Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
A szénkefeházon van egy kis fekete ház rajta aluminium hütőborda oda megy be 3 szál.az mi lehet?
Akkor pedig az beépített szabályzó lesz. Meg tudnád nézni, hogy milyen jelzések vannak rajta?
Csak egy kefe van, vagy a képen nem látszik a másik? (nem találkoztam még olyannal, aminél csak egy kefe lenne, de az utóbbi időben elég sok elcseszett dologgal találkozni az autóknál...)
Mérd le azokat, amiket az előbb írtam.
Mindent leellenőriztem újra, szemrevételezés, illetve szakadásmérés/keresés.
Következő lépésben kiszedem a generátort vizuális ellenőrzésre, azaz darabjaira bontom.
Szedd szét a generátort, mérd ki a forgorészt, állorészt, diodákat zárlatra, szakadásra. Ehhez a forgorészt és a diodahidat szét kell választanod egymástol. (igy látatlanban a diodára szavaznék, gondosan mérd ki)
Ne legyél benne biztos, hogy jo az uj feszszab.Ha vásárláskor van lehetöséged válogatni, inkább valami magyar utángyártottat keress. Amugy Samara vagy kockalada generátor?
Samara generátor.
Sajnos ezt a fesszabályzót nemigen tudom visszacserélni és úgy néz ki, hogy ruszki. Szerezzek egy magyart? Akkor addig nem szedem szét a generátort se. Mondjuk 2500-ért még mindig jobb, mint egy - esetleg - feleslegesen szervált generátor 8000-ért. Holnap vadászok egyet. Köszönöm a segítséget.
Nagyon valoszinü, hogy a feszszabályzo rossz, de ha biztos akarsz lenni a dolgodban, szedd szét ,mérj ki mindent, nem tart sokáig annál a generátornál. Ezek a ruszki meg ukrán alkatrészek nagyon megbizhatatlanok, ilyeneknél én mindig a magyart részesitem elönyben. Szamarához is létezik magyar u.gy., nem jön kétfelé, mint a gyári, egy müanyag házben van az elektronika is meg a kefék is.
Sziasztok.
'88-as Opel Kadett generátor nem tölt. A hiba azzal kezdődött, hogy a töltésjelző lámpa halványan villogni kezdett. Lemértem, töltés volt. Semmi hiba, viszont pár nap után már égett, nem villogott, és nem halványan, ekkor már töltés sem volt. Faterom szétszedte, el voltak kopva a kefék, kicserélte, töltés még mindig nem volt. Majd újból javítás, kicserélte a fesz-szabályzót is, de ugyanaz. Megnézte egy autószerelő is, sokat nem tudott mondani, szerinte a diodahíd jó, és a fesz-szabályzóra gyanakszik. A generátor típusa Delco. A kábelek rendben, 12 volt egy vastag kábelen meg egy vékonyabb kábelen gyújtáskor, és egy testkábel. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mi lehet a hiba? Esetleg ha a diodahíd a hibás, hogy lehet megtudni, milyen értékeket kell mutasson méréskor?
Hát, csere-bere elött érdemes méregetni, többek közt pl. azt a diodahidat is. Mérheted multiméterrel vagy probalámpa+akkumulátor. Egyik irányba vezessen, másikba ne. Összesen 9 db. diodát kell igy kimérned zárlatra és szakadásra, valoszinüleg ott lesz a bünös. Mérés elött persze a diodahidat le kell forrasztani az állorésztekercsröl.
A vékony kék kábel nem gyujtás+, hanem a töltésvisszajelzö.
Csere előtt illik a szabályzót is lemérni. Elvileg van egy bemenete, ami a töltővezetékre van kötve, és belül is van egy csatlakozási pontja, ami a segéddiódahíddal érintkezik (az előbbi nem okvetlenül létezik, de az utóbbi biztosan). Ezt a két pontot kösd össze, és nevezzük ki A-nak. Van egy másik pont a szabályzón, ami a generátor házával érintkezik, ez a B pont. Illetve van a két kefe. Namost ha a kefék közé beteszel egy 5-10W-os izzót, és az A-B pontok között állítod a feszültséget, akkor 14V felett el kell aludnia az izzónak, azalatt pedig világítania kell. Ha nem így van, akkor valóban rossz a szabályzó.
Ha az autószerelő értene az elektromos rendszerhez, akkor ki tudná mérni a hibát, de mivel láthatóan nem ért, ezért a véleménye kb. nullával egyenértékű...
Sziasztok! Köszi a segítséget, probléma megoldva. Minden elektronika tökéletes volt, kivéve az egyik tekercset, ami az állórészben van, es a diódahídra csatolódik. Ki lett cserélve és most már megy.
Köszi és további jó fórumozást mindenkinek!
hali!
samara generátorral kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. a helyzet a következő.adott egy 20 éves generátor a gyári fesz szabályzójával.felkapcsolt világításnál elkezdett világítani a kontroll lámpa és a töltés ekkor 12,8voltra esik.terhelés nélkül alapjáraton 13,6v,töltésjelző nem világít.gondoltam megérett a szabályzó a cserére így vettem egy újat.miután beraktam 14v töltés és minden jó volt kb 400kmen keresztül amikor elkezdett parázslani a töltésjelző terheléstől és fordulattól függetlenül,a töltés ekkor már 13,6 körül volt alapjáraton,majd kis idővel később meghalt a szabályzó és 16-17v.ekkor újra kicseréltem és kb 200km után gyújtás ráadásakor nem világított a töltésjelző viszont a motor beindítása után parázslott és nem volt töltésem.ekkor megint cseréltem egy szabályzót.az újjal a töltés 14,2v alapjáraton és a töltésjelző rendesen világít.a diódákat és a forgórészt mértem multiméterrel és nem találtam hibát.az állórész is jónak tűnik.mi lehet a hiba?előfordulhat,hogy ennyire rossz minőségű lenne a fesz szabályzó amit belerakok,mert sajnos csak ezt az egy gyártmányt találom a boltokban és nem tudtam eddig mást beszerezni,vagy a generátor miatt megy tönkre?
Igen, ennyire rossz minöségüek. Ha egy oldalnyit visszaolvasol, épp erröl irtam. Probálj meg magyar utángyártottat szerezni bele másik boltbol.
Az nem lehet, hogy az eredeti szabályzo nem is rossz, csak bekapcsolt lámpánál már tul alacsony a fordulat, és kigyullad a visszajelzö? Az azzal mért feszültségértékeket én nem mondanám rendellenesnek.
igen így utólag már láttam,hogy pont samara fesz szabályzóról volt szó,csak akkor már írtam
viszont szerintem alapjáraton világítással a 12,8 kevés. esetleg nem tudsz olyan online boltot ahol lehet venni normális minőségű alkatrészt,mert debrecenben már 3 különböző boltból vettem és több ilyen boltot nem ismerek ahol tartanak lada alkatrészt.
Helló!
Kár volt belőle kivenni a jót! Zoli bácsi mondja is, hogy fordulatfüggő a generátor. A becsapást a "nullfeszrelé" okozza amikor is nem akar elaludni az alacsony fordulattól, vagy a töltőfeszültség alacsony értékétől, ami a beépített zener feszültségétől függ. Amit valamikor megépítettem szabályzót, abban 723-as volt, ma is kitűnően működik. Ha gondolod holnap felteszem a rajzát. Egy ezred volt pontossággal tartja az értéket! Üdv.:VIM
mindenképp érdekel a rajz.ha nem nagy gond légyszives töltsd fel.
végülis lehet,hogy visszateszem a régit mert még megvan,csak annyi,hogy kicserélem benne a keféket és ha kicsit több időm lesz megpróbálok építeni egy sajátot.
Na, ugy látom, többen is adnának még esélyt annak a régi szabályzonak. Tedd vissza, mérd meg ujra. Lámpával, alapjáraton a 12,8 nem feltétlen kevés. Ha már kis gázadásra is emelkedik a feszültség, akkor azzal még meg lehet barátkozni. Közepes fordulaton lámpával és lámpa nélkül is 14+-0,4 V legyen. Ha ennyi, akkor nincs gond, bennehagyhatod.
Onlájn boltban nem szoktam ilyesmit venni, itt vidéken általában szoktam kapni nekem megfelelöt. A magyar fekete müanyag házban van, nem fémben, mint a ruszki meg az ukrán.
a forumon kiokosodva-autoszerelo vagyok-generatort,oninditot is javitok nagyon jo%-ban
tortenet:peugeot 205 1.9d 91 es,tolteslampa halovanyan vilagit,1eve mar,mostanra teljesen vilagitott,mi lehetett a baj?
én sem szoktam online,csak már ötletem sincs,hogy hova menjek.4 különböző boltban jártam és mindenhol ugyan olyan van csak.különben én is erősen arra hajlok,hogy visszarakom a régit.1,5 éve járok úgy az autóval,hogy annyi a töltése és sosem merült le az aksi.annyit viszont lehet változtatok,hogy kicserélem a régiben a keféket,mert eléggé meg vannak már kopva.ha esetleg úgy alakul,hogy még is szükségem lenne egy magyar szabályzóra egy olyat tudunk csinálni,hogy átutalom neked a pénzt és küldesz nekem egyet?
A történet régi, elnézést, hogy újra előjövök vele.
LADA 2107 (Samara generátorral) Túltölt a generátorom, forr az akkumulátor. Előzmények: Autószerelőnél volt, rajtahagyta a gyújtást, az akku lemerült, feltöltöttem. Észleltem a hibát, vettem egy új feszültségszabályzót. A hiba nem múlt el. Most vettem még egyet, ugyanaz a baja. Alapjáraton jó, gázadásra máris túltöltés van. Kérdésem: Lehet, hogy az akksi megnyúvadt? Arra gondoltam, ha egyáltalán van töltés, akkor a fesszabályzó rossz, de ezek szerint nem. Kénytelen vagyok kínlódni, munkanélküli vagyok, nincs pénzem szerelőre.
Szia!
Köszönöm a segítséget, utánanézek.
Itt valami félreértés lesz.
Ha a gerjesztötekercs nem kap áramot, abbol nem lesz tultöltés, söt, semmilyen töltés. Ha forr az aksi, és teljesen kidöl jobbra a töltésjelzö a müszerfalban, akkor ott bizony valoszinü, hogy a feszszab direktben adja a gerjesztöáramot a forgorésznek.
Probáld még meg, amit irtunk, és ha még mindig biztos vagy benne, hogy az a rossz, akkor igen, szolj és megnézem, hogy jelenleg milyet tartanak a polcon.
Szét kéne szedni aprora, kimérni mindenét, különös tekintettel a diodákra!!
Megnéztem egy rajzot a generátorrról.
A fesszabályzón lévő keféken kívül nincs rajta másik, ha jól láttam, azok pedig zsír újak. Merre menjek tovább? Vagy mégis szedjem szét? |
Bejelentkezés
Hirdetés |