Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
ha kézzel terhelem akkor egy motornál 600mA-ről 800mA-1000mA... emelkedik...
szóval kettőnél már 2A biztos lenne.. Idézet: „kellene egy nagyobb táp” aha kellene lehet, de nem kap, bírja ez tegnap jó 20perc ig ment róla 1 motor -terheléssel, kaput ki-be nyitogatta- a trafó vasmagja még csak meleg sem volt.. amugy, ha meg melege lesz akkor a hőbizti kiold 115C. foknál mellesleg, azért megtoldom kondikkal, ne a trafót nyúzzák annyira az elektronok :yes: üdv Idézet: „hőbizti kiold” ahogy kell az egyik relé rövidre zárta ahogy kell de most már nincs benne hőbizti... használt 3 morzés relé volt a bűn bak... Idézet: „20perc ig ment róla 1 motor -terheléssel, kaput ki-be nyitogatta” ehehehe ez nagyon jó lehetett! A szomszédok nem kérdezték, hogy: meleg van az udvaron Szabi, hogy ennyire legyezel? bocsi! de vizuális alkat vagyok... Amúgy meg gratula!
(szembe)szomszédék pont hegyre mentek reggel.. többiek nem értek rám figyelni
Idézet: „ennyire legyezel?” ~100sec a kinyítás/bezárás(1 menet 3 perc kb :yes: ), de ha azt nézed még kiszálsz, kinyitod, beülsz vissza az is van 100 sec.. :yes: pl nálad a szűk bejáró, gondolom addig az út túlsó felén van a kocsi még kinyitod a kaput.. (.ha még nem elektromos..) üdv
nem mert a kocsim pici és fordulékony. Viszont felbuzdulva a projekted sikerén erősen gondolkozom, hogy nekem is megkéne már csinálni elektronyosra azt a fránya kaput...(nagyon hozzánőtt a v@lagamhoz a kocsi...)
(hogy honnan a manóból vegyek 2 db motort...??)
bontó
nekem a Trabant ablaktörlő motor: 12V 5.5Nm -s.. ki lehet számolni az M16-os menetesszár asszem egy fordulat 2mm lépés.. és nekem 17 cm-rt forgat meg, vagy is ~85 fordulat lenne az alatt a 100sec alatt
Öcsééém.... Ez nagggyyyon állat duma volt!!!! De nagyon ült!!!!
Nálunk trabi ablaktörlő motorok mozgatják a kertben a fóliasátor ajtajait (4 darabot). Menetes orsóval, hasonló módon mint a tiédnél.
hűűűű ...de lassú
egy akkus fúró nem jobb olyan 3e Ftos? azok ~600/percet forognak ami 17cm-t 2mm-es menetemelkedéssel számolva: ~9sec(!!) alatt rántaná a kaput ki /be.
kinek mi a lassú :yes:
akkus fúróval inhouse csinálja.. de én azzal semmikép nem akkartam... hogy fogatod be? stb hogy burkolod.. az ablaktörlő motorom az burkolt, nem kell rá semmi! meg: Idézet: „~100sec a kinyítás/bezárás(1 menet 3 perc kb ), de ha azt nézed még kiszálsz, kinyitod, beülsz vissza az is van 100 sec..” ez nekem így ~4500ftomba van üdv minden jót Idézet: hát nemtudom, milyen kapukat láttál eddig, nyitottál ki, de nekem a 2 szárnyú kaput kinyitni nem tart tovább 30 másodpercnél az fix (kocsiból ki, be beleszámolva). Ha akkus fúró nemjó akkor kell venni 220-as fúrót , az még olcsóbb, „de ha azt nézed még kiszálsz, kinyitod, beülsz vissza az is van 100 sec.. ”” a menetesszárat meg bele tudod fogatni a tokmányba egy kis köszörülés után... hogy burkolom? nem az egész fúrót rakom bele hanem ami kell belőle, azt meg ugyanúgy burkolhatom ahogy egy trabi ablaktörlő motort csak kicsivel kell, hogy nagyobb legyen. :wave: Nekünk itthon gyári nyitó van, max 15 sec lehet mire kinyitja, de nekem az is hosszú idő a kocsiban ülni és várni...:duma: Idézet: „ahogy egy trabi ablaktörlő motort” vazze az gyárilag burkolt... :integet2: Idézet: „„ahogy egy trabi ablaktörlő motort” vazze az gyárilag burkolt...” Az lehet...:vigyor3:
Hali!
Bocs h ide írom de nem enged új témát nyitni és végülis hasonló a helyzet, bár lényegesen egyszerűbb. Tehát: egy haverom vett a kocsijába elektronikus ajtónyitót, és szeretné távirányítani. A cucc gombnyomásra nyitja az ajtót. Néztem neten, találtam is RF kulcstartó távirányítókat, a kérdés pedig, hogy hogyan lehet összehozni vele? Relés és tranzisztoros kimeneteik vannak. Úgy kellene megoldani, hogy amikor megnyomja a távirányítón a gombot, akkor a vevő zárja egy pillanatra az ajtónyitó áremkörét, mintha a nyomógombot nyomná meg. Megoldható? A távirányítók: távirányítók Ha esetleg találna valaki jobb/olcsóbb megoldást, vagy tudnátok segíteni egy ilyen áramkör összehozásában, azt nagyon megköszönném!
Az a lényeg, hogy ne úgy legyen, hogy gomb megnyom :zár, gomb megnyom:nyit, hanem amíg nyomja a gombot a távirányítón, addig zárja az áramkört. Mintha a saját gombját nyomná az ajtónyitónak.
Huh. Remélem érthető voltam. Előre is köszi.
Jó volt a film! A zene alatta meg különösen tetszett!!!!!
Idézet: „A zene alatta meg különösen tetszett!!!!!” :yes: Szabi szőrnyeteg jól nyomja
Szia Szabi!
Lehet hogy csak nekem tűnt úgy de mintha nem lenne folytonoz a zárás és nyitás...elindul kicsit megáll..elindul kicsit megáll....ez csak nekem tűnt fel vagy a videótömörítés miatt van ez az ugrálás, szóval mi lehet az oka??? Akkor távírányítónak hagyományos kapucsengőt használtál? Különben gratula!
köszi
Idézet: „szóval mi lehet az oka???” csak annyi hogy az esztergályos nagyonpicivel nagyobra fúrta a lyukat (lötyög a tengelyen a menetes szár) és még rájátszik, hogy ez a menetes szár meg van vettemedve is. mind a kettő ellen teszek valamit.. amugy a motor folyton teker csak a menetes szár.... boltba nem néztem meg, h mennyire egyenes... de már ezt is tudom.. Idézet: „Akkor távírányítónak hagyományos kapucsengőt használtál?” igen hangszóró helyére raktam egy opto csatit ami egy 555-s monostabilt indit el (2es lábat a földre húzza) utána még van 3 db 555 lesz még egy 555 benne :yes: üdv
Gratula!
A film első és utolsó 20 másodpercében történik valami, csak nem észlelhető, mert olyan lassú? Ez tényleg nem egy Schumi! Kezdem úgy érezni, hogy nekem sosem lesz kész... Üdv Inhouse
köszee
Idézet: „csak nem észlelhető, mert olyan lassú?” igen a lassúság miatt van Te meg ne add fel
Sziasztok!
Egy automata szárnyas kaputvezérlést építek (építenék), de elakadtam, tanácstalan vagyok. Ami megvan: A mechanikai része megvan, a kaput LADA ablaktörlőmotor mozgatja (12V max. 2,8A). A kapu tökéletesen működik, ha tápfeszültségre kapcsolom a motorokat. Azonban kellene hozzá egy vezérlőelektronika. A vezérlőelektronika tápellátását egy boltban kapható 12V-os 1A-es stabil táp szolgáltatná azután ennek a feszültségét lehetne leosztani pl. stab 5V-ra, attól függ milyen elekronikát használjak??? 1. A motor ki-be kapcsolását gondoltam relével oldom meg. És a két motor tápellátását a trafo.jpg melléklet adja. A trafóról nem sokat tudok, annyit, hogy terhelésmentes állapotban 14,8-15V feszültséget ad, és a két motort bírja egyszerre és egy akkutöltőből származik és két csodás egyenirányító diódának? látszó objektum van hozzá? Itt az egyik problémám, hogy ha a 12V-ot amit ad szakítom meg relével egy elektronikán keresztül a trafónak állandóan üresjárásban kell mennie. Kipróbálam, hogy huzamosabb ideig csak egy kicsit melegszik, de nem tudom, hogy huzamosabb ideig bírja-e így, és mennyit fogyaszt, ha állandóan megy??? Vagy a vezérlőelektronika egy relével kapcsolja fel a 230V-ot a trafóra és ezután még legyen még két relé a jobb és a bal motor működtetésének??? Mert egy állandó stabil 1A-es táp lesz ami az elektronikát látja el tápfesszel. (fentebb írtam) A reléket az elektronika egy-egy kapcsolóüzembe állított tranzisztorral húzná meg. 2. A kétszárnyas kapuk átfedéssel csukódnak. Hogyan oldjam meg, hogy nyitásnál az egyik motor előbb induljon, míg becsukásnál az a másik motor iduljon később? 3.Rádióirányítás: Szétnéztem és szomorúan tapasztaltam, hogy a legolcsóbb rádióvevő is 15-20 000 Ft. És a távirányítóról nem is beszélve mert az is 3-8 000 Ft között van. Én úgy gondolam, hogy 3 gomb lenne a távirányítón: 1. kinyitás 2. becsukás 3.sétálló mód (csak fél szárny nyílik) Mind a vevőre mind a távkapcsolóra nem-e tudnátok valami elektronikát? Kapcsolási rajzot? PIC-kel csináljam?? Hogyan? 4. Érzékelés: Kellenek végállás kapcsolók. Ezeket hogyan helyezzem el a kapun? Mechanikus mikrokapcsolót használjak? Vagy valami mást? 5. Villogás: A kapu tetejére kell megkülönböztető fény, a gyalogosoknak. Ennek ára 5-20 000Ft között van. Nekem van itthon egy piros színű vízmentes búrám, és mint megállapította, villanócsővel működik. Utánanéztem neten, hogy a villanócső kerül 810 Ft-ba a hozzá való gyújtótrafó 226 Ft-ba. Így viszonylag olcsó lenne összehozni, de nem tudom, hogy kell bekötni. Két képet mellékeltem a villanócsőről és a trafóról. Mindkettőnek 3 lába van. Kell még hozzá valami elektronika? A cső 60W/s-os a trafó 60W/s. Egyáltalán hány volt kell a meghajtásához? Úgy gondoltam 12V elég neki és arra a kapumotorra kötöm párhuzamosan ami a sétálló üzemmódban megy, így teljes és sétálló módban is megy az a motor, tehát kapumozgásra a lámpa bizotsan villogni fog. Egyenlőre elég lesz ennyi kérdés. És előre is köszönöm annak, aki ideáig elolvassa és megvan rólam a véleménye. De kérem aki elszánt segítő szándékkal bír, segítsen...
a kiskapu nyitására egyszer kiutaláltam valamit, illetve kaptam egy régi pénztárgépet ami kilöki a kasszát, arra gondoltam, hogy a kiskapura ráépítem(csak mai napig nem volt méd időm), hogy csak egy gombnyomás, a relé behúz és a kiskaput kilöki a rugó. Nagyon jó kis mechanika, egybeépítve relé, rugó és egy kis kapcsoló, hogy zárva van e a "kassza" , de bezárni viszont be kell, vagy elég belökni a kaput és beakad...nagykapura szerintem gyenge a rugója....
hátha valaki tudja használni ezt az ötletet....
Úgy látom már mindenki meg fog engem előzni kapumegvalósításban...
A vezérlést csinálhatod logikai kapukkal, vagy PIC-el. Ez utóbbi nehézsége a programozás, óriási előnye viszont a változtatás egyszerűsége. A PIC-el még én is hadilábon állok, de itt vannak segítőkész emberek. Az elgondolásod szerintem alapvetően jó. A távvezérlést nem fogod párezer Ft alatt megúszni, de akkor legalább megbízható és biztonságos cuccod lesz. A végállásra több módszer kínálkozik: - áramfigyelő soros ellenállás - forgásfigyelés - mechanikára szerelt kapcsoló - esetleg egy kis hall elemes/reed csöves soros tekercs Az sem árthat ha nem egyet építesz bele, és mechanikai védelem is lehet benne (kuplung). Én ezért tervezem akkusfúró motorokkal, ott a racsni! A mechanika is legyen az időjárásnak ellenálló védett burkolat alatt. Hagyj lehetőséget áramszünet esetére a kézi nyitásra. A villogó fénynek én is gondoltam valami LED-es villanóra, nem kell kojak fény. A trafód nem hiszem, hogy üresjáratban tönkremenne. Üdv Inhouse
A mechanika nem drága ezért kuplungot nem terveztem bele. Nem akarok úgy járni mint a kombínókon, hogy egy tollpihe az ajtóhoz megy és jujj! már nem is csukódik és el sem indul. Legyen csak olyan mint pesten az orosz metró, hogy ódavágja a paraszt fejét és tör, zúz, ha az útjába kerül valami.
-Akkor a trafó üresjáratban nem fogyaszt? -A végálláskapcsolót hogyan helyezzem el? Mondjuk a legegyszerűbb, ha a mechanikára teszem, de kinyílik a kapu megszakít egy áramkört. Mikor becsukódik akkor hova tegyem a vélálláskapcsolót? -Ehhez a villanócsőhöz nem értessz véletlen, hogyan kell bekötni?
A trafó üresjárati fogyasztását meg tudod mérni, de azt hittem azért aggódsz, hogy üresen túlmelegszik...
A végálláskapcsolót neked kell eldöntened, hova tudod tenni, mivel egyedi kaput építesz... Nem árt dupla mikrokapcsolót alkalmazni, amik egyszerre kapcsolnak, és ha a zárást figyeled, akkor párhizamosan kötni, ha a nyitást, akkor sorba, a biztonság kedvéért. De rakhatsz hall elemet is, nem lesz gondod az érintkezőkkel. A villanócsőhöz hülye vagyok, majd más... ami eddig van hozzá egyébként ok, így szoktak kinézni, már csak a körítés hiányzik... Üdv Inhouse
Sziasztok!
Egy olyan kapcsolásra lenne szükségem, ami lekapcsolja a tápot a motorról ha az valami miatt nem tud forogni. 24V-os motorom van, amivel egy kaput szeretnék mozgatni, de ha pl. a kapu nem tud bezáródni valami miatt, akkor a motor ne égjen le.
Időzítő, amit beállítasz 3 másodperccel hosszabbra, mint ami alatt a végállást el kell érni. Áramfigyelő ellenálláson eső feszt komparátorral figyelni, ha "megfogott"-nat megfelelő áramot érez, lekapcsol. Impulzusadó a motor forgórészre, ami 3 másodperces időzítőt nullázgat, ha impulzus nem jön, 3 sec múllva leállít.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |