Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
ha kézzel terhelem akkor egy motornál 600mA-ről 800mA-1000mA... emelkedik...
szóval kettőnél már 2A biztos lenne.. Idézet: „kellene egy nagyobb táp” aha kellene lehet, de nem kap, bírja ez ![]() tegnap jó 20perc ig ment róla 1 motor -terheléssel, kaput ki-be nyitogatta- a trafó vasmagja még csak meleg sem volt.. amugy, ha meg melege lesz akkor a hőbizti kiold 115C. foknál ![]() mellesleg, azért megtoldom kondikkal, ne a trafót nyúzzák annyira az elektronok :yes: üdv ![]() Idézet: „hőbizti kiold” ahogy kell az egyik relé rövidre zárta ahogy kell ![]() használt 3 morzés relé volt a bűn bak... Idézet: „20perc ig ment róla 1 motor -terheléssel, kaput ki-be nyitogatta” ehehehe ![]() ez nagyon jó lehetett! A szomszédok nem kérdezték, hogy: meleg van az udvaron Szabi, hogy ennyire legyezel? bocsi! de vizuális alkat vagyok... Amúgy meg gratula!
(szembe)szomszédék pont hegyre mentek reggel.. többiek nem értek rám figyelni
![]() Idézet: „ennyire legyezel?” ~100sec a kinyítás/bezárás(1 menet 3 perc kb :yes: ), de ha azt nézed még kiszálsz, kinyitod, beülsz vissza az is van 100 sec.. ![]() ![]() üdv ![]()
nem mert a kocsim pici és fordulékony. Viszont felbuzdulva a projekted sikerén erősen gondolkozom, hogy nekem is megkéne már csinálni elektronyosra azt a fránya kaput...(nagyon hozzánőtt a v@lagamhoz a kocsi...)
![]() ![]() (hogy honnan a manóból vegyek 2 db motort...??)
bontó
![]() nekem a Trabant ablaktörlő motor: 12V 5.5Nm -s.. ki lehet számolni az M16-os menetesszár asszem egy fordulat 2mm lépés.. ![]() ![]() ![]() ![]()
Öcsééém.... Ez nagggyyyon állat duma volt!!!! De nagyon ült!!!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() Nálunk trabi ablaktörlő motorok mozgatják a kertben a fóliasátor ajtajait (4 darabot). Menetes orsóval, hasonló módon mint a tiédnél.
hűűűű
![]() ![]() egy akkus fúró nem jobb olyan 3e Ftos? azok ~600/percet forognak ami 17cm-t 2mm-es menetemelkedéssel számolva: ~9sec(!!) alatt rántaná ![]()
kinek mi a lassú
![]() akkus fúróval inhouse csinálja.. de én azzal semmikép nem akkartam... hogy fogatod be? stb hogy burkolod.. az ablaktörlő motorom az burkolt, nem kell rá semmi! meg: Idézet: „~100sec a kinyítás/bezárás(1 menet 3 perc kb ), de ha azt nézed még kiszálsz, kinyitod, beülsz vissza az is van 100 sec..” ez nekem így ~4500ftomba van ![]() ![]() üdv minden jót Idézet: hát nemtudom, milyen kapukat láttál eddig, nyitottál ki, de nekem a 2 szárnyú kaput kinyitni nem tart tovább 30 másodpercnél az fix (kocsiból ki, be beleszámolva). Ha akkus fúró nemjó akkor kell venni 220-as fúrót„de ha azt nézed még kiszálsz, kinyitod, beülsz vissza az is van 100 sec.. ”” ![]() a menetesszárat meg bele tudod fogatni a tokmányba egy kis köszörülés után... ![]() hogy burkolom? nem az egész fúrót rakom bele hanem ami kell belőle, azt meg ugyanúgy burkolhatom ahogy egy trabi ablaktörlő motort csak kicsivel kell, hogy nagyobb legyen. ![]() Nekünk itthon gyári nyitó van, max 15 sec lehet mire kinyitja, de nekem az is hosszú idő a kocsiban ülni és várni...:duma: Idézet: „ahogy egy trabi ablaktörlő motort” vazze az gyárilag burkolt... :integet2: ![]() ![]() ![]() ![]() Idézet: „„ahogy egy trabi ablaktörlő motort” vazze az gyárilag burkolt...” Az lehet...:vigyor3: ![]()
Hali!
Bocs h ide írom de nem enged új témát nyitni és végülis hasonló a helyzet, bár lényegesen egyszerűbb. Tehát: egy haverom vett a kocsijába elektronikus ajtónyitót, és szeretné távirányítani. A cucc gombnyomásra nyitja az ajtót. Néztem neten, találtam is RF kulcstartó távirányítókat, a kérdés pedig, hogy hogyan lehet összehozni vele? Relés és tranzisztoros kimeneteik vannak. Úgy kellene megoldani, hogy amikor megnyomja a távirányítón a gombot, akkor a vevő zárja egy pillanatra az ajtónyitó áremkörét, mintha a nyomógombot nyomná meg. Megoldható? A távirányítók: távirányítók Ha esetleg találna valaki jobb/olcsóbb megoldást, vagy tudnátok segíteni egy ilyen áramkör összehozásában, azt nagyon megköszönném! ![]()
Az a lényeg, hogy ne úgy legyen, hogy gomb megnyom :zár, gomb megnyom:nyit, hanem amíg nyomja a gombot a távirányítón, addig zárja az áramkört. Mintha a saját gombját nyomná az ajtónyitónak.
Huh. Remélem érthető voltam. ![]() Előre is köszi. ![]()
Jó volt a film! A zene alatta meg különösen tetszett!!!!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Idézet: „A zene alatta meg különösen tetszett!!!!!” :yes: Szabi szőrnyeteg jól nyomja ![]()
Szia Szabi!
Lehet hogy csak nekem tűnt úgy de mintha nem lenne folytonoz a zárás és nyitás...elindul kicsit megáll..elindul kicsit megáll....ez csak nekem tűnt fel vagy a videótömörítés miatt van ez az ugrálás, szóval mi lehet az oka??? Akkor távírányítónak hagyományos kapucsengőt használtál? Különben gratula! ![]()
köszi
![]() ![]() Idézet: „szóval mi lehet az oka???” csak annyi hogy az esztergályos nagyonpicivel nagyobra fúrta a lyukat (lötyög a tengelyen a menetes szár) ![]() mind a kettő ellen teszek valamit.. amugy a motor folyton teker ![]() boltba nem néztem meg, h mennyire egyenes... de már ezt is tudom.. ![]() Idézet: „Akkor távírányítónak hagyományos kapucsengőt használtál?” igen ![]() ![]() ![]() lesz még egy 555 benne ![]() ![]() üdv ![]()
Gratula!
A film első és utolsó 20 másodpercében történik valami, csak nem észlelhető, mert olyan lassú? Ez tényleg nem egy Schumi! ![]() Kezdem úgy érezni, hogy nekem sosem lesz kész... ![]() Üdv Inhouse
köszee
![]() Idézet: „csak nem észlelhető, mert olyan lassú?” igen ![]() ![]() Te meg ne add fel ![]() ![]()
Sziasztok!
Egy automata szárnyas kaputvezérlést építek (építenék), de elakadtam, tanácstalan vagyok. Ami megvan: A mechanikai része megvan, a kaput LADA ablaktörlőmotor mozgatja (12V max. 2,8A). A kapu tökéletesen működik, ha tápfeszültségre kapcsolom a motorokat. Azonban kellene hozzá egy vezérlőelektronika. A vezérlőelektronika tápellátását egy boltban kapható 12V-os 1A-es stabil táp szolgáltatná azután ennek a feszültségét lehetne leosztani pl. stab 5V-ra, attól függ milyen elekronikát használjak??? 1. A motor ki-be kapcsolását gondoltam relével oldom meg. És a két motor tápellátását a trafo.jpg melléklet adja. A trafóról nem sokat tudok, annyit, hogy terhelésmentes állapotban 14,8-15V feszültséget ad, és a két motort bírja egyszerre és egy akkutöltőből származik és két csodás egyenirányító diódának? látszó objektum van hozzá? Itt az egyik problémám, hogy ha a 12V-ot amit ad szakítom meg relével egy elektronikán keresztül a trafónak állandóan üresjárásban kell mennie. Kipróbálam, hogy huzamosabb ideig csak egy kicsit melegszik, de nem tudom, hogy huzamosabb ideig bírja-e így, és mennyit fogyaszt, ha állandóan megy??? Vagy a vezérlőelektronika egy relével kapcsolja fel a 230V-ot a trafóra és ezután még legyen még két relé a jobb és a bal motor működtetésének??? Mert egy állandó stabil 1A-es táp lesz ami az elektronikát látja el tápfesszel. (fentebb írtam) A reléket az elektronika egy-egy kapcsolóüzembe állított tranzisztorral húzná meg. 2. A kétszárnyas kapuk átfedéssel csukódnak. Hogyan oldjam meg, hogy nyitásnál az egyik motor előbb induljon, míg becsukásnál az a másik motor iduljon később? 3.Rádióirányítás: Szétnéztem és szomorúan tapasztaltam, hogy a legolcsóbb rádióvevő is 15-20 000 Ft. És a távirányítóról nem is beszélve mert az is 3-8 000 Ft között van. Én úgy gondolam, hogy 3 gomb lenne a távirányítón: 1. kinyitás 2. becsukás 3.sétálló mód (csak fél szárny nyílik) Mind a vevőre mind a távkapcsolóra nem-e tudnátok valami elektronikát? Kapcsolási rajzot? PIC-kel csináljam?? Hogyan? 4. Érzékelés: Kellenek végállás kapcsolók. Ezeket hogyan helyezzem el a kapun? Mechanikus mikrokapcsolót használjak? Vagy valami mást? 5. Villogás: A kapu tetejére kell megkülönböztető fény, a gyalogosoknak. Ennek ára 5-20 000Ft között van. Nekem van itthon egy piros színű vízmentes búrám, és mint megállapította, villanócsővel működik. Utánanéztem neten, hogy a villanócső kerül 810 Ft-ba a hozzá való gyújtótrafó 226 Ft-ba. Így viszonylag olcsó lenne összehozni, de nem tudom, hogy kell bekötni. Két képet mellékeltem a villanócsőről és a trafóról. Mindkettőnek 3 lába van. Kell még hozzá valami elektronika? A cső 60W/s-os a trafó 60W/s. Egyáltalán hány volt kell a meghajtásához? Úgy gondoltam 12V elég neki és arra a kapumotorra kötöm párhuzamosan ami a sétálló üzemmódban megy, így teljes és sétálló módban is megy az a motor, tehát kapumozgásra a lámpa bizotsan villogni fog. Egyenlőre elég lesz ennyi kérdés. És előre is köszönöm annak, aki ideáig elolvassa és megvan rólam a véleménye. De kérem aki elszánt segítő szándékkal bír, segítsen...
a kiskapu nyitására egyszer kiutaláltam valamit, illetve kaptam egy régi pénztárgépet ami kilöki a kasszát, arra gondoltam, hogy a kiskapura ráépítem(csak mai napig nem volt méd időm), hogy csak egy gombnyomás, a relé behúz és a kiskaput kilöki a rugó. Nagyon jó kis mechanika, egybeépítve relé, rugó és egy kis kapcsoló, hogy zárva van e a "kassza" , de bezárni viszont be kell, vagy elég belökni a kaput és beakad...nagykapura szerintem gyenge a rugója....
hátha valaki tudja használni ezt az ötletet....
Úgy látom már mindenki meg fog engem előzni kapumegvalósításban...
![]() A vezérlést csinálhatod logikai kapukkal, vagy PIC-el. Ez utóbbi nehézsége a programozás, óriási előnye viszont a változtatás egyszerűsége. A PIC-el még én is hadilábon állok, de itt vannak segítőkész emberek. ![]() Az elgondolásod szerintem alapvetően jó. A távvezérlést nem fogod párezer Ft alatt megúszni, de akkor legalább megbízható és biztonságos cuccod lesz. A végállásra több módszer kínálkozik: - áramfigyelő soros ellenállás - forgásfigyelés - mechanikára szerelt kapcsoló - esetleg egy kis hall elemes/reed csöves soros tekercs Az sem árthat ha nem egyet építesz bele, és mechanikai védelem is lehet benne (kuplung). Én ezért tervezem akkusfúró motorokkal, ott a racsni! A mechanika is legyen az időjárásnak ellenálló védett burkolat alatt. Hagyj lehetőséget áramszünet esetére a kézi nyitásra. A villogó fénynek én is gondoltam valami LED-es villanóra, nem kell kojak fény. A trafód nem hiszem, hogy üresjáratban tönkremenne. Üdv Inhouse
A mechanika nem drága ezért kuplungot nem terveztem bele. Nem akarok úgy járni mint a kombínókon, hogy egy tollpihe az ajtóhoz megy és jujj! már nem is csukódik és el sem indul. Legyen csak olyan mint pesten az orosz metró, hogy ódavágja a paraszt fejét és tör, zúz, ha az útjába kerül valami.
![]() -Akkor a trafó üresjáratban nem fogyaszt? -A végálláskapcsolót hogyan helyezzem el? Mondjuk a legegyszerűbb, ha a mechanikára teszem, de kinyílik a kapu megszakít egy áramkört. Mikor becsukódik akkor hova tegyem a vélálláskapcsolót? -Ehhez a villanócsőhöz nem értessz véletlen, hogyan kell bekötni? ![]()
A trafó üresjárati fogyasztását meg tudod mérni, de azt hittem azért aggódsz, hogy üresen túlmelegszik...
A végálláskapcsolót neked kell eldöntened, hova tudod tenni, mivel egyedi kaput építesz... Nem árt dupla mikrokapcsolót alkalmazni, amik egyszerre kapcsolnak, és ha a zárást figyeled, akkor párhizamosan kötni, ha a nyitást, akkor sorba, a biztonság kedvéért. De rakhatsz hall elemet is, nem lesz gondod az érintkezőkkel. A villanócsőhöz hülye vagyok, majd más... ami eddig van hozzá egyébként ok, így szoktak kinézni, már csak a körítés hiányzik... Üdv Inhouse
Sziasztok!
Egy olyan kapcsolásra lenne szükségem, ami lekapcsolja a tápot a motorról ha az valami miatt nem tud forogni. 24V-os motorom van, amivel egy kaput szeretnék mozgatni, de ha pl. a kapu nem tud bezáródni valami miatt, akkor a motor ne égjen le.
Időzítő, amit beállítasz 3 másodperccel hosszabbra, mint ami alatt a végállást el kell érni. Áramfigyelő ellenálláson eső feszt komparátorral figyelni, ha "megfogott"-nat megfelelő áramot érez, lekapcsol. Impulzusadó a motor forgórészre, ami 3 másodperces időzítőt nullázgat, ha impulzus nem jön, 3 sec múllva leállít.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |