Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Nem maradt le. 108V (száznyolc). De az nem tetszik, hogy ennyire búg. Rákötöm az erősítőt, aztán kipróbálom úgy.
Akkor már nem a fűtésről beszélünk , mert arra reagáltál .
Elko nélkül 100Hz lüktető egyened lesz , az búg .. Mivel hallgattad ? Kondit miért hagyod el ?
Méregetésnek nem szoktam kondit rakni. Hangot meg a trafó adott ki magából, nem kellett semmin hallgatni.
Nem ég el, mert a levegő rettenetes mennyiségű hőt elszállít. Nem is képes látható izzásra.
Barna, ezeket a csöveket söntstabilizátorként szokták használni. Rosszul értelmezed a működését, nem 15V esik rajtuk, hanem 150V, meg 210V. A soros kapcsolásnál szoktak az alsó tagnak egy külön gyújtó ellenállást beépíteni. Ezt még alaposan gondold át, zénerrel helyettesítve. A stabilizátorokat nem így szokták felépíteni.
Jobb , ha rászoksz , félrevezeted magad (meg minket is ).
Trafó miért zúgott , üresben is zúg ?
Ha 6V-ot adtam neki, akkor nem zúgott. Amikor fogom a vasat, akkor nem érzem, hogy rezeg (200V-ról). Azóta voltam a garázsban, és leszedtem róla azt a vasdaraboz, ami tartotta a foglalatát az AZ41-nek, most már nem zúg, csak egy kicsit.
Ez azt jelenti, hogy ha a 250V-os anódfesszel sorba kötöm a 150/20-as stabicsövet akkor max 20mA terhelés mellett (ennél nagyobb áramnál már károsodik a cső gondolom) a katódján 100V jelenik meg ami ideális az EF6 G2-nek?
Ez azt jelenti, meg azt is, hogy nagyjából megjelenik ugyanaz a brumm szint is, ami már nem annyira ideális az EF segédrácsának. Viszont stabilnak egy fikarcnyit sem nevezheted. Ha csökken 230V-ra az anódfesz, ezt a csökkenést tovább viszi az EF segédrácsára. Tedd be a 150V-os stabcsövet (ahogy az APX rajzon látod), és ennek a feszültségét oszd le egy pár mA-es osztóval, és szűrd meg, így már stabil lesz, és zajmentes.
Az mitől van hogyha a csöves erősítőmőn a hangerőpotit elkezden tekergetni akkor üresjáratba leng a membánja a hangszórónak?Gondolom nemtesz túljót a hangfalamnak Ezt a hibát hogyan lehetne kijavírani/ mi okozhatja?
Üdv: korgs2
Ha csak a tekergetés ideje alatt, akkor cseréld ki a potit (KH-s).
Sajnos nemcsak akkor bekapcsolás és kikapcsolás után is. Ráadásul keverőerősítő és mind a 2 csatorna ezt csinálja.
Képzeljétek, szombaton rámsóztak egy katonai ládát mondván majd jó lesz nekem valamire, hát elhoztuk ma meg be lett téve a műhelybe hogy meg ne ázzon, kinyitottam és rámkacsintott egy 6P7SZ cső Vadi új, több nem volt benne viszont egy csomó csőátvételi papiros is volt benne mire lenne ez a jószág jó szerintetek?6P7SZ valamilyen generátorban volt végcső ha jól értelmezem.
Pl.: 8-10W-os subbass erősítőnek egy stereo PCL86 SE-hez.
Ennyi veszne abból a 20W-ból?
Akkor egyenlőre marad a gyüjteményem ékes darabja majd egyszer próbára bevetem
Ez nem egy "bika" 6P3Sz? Volt a 6L6-nak felsőanódkivezetéses változata, talán a 6L6 special, vagy 6L6 ga? nem annak a szovjet változata?
Nem. Az USA, 6BG6(G) orosz változata. Vízszintes eltérítőé állítólag. Danaman, ez az?
Szia!
Gyanús, hogy egyenfeszültség van a potidon... P.l. attól, hogy az őt követő, vagy őt meghajtó fokozat ki-vagy be csatoló kondija szivárog!! Úgy tudhatod meg, hogy a poti bemeneti, ill csuszka /kimeneti/ lábával sorba raksz egy 100nF-os kondit, és úgy is kipróbálod. (szerintem kontakthibánál csak "RÁCSEGNE")
Régen építettem egy gitárerősítőt, 504-ekkel, az előfoka EF80 volt (sok van belőle) , és amikor megpendítette a gitárt a gyerek, akkorát csengett, hogy azt hittük abba sem hagyja...
Akkor már EF 86! /nekem is az van a 100w-osban/ Idézet: „Így sem jártam még, hogy egy csőről "lehúzzam" a búrát.” JÓ KEMÉNY VAGY! Imi! Ugyan fényképezd már le! Nekem egyszer PL509 esett szét így, amikor porcelán foglalatban hagytuk kihűlni, és a foglalat más sebességgel hűlt mint a cső, és reccs... Igaz, ott a búra sem maradt egyben, amikor "lehúztuk" !
Márk!
Ha nem raksz kondit a mérés erejéig, akkor , hogy fogod lemérni a tápod csúcsfeszültségét /amire a kondi töltődik/. Legalább egy 5-10µF-ot tegyél ilyenkor, párhuzamosan vele egy 10kohm-os 3w-os ellenállással /ez terheli, és még ki is süti, mérés után, és nem ráz/, és már kész is a terhelés alatti mérés. Tudod, így nem indul meg az áram az egyencsövön, és ki tudja , hány elektron szivárog át a műszered hatására... Ez nem szilíciumdióda, hanem cső! SI Diódával , ha jól kötötted, mérni lehetett volna egyenben, egy a váltó közeli értéket, de csőnél...?
Igen, a Zolinak írt válaszomban megemlítettem, hogy volt hasonló "élményem" az EF80-assal. Tegnap az EF83-ast vettem górcső alá, vele nincsenek ilyen gondok (legalábbis, erre utaló nyomokat nem láttam a szkópon, ma meghallgatom, úgy mit mutat). Ha mégsem jó, marad a 86-os.
Ma még készülnek képek az EL-ről, de - egyenlőre - nem látok elől gépet.
Én is EF80-at használok a PL504PP-ben, és van vagy 30db belőle.Mindet kipróbáltam régebben, mind nagyon mikrofóniás.
Sziasztok,
tegnap én is beléptem a bekapcsoláskor fűtőszál felvillanó csövesek táborába egy vadi újnak tűnő AEG PCL86-al Mivel a 14,2V-ra sikerült fűtőfeszt amúgy is meg akartam szelidíteni, betettem egy 1ohm / 2W-os ellenállást sorosan és láss csodát megszűnt a jelenség Pedíg azt hittem nehezebben adja meg magát. Most szembesülök a tényel, hogy ugyan arra a nyugalmi anódáramra beállított sokat használt és vadi új elektroncsőnek baromira nem ugyan az a minőségbeni hangzása ám! Ezt sem hittem el igazán addíg amíg nem hallottam a saját fülemmel.
Amikor a katód merülőfélben van, akkor már nem képes akkora csúcsáramok létrehozására. Nálam is nagyon markánsan mutatkozott meg a PL500 PP-nél, ahol az egyik cső gyengesége miatt majdnem 20W teljesítményről kellett volna lemondanom. A 10 Ohm -os katódellenálláson határozottan látszott a vágás, míg a másik csőfél gond nélkül szolgáltatta ugyanazt az áramot. A használt SE-knél is biztosan tapasztalható teljesítménycsökkenés. Azonos hallgatási szinten ez nyilván kiütközik hangminőség tekintetében is.
Én az előbb úgy jártam, hogy kikapcsolás után véletlenül bekapcsoltam (kb 1 másodperc múlva) az erősítőt és a GZ34-es aljánál szikrázott valami. Kicsit vártam vele ismét bekapcsoltam, hogy érte-e valami károsodás, de működik.
A TV-knél nem véletlenül használtak NTK-t. Ezek a bekapcsoláskor a hideg fűtőszálak "hiányzó melegellenállását" pótolták. Ha direktbe került volna a a feszültség a csövekre, gyakori lett volna a kiégés. Egy ellenállás is némiképpen képes csökkenteni a bekapcsolási áramlökést. Ha a hideg szál miatt az össz ellenállás kisebb, a megemelkedett áram hatására az ellenálláson több fesz esik, kevesebbet hagyva a csőre. Így valamelyest csökken a hideg szál terhelése.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |