Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   46 / 507
(#) pudding1 válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
úgy saccolom hogy ezt a pudingot meg kell enni, aztán a voltmérő majd megmondja az igazat....csak mindig lassítanak a ház körüli dolgok, ráadásul néha nem ártana dolgozni is munkahelyileg....
(#) kissanyi válasza pudding1 hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
Természetesen a kísérletek fogják „kimondani a frankót”.
(#) gulyi88 válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
szerintem csak a gond van vele, szerkezetileg bonyolult..
teljesítményre nem tudhat többet, mint egy vasmagos síktárcsás
(emellett ha a mágnesek száma = n*tekercsek számával, akor még elindítani is nehéz
ahol n: pozitív, egész, páros, ..
megoldás:
mágnesek száma = n * tekercsek száma +-1,
ahol a mágnesek száma ugye páros, az ára hogy nincs 2 egyforma fázishelyzet, de könnyen elindul, egyenirányítva szinte puffer sem kell, sok kisebb áramú graeztet egyszerűbb csinálnimint egy nagyot !!...


a mágneseknek gyűrűcikk alakúnak kellene lenni, belsők és külsők tejlesen egyedi alakúak... kétlem hogy legyártanának néhány darabt..
(neodium az tűl kemény az esztergáláshoz, védőréteg nélkül elrohad, a szomárum azonkívül, hogy kemény még drága is, de nem rohad..)(egyetlen lehetőség sok kicsi mágnes beragasztva)
aztán meg ha túl nagy a különbsége a belső és külső mégnessor sugarának, akkor mégis mekkora szög tartozzon egy pólushoz?
(külső póluson sokkal töb mágnes van, mint a belsőn!)

csillag állórésszel lehetne ügyködni, de az egyazegybe az autógenerátor kifordítottja, job nem lesz csak más konstrukció..(mágnesesen zárt csillag állórészt sem egyszerű csinálni.. )

csá
(#) gulyi88 válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
jah n egyszerűen csak pozitiv egész ..
(#) kissanyi válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
Természetesen, minden probléma, amit leírtál.

Nem az autógenerátort alakítgatnám, hanem annak mintájára egy új eszközt barkácsolnék.
Mert az autógenerátor minden porcikáját át kell ne barkácsolni. Akkor, egyszerűbb nulláról indulni.
A páratlan számú pólusok és egyéb, csak szemfényvesztés. Nem hiszek bennük.
Nehezen tudom elképzelni, hogy fázishelyesen fognak a tekercsek egymással összekapcsolódni. Ez irányban, még nem kísérleteztem. A tekercsek láncba kötözgetése, rendesen visszaüt.
Ha, meggondoljuk, az egyik tekercsben feszültség indukálódik a többi, mint felesleges terhelés élősködik rajta. Esetleg, rontja egy másik tekercs mágneses mezejét.
Nagyon az elején vagyok még a kísérletezéseknek.
Nem probléma a könnyen, nehezen indulgatás sem.
A szélkeréken egy röpsúlyos kuplung és minden egyszerű. Egy bizonyos fordulat után kezdi hajtani a szélkerék a generátort. Nem egy bonyolult műszaki probléma.
A több, vagy kevesebb pólus az állórészen, hát az egy butaság.
Az állandó mágnesekkel nem is igazán foglalkozom.
Éppen az általad említett okok miatt. Nem lehet őket megmunkálni.
Abba a sík álló és forgórészű generátorba, tökéletes.
Azzal, én már nem foglalkozom, mert az már „fel van találva”.
Úgy jó, ahogy van. Nemigen lehet semmit hozzátenni.
(Esetleg, egy röpsúlyos kuplungot.)

Az ilyen együttgondolkodás, mint itt ebben a témában kialakult, szerintem a legfontosabb ez egész szélgenerátor ügyben.
Örülök az ellenvetéseknek, mert azok rámutatnak az esetleges hibákra és többen, bizonyára, többet összeadunk, mintha, egyedül próbálkozik az ember.

(#) gulyi88 válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
asszem félreértettél..
feltételezzük, hogy van sok egyforma tekercs mindegyiknek külön-külön graezt-hídja, és csak ezután vannak összekötve..(3fázis esetén is sokkal kisebb a hullámosság, na itt meg a tizenakárhány fázis miatt szinte egyátalán nem lenne)
így a tekercsek egymásrahatása, a nehéz indítás, a nagyáramú egyenirányítás(-->sok kiásramú) ki van küszöbölve, és ami fontos VAS van a tekercsben!

hát én azért még tennék hozzá ahoz a siktárcsás generátorhoz, kérdezem én miért van az, hogy egy tárcsa csak egyetlen rekercssort fog közre? (nem pocsékolás az hogy a mágnes erejének csak kb a felét használja ki?)
lehetne kis átmérővel monduk 3 generátor, de csak 4 tárcsa kellene (2 tárcsával kevesebb, mint egyébként)
(ha már nemis generátoronként páros páratlan elrendezés.. de a 3 tekercssor egymástól tekercsszög/4 fokra lenne, és máris 1/3 akkora energiával indul, 120° os szöggel a 3 rész közöt.....)

azért talán lehet még mit buherálni ezzel a tekchnikával, már csak azértis mert rohattt egyszerű szerkezet...

jó valóigaz hogy szabályozhatatlan, nincs gerjesztésszabályozás...
(#) kissanyi válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
Tényleg, nem figyeltem a tekercsenkénti egyenirányításra.

A több tárcsa alkalmazására, már mások is kitértek, ezért nem említettem, mint fejlesztés irányát.
A kis átmérő, szerintem probléma, mert nagy fordulatszám kell a nagyobb kerületi sebességhez. Ahhoz, pedig áttétel. Ami rázós, ha nem fogaskerekekkel történik. Ha, meg fogaskerekes, zártnak kell lenni az olaj miatt. Ezt, szintén itt olvastam és restellem, hogy nem nekem jutott az eszembe.

Tényleg érdekes a tekercsenkénti egyenirányítás.
Lehet, hogy „lenyúlom” ezt az ötletet.

(#) mex válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
Úgy tudom (bár nagyon nem mélyedtem bele),hogy a mágnesek egy vastárcsán helyezkednek el. Ha ez megfelelően vastag akkor nem szóródnak az erővonalak,és igy teljesen kihasználható a mágnes térereje.
(#) gulyi88 válasza mex hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
ha vastárcsa akkor valóigaz, amit mondasz!
megmondom őszintén eszembe se volt a vas, mint tárcsa, csak alu meg plexik lebegnek a szemem elött..
egy tekercssor esetén hatásos a vas..
(#) lehar válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
Hogy jobb képet alkoss magadnak a Hugh Piggot féle generátorrol,itt lerajzoltam keresztmetszettben.Igy könyebb kikövetkeztetni a mágneses erövonalakat.Ami még szintén lényeges,a tekercstömb vastagsága ne lépje tul a 9-1O mm.tÉs ami szintén fontos ezekbe a tekercsekbe semmi modon nem tehetsz vasmagot,vasmaggal még orkánban se fog elindulni a generátor.
(#) gulyi88 válasza lehar hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
én nem beszéltem "Hugh Piggot" generátoráról
abban annyi póluspár van, mint amennyi mágnes,
namármost én pont azt mondom, hogy ne annyi legyen...amennyivel növeled a különbéget annyi mágnespár fog indulásnál fékezni..
és ugye a legkisebb egész szám a +-1
de lehetne 2 is a különbség, ilyenkor 2 mágnespár van 2 vas fölött, (a többi szietrikusan párosaával (fedésben lévő pár sugarára (sugaraira) merőlegesen) ellentétes irányú erőt fejtenek ki, azaz kifelé ezek 0 erővel hatnak a tárcsára

és emiatt a kioltás miatt tehetek bele vasat, ami megnöveli a tekercstömböm maximális vastagságát, ami nagyobb tekercskeresztmetszet, teljesítmény.....
a többi előnyt már mondtam..
(#) tomy02349 hozzászólása Nov 6, 2008 /
 
üdv mindenkinek!
nincs vmi ötletetek h lehetne egy 3 lapátú propellert legjobban kiegyensúlyozni
(#) kissanyi válasza tomy02349 hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
Legjobban?
Akkor, ha egyáltalán nem ráz.

Sugárirányban, viszonylag egyszerű. Addig egyensúlyozgatod, amíg el nem éred, hogy mindig másik pontban álljon meg. Egyesek ólmot írnak erre.
Tengely irányban, meg fogalmam sincs.
Az a szélkerék ami elforog egy kocsi centírozójában, hát az nem sok áramot termel.
Azért, lesz olyan is, aki okosat is tud mondani.
(#) gulyi88 válasza tomy02349 hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
csá szerintem tengelyirányban nem kell centírozni, mert
több 10szerese a sugár a vastagságnak...(szóval nem hosszúkás mint egy felx forgórész..)
centírozni?
közepébe egy belevaló tengelyt dugsz (nem lötyög rajta és központos) kilóg kb 10-10 centit

2 szögvasat asztalra pillanatszorítózol (vagy 2 asztalra) vizimértékkel keresztben és hosszában is nagyonjól vízberakod, ez fontos!
közé beteszed a szélkereket (ha nagy akkor kell a 2 asztal, vagy csinálsz valami állványt neki..)
mindig a legnehezebb pontja fog lefelé fordulni,
addig reszeled, fúrod, vagy pakolod súllyal, amíg bárhová nem állítod a lapátot meg nem áll abban a helyzetben.
ha mindenhol megáll akkor ki van centírozva...
(#) barany165 hozzászólása Nov 7, 2008 /
 
Sziasztok!Olvasgatom a Fórumot, de nemtudom melyik a jobb megoldás,így még mindig a kályhánál tartok. a sík /H.P./ rendszerű generátornál ugye a megtermelt elektromos teljesítményt szabályozzuk,nehéz a jó hatásfok elérése,a megfelelően kis légrés biztosítása,kiegyensúlyozás stb. A járműgenerátoroknál viszont a gerjesztés,magas üzemi ford. a hátrány.A mai járműgenerátorok 12-24V névleges feszültségűek és 100A-áramerősséget képesek szolgáltatni. A gerjesztő áram 1-2 A nál nem nagyobb, sőt tőbb tipus a tőltésjelző 1-3W os izzón keresztül gerjed fel, ami nem lehet probléma ha akkuval pufferelünk.Sokkal inkább itt a meghajtás vesztességét kellene csökkenteni. ja és nem a voltmérő mondja meg hanem a leadott teljesítmény.Generátoraim vannak, de síkgencsit csak nagyon nehéz precizen ,megfelelő légréssel elkészíteni,szemléltetőeszköznek meg minek?Sok sikert!Üdv!
(#) kissanyi válasza barany165 hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
A lánc hajtást javasoltam. De volt aki azt mondta, hogy fogaskerekek, amik olajban forognak. Hasonlóan, mint egy motor, vagy autó sebességváltó. Szerintem a fogaskerék nyert.


A voltmérőt a kolléga gondolom, képletesen értette. Vagyis, majd a konkrét mérések alapján dől el.
(#) pudding1 válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Azért írtam voltmérőt, mert ha csak kisérleti jelleggel próbálom meg akkor a Volt nekem többet mond..... aztán ha már komolyodik akkor jöhet az amper.
(#) kissanyi válasza pudding1 hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Én is úgy gondoltam, hogy a feszültségmérés, csak része a dolognak.
(#) pudding1 hozzászólása Nov 7, 2008 /
 
off.( Eddig is voltak gondjaim a praktikerrel, de ma betették nálam a kaput! Akciós áron hirdettek egy kis műszerész esztergát, amire már régóta fájt a fogam. Ma odamegyek nyitásra, erre azt mondják hogy mind eladták már tegnap AKCIÓS ÁRON! Mire megkérdezték hogy miért anyázok..... Hát ha egyszer ma reggeltől érvényes az az ár akkor mi jogon blokkolták ki tegnap is annyiért? Meg kellett volna mondani a vásárlónak hogy ma még nem annyi!!! Félreértés elkerülése végett: nem az a baj hogy nincs belőle egy darab sem, mert ha elvitték drágán, akkor megértem, elfogyott, ez van. De így egyszerűen szemétség! Arra hivatkoztak hogy már előző nap el kell kezdeni kirakni az új árcetliket, és ha már kinn van akkor annyiért kell adni. Ja igen? És ki mondta hogy ezt nyitvatartási időben kell csinálni? Zárás után jöhet átárazás, mert ez így a vásárlók megtévesztése! Úgy hogy csak az kívánom nekik hogy rohadjon rájuk az összes befőttjük. )ON
(#) barany165 válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Szia!Igazad van a görgős lánc esetében, de időjárás -állónak kellene lenni. Fogas kerékhajtás bizonyos teljesítmény felett,-milyen fogazás? megint gond, a szíjhajtást már a veszteségek miatt sokan elvetették, legkönnyebben megvalósítható az lenne.Most jó szél van! A légcsavar-szélkerék választás átlagos szélsebesség függő szerintem,erre adatot kell gyüjtenem/ a repülősöktől HI!/Nekem az a gondom,hogy szükséglenne egy tartalék áramforrásra ha az áramszolgáltatás szünetel.Ez mindösszesen 50W, azaz ötven watt a keringető szivattyút müködtetni, inverterrel aksiról, a szél meg töltene.A keringető az kissebb mint 50w.Akinek meg világítania is kell ledes lenne a legtakarékosabb,ilyen fórum itt is van.Sziasztok! Jó szelet!!
(#) barany165 válasza pudding1 hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Off,off!Sajna én is igy jártam a nevezett céggel!10 éves jubileumi akciós fareheit forrasztó állomás a kasszánál már 12 000 Ft-volt! Az eladó meg mikor bemutatta, mivel ki is bontattam, mint akciósat mutatta be!Hát én az összes árút ezért nemkértem!Kiskerbe annyiért a höm.kijelzőset adják!Hali!
(#) kissanyi válasza barany165 hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
A bringa is a szabadban üzemel. Szerintem, nem kell nagy ügyet csinálni a dologból.
Egyszerű láncvédő és a lánc grafitos faggyúba „kifőzve”.

Amatőr körülmények között az egyenes fogazás is megteszi.
Egyébként a fogaskerekeket nem nekünk kell csinálni. Szerintem egy kisebb motor sebességváltója is megteszi. Az, már készen van.

A keringető szivattyú miatt vettem én is áramfejlesztőt. Padlófűtés van, aztán ugrik a gravitációs keringetés.

Szerintem a légcsavar forma, mint szélkerék, halva született ötlet.
A légcsavar, eleve magas fordulatszámra lett kitalálva. Szóval, itt bukott a mutatvány.
Egy bizonyos fordulaton jó, de mi van alatta?
Ezen, azért érdemes elbénázni.
Nehéz rávenni a szelet, hogy pl. ötezren pörgesse a lapátot. Az ötezer, csak példa volt. Nem tudom, hogy milyen fordulatszámokra optimalizálják az egyes légcsavarokat.
(#) gulyi88 válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
fogaskerékhajtás..
szocimotorokhoz tonnaszámra kapni fogaskerekeket
pl romethez egyenes fogazású, vagy simosn ferde fogazású (persze párban kicsi meg a nagy)..(szemre mindkető áttétele kb 3-4 között van, ha ebből kapásból 2 párt alkalmazunk, akkor a^2 áttételt kapunk, a bemenet és kimenet lehet ugyanabban a tengelysíkban is..)
(ezekből a szemetekből hányódik itthon pár darab.. )

csá
(#) barany165 válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Köszi az ötletet!Ilyen blokkom nekem is van,megnézem forog-e.üdv!
(#) mjoy válasza pudding1 hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
OF .
A partikerben (nem irtam el) előre meg kell rendelni neten a dolgokat.Igy sikerült nekem is napozoágyaimhoz hozzájutni.
Félretesztik ,ha megjön értesitenek .
Egyébként milyen eszterga és menyiért ?
Köszi.
(#) kissanyi válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Szemeteknek, azért nem nevezném.
Ettől függetlenül, igazad van.
(#) gerry válasza mjoy hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Én meg úgy jártam, hogy akciós konyhai ülőgarnitúrát akartam venni és elfogyott az akció másnapján. Az eladó azt monda, hogy rendeljem meg az információnál, csekkoljam le az előleget és értesítenek ha megérkezik. De szerintem mindenhol így van, mert az obiban is hasonlóképpen jártam és előrendelésbe vették a terméket, amikor megjött elmentem érte és kifizettem, nem számitott, hogy már nem volt akciós időszak. Szerintem meg kellett volna rendelni, nem rögtön anyázni!!!
(#) pudding1 válasza mjoy hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Ne bosszantsál te is légyszi! Persze hogy meg akartam rendelni a neten, de ezek a dögök nem követik az akciókat a neten, így ott még mindig az eredeti ár van fenn, pedig ma már tényleg megy az akció! http://www.prakti.hu/index.php?mod=termek&bc=3&cikkszam=218251 És ha a neten beixszelem hogy kosárba, akkor 119.900ft -ot fognak kérni érte, hiszen azt jelöltem be. Pedig most az ára 89.990Ft. És ez a 30000ft különbség az ami felnyomta a vérnyomásomat, mert ha ennyit meg lehetne spórolni rajta , az már nem semmi.
(#) pudding1 válasza gerry hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
(Bocs de az anyázás csak időzőjeles, mindössze annyi történt hogy negyed órát várattak mire előkeritettek egy eladót, majd ismét várakozás és futkozás hogy hol az áru, és újabb várakozás mire kinyögték hogy mi történt- ezek után emelt hangon kikértem magamnak a hozzáállásukat az ügyhöz, elvégre jogosan kértem számon rajtuk a történteket. A megrendelés, előleglefizetés természetesen megtörtént, de ezzel meg úgy vagyok hogy 2 éve ugyanígy lefizettették az előleget a billenő garázskapura, majd hipp-hopp 2,5 HÓNAP múlva már itt is volt a kapu......nem szokásom csak úgy felkapni a vizet és általában inkább lenyelem a békát, de ez már nekem is sok volt.) Istenigazából az volt a nyomorom hogy tegnap szétesett egy motoros kapu és meg kellene csinálni-sebaj megyünk az esztergáért.....most meg futkozhatok alkatrészt csináltatni ahelyett hogy megcsinálnám. Felesleges kiadás-elvesztegetett idő, stb.
(#) rosco hozzászólása Nov 7, 2008 /
 
Háj

Azt akarom kérdezni, hogy szélgenerátor ügyben gondolkodott-e valaki, hogy modellboltokban kapható brushless motort használjon a célra? Én vettem egy 1200W-os motort, ami kb akkora mint az öklöm. Az igaz, hogy ezt rövid ideig, és 9000-es fordulaton tudja, de ha az 500W-ot elhisszük neki, akkor már nagyon jó.
Asszem ez nem pénz egy ilyen motorért.

LINK

Ami nekem van, ha összekötöm a 3 fázist, akkor alig lehet szabad kézzel átforgatni. Na persze ezzel még mindig nem oldódik meg a feszültség problémája, hogy alacsony fordulaton alig termel.
De be lehet vetni egy trükköt, méghozzá azt,m hogy kihasználjuk a tekercsek induktivitását. Egy FET-tel az aktuális tekercset rövidrezárogatva, majd megszakítva, egy jóval nagyobb feszültségű impulzust kapunk. Ezt már lehet egyenirányítón keresztül az akksiba nyomni. Az a megoldás, hogy egyenirányító, utána DC-DC konverter, az nem jó, mert már az egyenirányítón elveszik 1-2 volt a diódák nyitófeszültsége miatt.

Nos jó 5-let?
Üdv:
Ros-Co.
Következő: »»   46 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem