítséget!
(#) Pixi hozzászólása Nov 3, 2008 /
 
Az a kérdésem, hogy a tápnál van egy olyan 3.3 voltos szál ami belemegy az alaplai csatiba és onnan megy vissza is a panelra egy másik részre! Az a kérdés, hogy azt vissza kell-e kötni oda?
Vagyis van a "tömb" ahonnan kijön az összes 3.3 voltos és van egy külön 3.3 volt ahova visszajön a csatiból!
(#) proli007 válasza Pixi hozzászólására (») Nov 3, 2008 /
 
Hello!

A 3V-on már komoly áramok vannak, amik feszültség esést okoznak. Ezért van a Sense vezeték, ami az alaplapról visszavezeti az ellenőrző feszültséget, és a táp azon a ponton állítja be a 3V-ot, nem a kimenetén. (ott magasabb lesz)
A két pont viszont általában össze van kötve egy-egy ellenállással, hogy soha ne lógjon a levegőben a visszavezetés. Tehát ha nem használod ezt a feszültséget akkor úgy is jó, ahogy van.

üdv! proli007
(#) Pixi hozzászólása Nov 12, 2008 /
 
Most oda jutottam, hogy a feszt nem akarom megemelni, viszont ez a 350 wattos táp, ha rákötök egy 90 wattos izzót, akkor kikapcsol, de ha rákötve kapcsolom be, akkor meg el sem indul! Tettem az 5 voltra is egy 12 volt 21 wattos izzót, de semmi sem változik! Hogy tudom megoldani, a tiltás problémát, mert ugye elvileg 12 volton a táp 16 ampert bír, akkor miért kapcsol le már 7 amper felvételekor?
Mit kell kiiktatni, vagy átkötni, hogy ne kapcsoljon le?!
Amúgy 2003-as IC van benne!
(#) kaqkk válasza Pixi hozzászólására (») Nov 12, 2008 /
 
A 90w os izzó hideg ellenállása nagyon pici !A bekapcsoláskor az üzemi áram többszöröse is
kialakulhat! (Bekapcsolási áram lökés)
Bekapcsolásnál
tegyél egy ellenállást sorba az izzóval majd ha már pirosodik a volframszál akkor zárd rövidre az ellenállást !
(#) Pixi válasza kaqkk hozzászólására (») Nov 12, 2008 /
 
Cak ugye az a gondom, hogy ha ezt rákötöm a kapunyitóra, akkor amint indulnának a motorok rögtön lekapcsol! Ugye a két motor együtt kb 10 ampert vesz fel! Sajna azt nemtudom ellenálással kijátszani!
Ezért kéne valahogy megemelni a tiltást, vagy megszüntetni!
(#) kaqkk válasza Pixi hozzászólására (») Nov 12, 2008 /
 
Az egyik motort késleltetve kapcsold ! Akkor nem egyszerre"rántják" meg a tápot !Elég 1-2 s késleltetés !
(#) snakesix hozzászólása Nov 12, 2008 /
 
nagy kedvet kaptam én is egy PC táp átalakitáshoz,kicsit feljebb huzni a kimenö feszt.Nagyjábol azthiszem értem a dolgot.
A kérdésem annyi lenne,hogy egyenirányitonak csak schottky dioda használhato? mert van itthon elfekvöben 25 amperes graetz hid,alu kockában.
Annyi világos,h a magas frekvencia miatt kell schottky,de sima mezei 25 amperes graetz hiddal müködne-e.

Köszönöm a válaszokat.
(#) Pixi válasza kaqkk hozzászólására (») Nov 12, 2008 /
 
Sajna nekem a vezérlés össz vissz 2 relés, vagyis a két motor együtt kapja a feszt! Így nemtudom késleltetni csak az egyiket!
Akkor nemtudom mi lesz!
Most a 9 amperes tápról megy amiből a túláram védelem ki van iktatva, így a 10 amprnél se tilt le, de a fesz 12.9-ről leesik 11 volt alá! Ugye nagyobb az áram igény mint amennyit a táp tud!
Na majd elmerülök a tápban, hogy hol a védelem benne!
(#) ha1drp válasza snakesix hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Biztosan működne, de nem úgy ahogy szeretnéd. Vagy Schottky vagy fast recovery típusok jók ide. Ilyenek jellemzően egyes vagy kettős , jellemzően TO220 tokban kaphatóak. A feszültségtűrésnél figyelni kell, hogy a kívánt feszültség kb. 3x-osára kell méretezni.
(#) ha1drp válasza Pixi hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Azt még megpróbálhatod, hogy megemeled a frekvenciát. Egy 10%-20% még valószínű nem okoz gondot a trafónál.
(#) Pixi válasza ha1drp hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Ha emelem a frekit azzal mit érek el, és azt a 2003-as ICnél hol tudom változtatni?
(#) kaqkk válasza Pixi hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
csináltam neked egy rajzot, ez késleltetve indítja az egyik motorodat !

untitled.pdf
    
(#) proli007 válasza kaqkk hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Hello!

Hát ez nem jó! Nézd át még egyszer.

üdv! proli007
(#) kaqkk válasza proli007 hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
miért? Ha tápot kap behúz a relé és lekapcsolja a motort
ha feltöltődik a kondi elenged a relé és megy a motor .
Következő: »»   12 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem