Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Bocs, hogy új témát nyitok, de nem találtam hasonló problémát taglaló topicot. Meg aztán hátha valaki mást is érint a dolog. Kellene nekem 24V a kocsiba. Arra gondoltam, hogy legegyszerűbb lenne, ha egy plusz zselés akkumulátort tennék bele, amit egy relével sorosítanék ill. párhuzamosítanék. Ezt le is rajzoltam, csak hát aggályaim vannak, hogy szabad-e "simán" egy zselés akkumulátort rákötni az autó rendszerére minden védelem nélkül. Itt a töltésre gondolok. Tudnátok ebben segíteni? Köszönöm előre is.
Tisztázzunk valamit! Milyen autóba és miért kell? Mert egy sima 12V-os rendszerű autó nem hiszem, hogy tolerálná a 24V ot! De szerintem ez nyugodtan mehetett volna kezdő kérdések topicba!
Szia!
Ajánlom a csatolt kapcsolást! Az áramkör egy feszültség kétszerező. 12V-ból előállít 24V-ot. Képek Üdv!
Szia!
Bocs, elméletileg a kezdő kérdések rovatba tettem... Kisbuszba kellene egy rámpa mozgatásához. 3 db 24V-os motor, terhelve 5-6A vesznek fel /db. 18david18: Nekem is van egy hasonló kapcsolásom, csak kissé csúszik az a project, viszont nekem már a jövőhéten feltétlen kellene hogy működjön a dolog. Ezért szerettem volna ideiglenesen egy + akkumulátorral megodani a dolgot. Meg nekem a 4A kevés.
Terheletlenül Kb. 1A-t vesznek fel.
Ezek hasonló kivitelezésű orsós szerkezetek, mint a kapu nyitó motorok, csak teljesen zárt rendszer és 1400N tudnak emelni / db. Ezt a reflektor izzót rá rajzolnád a kapcsolásomra, hogy hogyan is képzelted el? Köszi!
Szia!
A feszültség kétszerező áramkörből több is összeköthető párhuzamosan, így a teljesítmény növekszik. :yes: Ha szükséges készíthetek képet működés közben. Üdv!
Köszönöm!
Az 1A terhelés nélkül gyanús? Igaz, lemértem, csak 0.54A
Lenne még 1-2 kérdésem.
Az egyik, hogy miért is kell oda az az izzó? A másik pedig, hogy ha maradok a zselés akksinál, akkor simán be lehet kötni? Nem kell semmi egyéb védelem? Túltöltés ez+az. Igaz, a generátorban benne a fesz. szab. annyi meg mehet a zselésnek is.(?)
Bocs, és még egy kérdés.
Most egy 100Ah akkumulátor van a kocsiban. Össze lehet egyáltalán kötni sorosan egy 33Ah zselés akkumulátorral, amiből cirka 15-20A szednék ki? Bocs, a kezdő kérdésekért.
A párhuzamosan kötött akkumulátorok között kiegyenlítő áram fog folyni ,mivel a két akku feszültsége nem azonos .Pláne ha nem azonos az amperóra kapacitásuk.
Pár óra után mindkét akku küszöbszint alá merül. Alaphelyzetben amikor nincs töltés (jármümotor áll)szét kell kapcsolni az aksikat ! Üdv.
Sziasztok!
Miért is sikerülne elsőre... Addig nincs is gond, míg be nem kapcsolom De aztán elkezd "fibrillálni" a relé. Ki-be kapcsolagat eszetlenül. Gondolom azért, mert amikor sorosítja a két akkumulátort, akkor az addigi pozitív is átmegy negatívba, ezért szétkapcsol a relé. Majd kezdi elölről. Lenne valakinek valami ötlete, hogy hogyan küszöbölhetném ezt ki? Köszi előre is!
Nem, az autó akkumulátor táplálja a relét. Az égő benne van, ahogy rajzoltad.
Persze. Reggel óta ezzel nyűglődöm.
Ezerszer átnéztem az egészet.
Igen, igazad van.
Közben lekötöttem minden egyebet a panelról, és így működik rendesen. Tehát nem abban a részben van a hiba. Most nyálazhatom végig az egész hóbelevancot, hogy hol csesztem el a dolgot. |
Bejelentkezés
Hirdetés |