Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Szia Pet !
A Te motorodon rajta van a vezérlő IC! Azzal egyáltalán nem lesz gond, mert ilyet már használtam fel én is. Megnézem az IC bekötéseket, és holnap le is írom Neked. Egyeztetni azért csak kellene, nézd meg az IC nevét, alul van csatlakozó mellett. Szia.
Szia!
Mint írtam, az IC típusa: M51721ATL Ezen kívül ilyen van ráírva: 849008 -ez gondolom nem lényeges most. Remélem jót néztem. üdv.
Közben találtam itthon ilyet ,jó lehet ,vagy felejtős ?
Tényleg rég írtam, egyáltalában ide a hobbielektronikára, nem csak a témába.. Sajnos nem sok jót építek mostanában, kolis lettem az egyetemen (BME-VIK), és nem igazán jut időm az építgetésre, tanulok is, meg a közösségi élet is sokat elvesz. Egyébként főleg kapcsolóüzemű fényforráselőtétekkel foglalkoztam újonnan. Az órám is itt van még, a helyi elektronika kör bemutatóira mindig viszem, és még mindig sokan járnak a csodájára. Hp41C újításait olvastam, mert időnként átolvasom azért az érkezett üzeneteket. Örülök neki, köszönjük a munkádat! Tervezem nemsokára kipróbálni az új szoftvert...
Üdv!
Nem teljesen értem ám .....
Indukciósan visszük át a delejt a forgórészre ? És egyben szinkronizál is ?
Szia!
Igen,egy légmagos forgó transzformátoron megy át a delej a propellerre.A szinkronizálás nem az ő feladata,azt a bázis infravörös ledje,és a propeller fototranzisztora végzi..... Üdv!
Hogy teljesen megértsd az óra működését olvasd el Vicsys cikkjét :Bővebben: Link
Durván a primer 100,a szekunder 150 menet.Ettől túlságosan nem jó eltérni.Bár az is megoldható,de akkor bele kell nyúlni a programba......
Szia!
A bázis 2.09 verzióban találtam egy hibát: A SendAlarm utáni 3. sorban a 'call UART_SEND_BYTE' szerepel a 'call UART_SEND_BCD' helyett. Beégetés elött javítsd ki.
Szia Hp41C!
Köszönöm az infóf, rögtön ki is javítom! Szia.
Szia Pet!
Az egyik ilyen propeller órám motor vezérlóje teljesen megegyezik a Tieddel! Ugyaolyan sztátorral szerelt. A motor bekötése és elidítása igy egyáltalán nem lesz nehéz feladat. A vezérlő IC felől a 6 pólusú csatlakozó bekötése a kövezkező: (Ráforrasztod a csatlakozóra a vezetékeket). 1. Szervo bemenet, 100K Ohm -on a plusz tápra kötöd. 2. GND. 3. 5. 6 nem használjuk. 4. Plusz táp (12-13.5V) Feltöltök néhány képet, hogyan néz ki, szia.
Szia Hp41C!
LCD/I2C-s kijelzőt láttam, (Nokia61xx) Itt Megnézed? Szia.
Szia Pet ! Mekkora mázlid van!
A fejmotor szereléséhet és előkészítéséhez egy TXT filét csatolok, mert túl hosszú lett a leírása. Szia.
Szia!
Tényleg mázlim van Megpróbálom beindítani, köszi a segítséget és a leírást.
Elsőre elindult.
A trafó részről van valami tapasztalatod ennél a típusnál? Bár ha jól látom a képen nincs meg az a fele. A leírásból megpróbálom...
Szia Pet ! Hogy mekkora mázlid van...
Ha a motor már szépen pörög, félsiker. A forgórész tekercseinél nem lesz gond, kösd sorba, és egy erős LED-et forrassz a két végére. (A LED-re vigyázz, mert ki lehet égetni ezzel! Nem baj ha van egy soros 100-200 Ohm előtte). Az álló tekercsek kivezetései nem egyeznek az enyémmel. Nálam csak 3 kivezetés jön ki alul, a két tekercs gyárilag sorbakötve, persze "forditva, szemben". Ezért leszereltem a fejdobot, és a beépitett nyáklemezen az egyik tekercs kivezetését átkötöttem belül. (Ez egy műtét volt!). Most annyit kel tenned, hogy leméred a kivezetéseket Ohm -osan, és megpróbálod rákötni a bázis á.k. meghajtó kimenetét egy 10-15 Ohm -os soros ellenálláson keresztül. Itt most próbálgatni kell. Szia.
Sziasztok!
Időközben, egy félretett 4 fejes fejmotort is sikerült elidítani. Meg tudtam táplálni a forgótrafót egy kis PWM-es áramkörrel is, a tekercsek bekötésének ellenőrzésére, és az átvitel minőségének vizsgálatára. Találtam az álló tekercseken olyan bekötést, amely alkalmas lehet majd egy propeller működtetéséhez. (Hmm! Ezzel most éppen három egység is lett készen, azt hiszem ennyi azért nemigen kell). Néhány felvétel az összeállításról, és a Pet motorjának sztátora, (állórésze) is alulnézetben. Sziasztok.
Szia!
Az egyiket szívesen megvenném... Szia
Szia Hp41C !
Az egyik már biztosan a Tiéd lesz. Majd megbeszéljük, hogyan kerül Hozzád. Szia.
Sziasztok !
Na ....ilyet sikerült szerezni .... BA6411 nevű százlábú hajtja Jó lehet ?
Szia Slogan !
Meg lehet csinálni. A BA6411 ugyanaz mint a KA8310 meghajtó IC. Valahol a topikban le van már írva, hogyan lehet bekötni, és is alaklmaztam már ilyen szerkezetet. Utánna nézek, de addig is, itt az IC adatlapja. Szia.
Slogan ! Javítok !
Megtaláltam a topikban a BA6411 IC bekötését, amely a KA8304-es IC -vel azonos. Ime: - a 2-es lábra 100K-n adj plusz tápfeszt. Szia.
No....
Nem teljesen világos..... A próbához kössek : 1.láb test 10.láb + 3,7 összekötve 2.láb 2-5 volt fesz osztóval (ezt hogy ?) Ezt most a motoron végzem el az IC nélkül ? Én kipróbáltam mielőtt szétbányásztam a videót..... És hogy kötöm be IC -vel ?
Szia Janocsi!
Na a két kimenetet sorba kötöttem a bemenetre pedig két pont közé aminek az ellenállása pár ohm, rákötöttem a bázist. A kimenetre raktam egy ledet előtéttel ami világított. Aztán raktam egy graetzt rá és egy kondit majd a multimétert. Második nekifutásra 65V körüli értéket kaptam. Am jó hogy a graetz 50 voltos a kondi pedig 30 Lehet esetleg az baj ha a kondi csak 1uF, vagy ténylegesen annyi egyenirányított fesz megy át? üdv.
Szia Slogan !
IC nélkül nem megy a motor! Mindenképpen kell hozzá. A bekötések az IC-re vonatkoznak. Az IC 2-es lábára nem kell osztó, hanem egy 100k-n a plusz tápra kötöd. Igy hozd össze, aztán meglátjuk. Szia.
Szia Pet !
Terhelés nélkül megszalad a puffer feszültsége, hiszen tele van "tüskékkel". Mindenképpen kell rá egy kb. akkora fogyasztó, mint a propeller áramköre. Ez nagyjából 100-150mA-es terhelést jelent. Ugyanakkor a propelleren egy "zener" is fogja a puffert, igy 15 V fölé nem tud felmenni.( Egy zseblámpa ízzóval próbáld megterhelni ideiglenesen ). Szia. |
Bejelentkezés
Hirdetés |