Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
De így az indulás pillanatában, még is túláram lesz. üdv! proli007
Igazad van tényleg úgy kéne hogy eleve leválasztani a motort és később rákapcsolni Mindjárt teszek valamit az ügyben
Itt a helyes rajz ,és köszi a segítséget Proli
Szisztok!
Egy ilyen akutöltőhöz szeretnék átalakítani egy At-s tápot hogy csináljam meg, hogy olyan 6-7 A-el tudjak tölteni? Bővebben: Link
van egy AT tápom,200wattos.12 volton 8 ampert bir(de ez csak a cimkén van,annyit nembiztos,h tud).
Elkezdtem átalakítani: a 12 volton levö kondikat kiforrasztottam, a TL494-es IC 1es lábára menő ellenállásokkal együtt, a 12 voltos ág,és a 494es IC 1es lába közé 10K poti. A 494es IC 1es lába,és a föld közé bármilyen ellenállást teszek,nem tudom levinni 12 volt alá a feszt. az 5voltos ág ellenállását is kiszedtem,de nem javult a helyzet. próbáltam kisebb-nagyobb értékü ellenállást tenni a gnd,és az IC 1es lába közé,ezzel csak a poti végállásánál levö feszt tudtam belőni. De ha a poti 0 ohm-on van,akkor is a kimeneti fesz 12 volt körüli. Mit vegyek ki/tegyek bele? Köszönöm a válaszokat
a kimenetet terhelve kb 300 ohmmal kicsit esik a kimenö fesz.
kimeneti áram: 1.5 amper 12..13 volt körül,müterhelésen,itt leáll a táp.
Ha csak 12V kell a többi ágát ki kell iktatni. És az 1es lábra kötni vissza!
Hello!
Miért is forrasztottad ki a kondikat a 12V-on? Akkor most ott hogyan legyen egyenfeszültség, amit szabályozni akarsz? Ha AT tápod van, abban nincs segédtápfeszültség, a TL494 a 12V-os tekercsről kap feszültséget, tehát nem lehet akárhova leszabályozni, mert nem kap tápot az IC. (De aksi töltőnél, nincs is erre szükség) Ha 1,5A-nél leáll a táp, akkor lehet, hogy a feszültségfigyelő, áramkör szól be, azt ki kell "irtani" belőle. üdv! proli007
SZiasztok!
Elolvastam végig az egész topic-ot kétszer is. Sokat tanultam, okosodtam. de valamit nem találtam benne: Ha szeretnék egy 24V/250W-os halogén izzót meghajtani ilyen táppal, (kb 11A) akkor az lehetséges-e? Mert úgy láttam, hogy elviekben igen, ha a +12 és a -12V közé teszem. 35A-s Greats hídat tettem be a tekrcs után. Viszont azt nem tudom még, hogy akkor mekkora pufferkondit tegyek negatív éás pozitív irányba a föltől számítva? ert én úgy tusdom, hogy 16V-osat és amperenként 1000µF-et kellene tenni (azaz 1000*11A, akkor az 11000µF/16V kondi kellene). A 175khz frekvencia változtat a kondenzátor értékén? Ti mit javasoltok? VAgy azt sem bánom, ha valami törvényszerűséget írtok le erre vonatkozóan. A válaszotokat előre is köszönöm! Áldott Békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánok és eredményekben gazdag Boldog Új Évet mindenkinek!
Üdv MATT2,
A számítógép tápegységeknek csak a +12V os ága terhelhető igazán. A negatív azért nem mert vékony huzallal tekerték meg. A diódáknak amúgy sem használ gratz hidat mert lassúak. A gratz hidakat hálózati transzformátorokhoz találták ki. Ide gyorsabb shottky diódák kellenek. Lehet kapni őket dupla tokozásban is. 1 tokban 2 dióda szembekötve 3 lábbal kivezetve. Az 1000µF/1A szerintem szintén a hálózati transzformátoroknál elterjedt dolog. Valójában minél magasabb frekvenciájú lüktető egyent simítasz, annál kisebb kondenzátor elég ugyanakkora brummfeszültség eléréséhez. Eléglenne akár 2-3mF kondi. Sőt talán nem is kellene simítani a halogénizzó számára a feszt.
Szia!Lehet,hogy nem,mert az izzó hidegellenállása kicsi, nem indul a táp.Először a tápot kapcsolod utánna rá az izzót.Persze minden táp más.Üdv!
Idézet: „A negatív azért nem mert vékony huzallal tekerték meg.” ATX tápban én még nem láttam olyat, amin külön tekercs lett volna a negatív feszültségeknek. Szinte mindig egy szekuder tekercs van, s onnan van levéve a + és a - egy-egy külön diódával. A - feszültség nincs szabályozva, esetleg csak a meglétének hiánya miatt tilt le a tápegység. Ezért nem terhelhető - aszimmetrikusan Kondenzátorokról: Csak megfelelő feszültségűeket és hőfokúakat lehet használni. Ha nagy az értékük nem képesek feltöltődni, csak részben. Ha kicsi, akkor az a szabályozás, ill. a teljesítmény kárára megy. Szerintem hagyd meg az eredeti érékeket. Diódák: Ide mindenképpen csak fast recovery, illetve - magasabb feszültségre nehezen beszerezhető - schottky típusokat kell alkalmazni. Ezek feszültségtűrése legalább háromszoros legyen. Greatz-be kötve is működik a dolog, de a testelésre figyelni kell.
Köszönöm szépen a gyors válaszokat!
Áldott Békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánok mindenkinek, ill. Kütyükben és eredményekben gazdag, Boldog Új Évet!
help tápmesterek.
HP DJ3350 nyomtatóm kapcsi tápja egyszercsak nem indul 3.15 bizti csere, a négyből 2dióda halott, A Fet csont zárlatos, az összes kondi jó. AT tápból (az van új , bár kb 6 éves 200w-os, szűz) találhatok benne min . 600v 3A N FETet (K2624 a döglött) ?????? üdv BUÉK
220~ ból szeretnék 15v 1A, és 32V 1A némileg stabilizált feszültséget nyerni. Karácsony kissé anyagilag megviselt, egy jó AT tápom van, ami talán fedezné a tápocska anyagszükségletét,
Minden jó tanácsot szivesen fogadok
Sziasztok!
Van egy Wintop WT-235GTX PC tápom. Tökéletesen működik, de én nem pc-ben szeretném használni, hanem mondjuk egy erősítő vagy FM adó üzemeltetésére. Tehát körülbelül 15V kimenő tápfesz kéne nekem. 12 voltot is csak úgy tudok belőle kinyerni, hogyha az 5 voltos ágra teszek egy autós izzót (80W). Tehát a kérdésem az lenne hogy hogyan lehetne átalakítani ezt a tápot úgy, hogy CSAK 15 voltot adna le, de abból jó sokat (kb 20-30 ampert)? Nem nagyon értek az elektronikához, nyákot nem tudok készíteni, és akkor is csodálkoztam, mikor sikerült egy TDA IC-t jól bekötnöm (azóta is ott lóg egy hangfalon, teló akksiról táplálom, és szól ) Szóval ha nagyon bonyolult lenne, akkor inkább hagyom a csudába, mert megmértem a 12 voltos kivezetését, hogy mennyi amper van ott, és kiakadt a műszer, pedig elvileg 20 amperig mér. 15 voltot pedig az adó üzemeltésére úgy tudok belőle nyerni, hogy a -15 voltos és a +3 voltos ága közé teszem be, csak ott az a gond hogy max 800mA-es fogyasztót tehetek oda. Remélem érthető voltam, és fogtok majd segíteni
Szerintem a topic-ban már többször le lett írva minden válasz a kérdéseidre.
De neked nem javaslom az átalakítást mert a tápegység hálózati feszültséggel működik, ami akár az egészségre is veszélyes lehet. Inkább először mással kísérletezz. Más: Az áram mérése a táp és a fogyasztó között sorosan történik, az nem csak úgy "ott van".
Egy tápot már kiszedtem a házából, és úgy adtam neki áramot, kicsit búgott a kimenete, ezért rögtön ki is dobtam a kukába. Amúgy nem félek az áramtól, már sokszor megrázott (de nem 220)
Idézet: „Amúgy nem félek az áramtól, már sokszor megrázott” Pedig jobban tennéd ha félnél! Ismered a mondást jobb félni, mint megijedni. :yes:
Én is azt mondom, hogy jobb félni az áramtól. Aki így kezd, az jobb, ha nem nyúl semmihez!
Ha meg ráz valami, lehet, hogy utána egy napig nem történik semmi, viszont a szervezetedben, az ereidben keletkezhet egy vérrög, ami később jut el a szívedig és utána szívinfarktust kaphatsz! Éppen ezért javasolják, azt az orvosok, hogy ha valakit megrázott az áram, akkor azonnal forduljon orvoshoz kivizsgálásra. AZ ELEKTRONIKA NEM JÁTÉK! Nem véletlenül írják rá a készülékek hátlapjaira: A burkolat eltávolítása BALESET ÉS ÉLETVESZÉLYES! Szóval tudni kell, hogy mihez nyúlsz. Már csak azért is, mert ez az egyik, hogy életveszélybe sodorhatod magad, viszont lehet, hogy tüzet is okozhatsz általa.
Köszönöm szépen a figyelmeztetést, ez egy kicsit meghatott hogy az egészségemre is ártalmas az elektronika, úgyhogy ezentúl jobban fogok vigyázni, és csak nagyon kicsi árammal működő eszközöket fogok szétszedni
Kollega, nem jól írtad!...
JOBB FÉLNI, MINT MEGHALNI!!! Próbálkozónknak! Egyébként a PC tápok korlátairól,és átalakíthatóságáról a hozzászólásokon túl, komplett leírást is közzé tettem itt. Végig illik olvasni a topicot!
Ezer bocsánat, hogy nem olvastam végig a topicot!
A mai PC tápok zömébe belenézve ugyanolyan felépítésüek mint 5...10 évvel ezelőtt. Vagyis mai szemmel nézve eléggé elavult technika (a teljesítménykapcsolók bipoláris tranyók fet vagy igbt helyett, viszonylag alacsony üzemi frekvencia stb...)
Viszont a benne levő trafó általában egész jó. Fetes félhíddal 60kHz körüli frekvenciával meghajtva, ventillátoros hűtés nélkül is közel kétszeres teljesítményre használható, mint eredetileg a PC táp volt. Nemrég készült el az egyik rezonáns tápom prototipusa, PC trafóval, 2x 24V kimenő feszültséggel. Szóval a PC táp legfőbb előnye, hogy olcsó, és valamennyire át lehet alakítani eltérő igényekhez. Viszont ezután már csak a hátrányai jönnek, pl. a hatásfoka elég rossz ahhoz képest, amilyen egy korszerű konstrukciójú tápnak lehetne. De pl. az üzembiztossága is lehetne sokkal jobb ezeknek a tápoknak...
Sziasztok!
Van egy 200W-os TL 494-es Ic vel felépített tápom, ebből szeretnék kihozni 30V-ot. Olvastam EcoPityu válaszát a 2. oldalon ahol azt írta: Idézet: „akkor a teljes kimeneti fesz maximum közel 30v, de itt már akkor nincs szabályzási tartalék” ezt hogyan lehetne orvosolni? Illetve ha felhúzom pl. 20V-ra, akkor az eddig -12V-os ág is -20V lesz?
Eléggé sok mindent kell már változtatni a tápon.
Természetesen ha húzod, akkor mindegyik ág mászna felfele. 30V 200W-hoz nem elég a visszacsatolást megváltoztatni. Egyszerűen a trafó áttételét kell csökkenteni. Mivel a szekunder kötött ezért a primert kell megbontani a 20 menetes megcsapolásnál. Mivel ekkor a gerjesztés a 2x-e lesz így már valószínüleg telítődni fog a mag, és tuti elszállnának legalább a kapcsolótranyók. Hogy ez ne következzen be, növelni kellene a frekit közel duplájára, ami azt eredményezi hogy eléggé belassulnak akkora már a tranyók és melegedni fognak mint az őrült. Javaslom Skori tápját!
Aha, most nézegettem skori oldalát viszont mivel ez is 24V-os akkor inkább megpróbálok szerezni valahonnan 2sc4242 tranyót vagy valamit hejette, és megcsinálom a gyári tápot aztán meglátjuk azt fel lehet-e vinni legalább 30V-ra vagy sem. De ha nem az sem baj, bár akkor ezt már máshol kérdezem meg mert nem szeretnék offolni. De ha tudsz akkor válaszolhatsz nekem itt is, konkrétan erről a tápról lenne szó: Bővebben: Link (adattáblán a P268-as)
Szerintem egy ilyen korrekt kis tápot nem szabad megbontani. Ha nem megfelelő, próbálj túladni rajta és házilag olyat csinálsz magadnak, amilyet csak akarsz. Persze ehhez kellenek bizonyos eszközök.
Hát igen, pont ez az amit nem akarok, csinálni magamnak De végülis beérem én ezzel is változtatás nélkül, egy uccsó kérdésem viszont lenne még Írva vagyon az adatlapján hogy +24V 4A, +12V 4A viszont a -12V hoz nincs írva semmi, ezt úgy kéne érteni hogy a +12V-al szimetrikus táp ként használva 4A a terhelése?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |