Fórum témák
» Több friss téma |
Oszcillátor =rezgéskeltő,+határozása visszacsatolt négypólus aktív elem.Már szakmunkásképzőben is igy tanultuk.Veled nem vitázom mert a végén kiderül hogy a hangvilla,a bicigli csengő is oszcillátor hiszen hangrezgéseket állit elő.Javaslom indits új fórumot,melyik volt előbb a vevő vagy az adó? cimmel.
Matekból elhiszem, hogy kettes voltál, gratulálok. De nyelvtanból hogy mentél át?! Te tényleg "biciglizni" szoktál? Az melyik? Én 4 évesen is csak a biciklit ismertem.
Az oszcillátor egyébként stabil frekvenciájú, elektromágneses rezgéseket előállító, és fenntartó eszköz. Igazad van, ezen ne vitázzunk. Veled meg főleg ne. Nem lep meg, hogy ismerted Budai41-et, hiszen neki is teljesen hasonló "helyesírása" és modora volt. Bár nála legalább látszott, hogy valami köze volt a dolgokhoz. Egyébként tény, hogy egy-két hozzászólás alapján nem lehet eldönteni, hogy ki milyen jó szakember. Ebben teljesen igazat adok neked. Viszont azt nagyon hamar le lehet szűrni, hogy ki az, aki nem jó szakember... A mondatot úgy folytatod, ahogy jól esik. További szép napot!
Talán a legfontosabb oszcillátor bioelektromos, és színuszcsomónak hívják.
Külső energia felhasználásával nem lecsengő amplitúdójú periodikus jelet állít elő.
Igen, és eléggé jól bevált konstrukció mert évmilliók óta non-stop üzemben használják több milliárdnyian, és kítűnő hatásfokkal dolgozik.
Sziasztok!
Én egy ilyesmit szeretnék összehozni: Bővebben: Link Csak úgy képzeltem el, hogy a Walkie-Tokie-m fülhallgató kimenetére kötnék egy adót, ami továbbítaná a fülben lévő vevőnek a jelet. Ez kivitelezhető házilag? mer ezt így megvenni rohadt drága viszont jó lenne ha úgy tudnék dolgozni, hogy nem látszódik hogy a fülemben van egy vevő. Mert a sima vezetékes fülhallgató megoldás az könnyen észrevehető. Azért írtam ide mert reméltem itt majd útba tudtok igazítani, viszont új topykot meg nem akartam létrehozni. A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv!
Nem is kellett volna új topikot nyitnod, azonban a téma sokkal inkább passzol valamelyik PMR - es témába. (PMR = Walkie-Talkie) A feladat nem túl bonyolult rádiós szempontból, én ott látok gondot, hogy hogyan fogod megépíteni a füldugós vevőt a megfelelő méretben. Az elv: veszel két PMR 446 készüléket, csinálsz hozzá egy fejhallgatós-mikrofonos készletet, ahol a fejhallgató helyére teszel egy FM transmittert. A füldugóba belepaszírozol egy FM vevőt valamilyen egyszerűt
köszi akkor mostmár tudom hogy hol keresgessek
Helyesbitenék PMR=private mobil radio a rövidités jelentése.
Igen, és . . .
Mi a probéma? Mit is helyesbítesz?
hol találok ilyen FM sugárzó meg FM vevő tervet?
mondjuk lehet jobb lenne valami kis csippet venni ami megfelelne erre a célra. mármint ami a vevő (fülbedugós) részt illeti. elég lenne neki csak 1 fekvenciát fognia. milyen műszerek szükségesek az összeállításhoz? a sugárzó rész szerintetek mi legyen? kezdő vagyok, de rendelkezésre állnak bizonyos eszközök. pl oszcilloszkóp, ha az szükséges lenne valami behangolásához.
Adóépítéshez oszcilloszkóp nem elegendő viszont 1 sáv vevő térerőjelzővel nélkülözhetetlen.Pl.110MHZ re építessz 3tranzisztoros adót ez 3Volt ról működik stabilan.Smd.kivitelben +hangolodni sem fog.Jól értem Walkmann-ról akarod vezérelni,ez esetben nem kell,mic.erősitő ic.Rajzot találsz a poloska topicban,de emlékeim szerint fm.adó építése topicban is.
Láttam a linket a cuccot 95dolcsi komolynak tűnik,13mm.méretű fülbe dugható vevő.Ilyen kisméretüt még a profik sem készitenek,nem hogy kezdők.Súgóként használják nem véletlenül ilyen drága.Szerintem felejtsd el.
Kedves ferzoo!
Legjobb lenne, ha te is elfelejtenéd az adóépítgetést 110 MHz - re, de hogy még másnak is tanácsolod, az már erős túlzás. Ha nem tudnád ezen frekvencia körül légiforgalmi irányadók működnek, és hogy a "borzasztó érzékeny" széthangolt vevőiddel nem hallasz semmit, az egy dolog. De a légiforgalom biztonságának veszélyeztetése már igen komoly következményekkel járhat.
Nem látom honnan jött ez a walkman (nem pedig Walkmann) ötlet. Kezdetektől PMR kimenetét szeretné FM adóra kötni, a fülbe pedig egy kis FM vevőt szeretne fabrikálni.
110 MHz-en egyébként tényleg nem illene játszani (igazából az egész 108-136 MHz-es sávot ajánlatos úgy békén hagyni, ahogyan van). Ilyen jellegű hajlamaidat inkább titkold, ne pedig még terjeszd is!
FM adók közül csak válogatnod kell, igazából a teljesítmény nem szempont nálad, hiszen nincs szó nagy távolságokról. A vevő megépítése füles méretben viszont már nem igazán kivitelezhető. Legegyszerűbb vevők mérete is túl nagy ide (TDA7088T, TDA7021), elemmel együtt pedig már végképp nem fér el.
A linkelt kütyü ára sem véletlen annyi, amennyi. Házilag ez valószínűleg kivitelezhetetlen, sajnos.
köszi a választ. akkor hanyagolom a dolgot
Elárulom nektek nincs 1vevőm se,110MHZ re áthangolva,van viszont 136-176MHZ re hihetetlen de senkit nem zavarok vele úgy 15éve.Egyébiránt rosszul tudjátok a légiközlekedés frekvenciasávja 118MHZ-136MHZ ig terjed,ide van kijelölve.Ezen sáv zavarását én sem ajánlom senkinek,különben sem lenne egyszerű néhány 100mW.os adókkal nem jön létre interferencia.Azért odafönt komoly technika van 15-20W.Rf.
Pontosabban: nem jelezte senki, hogy zavarod vele.
A kis 100mW adód jelét a repülőgépek nagy távolságból képesek venni, ha más el nem nyomja. Vadászpilóták vészhelyzeti segélykérő rádiója, jeladója hasonló teljesítményű.
Pontosabban: nem jelezte senki, hogy zavarod vele.
A kis 100mW adód jelét a repülőgépek nagy távolságból képesek venni, ha más el nem nyomja. Vadászpilóták vészhelyzeti segélykérő rádiója, jeladója hasonló teljesítményű. Idézet: „viszont 1 sáv vevő térerőjelzővel nélkülözhetetlen.Pl.110MHZ re építessz 3tranzisztoros adót ez 3Volt ról működik” Az már tényleg hihetetlen, hogy a saját hozzászólásodat sem (tudod) elolvasni, néhány hozzászólással előbb írtad. Jobb lenne, ha vita helyett tanulmányornád az FNFT, és RAT -ot, a lábjegyzeteivel együtt, ott pontosan le van írva a frekvenciák használatának feltételei, és módja. 108 - 117.975 MHz léginavigáció, (a repülö eszközöket irányítják automatikus módon, rossz látási körűlmények között is!) 117.975 - 132 (R) légimozgó, 132 - 136 (OR) légimozgó, 136 - 137 (R) légimozgó, stb. stb. Az hogy eddíg nem akadtál még össze senkivel, köszönd a szerencsédnek, de tudod a szerencse forgandó. Az a gáz, hogy manapság a kisgépek is "össze-vissza" röpködnek viszonylag egyszerő, de igen érzékeny navigációs berendezésekkel, és igen könnyű megzevarni őket, egy földi, bár kisteljesítmányű kalóz adóval. Mint már említettem arról tegyél le hogy a ferzoo művek külön, saját frekvenciagazdálkodást folytasson.
Pucuka helyesen írta, 118 MHz alatt is a légi közlekedésé a frekvenciasáv (annyiban tér el a 118-136 MHz-től, hogy itt nem folyik szóbeli kommunikáció, "csupán" adatkupacokat sugároznak a földi adók, a repülők tájékozódását segítendő).
Egyébként egy pár száz mW-os földi adó jelét több 10 km-re is simán veheti egy repülőgép rádiója. Ugyanis fölfelé gyakorlatilag akadálymentesen terjedhet a jel, a repülőkön pedig bőven 0,5-0,8 uV alatti érzékenységű vevők vannak. És lehet, hogy számodra hihetetlen, de nem kell, ahhoz néhány száz mW, hogy zavar jöjjön létre, vagy akár csak időlegesen is, de mondjuk elnyomd az adott esetben több száz km-re lévő reptér adóját a feletted elhaladó repülőn. Meg mondjuk érdekes, hogy felhoztad a repülőkön lévő adók teljesítményét. 15-20 W-ot írtál, meg komoly technikát. Ez nyilván így van. De hogy ez most neked honnan jött? Mert, hogy a vétel megzavarásához semmi köze sincsen a repülő adójának, az biztos. Mert itt elsősorban főleg a feletted elhaladó gépek rádióvételének megzavarásáról van szó, nem pedig arról, hogy mondjuk elnyomnád szegény gép 20-30 W-os adóját
Csak egy picit pontosítanálak. A repűlőgép fedélzetén nincsenek 20 - 25 W teljesítményű rádiók, azon egyszerű oknál fogva, hogy nincs is rá szükség, és ezeknek is mint a többi műszernek is vészhelyzet esetén tartalék áramforrásról kell üzemelniük, és ez korlátozott.
Egyébként ahogy írtad, nem az adók elnyomása a probléma, hanem az érzékeny vevők zavarása, amit a pilóta az iránysáv vevő kijelzőjének megbolondulásaként érzékel. A navigáció nem beszédforgalmat jelent, és egy áthangolt kb. 300 mV érzékenységű vevövel nem is lehet hallani semmit. Az ebben a sávban üzemelő VOR, és TVOR adóknak A0 (G0) modulációja van, és ez FM (F3E) vevővel nem is detektálható, és a sugárzási karakterisztikája felfelé mutat, mert többnyire onnan várható repülőgép. A beszédforgalom (többnyire simplex) megzavarása is problémás, volt már ilyen esetben súlyos baleset. Gondolom senki nem szeretne ilyen esetben a pilóta helyében lenni, mondjuk a háta mögött 300 utassal.
Mint leírtam én nem építgetek 110MHZ re,sem 88-108MHZ re,az itt lévök közül viszont többen is,lásd poloska topic,fm.adó építése cimű topicban CCIR sávot részesitik előnyben.Végülis a szomszéd rádióját Tv.jét zavarni nem gond,csak ha kijönnek a HIF.töl akkor 100ez.nél kezdődik a bünti.Akik ide írogatnak csupán érdeklödők elméleti sikon gondolkoznak,nem igen érik el a rádióamatőr szintet sem.
Bizonyára igazad van sokmindenben,azt azért elmondanám sokféle vez.nélküli rádiós mikrofont hoznak az országba,kinából hong-kong ból melyek 126,4MHZ en ill.113MHZ en adnak.Rendszerint 2-3tranzisztorral vevő 1db.smd.Ic.vel működik,mondhatni gagyik 15-30m.hatótávolságig.Szomszédom tanár ő is ilyent használ,mit csináljak jelentsem fel.Több ezer db.ot eladnak a neten,kutyát nem érdekli ez a cucc,nem hogy engem.
Bocsánatot kérek, de gondolom a Rádióhirközlés szakmában eltöltött 40 év, nem amatőr (nem lebecsülve), pláne nem RTV műszerész szinten, azért valamit jelent. Talán neked illene egy kicsit tanulnod. Különben is a te állításaidra reagáltam, ha nem hiszed, olvasd vissza a megelőző hozzászólásaidat
Egyébként a 88,5 - 108 MHz sávban azért van megengedve kisteljesítményű LPD berendezések használata, (építése nem) mert a igen kis ERP miatt legfeljebb magadat zavarhatod. (ezért van a teljesítmény korlát) Mennyivel jobb, ha másokat zavarsz a 136 - 176 MHz sávban? Tisztában vagy-e egyáltalán azzal, hogy mit csinálsz? És veled nem vitázom tovább, mert nem érdemes, azt sem érted, hogy mit mondunk
Hát persze hogy nem vagyok tisztában vele,hisz csak 22éve vagyok elektronikai műszerész 17évet javítottam Tv.ket videokat japán,nyugati tipusuakat és VT.ORION.is.Na meg építettem 3-4tranzisztoros adókat,UHF.Sávra videojelátadót kamerához beltérihez többet elisadtam,készítettem Fetes vevőt frekimérővel de már nagyon +bántam a szabványok miatt.Egyébiránt az áthangolt,/széthangolt/kinai kisrádiók érzékenysége 10mikrovolt.ez 1tranyos bemeneti fokkal 6alkatrész 4mikrora javítható ami azért elfogadható és nem 300mV ahogy írtad.
Én a helyedben nem mondanék semmit,láttam a 2 és 3tranzisztoros netes rajzaidat 88-110MHZ re.Nagyon gyengék hisz +kimeneti szűrő sincs bennűk a felharmonikusokról elhangolódásról nem beszélve.
Már mondtam 166MHZ,174,3MHZ re építgetek 50-100mW smd.adópanelt amikor kell.Ez a sáv 146-174MHZ ig a mobil 2M sáv +tengeri rádiózás.Semmi köze nincs repülős navigációhoz nemhogy a katonai repűlés,rádiózáshoz,ami 240-400MHZ AM.moduláció simplex üzemü egyébként.Kimeneti pi szűrőt is használok a 3.ik 5.ik. 7.ik felharmonikusok kiszűrésére.Dedoval nem foglalkozunk.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |