Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Hello!
Elég kezdő vagyok és azt szeretném kérdezni kezdésnek minek a megépitése lenne célszerű? Válaszokatt előre is köszönöm!!
Mire van szükséged?
Érdemes lehet vmi fényjátékkal kezdeni.
Nem az hogy szükségem lenne bármire csak hogy valahol elszeretném kezdeni és ehhez szeretnék ötleteket
2 ledes villogó, aztán esetleg erősítőbe kivezérlés jelző, aztán jöhet valami egyszerű ic-s erősítő, pl valamelyik TDA.
Kéne egy kis help
van egy 12V-os tápom, és arról szeretnék ledet (3V) üzemelni (kb.:100-at) ahhoz mekkora ellenállás kell??? egyáltalán számítógép tápjából egyenáram jön ki???
A pc táp egyent szolgáltat.A ledek előtétellenállását meg a segédprogiban ki kell számolni.
De ha berakok egy 270 ohmos ellenállást, akkor kisül a led
A led nem sül ki nem kondi ő
Kiszámoltad?Sorba vagy párhuzamosan kötöd?Nyitófesz?Optimáli átfolyó áram?
Párhuzamosan kötöm, nem tom mi az a nyitófeszültség...
valamint már próbáltam... +úgy 50-et kötnék párhuzamosan
Az a fesz amitől a led már világit azaz kinyit mint a sima dióda csak az ha jóltudom 0.7V nál nyit.(a szilicium)
Ja a nyitófeszfesz megvan. Az optimális átfolyóáramot tudod?Vegyél egy ampermérőt és egy potit és állitsd be ugy hogy szépen világitson akkor megméred mennyi folyik át a leden és az lesz az optimális átfolyó áram szerintem.
Azt is mondtam hogy a szilicium 0.7V nál nyit nem?Bocs ha tévedek.
"Azaz kinyit mint a sima dióda csak az ha jóltudom 0.7V nál nyit."
Igy gondoltam bocs ha enm volt érthető.